Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Zou je een 3de persoon kunnen aanvaarden in je relatie?


Alexander1982

Alexander1982

13-02-2024 om 13:11 Topicstarter

rionyriony schreef op 13-02-2024 om 12:59:

[..]

Ik zou het wel aankunnen, als hij multimiljardair was zou ik best een aantal jaren in gescheiden kamers zo kunnen leven; in de verwachting dat ik na de scheiding heel riant zou kunnen leven.

Inderdaad "door het belachelijke getrokken" (ken die uitdrukking niet maar klinkt goed), omdat ik psychisch daardoor blutsen zou oplopen en ik niet genoeg om geld geef om daar die akelige jaren voor over te hebben.

Ik ben niet iemand die de tweede viool wil spelen en dat is de reden waarom ik zo niet wil leven; dit is eigenlijk het antwoord. Ook al verzint men tal van redenen waarom veelwijverij of veelmannerij mogelijk zou moeten zijn.

Mooi geschreven 😉 ik zou er bijna willen op antwoorden dat ik me niet voel als 2de viool maar als eerste. Samen met de gitaar, de bas en ... maken we de perfecte harmony. 

watertoren schreef op 12-02-2024 om 23:47:

[..]

Zo'n taboe is het al lang niet meer hoor. Mensen zijn daar net als jij meer open over dan vroeger. Ik ken wel stellen die een open relatie hadden. Ja ik zeg hadden want ze zijn allemaal uit elkaar. Bij het ene stel wilde de man geen open relatie meer want hij werd toch jaloers. Vooral omdat zijn vrouw regelmatig een date had en hij had geen succes bij de vrouwen. Bij een ander stel werd de vrouw toch echt verliefd op haar minnaar. Ze heeft voor haar minnaar gekozen.

Deze leefvorm is er al heel lang; hij kwam met de babyboomers en de hippies. In die tijd moest je alles met iedereen doen anders was je ouderwets. Dus dat was de generatie vóór mij die het al praktiseerde maar het ging maar zelden goed. Later werden het haast allemaal brave, zich conformerende burgers.

rionyriony schreef op 13-02-2024 om 13:22:

[..]

Deze leefvorm is er al heel lang; hij kwam met de babyboomers en de hippies. In die tijd moest je alles met iedereen doen anders was je ouderwets. Dus dat was de generatie vóór mij die het al praktiseerde maar het ging maar zelden goed. Later werden het haast allemaal brave, zich conformerende burgers.

Haha alles wat voor jou nieuw voelt is inderdaad al duizenden keren gedaan door anderen. En het gaat ook in golven. We omarmen de vrijheid, ervaren de nadelen van een gebrek aan kaders, kaderen ons weer in en breken daar weer uit. In algemene zin denk ik dat mensen uiteindelijk toch vaak naar het monogame gezin terugkeren omdat het gewoon het meest rustig en stabiel is, en.het leven gooit je vaak al genoeg voor de voeten zonder dat je erom vraagt. Een chaotische relatie-context vergt veel interne structuur en veel zelfbewustzijn.

Ik vind één vent al vervelend, laat staan twee.

Gatekeeper schreef op 13-02-2024 om 13:42:

Ik vind één vent al vervelend, laat staan twee.

Tell me about it

Alexander1982

Alexander1982

13-02-2024 om 13:59 Topicstarter

Gelebloem schreef op 13-02-2024 om 13:42:

[..]

Haha alles wat voor jou nieuw voelt is inderdaad al duizenden keren gedaan door anderen. En het gaat ook in golven. We omarmen de vrijheid, ervaren de nadelen van een gebrek aan kaders, kaderen ons weer in en breken daar weer uit. In algemene zin denk ik dat mensen uiteindelijk toch vaak naar het monogame gezin terugkeren omdat het gewoon het meest rustig en stabiel is, en.het leven gooit je vaak al genoeg voor de voeten zonder dat je erom vraagt. Een chaotische relatie-context vergt veel interne structuur en veel zelfbewustzijn.

Ok, maar ik heb echt niet de indruk dat wij in chaos leven. Integendeel ervaar ik net rust. 

Ben je niet bang Alexander om een ziekte op te lopen? Je vrouw doet het zonder condoom met haar collega maar jullie weten toch niet wat hij verder allemaal doet op seksueel gebied. Misschien zegt hij wel dat jouw vrouw zijn enige bedpartner is maar ik zou dat niet zo maar geloven. Hij is toch al ruimdenkend wat seks betreft want anders doe je het niet met een getrouwde vrouw. Meer een man zonder normen en waarden die zijn lul achterna loopt. Ik vind dat jij wel heel veel pikt van jouw vrouw om haar maar niet te verliezen en die kans is er toch dat ze alsnog kiest voor haar collega. Ik heb eigenlijk een beetje medelijden met jou.

Alexander1982

Alexander1982

13-02-2024 om 14:04 Topicstarter

Wel heel opvallend dat er enkel vrouwen reageren op deze post. Ik wou eigenlijk ook wel is lezen of andere mannen zich in deze vorm van relatie kunnen terug vinden. Of dan aan de dames, zouden uw mannen zich hierin kunnen terug vinden?

Alexander1982 schreef op 13-02-2024 om 14:04:

Wel heel opvallend dat er enkel vrouwen reageren op deze post. Ik wou eigenlijk ook wel is lezen of andere mannen zich in deze vorm van relatie kunnen terug vinden. Of dan aan de dames, zouden uw mannen zich hierin kunnen terug vinden?

