Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Vandaag heb ik een zeer kleine actieradius. Het is laat geworden gisteren en hoewel ik dacht, met een paar uurtjes slaap kan ik de dag wel aan, is dat niet gelukt. Ik kon niet goed slapen omdat ik misselijk was en daarna kreeg ik last van mijn darmen. We hadden bbq gehad met alcohol. 
Ik zat helemaal niet meer in zo'n uitgaans/zuipritme, al vele jaren niet meer. Nu twee vrijdagen achter elkaar maar ik vind het geen verbetering in mijn leven. 

Morgen weer fietsen. Ik hoop vannacht lang en diep te slapen. 

Zou vandaag gaan zeilen (perfect weer voor!) maar de schipper belde af. Voelde wel een beetje als een domper. Maar er komen vast nog wel weer leuke dingen aan. Voor nu een rondje door de polder gereden met mijn pony.

Runnershigh schreef op 16-07-2021 om 15:42:

Wow, een hele intensieve training met PT gehad. Allemaal meer functionele oefeningen waarbij je je hele lichaam moest gebruiken. Ik ben echt wel wat gewent, maar deze was écht zwaar! Heerlijk .

Gebruiken jullie ook nog iets aan sportvoeding? Ik gebruik met whey isolate op dagen dat ik sport, omdat ik anders lang niet aan mijn eiwitten kom. Hebben jullie nog andere tips?

Nee, niet meer. Toen ik fanatiek aan krachttraining deed wel. Nu heb ik vaak dat ik (omdat ik van 17 tot 19 les geef) net niet genoeg heb gegeten voor mijn eigen training begint en dat is niet altijd handig 😉

Trail schreef op 17-07-2021 om 21:28:

Zou vandaag gaan zeilen (perfect weer voor!) maar de schipper belde af. Voelde wel een beetje als een domper. Maar er komen vast nog wel weer leuke dingen aan. Voor nu een rondje door de polder gereden met mijn pony.

Zeilen en paardrijden, superleuk! Kan het allebei niet maar lijkt me geweldig 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-07-2021 om 14:10

Vandaag niet kunnen fietsen, want bleek stuk te zijn

Dus alleen een half uur gewandeld - misschien vanavond nog yoga....

CharliesA schreef op 18-07-2021 om 14:10:

Vandaag niet kunnen fietsen, want bleek stuk te zijn

Dus alleen een half uur gewandeld - misschien vanavond nog yoga....

Jammer zeg! Kun je hem niet zelf maken? 

Beetje opgeknapt, Damoontje?

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-07-2021 om 14:25

DanGun schreef op 18-07-2021 om 14:17:

[..]

Jammer zeg! Kun je hem niet zelf maken?

Nee, zelfs een band plakken ben ik te lui voor - dit is een wat antiek model en de terugtraprem is echt helemaal gammel, ook iets met een spie. Is al vaker gemaakt, maar echt goed wordt het nooit  

CharliesA schreef op 18-07-2021 om 14:25:

[..]

Nee, zelfs een band plakken ben ik te lui voor - dit is een wat antiek model en de terugtraprem is echt helemaal gammel, ook iets met een spie. Is al vaker gemaakt, maar echt goed wordt het nooit

Ik kan t ook niet hoor en weet niet eens wat een spie is 😂 Wel balen dat t niet echt goed gemaakt kan worden. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-07-2021 om 14:38

DanGun schreef op 18-07-2021 om 14:29:

[..]

Ik kan t ook niet hoor en weet niet eens wat een spie is 😂 Wel balen dat t niet echt goed gemaakt kan worden.

Ik breng het naar een fietsenmaker in de buurt, en dat is een soort sociaal project, voor ex-gevangenen. Maar dat weet ik niet eens zeker, bedacht ik me net in de keuken. Dat kan inmiddels ook al weer veranderd zijn....In ieder geval wordt er wel een beetje gerepareerd, maar eigenlijk zou de hele fiets vanaf het frame weer opnieuw moeten worden opgebouwd.

Mick87 schreef op 17-07-2021 om 10:27:

[..]

Haha herkenbaar. Dan denk ik van tevoren: dam sta ik daar bij als de kneus van het stel" maar ik zou gewoon gaan hoor. Je komt immers voor jezelf.

Ik dacht ik vertrek heel vroeg, dan kan ik volledig achteraan gaan staan. Geraakte niet uit m'n bed dus kwam als laatste binnen getuimeld, net op tijd. We waren met 4 dus veel verstoppen was er niet aan xD ik kon wel goed mee gelukkig, het was veel choreo/aerobics en balansoefeningen. Die afwisseling vond ik wel erg fijn. En we hebben geleerd dat m'n evenwicht pure shit is. 

aah, balen. Yoga kan dan ook nog wel ontspannend zijn! 

Vanochtend ruim 6km hardgelopen. Lekker vroeg voordat het echt warm werd. Daarna vol in de tuin aan de slag, dus al ruim 16k stappen nu. Lekker dagje! Zo relaxen en F1 kijken. 

yoga vind ik geweldig maar de lessen vallen tijdens de werkuren dit jaar over een paar maand zouden ze het ook 's avonds weer aanbieden.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

18-07-2021 om 15:25

Red_Velvet schreef op 18-07-2021 om 14:45:

[..]

Ik dacht ik vertrek heel vroeg, dan kan ik volledig achteraan gaan staan. Geraakte niet uit m'n bed dus kwam als laatste binnen getuimeld, net op tijd. We waren met 4 dus veel verstoppen was er niet aan xD ik kon wel goed mee gelukkig, het was veel choreo/aerobics en balansoefeningen. Die afwisseling vond ik wel erg fijn. En we hebben geleerd dat m'n evenwicht pure shit is.

Klinkt leuk! Dat zijn mijn favo dingen !

DanGun schreef op 18-07-2021 om 14:18:

Beetje opgeknapt, Damoontje?

Ja gelukkig wel. Ik was vrijdag al moe, toen BBQ en toen ontstonden er best diepe gesprekken waar ik wel graag bij wilde blijven. Maar het werd zo laat en gisteren kwam even de vermoeidheid er uit. Vanmiddag op de fiets naar familie gegaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.