Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
Envelop
24-08-2021 om 20:57
Goed bezig allemaal! 20.000 stappen pfff dat zijn er best veel! Ik wil er vandaag 10.000 hebben maar moet daarvoor nu nog even wat doen.
Ik heb alleen een rondje gelopen in de lunch van 30min. en ga zo meteen nog even 10min wat oefeningen voor mijn billen doen die ik graag wat strakker wil krijgen. Morgenavond ga ik weer naar de sportschool.
Trail
24-08-2021 om 22:44
Gister heb ik geen beweging gehad, maar vandaag is het eindelijk weer gelukt. Ongeveer 5 km hardgelopen met de vereniging. In het begin voelde ik me nog onrustig, maar later ging het beter. Het hardlopen zelf voelde als zwaar vandaag, maar ik geloof dat dat best te maken heeft met hoe ik geestelijk in mijn vel zit. Komt wel weer goed.
Joehoe
25-08-2021 om 08:13
@runnershigh ik had bekkenklachten maar doe graag krachttraining. Pt was door de coronamaatregelen zo’n beetje het enige dat mocht. Om verantwoord te sporten, weer beter voor mezelf te zorgen en er weer lekker in te komen met stok achter de deur ben ik dus daarmee gestart. Toen alles goed ging ben ik gestopt omdat ik meer sporten wilde gaan uitproberen en omdat ik nog een doel had: zelfstandig sporten zonder stok achter de deur. En dat lukt met de pilates thuis goed. Ik zit er lekker in en wil nu doorpakken.
@rockstar ik vind heel veel leuk en weet het dus nog niet. Mountainbiken lijkt me tof, dansen lijkt me ook heel leuk, zwemmen heb ik vroeger veel gedaan en blijf ik fijn vinden, maar leren surfen lijkt me dus ook heel leuk. Iemand ervaring met surfen? Hardlopen heb ik een haat-liefde verhouding mee, dat gaat hem geloof ik niet worden.
Keuzes keuzes😅
Nimlot
25-08-2021 om 12:52
Hardlopen vind ik ook niks Joehoe. Wat ik sinds een maand doe is trampoline springen. Fijn voor gewrichten, goed voor je core en het geeft een hoop plezier.
Echt zwemmen vind ik te belastend voor mn nek en rug (artrose) maar doe wel bijna elke dag aquajoggen of -aerobic
Rockstar
25-08-2021 om 13:50
Dangun, het is ook heel leuk! Ik zie mijn paardjes echt meer als hobby dan als sport, ik doe het ook niet voor de beweging maar echt puur voor de lol, ontspanning en mentale uitdaging en grenzen verleggen en dat mijn fit Watch er blij mee is, is mooi meegenomen. Mijn oude Watch dacht altijd dat ik op de crosstrainer zat, mijn nieuwe Watch denkt altijd dat ik aan het hardlopen ben als ik rijd. 🤣 Ik ben te lui om hem te zeggen dat het paardrijden is (die optie zit erop) dus ik laat hem maar in die waan.
Ja Envelop ik was daar best even zoet mee maar het was super mooi weer en heb een soort sight seeing in eigen land gedaan, lekker door bos en over het strand geweest.
Joehoe, hardlopen heeft me ook nooit getrokken. Schijnt ook niet zo goed voor je gewrichten te zijn. Ik heb weleens gesurft. Is heel leuk, maar doet wel echt zeer! Je hebt zo’n band om je been waarmee je vast zit aan je board en als je valt in de golven rukt dat board aan je been, soms zo hard dat hij je been onder je vandaan trekt. Dat doet best zeer. Of het board klapt tegen je aan/je wordt overreden door je eigen board. Dat doet ook zeer. En het is heel zwaar voor je armen want je moet heel hard peddelen, in Nederland en als beginner Ben je eigenlijk 99% van de tijd aan het peddelen. Maar ik zou het zeker aanraden om minstens 1x te proberen, op de Nederlandse stranden kan je gewoon 1 les boeken bij een surf school.
Skeeleren (of schaatsen) is ook heel leuk om te doen, veel leuker dan fietsen if hardlopen vind ik zelf en beter voor je gewrichten dan rennen. En je koopt een stel skeelers (goede zijn rond de 150 euro) en kan dan gratis staan en gaan waar en wanneer je maar wil. Met mijn vorige paar skates heb ik meer dan 10 jaar gedaan dus die kosten haal je er wel uit.
Ik geloof dat ze op sportscholen nogal eens Zumba geven, dat is ook dansen geloof ik.
Aquarobics kan ik ook aanraden, is minder saai dan gewoon op land trainen vind ik, het water maakt het leuker voor mij.
Duufje
25-08-2021 om 14:09
Het is lang geleden dat ik zo lang niet gesport heb... ik heb een luie vakantie gehad (waar ik ook echt heel erg aan toe was) en zit inmiddels weer volop in de stress van het werk.
