Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
Trail
29-08-2021 om 18:31
Gister en eergisteren niks uitgevoerd maar vandaag was er opeens weer energie. 12 km hardgelopen met een groepje en het was heerlijk
Runnershigh
29-08-2021 om 21:21
Vandaag voor het eerst 10km hardlopen. Net iets meer dan een uur over gedaan, redelijk tevreden. Wil wel echt mn 10km onder een uur gaan lopen, maar dat komt vast vanzelf.
Morgen is mn PT weer terug van vakantie en meteen een sessie gepland. Heerlijk!
Rockstar
29-08-2021 om 21:55
Vandaag 1 uur paardgereden en nog 20 minuten met een paardje gewandeld.
Morgen een uur baantjes zwemmen en een uur burn doen. Geen idee wat het is maar daar kom ik vanzelf achter.😆
Red_Velvet
30-08-2021 om 19:05
Heb zo'n zin om te gaan sporten vanavond en nu mag het niet
Beetje sneu. Heb vanmiddag al een uur met PT getraind dus moet spieren laten herstellen. Ga wat flexibiliteitsoefeningen doen dan maar
Nimlot
30-08-2021 om 19:18
Gisteren 1.5 uur gewandeld en pilates gedaan. Vandaag 30 min trampoline gesprongen. Beide dagen qigong.
Trail
30-08-2021 om 22:35
Vanochtend 4 km hardgelopen door het bos en vanavond nog een half uurtje met de hond langs het strand gewandeld. Heerlijke dag gehad.
Knap gelopen runnershigh!
Rockstar en Nimlot wat actief bezig zijn jullie.
Rockstar
31-08-2021 om 01:39
Valt wel mee, de rest van de dag ben ik een luiaard.🤣
Ah balen Red, juist als je niet kan lijk je extra graag te willen, stom werkt dat he?
Heb een uur baantjes gezwommen, dat vond ik best saai, dus ga ik niet zo snel meer doen. Dan vind ik aquarobics leuker, of skaten als ik iets in stilte in rust ofzo wil doen. Ik heb alleen een A diploma en doe eigenlijk alleen schoolslag of op mijn rug en dan schoolslag met de benen (met de armen doe ik iets wat geen bestaande slag is lol). Die fancy vlinderdingessen kan ik niet en borst en rug crawl wil ik niet, dan verzuip ik mezelf.
Burn vond ik wel heel leuk! Lekker danspasachtige pasjes doen met van die dingetjes in je handen op muziek. Bij sommige dingen stond ik wel even te prutsen, dan deden ze een bepaald hupsje en iets met de armen tegelijk en dan gaat mijn brein in error want dan probeer ik beiden dingen tegelijk in me op te nemen en op de maat na te doen, maar dan moet ik eigenlijk eerst 1 van de 2 sets ledematen eerst aansturen.😆 Als ik het eenmaal doorheb is er niks aan de hand, maar als je die beweging nog nooit gemaakt heb is het even wennen. Mijn hersenen wisten wat ze moesten doen maar mijn benen en armen waren like maar hoe dan, want het moest tegelijk en snel en op de maat ook nog eens. Bijna alles had ik na soms even prutsen wel snel genoeg door, er was 1 hupsje waar mijn benen niks van snapten, maar die ga ik denk ik een paar keer thuis doen om door te krijgen waar die benen dan heen moeten en dan kan ik dat ook op de automatische piloot de volgende keer.
Duufje
31-08-2021 om 10:16
Ik heb mezelf de schop onder m'n kont gegeven en heb voor het eerst na 4 weken (shame on me...) weer een rondje hardgelopen. Klein stukje, 6 km en viel niet erg mee ![]()
Nou ja, het begin is er weer en ik weet gelukkig dat ik dat dan vrij snel weer op kan bouwen. Maar ik vond er nog geen drol aan.
Envelop
31-08-2021 om 10:26
Gisteren salsa dansen gedaan en twee keer een wandeling van 30min. Vandaag word een rustig dagje. Minimaal 15min hoelahoepen en een wandeling maken. Morgen twijfel ik... boksen (dankzij de peptalk van hier onlangs) of toch 'veilig' body attack doen.
Damoontje
31-08-2021 om 10:39
Lekker bezig allemaal! Ik vind baantjes zwemmen ook saai en ben daarom begonnen met open water zwemmen. We gaan in principe nooit alleen en daardoor is het soms een gepuzzel met afspreken. En dan is baantjes zwemmen toch makkelijker.
Gisteren weer rondje hardgelopen. Vanmiddag wandelen met een vriend. Misschien maak ik het rondje iets langer door ook lopend van huis naar startpunt te gaan.
MelMel
31-08-2021 om 18:33
@Envelop - ga lekker boxen, als het niet bevalt ga je gewoon de volgende keer niet. Leuk joh salsa dansen!
Hier naar de personal trainer toe hardgelopen, zes km, liep lekker, wel twee keer terug om de hond aan te sporen want die vond dat ze in de regen moest zwemmen. Half uurtje met de personal trainer op de Bosu gewiebeld. Eerste keer voor mij. Ging redelijk snel beter maar ik vind wiebelen toch eigenlijk niets! Terug gewandeld. Lekker rustig. Dan is alle hekken overklimmen wel een beetje een uitdaging na de workout 🥴
Damoontje
31-08-2021 om 19:27
Lekker Melmel!
Ik heb weer gezwommen in open water. Bij mij voelen sociale afspraken altijd als een verplichting. Alleen dat zwemmen maakt mijn hoofd echt leeg, fijn is dat. We praten wel wat tijdens het zwemmen maar dat is veel over het hier en nu.
Trail
31-08-2021 om 22:09
14 km op de mountainbike vandaag.
Fietsmaatje vond mij behoorlijk traag en dat was ik ook wel. Zand was mul en daarnaast ook gewoon een gebrek aan spierkracht en conditie. Ik ben van plan misschien extra versnellingen op mijn fiets te laten zetten om te kijken of het dan beter gaat. Wel erg genoten, de heide in bloei en het zonnetje erop.
MelMel
01-09-2021 om 10:24
oh Trail dat vind ik dus het niet leuke aan samen met iemand sporten; het gevoel dat ik ze ophoud. Komt ook door basisschool gymlessen hoor!
Het wiebelen gisteren voelde niet echt zwaar maar ik heb me toch een partijtje spierpijn in mijn billen 🤣 Vandaag een rustdagen, begonnen met een groot bord havermoutpap.
Zusterclivia
01-09-2021 om 10:26
Envelop, hoe vond je salsa-dansen?? Ik vond het echt altijd super leuk, maar ook gewoon een serieuze work-out!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.