Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!


Yes, ik heb lekker een uur gewandeld vandaag. Morgen weer sporten.

Mick87

Mick87

08-07-2021 om 22:49 Topicstarter

Sassenach schreef op 08-07-2021 om 22:46:

Yes, ik heb lekker een uur gewandeld vandaag. Morgen weer sporten.

wandelde je tijdens de lockdown ook veel? 

Wat doe je aan sport?

Jij scheef op viva ook mee toch onder een andere Nick ?

Mick87

Mick87

08-07-2021 om 22:51 Topicstarter

Zelf gaat het sporten deze week wat moeizaam. Ik heb snel last van mn rug. Iets wat een aantal maanden terug ook al zo was en toen vanzelf weer over ging. Morgen ga ik op de Sportschool speciale workout doen voor de Core, waarmee ik hopelijk er wat aan werk en dat het op den duur beter word. Het is overigens deze keer niet zo heel erg. Maar bij lang stilzitten merk ik het wel. 

Lopen doe ik sowieso veel op mijn werk. Dat scheelt 

Mick87 schreef op 08-07-2021 om 22:49:

[..]

wandelde je tijdens de lockdown ook veel?

Wat doe je aan sport?

Jij scheef op viva ook mee toch onder een andere Nick ?

Ja, ik wandelde tijdens de lockdown ook veel. Ik doe aan fitness en groepslessen. En ja ik zat ook op Viva, maar was daar al heel lang meer een meelezer dan een actieve poster. En wat doe jij aan sport?

Mick87

Mick87

08-07-2021 om 22:56 Topicstarter

Sassenach schreef op 08-07-2021 om 22:51:

[..]

Ja, ik wandelde tijdens de lockdown ook veel. Ik doe aan fitness en groepslessen. En ja ik zat ook op Viva, maar was daar al heel lang meer een meelezer dan een actieve poster. En wat doe jij aan sport?

veel stappen zetten iedere dag. (10.000 minimaal) en kracht en groepslessen in de sportschool. Ik zit er ook aan te denken weer wat vaker te gaan zwemmen. 

ik wil ook wel mee schrijven. Al eens flink wat kilo's kwijt, maar er zitten er ook weer een flink aantal bij. Gelukkig nog niet alles, maar wil toch wel een 15 kilo weer kwijt. 

Ik sport 2 keer per week, waarvan 1 keer met een PT. En verder fiets ik met mooi weer naar mijn werk en tussendoor doe ik ook nog wel een rondje. Wandelen doe ik zo nu en dan ook. 

Goed bezig Mick87 en Friezinnetje.

Ik ga meedoen. 
Dat is misschien een stok achter de deur voor me?


Ik fiets elke dag minimaal plusminus 30 km. Op hometrainer of op mountainbike of een combinatie van beiden.

Vandaag staat meer beweging op de planning. Vanochtend 30-45 minuten hometrainer. Later vanochtend stap ik op de mountainbike en fiets naast partner die rent. We stimuleren elkaar zo en hebben hele goede gesprekken in de tijd dat we samen sporten. Het is voor ons een kwaliteitsmoment.

We genieten van mooie velden en bossen, zijn beiden bezig met beweging, bespreken belangrijke zaken.

Als partner rent fiets ik regelmatig even in hoog tempo vooruit, om na een "sprint" om te draaien en me weer bij hem te voegen.

Leuk om een sporttopic te hebben. 
Al jaren sport ik thuis. In de zomer ben ik bijna elke dag in het zwembad te vinden voor aquajogging en -aerobic. Meestal zo'n 25-30 min. 
Daarnaast 2x per week een half uur pilates, elke dag Qigong en als ik zin heb wandel ik. 
In de winter zwem ik niet maar maak bijna elke dag een wandeling van minstens een uur en komen m'n kettlebells en dumbells weer tevoorschijn. Qigong en pilates gaan gewoon door. Pilates en krachtraining om en om en 1 dag per week niet.  
Hoepelen vind ik altijd leuk en zeker als ik stram ben wordt er flink gehoepeld. 

🏋️‍♀️


Ik doe mee! Las op viva wel regelmatig mee met jullie maar nooit meegeschreven. Sinds anderhalve maand ben ik gestart met crossfit. Dit doe ik 2x in de week. Daarnaast doe ik 1x in de week mee met een mobility les en hebben we sinds kort thuis een roeiapparaat staan. Hier hoop ik op te gaan trainen op de dagen dat ik minder beweeg.

Ik schrijf op viva mee met het -5kg voor de zomervakantie topic. Mede door het sporten nu 2 kg kwijt. Dus dat houdt de motivatie hoog!

Vanavond ga ik in ieder geval weer naar crossfit

🏋️

CrossFit lijkt mij ook erg leuk!

Ik ga toch eens kijken of dat "praktisch haalbaar" is.


ik ben niet van de verplichte lessen. Ik sport graag wanneer ik daar zin en tijd voor maak. Dat is liefst heel vroeg zodat ik mijn sportdoel al min of meer voor de start van de dag behaald heb.

Ik heb een Apple-watch en dat is mijn eigen bewegingscoach, bewegingsstimulator.

Mick87

Mick87

09-07-2021 om 10:33 Topicstarter

Welkom allemaal! Leuk dat er mensen hier aansluiten. 

@giggly: wow iedere dag 30km, dat is behoorlijk. En jouw partner lukt het om te kletsen tijdens het hardlopen begrijp ik ?

@Nimlot dus jij sport altijd al thuis. Ik deed het in de lockdown ook en merkte dat het best goed te doen was. Nu doe ik het nog wel eens bij gebrek aan tijd. Al mis ik soms wel wat materialen van de sportschool.  Doe je Pilatus ook thuis ? En wat is Qigong?

@bammbamm crossfit heb ik ook wel eens geprobeerd  maar vond ik wel vrij heftig qua intensiteit.

Alles doe ik thuis. Ik wil zelf kunnen bepalen wanneer en waar. De ene keer laat, de andere keer vroeg, binnen, buiten etc.  Jaren geleden heb ik pilates geleerd van een gediplomeerde leraar en daar heb ik nu nog profijt van. 
Qigong is het zusje van tai-chi maar veel makkelijker. 

ik ben net weer uit de sportschool. Lekker pittige training gehad (voor mij dan  ), en ik was weer wat gewicht kwijt. Dus goeie dag!

Ja Mick, partner kan hele gesprekken voeren tijdens het rennen.  En ik ben zijn cheerleader.


Ik moest Qigong ook even opzoeken nadat ik het las. Nooit van gehoord. Ik ben geen type yoga en tai-chi. 

Het totale programma van Nimlot is wel behoorlijk indrukwekkend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.