Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
MelMel
22-08-2021 om 21:32
@Nimlot prikt inderdaad minder toen ik het na het douchen opspoot zonder me eerst volledig af te drogen.
@iedereen uitdelijk maar met petekind een rondje gelopen, die leert fietsen, klein half uurtje en veel stoppen maar wel even bewogen. Ik probeer nog even wakker te blijven maar wil het liefste maar naar bed!
@Runnershigh - 8,5 km dat gaat lekker, heeft je man een beetje hetzelfde tempo als jij?
@DanGun - klinkt lekker zo’n trilplaat - ik heb de foam roller klaar liggen
@Zusterclivia - ja ik probeer me te bedenken dat ik nog veel kan leren en dat dat leuk is maar zo zit ik niet echt in elkaar; knap trouwens yoga, daar heb ik echt de coordinatie en geduld niet voor
Rockstar
22-08-2021 om 21:39
Vandaag 1.5 uur boogeschoten en 1 uur paardgereden. Ik wilde morgenochtend aquarobics doen maar die les zit al vol, dus dan maar niet.
Trail
22-08-2021 om 21:49
Gister een stukje door de heide gelopen met mijn hond en vandaag helemaal niks. Twee dagen met weinig beweging dus. Ik heb tijd genoeg om te bewegen, maar ik ervaar grote onrust in mijn lijf. Vaak helpt het dan juist om te sporten. Maar het lukt me nu nog even niet om het gepieker te laten voor wat het is en te gaan.
Envelop
23-08-2021 om 10:37
Zaterdag hebben wij een rondje over de heide gelopen en gisteren heb ik een uur gesport met mijn schema in de sportschool. Echte flinke spierpijn heb ik niet maar ik voel wel dat ik al mijn spieren goed heb gebruikt, heerlijk gevoel vind ik dat altijd!
Wat zijn er hier trouwens veel meiden met een PT! Ik ben vandaag jarig maar ga vanavond wel naar de salsa, a.s. weekend vieren we mijn verjaardag en zal er weinig gesport worden. Als 'traktatie' heb ik zondag een aantal vrienden uitgenodigd voor een wandeltocht met gids aka verhalenkunstenaar zondag. Daarna gaan we high tea'en ![]()
Zusterclivia
23-08-2021 om 10:39
Melmel, het leuke van yoga is dat je gewoon nadoet wat de docent doet en eventueel afkijkt bij meer ervarenene yogi.
Bij snellere sporten is dat veel lastiger, want dan loop je al achter. Het leuke was dat het niveau heel erg uit een loopt, maar iedereen op zijn eigen niveau bezig is. Bijvoorbeeld als je de grond aan moet raken, is dat meer de richting waarin je moet buigen. De een legt zijn handen plat op de grond en de ander komt maar tot zijn knieën. En er is geen competitie.
Runnershigh
23-08-2021 om 10:39
MelMel schreef op 22-08-2021 om 21:32:
@Runnershigh - 8,5 km dat gaat lekker, heeft je man een beetje hetzelfde tempo als jij?
Nee, helaas niet. Hij kan door een blessure niet heel snel, dus voor mij is het echt slakkentempo. Maar wel goed voor het trainen, rustige verre rondjes. Is goed om mn lichaam te laten wennen aan de duur van een loop, dus ik loop dan rustig met hem mee.
MelMel
23-08-2021 om 18:33
@Envelop - wat een ontzettend leuke verjaardag lijkt me dat. Ik ben groot fan van high tea én van verhalen luisteren.
Ik heb vanmiddag vier km hardgelopen naar personal training en twee gewandeld. Normaal gesproken loop ik er naar toe hard en wandel ik terug maar ik wilde vlotter thuis zijn dus ik had bedacht gedeeltelijk ook terug hard te lopen. Dat was niet slim. Het is een heel klein beetje maar continue heuvel op om thuis te komen en ik was moe van de nieuwe kettle bells die ik vandaag mee begonnen ben. Wel fijn om te merken dat ik iets beter mijn recovery run snelheid keer kennen dus ik kan wel wat langer heel langzaam door joggen als ik zoals vanmiddag tegen een muur oploop.
Nu lekker middagdutje voor de nachtdienst aan.
SugaryPanther19
23-08-2021 om 19:53
Vandaag rek- en streksessie, vanavond 1,5 uur wandelen. Heerlijk in de avondzon!
Joehoe
24-08-2021 om 17:43
hoi allemaal,
Ik zie dat jullie al een hele poos bezig zijn, wat goed! Mag ik meeschrijven? Ik sportte eerst met een PT en nu ik ben gestopt doe ik 1x pw aan boksen (les) en pilates (thuis). Liefst ga ik er nog iets bij doen, maar ik denk er nog over na wat dat dan moet worden.
ik doe graag inspiratie op bij jullie🙂
SugaryPanther19
24-08-2021 om 17:44
Vanochtend gerekt, en deze week naar de fysio voor mijn rsi - vanavond wil ik nog wandelen, maar er wordt een pakket bezorgd in precies die uren. Hopelijk komen ze snel, dan kan ik daarna nog wandelen.
Runnershigh
24-08-2021 om 18:46
Welkom Joehoe! Hoezo ben je gestopt met PT?
Vandaag weer 5km gelopen. Viel me zwaar. Te laat gegeten en toch nog wat kuit spanning van zondag.
Rockstar
24-08-2021 om 20:46
leuk Joehoe, zoek je al in een bepaalde richting of ben je nog helemaal blanco?
Ik heb vandaag 20.000 stappen gezet met wandelen, en ga zo nog paardjes pesten dus de 25.000 zal ik wel halen. Verder niet gesport, maar morgen ga ik weer aquarobiccen. Misschien dan ook een uur fietsen, maar dat weet ik nog niet, want wil ook nog het huishouden uitgebreid doen.
DanGun
24-08-2021 om 20:50
Zondag een lekkere pt met veel traptechnieken oefenen.
Gister de hele dag op de gym voor opnames. Ben geïnterviewd, was erg leuk. Ging over wat je leert in vechtsporten en hoe je dat meeneemt in het echte leven.
Daarna s avonds onverwacht een groepsles. Ziek zwaar, ruim een half uur sparren waaronder een lang rondje met de Sensei.
Welkom Joehoe!
Rockstar, dat paardrijden klinkt altijd zo leuk!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.