Deze week schrijf ik ook maar af, volgende week maar weer rustig aan beginnen.
Ik begin het nu ook echt te merken. Mijn lijf wordt stijf, ik heb een onstilbare behoefte aan ongezond eten (en geef daar ook gemakkelijker aan toe) en voel me gewoon niet zo fit meer.
Tijd voor regelmaat. En een schop onder m'n kont
Komt wel weer goed.
DanGun
25-08-2021 om 20:05
Rockstar, klinkt dat je helemaal je plek hebt gevonden met paardrijden!
Joehoe, weleens aan vechtsporten gedacht? Is superleuk!
Duufje, bij maar dan geven wij je wel een schopje onder de derriere 😂
Ik had pt vandaag. Lekker op de pads, heerlijk vind ik dat. Gestart op de loopband, dat haat ik en tegelijk ben ik retetrots wanneer ik klaar ben. Ik moet altijd sprintjes van een minuut of in een lager tempo rennend heuvelopwaarts. Vandaag moest ik 10 minuten 1 tempo (11 km) aanhouden. Liep ik ook over te mopperen en uiteindelijk zette ik m zelf steeds sneller 😂
SugaryPanther19
25-08-2021 om 20:17
Ik heb gister alvast een schema gemaakt voor trainen in de winter. Zie er enorm tegenop. Geniet nu erg van het wandelen na het werken, met werk is het heel druk en zo maak ik mijn hoofd leeg - en straks is het dan donker.
Hoop dat ik de fut dan heb om in de avond binnen yoga en pilatus te doen, maar dan moet ik dus op tijd ergens zijn. Werk loopt vaak uit, dus dat vind ik lastig.
Nou ja, nog twee maanden voor het zover is
Afgelopen winter duurde het me allemaal veel te lang. Misschien valt het deze winter mee
Ook begonnen met fysio voor rsi en oefeningen gekregen. Gister niet aan wandelen toegekomen door pakketbezorging, ik moest thuis zijn in het tijdvak waarin ik normaal wandel, en lag vannacht trappelend in bed - wel een goed teken dat mijn lichaam toe is aan zwaardere trainingen.
MelMel
25-08-2021 om 20:38
@Trail - lekker dat je toch met de vereniging gelopen hebt. Ik denk er wel eens over na maar hier in het dorp zien de mensen van de vereniging er echt super fit uit! Ik doe regelmatig een Nike Run waar je door een coach wordt toegesproken. Veel daarvan beginnen er mee dat veel mensen zich redelijk brak voelen als ze de eerste km lopen. Vind ik zelf wel geruststellend!
@Joehoe bedoel je wind of golf surfen? Ik vind kite surfen het allerleukste. Golf surfen erg zwaar maar wel leuk. Wind surfen kan ik niet.
@DanGun - je doet vechtsporten idd heel aantrekkelijk klinken - je enthousiasme schijnt door.
Hier lukt het toch niet om nachdiensten te draaien en te sporten. Maandag wel PT gedaan en hardegelopen. Gisteren veel te moe. Vandaag slecht weer en echt geen fut voor PT want zere keel. Morgen en vrijdag hopelijk wel eventjes.
Trail
25-08-2021 om 20:45
CharliesA daar heb ik ook overna zitten denken vandaag. Dat het savonds buiten sporten vervallen gaat binnenkort… Echt wel een gemis voor mij.
MelMel misschien kan je een losse training bij een hardloopclub proberen? Vaak wordt er wel rekening gehouden met tempo hoor. Ik kan alleen natuurlijk niet namens alle verenigingen spreken…
Hier helaas ook een zere keel. Wel lekker 1.5u met de hond in het bos gewandeld vandaag dus toch nog lekker in beweging. Maar even geen hoge inspanning zoals hardlopen.
Julali
25-08-2021 om 20:55
Ik ga in hetzelfde ritme door, want dat bevalt me goed.
Twee keer in de week train ik met mijn personal trainer in de sportschool. Drie keer per week hardlopen en de andere dagen doe ik het iets rustiger aan door te gaan zwemmen in het meer, of een lang stuk te gaan wandelen, of fietsen.
Ik zit in een goede flow nu, maar ik deel jullie gevoelens over de winter. Het is dan een stuk moeilijker om zoveel te trainen, omdat het zowel in de vroege ochtend als in de avond donker is.
SugaryPanther19
25-08-2021 om 20:59
Ik geniet gewoon zooo enorm van die zon, zo heerlijk. Deze week ook echt weer aan het genieten.
Alle bloemen, vlindertjes, het water zo mooi in de zon, zwanen met jongen die steeds groter worden. Echt een idylle
Nou ja, straks lekker warme chocomel na een wandeling in het weekend in de winterse kou - ik moet echt de jammerknop hierover omzetten
Met slagroom!
Envelop
26-08-2021 om 09:16
Ik heb gister bodyattack gedaan, was een fijne les! Vandaag alleen een stuk fietsen op het programma (15km dus ook niet heel veel) en ik wil nog een half uur hoepelen vanavond zodra de kids slapen. Man is niet thuis dus zodra de kinderen op bed liggen kan ik zelf niet meer weg.
