Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Vandaag een uur boogeschoten en een uur paardgereden. Gister geen ene kont.

PriceyRook54

PriceyRook54

06-09-2021 om 11:12

Uuugh ik ben lui momenteel! Heb al zeker een week niets gedaan. Stom is dat, zolang ik in het ritme zit gaat het prima, maar nu een luie periode dus.
Ik zit half te denken om me in te schrijven voor een bootcamp hier in de buurt, 49 Euro voor een maand, twee keer per week. Dat zou een goede schop onder mijn kont zijn denk ik.

Hier had ik even niet gemerkt dat het terwijl ik uitsliep na een late dienst hier 28 graden was geworden. Zonder er goed over na te denken hard gelopen naar de personal trainer maar werd echt niet goed van de hitte en was uiteindelijk ook te laat. Toen te wiebelig om echt iets van de personal training te maken en de wandeling terug deed ik eeuwen over. Erg slecht gepland dus. Dat ga ik woensdag slimmer aanpakken.

hier een paar dagen niks gedaan. Dochter was opgenomen in het zkh dus vooral stil gezeten in haar kamer daar.

Gistermiddag is ze gelukkig weer thuis gekomen en vandaag ga ik alsnog (zou eigenlijk gister vertrekken) naar een camping voor een "solo worktation"

Ben voornemens daar te wandelen en yoga mee te doen maar echt intensief zal het niet zijn. Komend weekend extra tijd met de kids en dan volgende week weer in het normale ritme

Ik begin langzaamaan weer 'up to speed' te komen. Ga weer keurig 2 x per week (hard)lopen en begin het ook weer wat leuk te vinden inmiddels. Doe het nog wel rustig aan, rondjes van 7-9 km op mijn gemak. Maar het valt me niet tegen. Had toch een week of 6 echt heel weinig gedaan. Mijn werkdagen zijn veranderd waardoor ik nu op maandag en vrijdag tijd heb om te lopen, dat is niet zo'n optimale verdeling. Maar dat blijft voorlopig. Misschien dat ik toch iets ga zoeken om op woensdagavond te doen. Binnen, aangezien het nu snel weer vroeg donker wordt. Maar daar moet ik nog even over denken, ik heb er eigenlijk niet zoveel zin in . Ik woon in een gehucht, dus als ik ergens binnen wil sporten, moet ik sowieso eerst een half uur in de auto. En dat vind ik zo zonde van mijn (vrije) tijd.

PriceyRook54

PriceyRook54

07-09-2021 om 09:03

En thuissporten, is dat wat voor je Duufje?
Ik heb gisteren na mijn klaagzang hierboven een korte Fitnessblender gedaan en daarna lopend een boodschap gaan doen (4-5km) en mijn bovenbenen voelen het nu!

Goed bezig, Ainne!

Ik heb vandaag met de lunch 45 min gewandeld en ook na werk nog een blokje om van 45 min. Was er heerlijk weer voor! Morgenavond staat een yogales op de planning. 

Gister niks gedaan. Na lange dagen van huis merk ik dat ik toch altijd even moet bijkomen. 

Vandaag een zeilbootje overgevaren. Vrijwel windstil waren sommige stukken!
Even genieten van al het zeilen nu het nog kan. Van de winter ligt deze hobby stil en richt ik mij weer op andere dingen.

Ainne die bootcamp inschrijving zou mij alleen helpen als ik de sport ook echt leuk vindt. Anders zou ik niet de maand vol maken ondanks dat ik betaald heb denk ik.

Ainne schreef op 07-09-2021 om 09:03:

En thuissporten, is dat wat voor je Duufje?
Ik heb gisteren na mijn klaagzang hierboven een korte Fitnessblender gedaan en daarna lopend een boodschap gaan doen (4-5km) en mijn bovenbenen voelen het nu!

Fitness...Blender?😶

Ik heb vandaag een uur gewandeld en een uur paardgereden. Voor het eerst western gereden, dus was vooral veel aankloten, niet erg intensief dus.

Gister weer burn gedaan. Mijn armen en benen wisten de pasjes nog. Dat kwam goed uit want ik wist ze niet meer.😆

Is western rijden anders dan gewoon rijden? 
De afgelopen dagen een beetje relaxt gedaan qua sporten. Gister had ik een bruiloft dus rustdagje. Straks lekker een uurtje pt en vanavond weer kickboksen. 

Ik ben gisterenmiddag met 28 graden gaan hardlopen. Man, wat was dat zwaar. Ben zelfs een aantal keer gaan lopen omdat mn hartslag niet wilde dalen. Uiteindelijk wel 5km hardgelopen, maar echt op mijn tandvlees. 

@Runnershigh - dat was ik maandag. De zes km naar personal training is me alleen gelukt door tussendoor te wandelen en ik kwam misselijk en te laat aan. Hier regent het morgen. Sla het hardlopen vandaag nog maar even over.

Heel verstandig. Ik zag aan mn hartslag vannacht ook echt dat ik nog niet tot rust kwam. Mn lichaam is echt nog in herstel. Zo gek wat die warmte kan doen. 

PriceyRook54

PriceyRook54

08-09-2021 om 10:06

Rockstar schreef op 07-09-2021 om 23:23:

[..]

Fitness...Blender?😶

www.fitnessblender.com

Gratis workouts. Je kunt filteren of type workout, tijd, niveau. Ik vind het ideaal.

PriceyRook54

PriceyRook54

08-09-2021 om 10:10

Trail schreef op 07-09-2021 om 22:55:

Ainne die bootcamp inschrijving zou mij alleen helpen als ik de sport ook echt leuk vindt. Anders zou ik niet de maand vol maken ondanks dat ik betaald heb denk ik.

Ja dat is waar, ik zit nog even te piekeren. Op zich lijkt het me wel leuk als het een leuke groep is, maar ja, dat weet je vantevoren niet natuurlijk.

Gisteren en eergisteren ben ik wel weer goed bezig geweest (moest vanmorgen even 10 minuten wandelen en ik loop momenteel alsof ik western gereden heb in plaats van Rockstar  )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.