Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
Damoontje
01-09-2021 om 18:36
Melmel, genoten van je rustdag? Salsadansen ook een tijdje gedaan, erg leuk idd. Ik houd ook van die muziek. Het klikte niet meer zo goed met mijn danspartner en toen ben ik gestopt. Jammer dat ik het niet meer opgepakt heb. Een afspraak vandaag op de fiets gedaan, 2 x een kwartier. En ruim een half uur baantjes gezwommen. Het buitenbad is nog heel even open dus ik maak er nog even gebruik van!
Envelop
01-09-2021 om 22:15
Eigenlijk is het niet echte salsa wat ik doe, het is een soort lady styling salsa. Wel echte salsa moves maar dan alleen met vrouwen en geen partner dans. We leren verschillende choreo maar krijgen dan ook veel tips over hoe je kan zorgen dat je de move technisch goed en mooi uitvoert. Vind het heel leuk om te doen!
Vandaag wat gewandeld met de kinderen en vanavond mezelf naar de body attack gesleept (toch geen boksen). De afgelopen nachten waren gebroken door de kinderen en ik had helemaal geen zin om te gaan. Eenmaal daar was het toch wel fijn maar ik merkte wel dat het minder makkelijk dan anders ging.
Rockstar
02-09-2021 om 00:40
Niet gesport, alleen stallen gemest en gewandeld met 2 paarden. Nou ja, ik werd voortgesleept door Meneer1 en moest Meneer2 achter me aan slepen (ik liep dus met allebei tegelijk) en op gegeven moment was Meneer1 het ook zat en sleepte ik er twee achter me aan, heel ontspannend.
Uiteindelijk wel 12.000 stappen verder dus ik vind het best.
Rockstar
02-09-2021 om 00:42
MelMel schreef op 31-08-2021 om 18:33:
@Envelop - ga lekker boxen, als het niet bevalt ga je gewoon de volgende keer niet. Leuk joh salsa dansen!
Hier naar de personal trainer toe hardgelopen, zes km, liep lekker, wel twee keer terug om de hond aan te sporen want die vond dat ze in de regen moest zwemmen. Half uurtje met de personal trainer op de Bosu gewiebeld. Eerste keer voor mij. Ging redelijk snel beter maar ik vind wiebelen toch eigenlijk niets! Terug gewandeld. Lekker rustig. Dan is alle hekken overklimmen wel een beetje een uitdaging na de workout 🥴
Ik kan me niks voorstellen bij wiebelen.😶
MelMel
02-09-2021 om 08:57
@Rockstar - dit soort oefeningen waren het dus
https://www.womenshealthmag.com/fitness/g30875734/best-bosu-ball-exercises/
Maar bij voelde het in elk geval een heel stuk wiebeliger dan het er bij haar uit ziet!
Trail
02-09-2021 om 10:34
Gister een paar uur geholpen met tuinieren bij een vriend. Moe was ik daarna! Ik heb besloten dat het voldoende beweging was.
Melmel inderdaad dat gymles gevoel haha. Ik vind het vreselijk als ik niet even goed ben als de rest. Niet omdat ik perse dat niveau wil. Maar omdat ik niet mensen wil ophouden.
Nimlot
03-09-2021 om 19:01
Ook hier flink in de tuin bezig geweest. Helaas levert me dat altijd nek- en rugpijn op dus vanmiddag een lichte krachttraining gedaan en voor de fun wat gehoepeld.
Morgen een nieuwe dag, nieuwe kansen.
Rockstar
03-09-2021 om 19:37
MelMel schreef op 02-09-2021 om 08:57:
@Rockstar - dit soort oefeningen waren het dus
https://www.womenshealthmag.com/fitness/g30875734/best-bosu-ball-exercises/
Maar bij voelde het in elk geval een heel stuk wiebeliger dan het er bij haar uit ziet!
Oh oké ik het echt iets totaal anders in mijn hoofd.🤣
30km geskated en een clubje paarden lopen pesten. En nu ga ik me klem vreten aan spareribs.😋
Trail
03-09-2021 om 23:55
Gister ca 6 km hardgelopen met de vereniging en ongeveer een half uurtje gewandeld met mijn paard.
Vandaag de hele dag geklust aan de zeilboot en ook nog een stukje gezeild. Heel moe ervan haha.
MelMel
04-09-2021 om 13:51
Hier lekkere week gehad. Twee keer personal training, één keertje met het Bosu wiebelding en één keertje kettle bells. De zes km naar de personal training beide keren hardegelopen en teruggewandeld. Vandaag een langzame Park Run samen met de tiener waar ik één keertje per maand een uitstapje mee doe. En donderdag mezelf heerlijk verwend met een sport massage.
Morgen twee km Junior Park Run met het petekind en dan begint de week maandag weer met personal training.
iemand nog jassen advies voor hardlopen trouwens? Ik heb er geen en kom er niet helemaal uit wat belangrijk is.
Ceryl
04-09-2021 om 19:59
Hoi! Ik zou hier ook graag meeschrijven. Voor mijn vakantie was ik goed bezig met veel sporten en bewegen, maar tijdens mijn vakantie heb ik me iets te hard laten gaan op al het lekkere eten... haha! Wel veel gelopen, overigens.
Qua sport doe ik aan yoga, ga naar de sportschool (krachttraining en groeplessen) en ik probeer regelmatig te wandelen.
Komende week wil ik in ieder geval donderdag een yogales volgen, 1x naar de sportschool voor krachttraining en op de dagen dat ik niet sport in ieder geval een halfuurtje tot een uur wandelen.
DanGun
05-09-2021 om 00:10
Lekker sportieve week achter de rug! PT, kickboksen, Taekwon-Do, hardlopen. Lekker!
Runnershigh
05-09-2021 om 11:46
Prima week! Dinsdag voor het eerst 5km gelopen in iets meer dan 25 minuten. Woensdag en donderdag veel gewandeld. Vrijdag een flinke PT sessie, zaterdag wandelen en vanochtend om 7.30u 11km hardgelopen met mn man. Heerlijk gevoel zo! 
DanGun
05-09-2021 om 11:52
Wauw goeie tijd zeg!!
Ik liep vanochtend 3km in 24 minuten 😂😂😂. ‘Trappenrondje’ met gewichtsvest van 6kg. Paar kleine trappetjes, de helling van de parkeergarage bij t winkelcentrum en een grote trap bij een flat op en af. Alles pak ik dan 3 keer. Zwaar maar lekker
Trail
05-09-2021 om 23:04
Gister niks gedaan. Even bijkomen van de lange klusdag vrijdags. En voorbereiden op de zeildag zondags. Vandaag een lange tocht gemaakt. Was heerlijk !!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.