Morgenochtend ga ik jumping fitness doen, training op trampoline.
Eigenlijk wil ik weer vaker boksen maar ik laat mij tegenhouden door de fitheid van de rest van de groep. Het is best veel sparren op elkaar en de vorige keer moest ik met een flinke beer van een kerel, hij moest zich echt inhouden omdat hij mij anders helemaal wegschopt. Hij zei het niet erg te vinden maar dat geloof ik niet echt... De andere meiden die meedoen doen het ook al maanden of jaren en zijn echt onwijs fit en sterk, ik houd de les nog niet zo goed vol als hun dat doen.
DanGun
26-08-2021 om 11:38
Envelop schreef op 26-08-2021 om 09:16:
Eigenlijk wil ik weer vaker boksen maar ik laat mij tegenhouden door de fitheid van de rest van de groep. Het is best veel sparren op elkaar en de vorige keer moest ik met een flinke beer van een kerel, hij moest zich echt inhouden omdat hij mij anders helemaal wegschopt. Hij zei het niet erg te vinden maar dat geloof ik niet echt... De andere meiden die meedoen doen het ook al maanden of jaren en zijn echt onwijs fit en sterk, ik houd de les nog niet zo goed vol als hun dat doen.
Gewoon gaan. Je wordt alleen maar fitter door mee te trainen. Andere groepslessen zorgen meestal echt niet dat je zo fit wordt dat je moeiteloos een vechtsport-les mee kunt gaan doen. Dat is 1.
Tweede: geloof me, het grootste deel van de mensen die aan een vechtsport doen, vinden het prima om ff een stapje terug te doen om een ander te helpen. Vooral als die ander gewoon hard zijn / haar / hen best doet. Dat is wat anders dan (super) fit zijn, het betekent dat je op jouw niveau, met jouw lijf, jouw conditie en jouw vorm van die dag, alles uit jezelf haalt wat erin zit. En ze leren er zelf ook van. Want n ander uitleggen hoe je een bepaalde techniek doet, dwingt je om na te denken, ook over je eigen uitvoering. En weet je hoe moeilijk het is om je kracht te beheersten, juist als je zo groot bent?
Derde: het is voor jou juist goed om mee te trainen met een wat sterkere groep, want je trekt je eraan op.
Dus hop, handschoenen uit het vet halen en lekker gaan boksen!
Doen jullie echt sparren als in vechten? Of versta je daar onder dat je bij elkaar in de handschoen (of kussentjes) combinaties maakt?
Envelop
26-08-2021 om 12:56
DanGun schreef op 26-08-2021 om 11:38:
[..]
Gewoon gaan. Je wordt alleen maar fitter door mee te trainen. Andere groepslessen zorgen meestal echt niet dat je zo fit wordt dat je moeiteloos een vechtsport-les mee kunt gaan doen. Dat is 1.
Tweede: geloof me, het grootste deel van de mensen die aan een vechtsport doen, vinden het prima om ff een stapje terug te doen om een ander te helpen. Vooral als die ander gewoon hard zijn / haar / hen best doet. Dat is wat anders dan (super) fit zijn, het betekent dat je op jouw niveau, met jouw lijf, jouw conditie en jouw vorm van die dag, alles uit jezelf haalt wat erin zit. En ze leren er zelf ook van. Want n ander uitleggen hoe je een bepaalde techniek doet, dwingt je om na te denken, ook over je eigen uitvoering. En weet je hoe moeilijk het is om je kracht te beheersten, juist als je zo groot bent?
Derde: het is voor jou juist goed om mee te trainen met een wat sterkere groep, want je trekt je eraan op.
Dus hop, handschoenen uit het vet halen en lekker gaan boksen!Doen jullie echt sparren als in vechten? Of versta je daar onder dat je bij elkaar in de handschoen (of kussentjes) combinaties maakt?
Dank voor de peptalk, die had ik even nodig. Ik geef zeker alles! De vorige keer dat ik mee had gedaan had ik letterlijk moeite om mijn locker daarna te openen zo op als ik was maar het voelde wel heel goed.
Het sparren is soms vrij sparren op elkaar maar veel ook combinaties maken maken op een kussen en/of in elkaars handschoenen. Naderhand had ik overal blauwe plekken
Echt vechten kan ik het sparren ook niet noemen.
Er zijn bokszakken aanwezig maar ik zie dat ze deze in praktijk niet heel veel (meer) gebruiken. In het verleden was dat wel zo en was het meeste op de zak, toen heb ik er ook vaker met veel plezier aan meegedaan (circa 5 á 6 jaar geleden)
Voor morgen zat ik de twijfelen om deze les te boeken en heb ik nu wat anders gedaan maar volgende week ga ik gewoon weer mee doen en zien hoe het gaat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.