Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Hier is het al donker 😉
Klinkt als een drukke dag morgen, lekker! 
Ik was vandaag niet vooruit te branden. Kreeg m’n werk maar met moeite af (thank God voor thuiswerken en mn eigen tijd kunnen indelen) en zat rond 1600 uur nog maar aan de 5000 stappen. En ik wil de 100 dagen volmaken. Dus nog even een rondje door het winkelcentrum gelopen hier. Na koken, wasjes opbouwen en wat andere klusjes zat ik rond 22:00 uur eindelijk aan de 10.000. Nog 24 dagen te gaan. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-08-2021 om 05:35

MelMel schreef op 17-08-2021 om 22:11:

CharliesA - werkt dat goed zo’n roller? Even naar gekeken maar de oefeningen zagen er zo ingewikkeld uit!

Zeker, en gebruik is juist heel makkelijk. Gewoon onder een ledemaat leggen en rollen maar.

Afhankelijk van de spierklachten, kan dat wel heel pijnlijk zijn in het begin. Dan rustig opbouwen.

Anders uitproberen onder begeleiding van fysio of een sportcoach.

Rennen in de regen vind ik alleen oké als ik een petje draag. Dan loopt het water en het zweet niet in mijn ogen!

Ik vind het altijd vervelend. Ik kan me ook nooit echt goed op kleden. Want door de regen koel ik sneller af, maar als ik meer aantrek dan normaal dan heb ik het te snel te warm. Soort van catch22, haha. Maarja, binnenkort doe ik mee aan een hardloop event en dan kan ik het weer niet uitkiezen. Dus maar gewoon 'oefenen'

Met de huidige temperaturen is mijn motto: hoe minder je draagt, hoe minder je nat wordt. En als bonus, dan koel je minder snel af dan wanneer je natte kleding draagt.

Dus gisteren had ik een kniebroek aan, een luchtig shirt en een petje. Sowieso word je met hardlopen weer minder nat dan met fietsen en minder wind, dus dat is prima te doen.

Als de temperatuur laag is, dan wordt het wel weer een ding, maar dan heb ik wel een hardloopregenjasje. Maar over het algemeen mijn gewone winterlooptrui, want als het dan heel hard regent, dan ga ik even niet.

Ik ben nog wel wat luchtiger gekleed... ook met dit soort temperaturen. Vaak een korte broek/fietsbroekje, met een sportbh en daaroverheen een croptop. En als het wat warmer is, loopt ik gewoon in mijn sport bh. 

Afgelopen winter ook wel gelopen in een trui, maar dat is voor mij echt te warm. Dan kan ik mijn warmte niet kwijt en gaat mn hartslag mega snel omhoog. Daar moet ik dus echt nog wel iets op gaan vinden. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-08-2021 om 15:40

Vandaag weer braaf gerekt, lekker vroeg wakker.

Zo meteen de deur uit voor boodschappen, dat reken ik maar als wandelrondje.

Vanochtend een half uur gefietst en een half uur terug naar een afspraak. Daarna een flink eind gezwommen in de plas bij ons huis met mijn zoon. Ik had mijn horloge om en het was ruim 1 km in totaal. Dat ga ik vaker doen, het water is heerlijk nu qua temperatuur. 

Hebben jullie in de winter wel eens in open water gezwommen? Ik ben van plan te bijven zwemmen. Het blijkt dat als je ermee doorgaat vanaf de zomer, dat je lichaam langzaam kan wennen aan het water dat steeds kouder wordt. 

Julali ik alleen nieuwjaarsduiken, dus dippen. Heb me nu aangesloten bij een zwemgroep die ook s winters zwemt. Wil het idd ook vanaf nu blijven doen. 

