Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Envelop schreef op 26-08-2021 om 09:16:

Ik heb gister bodyattack gedaan, was een fijne les! Vandaag alleen een stuk fietsen op het programma (15km dus ook niet heel veel) en ik wil nog een half uur hoepelen vanavond zodra de kids slapen. Man is niet thuis dus zodra de kinderen op bed liggen kan ik zelf niet meer weg.

Morgenochtend ga ik jumping fitness doen, training op trampoline.

Eigenlijk wil ik weer vaker boksen maar ik laat mij tegenhouden door de fitheid van de rest van de groep. Het is best veel sparren op elkaar en de vorige keer moest ik met een flinke beer van een kerel, hij moest zich echt inhouden omdat hij mij anders helemaal wegschopt. Hij zei het niet erg te vinden maar dat geloof ik niet echt... De andere meiden die meedoen doen het ook al maanden of jaren en zijn echt onwijs fit en sterk, ik houd de les nog niet zo goed vol als hun dat doen.

Ik zou een volgende keer bij de trainer aangeven dat jullie niet zo'n handige combinatie zijn. Dit is voor jullie beiden idd niet zo leuk.

Zusterclivia schreef op 26-08-2021 om 13:00:

[..]

Ik zou een volgende keer bij de trainer aangeven dat jullie niet zo'n handige combinatie zijn. Dit is voor jullie beiden idd niet zo leuk.

Het is juist voor beiden goed! Tuurlijk is het fijn als je met iemand traint die van gelijk niveau is, of gelijk qua lengte, conditie of ervaring. Alleen leer je daar niet altijd van. 
Ik heb ook m’n voorkeur voor trainingspartners. Een van die jonge meiden en ik halen op de een of andere manier altijd het beste uit elkaar naar boven. Heerlijk is dat. Er is ook een man van mijn leeftijd, conditioneel is ie niet sterk maar ik train super fijn met hem ook al is ie niet mijn ‘niveau’
Eén van m’n vaste trainingsmaatjes is een vent van 20 jaar jonger die me echt niet spaart. Lekker. 
En als ik met iemand mag die echt heeeeeel goed is (dan heb ik het over wedstrijdvechters) dan ben ik echt blij. Ik ben nergens vergeleken bij hun maar ik leer zoveel! 
En vaak krijg ik de 2e les van de avond ook een of 2 nieuwelingen onder m’n hoede en dat is ook tof.
Er zijn er 2 met wie ik liever niet train. De ene omdat ze lui is, de ander omdat ie vreselijk lomp is. Maar als ze tegenover me worden gezet dan is het zo en pas ik me aan. Of ik zorg dat zij zich aanpassen 😉

@envelop, peptalk is my middle name 😉 Graag gedaan en volgende week gewoon weer lekker gaan. En als jij graag op die zak traint, vraag dat gewoon een keertje aan de trainer. 

DanGun schreef op 26-08-2021 om 13:47:

[..]

Het is juist voor beiden goed! Tuurlijk is het fijn als je met iemand traint die van gelijk niveau is, of gelijk qua lengte, conditie of ervaring. Alleen leer je daar niet altijd van.
Ik heb ook m’n voorkeur voor trainingspartners. Een van die jonge meiden en ik halen op de een of andere manier altijd het beste uit elkaar naar boven. Heerlijk is dat. Er is ook een man van mijn leeftijd, conditioneel is ie niet sterk maar ik train super fijn met hem ook al is ie niet mijn ‘niveau’
Eén van m’n vaste trainingsmaatjes is een vent van 20 jaar jonger die me echt niet spaart. Lekker.
En als ik met iemand mag die echt heeeeeel goed is (dan heb ik het over wedstrijdvechters) dan ben ik echt blij. Ik ben nergens vergeleken bij hun maar ik leer zoveel!
En vaak krijg ik de 2e les van de avond ook een of 2 nieuwelingen onder m’n hoede en dat is ook tof.
Er zijn er 2 met wie ik liever niet train. De ene omdat ze lui is, de ander omdat ie vreselijk lomp is. Maar als ze tegenover me worden gezet dan is het zo en pas ik me aan. Of ik zorg dat zij zich aanpassen 😉

Persoonlijk vind ik het heel lastig als het niveau te ver uit elkaar ligt. Het is wel leuk als iemand net wat beter is, want dan ik mij er aan optrekken. Maar als ik zwaar overklast wordt, dan vind ik er echt geen bal aan. Want ik kan niet lekker in de snelheid/kracht mee, waardoor ik over mijn grenzen ga en niet op een leuke/fijne manier.

