Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
framboosje
29-10-2021 om 10:50
Ik reageer zelden, maar lees actief mee. Het gevoel dat ik niet alleen ben over hoe ik mij voel, is erg fijn 
Rooss4
29-10-2021 om 12:40
mooie post Mok! Vooral over de verbinding die je nooit ben aangegaan en nu wel. Een verbindende relatie is bevredigend an sich, dan kun je seksueel gezien best wat missen, tis maar seks immers...
Ik snap dat er geen emotionele ruimte is voor die minnaar. Jammer van de kroonluchter maar jij weet als geen ander wat het met je doet om emotioneel deels uit je relatie te stappen.
Hier werkt het iets anders, Vent hanteert het neuk-zeik-coefficient. Als het neuken het zeiken niet opheft wordt het tijd om afscheid te nemen!
Rooss4
29-10-2021 om 12:40
framboosje schreef op 29-10-2021 om 10:50:
Ik reageer zelden, maar lees actief mee. Het gevoel dat ik niet alleen ben over hoe ik mij voel, is erg fijn
Naar welk gevoel relateer je?
Mok
29-10-2021 om 13:06
Rooss4 schreef op 29-10-2021 om 12:40:
Hier werkt het iets anders, Vent hanteert het neuk-zeik-coefficient. Als het neuken het zeiken niet opheft wordt het tijd om afscheid te nemen!
![]()
Hahaha! Ik mag die vent van jou wel
(maar dat wist je al 😘)
SenSe
29-10-2021 om 13:24
Mok schreef op 29-10-2021 om 10:41:
In mijn huidige relatie is de seks matig. Zeer matig, mag ik wel zeggen. Maar gek genoeg zou ik het nu niet kunnen of willen, een minnaar erbij.
Dat is precies hoe ik er ook in sta, als er uberhaubt seks was geweest matig of zelfs slecht dan was het idee van een minnaar er niet geweest.. of beter gezegd dan had ik er niet voor open gestaan.
Mijn frustraties begonnen pas toen de seks uitbleef.. eerste maanden wel wat aangekaart maar was nog niet echt een issue.. ik vond het niet zo erg. maar na een jaar of 7 begon het echt te knagen en was er bij nr1 geen zin in seks meer.. (ondertussen al dus 7 jaar geen seks)
Ik begon tegen de muren op te vliegen. Je zou denken dat je eigen zin in seks dan ook wel afneemt, maar dat gebeurde dus niet. En wat ik ook probeerde, hij reageerde er niet op.
Roodkapjeendewolf
29-10-2021 om 14:39
mooie post @Mok en een klein deel herkenbaar over dat stuk van je huwelijk en achteraf zien dat je emotioneel niet volledig de verbinding bent aangegaan en onbewust gekozen hebt voor een “ongelijkwaardig” partner door een diep verlangen naar veiligheid.
Wat fijn dat je nu wel die verbinding hebt gecreëerd! Uiteraard jammer dat je de seks als matig ervaart. Zijn dat de technische skills of zorgt nu de veiligheid/geborgenheid voor minder spanning en opwinding?
Mok
29-10-2021 om 15:35
Roodkapjeendewolf schreef op 29-10-2021 om 14:39:
Wat fijn dat je nu wel die verbinding hebt gecreëerd! Uiteraard jammer dat je de seks als matig ervaart. Zijn dat de technische skills of zorgt nu de veiligheid/geborgenheid voor minder spanning en opwinding?
Nee, zijn lijf is nogal krakkemikkig
Er kan niet zoveel.
Miraval
29-10-2021 om 16:40
@blauwevrouw ik vind het mooi om te lezen dat je je zelfvertrouwen hebt ondanks de onzekerheid om het contact met je minnaar. Dat laatste komt mij helaas wel bekend voor. Ik ben zoals @Sense is, overal onzeker over. Ik vraag ook wel 3x bevestiging aan mijn man over bijvoorbeeld een outfit voor die avond. Dus die bevestiging heb ik dan ook nodig van minnaar. Al kan ik me op dit moment heel goed beheersen en ervaar ik die onzekerheid niet. Misschien heeft dat te maken met het ontbreken van bepaalde gevoelens?
