Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Ongeveer 6 Km hardgelopen met de vereniging.
Ik moest bijna huilen van frustratie dat ik de snelste loper niet bijhield. Stom, want het is maar een sport, zonde als ik zo kritisch ben op mezelf. Gelukkig heb ik het na de training ook weer snel los kunnen laten en voel ik me nu wel goed.

De laatste tijd lukt het me niet meer om op de fiets naar hardlooptraining te gaan. Ik deed dat altijd standaard, maar 1x verzuimd en nu kan ik het niet meer opbrengen. Het gaat maar om een klein stukje. Staat dus op de planning voor volgende week. 

Melmel veel succes met je voornemen!

ik heb mn 8km naad zondag geschoven. Zo'n onwijze hoofdpijn na een erg drukke dag. Even met de benen omhoog!

SugaryPanther19

SugaryPanther19

19-08-2021 om 18:27

Vanochtend voor vierde keer op een rij hele reksessie - merk dat ik nu echt een laag dieper kom, fijn!

Had afspraak buiten de deur en voor het eerst sinds tijden hakken aan, mijn arme kuiten, die zijn dat helemaal niet meer gewend. Terug naar huis ging gelukkig al een stuk makkelijker.

Vandaag weer aquarobics gedaan, ging lekker.

Ik heb last van mijn ribben??? Vage shit. Nog steeds door het zwemmen, dus rustig aan gedaan. Ga rustig hardlopen, niet aan de hand, ga even zitten...

Kak, de kinderen wilden echt niet slapen waardoor het sporten vanavond niet gelukt is. Verder de hele dag stil gezeten op een korte lunchwandeling na dus ik ga nu nog even wat stappen maken en thuis wat oefeningen doen.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

19-08-2021 om 21:18

Zusterclivia schreef op 19-08-2021 om 20:56:

Ik heb last van mijn ribben??? Vage shit. Nog steeds door het zwemmen, dus rustig aan gedaan. Ga rustig hardlopen, niet aan de hand, ga even zitten...

Weet je zeker dat het je ribben zijn?

Ik was vroeger zo slank dat ik niet genoeg vet op mijn botten had om de tussenribspiertjes in bedwang /model / op zijn plek te houden. En die begonnen dan te trekken. Kan best pijnlijk zijn.

Ruim 5 km hardgelopen met een stalgenoot vandaag en daar hou ik het bij. Was zwaar.

Ik heb de laatste tijd verzaakt om naar de sportschool te gaan. Druk op werk, sterfgeval in de familie dus mijn hoofd stond er niet naar. Wel veel gewandeld. Vorige week weer eens gegaan en deze week 2 keer. Nu weer/ nog op het goede pad komen wat eten betreft..

SugaryPanther19

SugaryPanther19

20-08-2021 om 13:28

Gecondoleerd, Dolfje.

Wandelen is fijn om je hoofd leeg te maken he?

Net weer een pt gedaan, derde deze week. Straks kijken of ik nog wat kan hardlopen. Klein rondje maar hoor. 
Trainer kwam met een waanzinnig doel waar we heel misschien naar toe kunnen gaan werken. Hopen dat t doorgaat! 

CharliesA schreef op 19-08-2021 om 21:18:

[..]

Weet je zeker dat het je ribben zijn?

Ik was vroeger zo slank dat ik niet genoeg vet op mijn botten had om de tussenribspiertjes in bedwang /model / op zijn plek te houden. En die begonnen dan te trekken. Kan best pijnlijk zijn.

Mijn eerste reactie is dat ik denk dat ik niet zo slank ben, maar ik onthoud het wel even. Het is iets van de laatste maanden en ik ben wel iets afgevallen in deze periode.

Vandaag een bootcamp workout en 1,5km hardlopen. Beiden samen met mijn jongste van 6. Super leuk! 

Mn PT is twee weken met vakantie... dus het is nu even zelf die uren opvullen  

Hier blijft het een beetje hetzelfde. Ik spring nu 3x pw op de trampoline en haal een gem snelheid van 8.2. km/u.
Vandaag voor het eerst een half uur en ben direct daarna het zwembad ingedoken.
Ik ga niet meer elke dag uitgebreid aquajoggen als ik op de trampoline heb gestaan. Het is een beetje teveel van het goede, m’n spieren protesteren dus gas terug. Ben ook de jongste niet meer. 

Iemand schreef over extra magnesium nemen. Neem ik ook, helpt goed. Neen geen mgoxide want dat voegt niks toe. Mg-malaat, mg-citraat is beter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.