Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Mick87

Mick87

14-07-2021 om 15:13 Topicstarter

ondanks dat ik gisteren licht getraind heb, vandaag wel behoorlijke spierpijn in vooral mijn billen. Misschien dat ik vnv nog even ga om armen te trainen.

O fijn, een sport topic! Heb een beetje hapsnap terug terug gelezen. Leuk om mee te schrijven! 

Ik train bijna dagelijks. Twee keer per kickboksen, 2 keer Taekwon-Do, 2 keer PT. Meestal doe ik ook nog de bokszaktraining mee maar dan help ik vaak de nieuwelingen. Ik probeer minstens een keer per week wat aan kracht te doen en een keertje stretchen. En als ik zin heb dan loop ik een rondje. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

14-07-2021 om 17:18

Mick87 schreef op 14-07-2021 om 15:12:

mij hielp het bijhouden van voeding in app ook. Kreeg meer inzicht. En zo 4 kg afgevallen. Ik weeg 61kg bij 173. Ik oog best wel slank en soms zelfs mager.

Ik heb een tijd de eetmeter van het voedingscentrum bijgehouden, daar kwam onder meer uit dat ik te weinig vet at en te weinig groenten. Dat vond ik leerzaam, maar wel een gedoe. Ik eet nu volgens het boekje, alleen minder snaaien en trainen weer op een normaal niveau krijgen.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

14-07-2021 om 17:19

DanGun schreef op 14-07-2021 om 16:15:

Ik train bijna dagelijks. Twee keer per kickboksen, 2 keer Taekwon-Do, 2 keer PT. Meestal doe ik ook nog de bokszaktraining mee maar dan help ik vaak de nieuwelingen. Ik probeer minstens een keer per week wat aan kracht te doen en een keertje stretchen. En als ik zin heb dan loop ik een rondje.

Gaaf, ik vind taekwon-do heel mooi om te zien. Ben je gevorderd erin?

CharliesA schreef op 14-07-2021 om 17:19:

[..]

Gaaf, ik vind taekwon-do heel mooi om te zien. Ben je gevorderd erin?

Nope. Net gele band. Vandaar m'n nick. Dat is de tul die je moet lopen voor de gele band 

DanGun wat actief!
Ik heb vanmiddag een rondje relaxed buiten gereden met mijn pony. En vanavond 5 km gewandeld met een vriendin en mijn hond. Voornamelijk zodat ze haar verhaal kwijt kon. Maar de beweging is natuurlijk mooi meegenomen

Trail schreef op 14-07-2021 om 21:47:

DanGun wat actief!
Ik heb vanmiddag een rondje relaxed buiten gereden met mijn pony. En vanavond 5 km gewandeld met een vriendin en mijn hond. Voornamelijk zodat ze haar verhaal kwijt kon. Maar de beweging is natuurlijk mooi meegenomen

Ja, houd me van de straat

Paardrijden lijkt me geweldig!

Dat zie je vaak, dat mensen die slank zijn, ook geen bankzitters zijn, die kunnen niet stil zitten. Buiten mijn dagelijkse wandeling of sportmoment ben ik dus wel een echte bankzitter. Ik kan heel goed stil zitten

Haha, verrassend genoeg kan ik heel goed bankhangen! Gisteren heb ik dat gedaan. 

Vanochtend alweer 6km hardgelopen met mn man, daarna lekker douchen en nu weer aan het werk! 

Mijn eerste post op dit forum! 

Maandag hardloopgroep maar ik had even gewandeld. Dus wel de fietstocht heen en terug, maar daar even rustig aan. Was niet zo fit. 
Dinsdag 16 km gewandeld met een vriend. 
Gisteren ook gewandeld, denk 5 km. 
Vandaag even rustig aan. Alleen fietsen naar een afspraak vanavond. 

Komende weken is het rustig met de therapie (heel bewust) en ik wil de focus leggen op meer bewegen en mijn huis opruimen/ordenen. 

Vanochtend 1,5 km gezwommen in 45 min. Het was heerlijk   

Nog een fietstocht erbij van 15 minuten heen en 15 minuten terug. En dan vanmiddag nog een wandeling als ik een dipje heb van (thuis) werk van 30-40 min.

Morgen heb ik een afspraak staan in de sportschool met een personal trainer. Ik vind het spannend, want ik ben niet zo bekend in de sportschool, dus het is nieuw voor mij. 

Op de een of andere manier voel ik me snel ongemakkelijk in de sportschool, vooral in de buurt van het krachthonk, geen idee waar dat vandaan komt? En dat terwijl ik toch echt best sportief ben en veel kan en leuk vind op sportgebied. Herkent iemand dit? 

Briannaf schreef op 15-07-2021 om 10:09:

Dat zie je vaak, dat mensen die slank zijn, ook geen bankzitters zijn, die kunnen niet stil zitten. Buiten mijn dagelijkse wandeling of sportmoment ben ik dus wel een echte bankzitter. Ik kan heel goed stil zitten

Ja vaak zie je toch dat mensen niet zomaar slank of juist zwaar zijn. Bij de meesten zitten bepaalde gewoontes ingebakken. Voor sommigen is dat bankzitten met Netflix als ze thuis komen, voor anderen nog even snel een ommetje of avondje sporten. En zo pakt de één voor alles de auto, de ander de fiets of gaat lopend. De één pakt trap, ander lift... NIet speciaal tegen jou bedoeld hoor maar het valt me op in het algemeen. 

Briannaf schreef op 15-07-2021 om 10:09:

Ik ben niet slank hoor. Integendeel. Weeg tussen de 86 en 90kg. Heb n overgang-rolletje 

Julali schreef op 15-07-2021 om 12:05:

Vanochtend 1,5 km gezwommen in 45 min. Het was heerlijk

Nog een fietstocht erbij van 15 minuten heen en 15 minuten terug. En dan vanmiddag nog een wandeling als ik een dipje heb van (thuis) werk van 30-40 min.

Morgen heb ik een afspraak staan in de sportschool met een personal trainer. Ik vind het spannend, want ik ben niet zo bekend in de sportschool, dus het is nieuw voor mij.

Op de een of andere manier voel ik me snel ongemakkelijk in de sportschool, vooral in de buurt van het krachthonk, geen idee waar dat vandaan komt? En dat terwijl ik toch echt best sportief ben en veel kan en leuk vind op sportgebied. Herkent iemand dit?

Herkenbaar! Ik heb n tijd echt krachttraining gedaan. De eerste keren in het krachthonk vond ik doodeng. Maar ik ga je zeggen, de meeste mensen daar zijn toppers. Altijd bereid te helpen. Echt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.