Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

vanochtend voor het eerst sinds 5 jaar weer eens echt gesport. Ik heb een proefles JUMP! genomen, superleuk en ik heb me meteen ingeschreven.  Wat voelt dit lekker zeg, alhoewel ik er morgen waarschijnlijk anders over denk en zeker spierpijn zal hebben hahaha.

Vandaag weer gezwommen. Ik merk echt vooruitgang: net na de lockdown deed ik een uur over 1000 meter, nu zwom ik 1100 meter in 45 minuten. En dat terwijl ik maar 1 keer in de week zwem.

Leuk Glamourlama! Ik vind voortuitgang zien altijd heel fijn, geeft je toch vertrouwen dat je iets goed doet voor je lichaam etc. Vol blijven houden dus! 

Lekker GlamourLama!
Ik ben vandaag vakkundig gesloopt door 3 trainers tegelijk. Niet te doen. Maar wel gedaan. 

DanGun schreef op 08-09-2021 om 09:11:

Is western rijden anders dan gewoon rijden?
De afgelopen dagen een beetje relaxt gedaan qua sporten. Gister had ik een bruiloft dus rustdagje. Straks lekker een uurtje pt en vanavond weer kickboksen.

Ja, heel anders. Ik denk dat je het kan vergelijken met taikwando en kickboksen. Beiden vechtsporten, maar hele andere technieken. Of piano en gitaar. Als je de een kan, leer je de ander waarschijnlijk sneller, maar je begint wel vanaf 0. Is echt heel apart om mee te maken, want paard luisterde niet en toen wilde ik hem op zijn Engels corrigeren, maar paard kent alleen Western dus snapte mij toen niet.😆 Ik kon me niet meer herinneren hoe het was om een Babylonische spraakverwarring te hebben met een paard dus dit was echt heel raar om mee te maken. Beetje het idee dat je gitarist bent en piano probeert te spelen, en dat je dan jezelf af vraagt waar de snaren zijn. Zo voelde ik me.

Ainne schreef op 08-09-2021 om 10:06:

[..]

www.fitnessblender.com

Gratis workouts. Je kunt filteren of type workout, tijd, niveau. Ik vind het ideaal.

Oh handig! Die onthou ik. Lijkt een beetje op 7 Minute Workout app, die doet ook zoiets. Low key denk ik dat ik die Burn workout na een paar weken wel uit mijn hoofd weet en dan kan ik die gewoon zelf thuis doen als ik even wat buisjes bestel...Weet iemand of er zoiets is als standaard workout muziek en zo ja waar vind je dat of moet ik sneaky die liedjes gaan Shazammen?🤣

Tip: Net een superlekker springtouw gehaald bij de Lidl. Met gewichtjes los erbij die je in de handvatten kunt doen. Draait lekker en snel, ideaal dingetje! 

workout muziek - ik heb Apple Music en dan zijn de workout lists oneindig. Ik neem aan dat andere apps of anders YouTube ook zoiets doet?

Nike Running is gratis en geeft zijn eigen playlists en Nike Training ook. 

Ik kom net terug van een half uurtje op de Bosu wiebelen met de personal trainer.  Het gaat steeds beter en dat motiveert wel! Niet hardgelopen of gewandeld er naar toe. Het is hier 30 graden en morgen zou het moeten regenen dus dat bewaar ik voor morgen.

MelMel schreef op 08-09-2021 om 16:37:

workout muziek - ik heb Apple Music en dan zijn de workout lists oneindig. Ik neem aan dat andere apps of anders YouTube ook zoiets doet?

Nike Running is gratis en geeft zijn eigen playlists en Nike Training ook.

Ik kom net terug van een half uurtje op de Bosu wiebelen met de personal trainer. Het gaat steeds beter en dat motiveert wel! Niet hardgelopen of gewandeld er naar toe. Het is hier 30 graden en morgen zou het moeten regenen dus dat bewaar ik voor morgen.

Ja maar ik wil specifiek de liedjes die bij de workout horen die we steeds doen, dan kan ik hem thuis na-apen als ik wil. 🤣

Te warm vandaag. Alleen een stukje gewandeld met de hond. Lekker in het bos, verkoeling van de bomen en het water. 

@RockStar - je kan wel zoeken op beats per minute dus dan je dezelde ‘dreun’ zoeken maar ik denk niet dat je zo een twee drie de hele playlist van je eigen les ergens vindt 🤔😀

Dacht ik al, nou ja voorlopig doe ik gewoon nog mee in de groep, vind het wel gezellig zo.

Vandaag een uur in een meer gezwommen en straks nog aquarobiccen.

Soms vraag je je af hoe je lijf nu eigenlijk werkt. Gisterochtend loodzware pt gehad. Gisteravond kickboksles, met sparren dus retezwaar. Vannacht slecht geslapen. 
Was ik vanochtend aan het werk, kreeg ik de kriebels, ik moest ff naar buiten. Uit een soort gewoonte m’n hardloop kleding aan, oortjes in. En ik dacht ‘ik kijk wel wat t wordt, ik kan altijd nog gaan wandelen’. Enfin, lang verhaal kort; 4km gelopen i.p.v. de gebruikelijke 2,5. Extra brug erbij gepakt (3* op en neer), extra trappen en een record op de mijl gelopen. Snappen jullie het? Straks Taekwon-Do dat wordt hel in 7voud denk ik. 

net thuis van weer een JUMP! les, heel leuk en ik heb meteen voor zondagochtend een nieuwe les ingepland.

DanGun schreef op 09-09-2021 om 17:41:

Soms vraag je je af hoe je lijf nu eigenlijk werkt. Gisterochtend loodzware pt gehad. Gisteravond kickboksles, met sparren dus retezwaar. Vannacht slecht geslapen.
Was ik vanochtend aan het werk, kreeg ik de kriebels, ik moest ff naar buiten. Uit een soort gewoonte m’n hardloop kleding aan, oortjes in. En ik dacht ‘ik kijk wel wat t wordt, ik kan altijd nog gaan wandelen’. Enfin, lang verhaal kort; 4km gelopen i.p.v. de gebruikelijke 2,5. Extra brug erbij gepakt (3* op en neer), extra trappen en een record op de mijl gelopen. Snappen jullie het? Straks Taekwon-Do dat wordt hel in 7voud denk ik.

Mwah, ik heb meestal geen last van dingen die ik de dag ervoor heb gedaan qua sport. Alleen weleens spierpijn van paardrijden en van die ene keer Crossbox, maar dat beetje spierpijn van paardrijden loop ik zo doorheen en Crossbox doe ik niet meer.😆  Ik heb altijd het idee dat je een soort van reset elke dag ofzo, ongeacht hoe de nacht was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.