Ik had gisteren een heel slechte workout. Had het gevoel 10 stappen terug te hebben gezet. M'n trainer gaat m'n sportschema bespreken met m'n arts. Ik voel me wel echt opgelucht dat iemand het serieus neemt. We gaan meer rustdagen inbouwen en ik mag niet meer 3 uur per week dezelfde lessen volgen in m'n sportclub omdat ik dan te vaak dezelfde spiergroepen train en deze spieren juist afbreek. Binnenkort start yoga, daar kijk ik zo hard naar uit!

Gister en eergisteren niet gesport. Ik kon het niet opbrengen na werktijd.
Vanochtend gelukkig wel weer opgepakt. Een klein rondje van 3.5 km hardgelopen. Nu optijd slapen want flinke hoofdpijn. Morgen reageer ik weer op jullie.

@Red_Velvet - bouw je ook heel rust wat meer beweging in in je dagelijkse leven? Het klinkt wel heel streng voor jezelf zoveel uren per week sporten.

Maandag en vandaag met de personal trainer een half uurtje gedaan, meeste strength training. Alle dagen even een kwartiertje achter petekind aangerend met de fiets maar zet niet heel veel zoden aan de dijk. Vanavond dus een 5km tempo run met 1500 m warmup en cooldown. Ging beter dan ik had durven jopen maar het derde kwart was idd wel heel zwaar. Hond heeft haar poot verstuikt dus die vinden we allemaal heel zielig.

Morgen een sportmassage, dan zeven dagen achter elkaar doorwerken. Heb me voorgenomen elke dag even hard te lopen en tien minuten core oefeningen te doen maar weet niet of dat gaat lukken!

Vandaag geaquarobict, 2 stallen gemest en een meting laten doen.

Ik heb een BMI van 19, 21% vet, 47% spieren, 1 visceraal vet en een metabolische leeftijd van 15. Oh en een bloeddruk van 90-125. Geen idee wat dit alles betekent, maar de sportmeneer zei dat alles goed was maar dat mijn bloeddruk wel hoog was, maar dat dat vast kwam omdat ik praatte tijdens de meting. Ik ga mijn smartwatch kalibreren de volgende keer, dan kan ik met mijn watch mijn bloeddruk meten voortaan.

Heb gevraagd om een spier opbouwend trainingscentra want ik ben een puddinkje en ik moet daar van af. Ben benieuwd waar hij mee komt!

Runnershigh schreef op 18-08-2021 om 12:39:

Ik ben nog wel wat luchtiger gekleed... ook met dit soort temperaturen. Vaak een korte broek/fietsbroekje, met een sportbh en daaroverheen een croptop. En als het wat warmer is, loopt ik gewoon in mijn sport bh.

Afgelopen winter ook wel gelopen in een trui, maar dat is voor mij echt te warm. Dan kan ik mijn warmte niet kwijt en gaat mn hartslag mega snel omhoog. Daar moet ik dus echt nog wel iets op gaan vinden.

Mijn short is tot op de knie, want korter, dan kruipt hij op en langer vind ik irritant. Heb dan altijd het gevoel dat het mijn kniebeweging belemmert. Suf hè.

Ik loop eigenlijk nooit in een croptop of enkel mijn sportbh. Deels omdat ik het vre-se-lijk vind om te voelen dat zweet naar beneden rolt. En deels omdat ik niet met mijn blote huid in de zon wil. Ik vind sporten/zweten + zonnebrand echt heel vervelend, dus altijd een shirtje aan.

Wat grappig Dan Gun, trainen met iemand van 80 erbij! Jullie zijn allemaal wel goed bezig zo te lezen.

Ik ben gister voor het eerst na de vakantie weer wezen sporten, een fitnessprogramma opgesteld door de trainer. Merkte echt dat het een stuk minder ging dan voor de vakantie. Vanavond hoop ik nog een lesje xcore mee te pakken maar dat ligt er even aan of de kinderen makkelijk gaan slapen, man moet echt aan de slag met een klus in de woonkamer dus als zij niet willen gaan slapen ga ik de les niet redden...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.