Er zitten natuurlijk veel meer vrouwen op dit forum dan mannen. 

Alexander1982

Alexander1982

13-02-2024 om 14:08 Topicstarter

watertoren schreef op 13-02-2024 om 14:03:

Ben je niet bang Alexander om een ziekte op te lopen? Je vrouw doet het zonder condoom met haar collega maar jullie weten toch niet wat hij verder allemaal doet op seksueel gebied. Misschien zegt hij wel dat jouw vrouw zijn enige bedpartner is maar ik zou dat niet zo maar geloven. Hij is toch al ruimdenkend wat seks betreft want anders doe je het niet met een getrouwde vrouw. Meer een man zonder normen en waarden die zijn lul achterna loopt. Ik vind dat jij wel heel veel pikt van jouw vrouw om haar maar niet te verliezen en die kans is er toch dat ze alsnog kiest voor haar collega. Ik heb eigenlijk een beetje medelijden met jou.

Je hoeft echt geen medelijden te hebben hoor, ik heb me in de situatie best goed kunnen vinden. De afspraak die we wel hebben is dat ze met tinder dates voor de sex wel steeds een condoom moet dragen. (penetratie sex). Ik begrijp wel dat ze liever pijpt zonder condoom. Ik weet dat ze met Marc zonder condoom sex heeft. Dat is al zo van in het begin. Ze laat zich wel om de 6 maand testen. Ze neemt ook de pil zodat ze van hem niet zwanger kan worden. Ik heb er verder geen echte moeite mee zolang ik niet op sommige beelden val. (daar hou ik niet zo van).

Wat betreft die vooroordelen, ik denk dat een hardnekkige gedachte ook is omdat jij de man bent en je vrouw deelt buiten de deur jij een slappe zak bent en geen eer hebt. Veel mannen hebben een te groot ego hiervoor en knuppelen liever iedere man die aan hun vrouw komt neer. Tis een stukje natuur denk ik. Een vrouw die haar man deelt wordt een stuk logischer gevonden. Ik moet er niet aan denken nog meer mannen dan die van mij tevreden stellen en nu al helemaal niet in deze fase. Ik heb een klein kind en ben zwanger dus mijn eitjes zijn het komende jaar niet beschikbaar en mijn hoofd ook niet. Voor een man geeft het lijkt mij meer winst om meer vrouwen te hebben. 
Heel fijn dat het jou rust geeft deze constructie. Ik denk dat je dat ervaart omdat je nu meer vertrouwen hebt dat ze langer bij je blijft door haar niet te beteugelen. Ik zou er iig niet te koop mee lopen als ik jou was met jullie levensstijl om jezelf te beschermen.

Alexander1982

Alexander1982

13-02-2024 om 14:17 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 13-02-2024 om 14:08:

Wat betreft die vooroordelen, ik denk dat een hardnekkige gedachte ook is omdat jij de man bent en je vrouw deelt buiten de deur jij een slappe zak bent en geen eer hebt. Veel mannen hebben een te groot ego hiervoor en knuppelen liever iedere man die aan hun vrouw komt neer. Tis een stukje natuur denk ik. Een vrouw die haar man deelt wordt een stuk logischer gevonden. Ik moet er niet aan denken nog meer mannen dan die van mij tevreden stellen en nu al helemaal niet in deze fase. Ik heb een klein kind en ben zwanger dus mijn eitjes zijn het komende jaar niet beschikbaar en mijn hoofd ook niet. Voor een man geeft het lijkt mij meer winst om meer vrouwen te hebben.
Heel fijn dat het jou rust geeft deze constructie. Ik denk dat je dat ervaart omdat je nu meer vertrouwen hebt dat ze langer bij je blijft door haar niet te beteugelen. Ik zou er iig niet te koop mee lopen als ik jou was met jullie levensstijl om jezelf te beschermen.

Het is fijn om een open gesprek te hebben met mensen. Sommigen gaan akkoord anderen niet, maar er is geen enkele reden om iemand ""slappe zak bent en geen eer"" te noemen. Jij kent me niet en ik ken jou niet. Dit zegt overigens veel meer over jou en ik ga dus ook niet meer reageren op je berichten tenzij je hiervoor excuseerd. 

Alexander1982

Alexander1982

13-02-2024 om 14:18 Topicstarter

watertoren schreef op 13-02-2024 om 14:06:

[..]

Er zitten natuurlijk veel meer vrouwen op dit forum dan mannen.

Dat zal inderdaad wel de reden zijn. 👍️

Alexander1982 schreef op 13-02-2024 om 14:17:

[..]

Het is fijn om een open gesprek te hebben met mensen. Sommigen gaan akkoord anderen niet, maar er is geen enkele reden om iemand ""slappe zak bent en geen eer"" te noemen. Jij kent me niet en ik ken jou niet. Dit zegt overigens veel meer over jou en ik ga dus ook niet meer reageren op je berichten tenzij je hiervoor excuseerd.

Ik zeg niet dat je een slappe zak bent maar dat dat een vooroordeel zou kunnen zijn.

Alexander1982

Alexander1982

13-02-2024 om 14:25 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 13-02-2024 om 14:22:

[..]

Ik zeg niet dat je een slappe zak bent maar dat dat een vooroordeel zou kunnen zijn.

Ah ok zo, had ik dan misbegrepen. Maar goed, het vooroordeel dat ik mijn vrouw, de liefde van mijn leven gun om haar sexualiteit ten volle te beleven dan maar. En ik zeg niet dat het altijd even makkelijk is, maar wel dat het een zekere rust en liefde oplevert.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.