Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Mick87

Mick87

15-07-2021 om 13:14 Topicstarter

Damoontje schreef op 15-07-2021 om 12:05:

[..]

Ja vaak zie je toch dat mensen niet zomaar slank of juist zwaar zijn. Bij de meesten zitten bepaalde gewoontes ingebakken. Voor sommigen is dat bankzitten met Netflix als ze thuis komen, voor anderen nog even snel een ommetje of avondje sporten. En zo pakt de één voor alles de auto, de ander de fiets of gaat lopend. De één pakt trap, ander lift... NIet speciaal tegen jou bedoeld hoor maar het valt me op in het algemeen.

Ik ben erg slank. Komt vooral door goede genen. En heb een beroep waardoor ik dagelijks makkelijk de 10.000 stappen aantik. En daarnaast 4 keer per week sporten

Ik ben slank, maar niet altijd geweest. Toen ik wat molliger was gaf ik mijn genen de schuld, maar misschien is mijn slanke lijf van de laatste jaren juist wel genetisch bepaald . Heb een hele slanke (en kleine) moeder en mijn vader is lang en stevig. Mijn figuur is erg veranderd naarmate ik ouder ben geworden (ben de 40 gepasseerd).  Ik ben qua gewicht en lengte vergelijkbaar met jou Mick87. Rond de 1.74 m en weeg zo tussen de 60-63 kg. Maar ik oog wel eerder mager dan slank, heb ook niet zoveel tiet en kont, dat helpt niet. Ik heb een zittend beroep, dus ik bankhang dan misschien niet zoveel, maar ik zit voldoende   
Gisteren en vandaag is mijn zitvlees goed getraind, ik heb alleen een beetje gewandeld met de hond, die is heel jong dus we lopen nog niet te ver. Morgen weer een rondje hardlopen. Ik heb niet al te veel tijd en wilde sowieso een tandje terug doen na de vorige keer dus doe mijn 8,5 km rondje denk ik. Kan een km minder worden als ik zin heb om door het bos te gaan. Is een leukere route, maar wel iets korter. En wat zwaarder (mul zand, heuvels), meestal beslis ik dat last-minute.

Julali schreef op 15-07-2021 om 12:05:

Morgen heb ik een afspraak staan in de sportschool met een personal trainer. Ik vind het spannend, want ik ben niet zo bekend in de sportschool, dus het is nieuw voor mij.

Op de een of andere manier voel ik me snel ongemakkelijk in de sportschool, vooral in de buurt van het krachthonk, geen idee waar dat vandaan komt? En dat terwijl ik toch echt best sportief ben en veel kan en leuk vind op sportgebied. Herkent iemand dit?

Krachthonk heeft wat intimiderends in het begin, maar ik heb niets dan goede ervaringen (behalve dat mensen hun zooi laten slingeren)! PT helpt om wegwijs en vertrouwd te worden. Veel plezier!

Mij lukt het deze week tot nu toe om voor werk te gaan lopen, dat bevalt me goed. Zaterdag een proefsessie bij de loopgroep van de atletiekvereniging. Kwam daarbij omdat ik de maandelijkse open vrijdagavondloop van een vereniging verder weg altijd zo veel leuker vind dan solo lopen.

Vandaag gewandeld, aquajogging en Qigong gedaan. Nu een week rust. Ook wel eens goed voor mijn lijf.
Bankhangen kan ik best goed. Een uur lukt wel. Wel ben ik altijd aan het bewegen. Echt stilzitten kan ik niet. Ik ben inderdaad slank, 168,54 kg. Ben opgevoed dat langer dan 5 min zitten lui is🙈
Altijd veel gesport, eigen paarden, hockey, zwemmen,32 km naar school en terug fietsen en dan de klussen nog. Denk aan stallen uitmesten etc. 

