Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Gewoon tegen een boksbal schoppen en slaan op verschillende manieren met wat losse oefeningen erbij.

Ik snap dat als je op mensen slaat het spannender is, maar ik kan maar op zoveel manier tegen een boksbal slaan voor ik het zat word zeg maar. 😅

Gewoon bokszaktraining dus 😉 Kickboksen is toch wat anders. 
Moest je alleen maar op de zak slaan? Geen oefeningen tussendoor? 

DanGun schreef op 10-08-2021 om 21:44:

Gewoon bokszaktraining dus 😉 Kickboksen is toch wat anders.
Moest je alleen maar op de zak slaan? Geen oefeningen tussendoor?

Oh, hier noemen ze het kickboksen haha. Maar op een tegenstander lijkt me wel anders inderdaad. We moesten de zak slaan en schoppen, sit-ups, push ups, op je rug liggen en dan met je benen omhoog, de boksbal slaan en dan squatten, dat soort dingen.

Kleine 5 km hardgelopen vanavond met een groepje. Ik had het zwaar. Vond het warm. Maar genoot van de heide in bloei. Dit keer eindelijk met een zonnetje.

Pffft ik ga ook eens proberen mee te schrijven. Ik vind sporten eigenlijk bijna nooit echt leuk maar probeer mijn hele leven wel wat actiefs te doen ook al ben ik te zwaar.

Nu weer redelijk actief met hardlopen begonnen en dat vind ik beter te doen omdat het lekker buiten is en ik woon in een mooie omgeving en de hond geniet echt.

Ook een personal trainer gevonden die buiten traint en haar trainingen focust op mijn core (wat ik echt nodig heb) en aanpast aan wat ik die week heb gedaan. Ik werk onregelmatig dus op een vrije dag loop ik de 6km er naar toe hard en wandel terug. Op een ochtend na een nacthdienst stap ik in de auto en haal ik het net om het halve uurtje met haar vol te maken.

Nu we een nieuw terras hebben wil ik daar volgende maand een roeimachine opzetten, dat vind ik leuk maar bij de roeivereniging gaan past gewoon echt niet in mijn werkrooster.

Ondertussen ook de Nike app gedownload en ben plan van plan iets vaker twintig minuten tussendoor wat losse oefeningen te doen.

Maar ik bewonder jullie discipline, plezier en doorzettingsvermogen verschrikkelijk!

SugaryPanther19

SugaryPanther19

11-08-2021 om 13:45

@ MelMel - goed bezig, klinkt leuk allemaal!

Mick, balen! Blessures zijn altijd vervelend. Bah. 

Gisteren heb ik een kleine (maar zware) interval training gedaan. Vandaag mn standaard rustdag en morgen pak ik een fitnessochtend mee. Ik zit in een hotel vannacht en ze hebben een fitnesszaal. Zo fijn! 

Ik heb een tijdje weinig tot niks gedaan, het ging even niet zo lekker. 

Maar... ik ben met open water zwemmen begonnen. Het is nu niet echt koud maar deze groep zwemt het hele jaar door. Ik werd door een heel fijn persoon een beetje wegwijs gemaakt en zij heeft ontzettend veel baat bij het zwemmen. 

Gisteren begonnen. Ik was één keer in het voorjaar geweest maar had er verder niet echt tijd voor gemaakt. Ik was wel een soort trots dat mijn lijf dat kan, zo'n eind zwemmen op het meer. We gebruiken zwemboeien en gaan nooit alleen, dus het voelt wel veilig. Er zijn geen boten daar. 

Ik heb mijn training morgen afgezegd. Ik heb nu al vrijdag, zondag, maandag, gisteren en vandaag telkens een uur getraind en heel m'n lijf doet pijn. Ben letterlijk in m'n bed gekropen vanmiddag. 4u per week met 3 rustdagen ging prima, 6-7u is echt teveel. Ik ga m'n arts dus contacteren dat dit echt nog niet gaat. Misschien 5 uur wel. Het moet doenbaar blijven :-/

Ja het moet wel leuk blijven!

vandaag geaquarobiced, achter een stel paarden aan gerend en 2 stallen gemest.

Gisteren anderhalf uur gefietst met de mtb. Was helemaal niet druk op de meeste paden. Ik fiets wel op de gewone wegen.

@Red: goed dat je naar je lichaam luistert en aan de bel trekt. Je moet niet tegen beter weten in door gaan. 

Vanochtend heerlijk de hotelgym onveilig gemaakt. Ik was alleen; zo fijn! Alle ruimte voor mezelf. Echt wel flink kunnen trainen. 

Gister ontspannen naar de sauna geweest en gezwommen in de zee. Geen beweging dus. 
Vandaag hardgelopen en daarna nog gezeild dus flink bewogen! 

Knap runnershigh!

Red velvet misschien rustiger opbouwen en dan wel haalbaar? Goed dat je contact opneemt! 

ja idd ik heb nu een maand 4u per week gesport en wil liever eerst nog een maand 5u per week, ik zal daarna wel zien of 6u haalbaar is. Met 5u per week spiertraining zal ik toch ook wel al serieus resultaat boeken?

Is zwemmen geen beweging? 😶

Vandaag weer geaquarobict.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.