Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Ik doe het echt een beetje in m’n broek voor pt morgenochtend. Heb al heel lang niet meer van deze trainer een pt gehad en ik ken hem, het wordt hel. 

Nou ja mijn blazoen was een papiertje van 10 bij 10 cm, maar ik schoot als een natte krant inderdaad, helemaal irritant als je de week ervoor de sterren van de hemel schoot en je denkt "...Maar wat doe ik nu anders dan?!". Vandaag weer aquarobiccen.

Brilletje en badmuts vergeten bij het zwemmen. Nu was het gelukkig niet te druk, maar het was best irritant.

PT was heerlijk!!! Lekker op de pads en als laatste 3*1 minuut op de ski-erg. Die had ik echt al maanden niet gedaan maar ging nog best goed. Waar ik voorheen rond de 19/20kcal per minuut zat , was het nu 17/18/17. Niet slecht. 

Rockstar schreef op 16-08-2021 om 09:41:

Nou ja mijn blazoen was een papiertje van 10 bij 10 cm, maar ik schoot als een natte krant inderdaad, helemaal irritant als je de week ervoor de sterren van de hemel schoot en je denkt "...Maar wat doe ik nu anders dan?!". Vandaag weer aquarobiccen.

O ik dacht zo’n groot ding wat je ook in films ziet 😂

Kan ik hier mee schrijven? Ik merk dat ik de laatste tijd, mede door werk en vakantie, te weinig heb bewogen en voel me daar niet fijn bij. Tijd om dus weer wat te doen!

Vandaag wil ik een eind wandelen en vanavond heb ik salsales. Iedere dag minimaal 8.000 stappen en 20min beweging is mijn dagelijkse doel en daarnaast minimaal 2x per week één uur intensief sporten.

Leuk dat je meeschrijft!

SugaryPanther19

SugaryPanther19

16-08-2021 om 13:03

Welkom, envelop!

Ja hoor! Met deze reden schrijf ik ook mee. Beetje motivatie om uit de eternal sloth modus te komen.

Gezellig!

Na die PT van vanochtend nog een 4km gelopen. In slakkentempo maar dat geeft niet. Nu even eten en dan lekker onderuit. 

Vandaag paar rondjes park gelopen met petekind dat leert fietsend; morgen hopelijk een heel eind verder. Woensdag wil ik graag tien km lopen (of acht als een temp run - nog niet helemaal besloten). Vandaag ook aan de slag geweest met de personal trainer. Squats en planks etc. Ben omhoog gegaan met het gewicht van de Vipr maar planken vind ik nog erg moeilijk.

Wat doen jullie tegen spierpijn? Wandelen of zwemmen helpt niet erg vind ik. Af en toe wrijf ik met tijgerbalsem. Donderdag heb ik als verwennerijtje een sportmasage geboekt.

MelMel schreef op 16-08-2021 om 20:26:

Wat doen jullie tegen spierpijn? 

Proteïne intake verhogen. Ik zorg voor veel proteïne en gebruik ook eiwitshakes. Als ik niet dagelijks voldoende proteïne binnen krijg, heb ik veel meer en veel vaker spierpijn! 

Ligt aan het soort spierpijn en van welke sport of activiteit.
Soms is het gewoon vermoeidheid en dan doe ik rustig aan, maar beweeg wel. Is het echt pijn richting overbelast of doordat die spieren niets gewend zijn. Dan onzie ik ze.

Moeilijk uit te leggen, wanneer, hoe en wat. Dat is best persoonlijk.

Ik heb eigenlijk nooit echt spierpijn meer. Ben s Ochtends wel vaak n beetje stram maar dat is de leeftijd 👵🏼😂 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.