Mick87

Mick87

15-07-2021 om 20:03 Topicstarter

vanmiddag naar de stad gewandeld, dus de 10.000 stappe  weer gehaald. En ik heb net een rondje thuis sporten gedaan. Armen en buik/rug getraind. Met heel veel tegenzin, dat wel. Ik wilde eigenlijk naar de sportschool maar geen zin om door de regen naar de sportschool te gaan. En vind vandaag op de één of andere manier toch een K-dag vanwege de dood van Peter, het nieuws over Limburg en het hoge aantal corona besmettingen.
Nu wel weer blij dat ik gesport heb. Morgen mijn core lesje op de sportschool . 

Vanochtend hardlooptraining gehad. Ik loop vooraan in de groep, dat is een teken dat ik qua tempo gegroeid ben. Maar ik ben wel na 5
km op. Voorheen deed ik makkelijk rondjes van minimaal 8 km in mijn vrije tijd. Ik loop nu gewoon te weinig. Ik hoop het op een of andere manier weer op te gaan kunnen pakken. Ik heb eigenlijk een maatje daarvoor nodig om motivatie op te doen.

Een medehardloper sprak mij nog aan dat een sportbh echt heel belangrijk is, ook als je een kleine cup hebt. Nooit geweten. Ik liep voor mijn gevoel prima zonder, maar ga nu toch maar kijken....

Nimlot klinkt totaal niet als mijn opvoeding haha. Ik reed een uurtje paard in de week en dat vonden mijn ouders wel voldoende. Ik heb een jaar geleden zelf het sporten pas ontdekt.

ik had toen ik thuiskwam 15.000 stappen gezet. Ik ben kapot en verschrikkelijk veel last van hielspoor  morgenmiddag nog en dan 3 dagen vrij. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

15-07-2021 om 21:56

Trail schreef op 15-07-2021 om 20:14:

Een medehardloper sprak mij nog aan dat een sportbh echt heel belangrijk is, ook als je een kleine cup hebt. Nooit geweten. Ik liep voor mijn gevoel prima zonder, maar ga nu toch maar kijken....

https://www.youtube.com/watch?v=Pc6CiuKF3Cs

hier kun je zien hoeveel je borsten wel niet bewegen tijdens hardlopen en wat een sportbh kan betekenen.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

15-07-2021 om 21:58

Dolfje schreef op 15-07-2021 om 21:24:

ik had toen ik thuiskwam 15.000 stappen gezet. Ik ben kapot en verschrikkelijk veel last van hielspoor morgenmiddag nog en dan 3 dagen vrij.

Wat balen, hopelijk herstelt het snel.

CharliesA schreef op 15-07-2021 om 21:58:

[..]

Wat balen, hopelijk herstelt het snel.

Nou die hoop heb ik niet meer. Loop er nu ah weer sinds september mee.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

15-07-2021 om 22:00

Ik probeerde vandaag mijn ronde van 1,5 uur te lopen, ging als een speer in het begin, maar op 1/3 kwam de klad erin - begon al met trek in eten aan het rondje en werd helemaal slap later, moest zitten en rusten, en kon toen weer verder, en kwam wel weer in ritme. Maar niet fijn, echt even schrikken. Heb hier in het verleden last van gehad, onder meer bloedarmoede - maar dat heb ik nu niet meer. Dus wat dit nu was....

SugaryPanther19

SugaryPanther19

15-07-2021 om 22:01

Dolfje schreef op 15-07-2021 om 22:00:

[..]

Nou die hoop heb ik niet meer. Loop er nu ah weer sinds september mee.

Wat naar, ik las op het VF wel eens over hielspoor- er is dus geen oplossing voor als je er al zo lang mee tobt?

Hielspoor is kut

Mijn voornemen was drie keer te sporten  in de week en deze week lijkt het te gaan lukken. Ben netjes geweest dinsdag en vanavond. Eerst les 2 gedaan van een hardloopprogramma dag ik wil volgen en daarna 2 rondjes egym (kracht). Afgesloten met de sauna😊

CharliesA schreef op 15-07-2021 om 22:01:

[..]

Wat naar, ik las op het VF wel eens over hielspoor- er is dus geen oplossing voor als je er al zo lang mee tobt?

Ik heb al shockwave gehad en andere jaren hielp het maar nu maar heel weinig helaas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.