Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

CharliesA schreef op 15-07-2021 om 22:00:

Ik probeerde vandaag mijn ronde van 1,5 uur te lopen, ging als een speer in het begin, maar op 1/3 kwam de klad erin - begon al met trek in eten aan het rondje en werd helemaal slap later, moest zitten en rusten, en kon toen weer verder, en kwam wel weer in ritme. Maar niet fijn, echt even schrikken. Heb hier in het verleden last van gehad, onder meer bloedarmoede - maar dat heb ik nu niet meer. Dus wat dit nu was....

Had je wel iets gegeten? 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

15-07-2021 om 22:44

Julali schreef op 15-07-2021 om 22:36:

[..]

Had je wel iets gegeten?

Een lichte lunch (groot bord met tortellini met kaas, noten, komkommer en tomaat) en een boterham daarna, om 13.00 klaar met eten - en om 17.30 gaan wandelen - dat ging dus niet lekker.

heb vanavond 4 boterhammen gegeten, een flinke bak yoghurt met veel muesli en een grote kom rabarbermoes.

Hoop dat ik dit niet vaker krijg. Was net zo lekker op dreef.

CharliesA schreef op 15-07-2021 om 22:44:

[..]

Een lichte lunch (groot bord met tortellini met kaas, noten, komkommer en tomaat) en een boterham daarna, om 13.00 klaar met eten - en om 17.30 gaan wandelen - dat ging dus niet lekker.

heb vanavond 4 boterhammen gegeten, een flinke bak yoghurt met veel muesli en een grote kom rabarbermoes.

Hoop dat ik dit niet vaker krijg. Was net zo lekker op dreef.

Soms heb je je dag niet. Ik vind het de laatste dagen erg benauwd. Inclusief  een hoge luchtvochtigheid kan dat erg zwaar zijn wanneer je intensief gaat sporten. 

Ik had er laatst ook last van tijdens mijn lange duurloop. Eerst ging het prima, maar na een half uur leek het op mijn longen te slaan. 

Best vreemd, want zo warm is het niet, maar toch voelt de lucht dan zo zwaar aan. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

15-07-2021 om 23:08

Julali schreef op 15-07-2021 om 23:03:

[..]

Soms heb je je dag niet. Ik vind het de laatste dagen erg benauwd. Inclusief een hoge luchtvochtigheid kan dat erg zwaar zijn wanneer je intensief gaat sporten.

Ik had er laatst ook last van tijdens mijn lange duurloop. Eerst ging het prima, maar na een half uur leek het op mijn longen te slaan.

Best vreemd, want zo warm is het niet, maar toch voelt de lucht dan zo zwaar aan.

Klopt, de luchtvochtigheid is de laatste week (?) heel hoog, ik krijg in huis nauwelijks mijn was droog. en afgelopen zondag / zaterdag was het ook zo warmig en klam, maar ook veel wind en dan weer kouder daardoor.

Deze zomer wordt bij de weersverwachting ook heel vaak onweer voorspelt. Kan me niet herinneren dat dit in andere jaren ook zo was.

Ik was vanmorgen erg vroeg wakker en zat te suffen op de bank en ben toch maar naar de sportschool gegaan. Wel rustig aan gedaan maar toch ff lekker.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-07-2021 om 11:56

ook weer terug van de sportschool. Intensieve training gehad met PT, lekker bezig geweest. Iets aan gewicht kwijt, maar dat kan nog wat beter. Maar er zit een dalende lijn in

Wow, een hele intensieve training met PT gehad. Allemaal meer functionele oefeningen waarbij je je hele lichaam moest gebruiken. Ik ben echt wel wat gewent, maar deze was écht zwaar! Heerlijk

Gebruiken jullie ook nog iets aan sportvoeding? Ik gebruik met whey isolate op dagen dat ik sport, omdat ik anders lang niet aan mijn eiwitten kom. Hebben jullie nog andere tips?

Vandaag weer fietsen van A naar B naar C naar D. En even gewandeld rond lunchtijd. Ik gebruik momenteel geen extra sportvoeding maar misschien zijn eiwitshakes een goede toevoeging. Ik heb van Action gehad maar had het idee dat daar ook best veel rommel in zat qua smaakstoffen, zoetstoffen e.d. Volgende week wat meer vrije tijd en ik hoop dan ook wat meer structuur in het sporten te kunnen krijgen. Het hardlopen blijft steeds rond hetzelfde niveau hangen maar met een goed schema kan ik straks wel wat meer lopen.

Workout van vandaag geskipt. Opgestaan met een urineweg infectie. Vanmiddag wel even rustig door het bos gewandeld met mijn hond, maar die had er na 3 km genoeg van. Te warm.

Ik gebruik geen sportvoeding en met mijn normale dagelijkse voeding rommel ik ook maar wat aan. Ik hoop daarin wat meer structuur te krijgen.

Dit weekend bieden ze in m'n sportcentrum nieuwe groepslessen aan. Het zou een stevige cardio work out zijn met materiaal zoals rekkers. Ik ga het proberen maar ben bij nieuwe dingen altijd wat bang dat ik het totaal niet ga aankunnen. Hopelijk valt dat mee xD

Mick87

Mick87

17-07-2021 om 10:27 Topicstarter

Red_Velvet schreef op 16-07-2021 om 18:00:

Dit weekend bieden ze in m'n sportcentrum nieuwe groepslessen aan. Het zou een stevige cardio work out zijn met materiaal zoals rekkers. Ik ga het proberen maar ben bij nieuwe dingen altijd wat bang dat ik het totaal niet ga aankunnen. Hopelijk valt dat mee xD

Haha herkenbaar. Dan denk ik van tevoren: dam sta ik daar bij als de kneus van het stel" maar ik zou gewoon gaan hoor. Je komt immers voor jezelf. 

Ooo dat had ik ook altijd! Ik was pas geleden ook weer met een groep sporten; het past gewoon niet bij me. 

Hier vandaag weer een rustdag. Wel een wandeling van 3 km gemaakt met de kinderen (ijsje halen en terug, haha). Verder niets. Morgenochtend vroeg staat er weer een rondje hardlopen op het programma! 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

17-07-2021 om 17:11

Ben vandaag erg lui - en alleen mijn vingers krijgen training - door veel berichten te typen hier op het forum 😏 Morgen weer lekker aan de slag, met veel wandelen en fietsen - als ik nog een stuk zou zwemmen dan heb ik een soort van triathlon..... Lekker in zee

Ik heb toch een potje spierpijn! Erg fanatiek bezig geweest met mijn personal trainer. Het was een stuk leuker, maar ook een stuk zwaarder dan ik van tevoren had gedacht 

Ik ga er wel mee door de komende weken. Ik denk dat ik een stuk of 10x ga deze zomer om een soort van routine aan te leren, daarna hoop ik het zelf te kunnen doorzetten. 

Julali, heel herkenbaar! Mn eerste sessies (maanden he...) met PT kon ik het weekend daarna heel goed mn benen/billen voelen. Haha. Dat is nu wel weg gelukkig! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.