Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Wat niet gaat dat gaat niet. Langzaam opbouwen dus  RV
Gister niet getraind, wel weer n lesje gegeven, zaal gedweild en lekker n tukkie gedaan. 

Al een paar dagen niet mee geschreven maar mijn dagen blijven een beetje hetzelfde. Elke dag aquajogging of -aerobics, 2x pw pilates, om de dag trampoline springen en elke avond qigong. 
Het is nog te warm ( vandaag wordt het 40 gr) om wandeltochten te maken. Heen en weer naar het dorp sjok ik nog wel maar poe heee 🥵

Pffft hier een beetje te druk. Dinsdag voor het laatst gesport, woensdag een berg administratie en High Tea met vrienden, gisteren kapper en late dienst. Vandaag wel half uurtje personal trainer in elk geval en morgen Park Run.

Even kijken hoe ik het volgende week inplan, ga in elk geval vier keer met petekind naar het park om hem te leren fietsen maar weet niet hoe fit ik daar zelf van word.

DanGun schreef op 13-08-2021 om 05:38:

Wat niet gaat dat gaat niet. Langzaam opbouwen dus RV
Gister niet getraind, wel weer n lesje gegeven, zaal gedweild en lekker n tukkie gedaan.

100% akkoord. Heb m'n arts gesproken en hij vindt dat ik moet doorbijten maar ook moet luisteren naar m'n lichaam. Ik ga dus 5 uur per week proberen, hij zei dat het zeker genoeg is om spieren te versterken. Morgen heb ik een rustdag! 

Dweilen is een work-out op zich :p

Rockstar schreef op 12-08-2021 om 23:59:

Is zwemmen geen beweging? 😶

Vandaag weer geaquarobict.

Hoezo?

Vanavond 2 km gezwommen. Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan, want last van mijn ribben. Had ik een tijd geleden ook... Oh ja, ik weet het weer, ik moet aan beiden kanten ademhalen. Zucht.

Toch nog even snel voor het werk hardgelopen - speed run van Nike van 22 min. Kan je beter niet in het weiland proberen 🤪

Zusterclivia schreef op 13-08-2021 om 20:48:

[..]

Hoezo?

Vanavond 2 km gezwommen. Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan, want last van mijn ribben. Had ik een tijd geleden ook... Oh ja, ik weet het weer, ik moet aan beiden kanten ademhalen. Zucht.

Hoe doe je dat aan één kant dan? 

Vandaag weer een PT sessie gehad. Het moest vandaag echt uit m'n tenen komen, maar ging uiteindelijk echt lekker en was ook lekker zwaar! 

Runnershigh schreef op 13-08-2021 om 20:53:

[..]

Hoe doe je dat aan één kant dan?

Vandaag weer een PT sessie gehad. Het moest vandaag echt uit m'n tenen komen, maar ging uiteindelijk echt lekker en was ook lekker zwaar!

Met de borstcrawl meestal wel. Iemand die rechts is, ademt over het algemeen rechts en iemand die links is, links. Omdat dit motorisch handiger is (en vaak ben je aan die kant flexibeler) en de meeste mensen moeten gewoon elke keer ademen als ze de arm aan die kant over het water halen. Ik kan het beiden kanten, dus elke 3 armslag, maar dan moet ik er aan denken. Meestal zwem ik lui en dan is het per 4 armslagen. Maar als ik aan beiden kanten ademhaal, dan strek/span ik aan beiden kanten dezelfde spieren op dezelfde manier in. Ipv alles aan één kant.

Elke armslag (zowel links als rechts) ademhalen is niet te doen. Dan wordt je duizelig.

Red_Velvet schreef op 13-08-2021 om 20:15:

[..]

100% akkoord. Heb m'n arts gesproken en hij vindt dat ik moet doorbijten maar ook moet luisteren naar m'n lichaam. Ik ga dus 5 uur per week proberen, hij zei dat het zeker genoeg is om spieren te versterken. Morgen heb ik een rustdag!

Dweilen is een work-out op zich :p

Fijn! Geniet van je rust!

Jaaa dweilen is echt een klus! Die zaal is groot!! Was vroeger een jongerencentrum waar disco was en concerten werden gegeven (ik heb daar m’n eerste zoen gekregen 😉)
Eerst de zachter vloer van de zaal vegen en de ring + de zijkanten waar de apparaten staan stofzuigen. En dan de zachte vloer dweilen. Ben je zo een klein uurtje mee bezig.

Ooo wacht. Met zwemmen snap ik het. Ik dacht even überhaupt dat je maar aan één kant ademt in het normale leven. Borstcrawl doe ik inderdaad om de 3 slagen, om beide kanten te trainen! 

Rockstar schreef op 12-08-2021 om 23:59:

Is zwemmen geen beweging? 😶

Vandaag weer geaquarobict.

Haha mijn zwemmen in de zee telt voor mij niet als beweging. Ik woon aan de zee en doe soms even een duikje tussendoor. Dat betekent niet dat ik al het zwemmen niet actief vindt hoor haha

Fijn om te lezen red velvet .
Ik heb vandaag weer gezeild. Volgens mijn horloge was het niet erg actief. Maar ik kan melden dat ik bekaf ben nu.

Gisteren weer in het meer gezwommen. Vandaag in de zee. Echt zwemmen is het niet in de zee, maar mijn lichaam kreeg wel een boost van het koude water. Morgen weer zwemmen in het meer. 
Het is echt leuk hoe je meteen wordt opgenomen in de groep. Morgen schijnt er iemand jarig te zijn en ik werd meteen mee gevraagd. 

Damoontje ik vind de zee, vergeleken bij grote meren, warm op dit moment.

Vandaag een uurtje op buitenrit geweest met mijn pony. Het ontbrak me aan energie om naar de clubles te gaan. Bij thuiskomst lekker nog even gezwommen in de zee. 

Een duik in zee is iets anders dan een uur zonder pauzes baantjes zwemmen in het zwembad. 

Het eerste reken ik niet mee als activiteit, het tweede zeker wel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.