Ik had eens bij een bootcamp dat je samen moest squatten (50 keer), maar ik was niet zo'n ervaren squatter. En mijn partner had het al veel vaker gedaan dus wilde/kon veel sneller dan ik. Het was voor haar frustrerend dat ik niet in haar snelheid mee ging en ik vond het irritant dat ik over mijn grenzen gepusht werd.

Dan doet de trainer iets niet goed 😉 Die moet zorgen dat jij net zoveel over je grens heen gaat als je aan kan en dat je partner tegelijk ook uitgedaagd wordt. Door meer aandacht aan techniek te besteden bv. Of geef de ander een gewicht erbij of laat ze jump squats doen in jouw voorbeeld. Of jump squats met extra gewicht of manmakers. 

Met vechtsport moet je je continue aan de ander aanpassen. En bij ons is dat juist heel belangrijk dat je een stapje (of meer) terug kan doen zonder dat je daar gefrustreerd van raakt. Er zijn momenten genoeg dat je op je eigen niveau kan trainen of dat jij juist extra moet aanpoten. Dat is ook niet op alle vechtsportscholen zo hoor. 
Wij wisselen ook best vaak van partner tijdens de les en dat gaat echt zonder aanziens des persoon. Behalve als iemand een wedstrijd heeft dan wordt trainingspartner / sparringspartner wel uitgezocht op de tegenstander of om een specifieke techniek te oefenen. (Of als je loopt te klootviolen dan krijg je ook opeens iemand toegewezen die je liever niet wilt 😂) 

Vanmiddag hardlooptraining gehad. Een langere route dan normaal, inclusief een duikje in de zee. Erg van genoten. Nu moe.

Iets meer dan 6km hard gelopen vandaag. In laag tempo maar dat is niet weg. Lopen is toch maar voor ‘erbij’ voor mij. 
Belangrijker is dat t zwaar k*t ging en ik bij de eerste stap al begon met onderhandelen met mezelf. ‘Klein rondje maar’ ‘Oké, na 3 km mag je stoppen’. ‘Nu tot t restaurantje dan ben je klaar’. ‘Kom op, de 5 volmaken dan mag je stoppen’. Om uiteindelijk na 6km en een beetje pas bij m’n voordeur weer te stoppen. Dat zwoegen en toch doorzetten en daar niet eens blij mee kunnen zijn en het toch doen, daar zit m de winst in. 

^niet weg = niet erg. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

26-08-2021 om 20:05

Mijn gewone wandelrondje weer gedaan, heerlijk - gaat steeds sneller en voel me heel sterk in mijn benen. Tijd voor zwaardere training.

We gaan kijken of ik nog een keertje een wedstrijd kan doen! Zo spannend, doodeng en waanzinnig gaaf. 

Netjes Dangun! Als ik in zo’n bui ben werkt dat ook altijd. “Oké niet 20 kilometer, we doen gewoon 5 voor het idee. Oké we hebben nu 5, dan kan er best nog 5 bij nu we toch bezig zijn”, net zo lang tot ik gewoon mijn rondje van 20km heb.😆

Vandaag weer aquarobics gedaan. Denk dat ik binnenkort een keertje baantjes ga zwemmen, heb ik wel zin in en dichterbij zonzeestrand dan dat ga ik niet komen dit jaar lol. Ik heb dat alleen niet meer gedaan sinds ik mijn A diploma haalde als kind (daarna gestopt) dus ik zie wel hoe ver ik kom.

Ik ben klaar met mijn nachtdiensten. Vanavond op tijd naar bed zodat ik morgen fit ben om de 5km van de Park Run te lopen om negen uur. Gisteren wel twee keer twee km met de hond gewandeld toen ik wakker werd en voor ik wegging naar mijn werk maar sinds maandag niet gesport. Ben wel aan het plannen zodat dit niet het moment wordt waarop ik het erbij laat zitten (dat gebeurt me wel eens na dit soort weken maar ik heb volgende week weer de personal trainer als stok achter de deur).

Vandaag jumping fitness gedaan, niet perse heel zwaar maar wel intensief. Lekkere les om soms als afwisseling te doen.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

27-08-2021 om 18:59

Vanochtend rek en strek sessie. Daarna yoga lessen op youtube uitgezocht voor morgenochtend.

Vanavond voor het eerst weer fitness gedaan, lekker in de regen en een stuk gewandeld. Fijn!

En 3x rsi oefeningen.

Vandaag 4km hardgelopen. Het ging heel moeizaam en last van m'n knie. Toen ik de trainingssessie terugzag op mn fitbit viel het me eigenlijk alleszins mee. Het was meer mn gevoel dus!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.