@roos mooi dat Vent er die redenatie op na houdt! Zouden meer mensen moeten doen.. haha.
Hier geen nieuws. Fwb gaat voor een maand naar buitenland dus zien elkaar pas weer in december helaas... maar ik voel geen onrust dus dat is wel heel fijn.
Vorig weekend eindelijk weer een festival gehad met een pilletje... ooohhh wat heb ik dat gemist! Mijn man en ik hebben een heerlijke dag gehad vol met liefde voor elkaar!
blauwevrouw
29-10-2021 om 19:02
Mok, wat een mooie post! Dank je voor het delen wat een weg jij hebt afgelegd. Die verbinding en gelijkwaardigheid, dat is toch waar het om gaat in een relatie.
Ik geloof dat ik echte verbinding ook boven seks plaats, en als het er beide is wordt het magisch.
rooss, dat neuk-zeikquotient is wel lekker recht voor z’n raap. 😂
framboos: fijn dat je jezelf hier herkent. Ik ben ook wel benieuwd te lezen wat dan, maar kan me voorstellen dat het herkennen voor jou nu genoeg is.
miraval: ik merk juist dat ik minder onzeker word naarmate ik meer als geheel geaccepteerd word. Dus als er juist wel (wederzijdse!) gevoelens bij komen kijken. Met een seks-en-verder-niks partner komt het allemaal aan op mijn fysieke verschijning en prestaties, daar word ik juist onzekerder van. Ik wil me kwetsbaar kunnen opstellen en dan weet ik dat het goed zit.
framboosje
29-10-2021 om 23:02
@rooss en blauwevrouw:
Misschien dat ik ooit lef neem om uitgebreid over mijn situatie te hebben.
Je maakt een keuze tijdens je relatie en probeert te begrijpen waarom je zo’n keuze maakt.
Al deze verschillende forumleden kunnen verwoorden hoe ik mij voel. Kritisch kijken naar mijn eigen handelingen en begrijpen welke kant het opgaat. Weten dat het eigenlijk volgens de samenleving niet kan,
maar je zo verwaarloosd voelen dat je aandacht eist van je minnaar.
Leven kan anders verlopen helaas, maar fijn gevoel dat ik niet alleen ben..
blauwevrouw
30-10-2021 om 12:50
En als ‘de samenleving’ het oké vond, zou het dan voor je partner ook oké zijn?
Ik vind je woordkeuze nogal bijzonder. Ook dat ‘aandacht eisen’ doet mij de wenkbrauwen fronsen…
Kersje
30-10-2021 om 14:12
blauwevrouw schreef op 30-10-2021 om 12:50:
En als ‘de samenleving’ het oké vond, zou het dan voor je partner ook oké zijn?
Ik vind je woordkeuze nogal bijzonder.
Eens, al begrijp ik ook wel hoe zij dit bedoeld. Het zit m voornamelijk ook in het feit dat “de samenleving” de persoon in kwestie of haar situatie niet echt kent. Vreemdgaan is in hun ogen sowieso een no-go, egoïstisch …….vul maar in.
In mijn geval, het enkel faciliteren van vreemdgaan, wordt door “de samenleving” al afgefikt, lees alleen dit forum al. Zij kennen mij als persoon en mijn situatie niet, dus ik trek me daar ook helemaal niks van aan, laat mij serieus koud. Mijn vrienden daarentegen, die er helemaal van op de hoogte waren, hebben mij nooit hierom veroordeeld. En als ik al eens verdrietig was hierover, dan boden zij mij allemaal een luisterend oor als ik daar behoefte aan had.
Miraval
30-10-2021 om 14:19
Ach ja veroordelen is altijd makkelijk vanuit je luie stoel totdat je zelf in een situatie komt waarvan je nooit had gedacht dat te doen... en vooral hier op een anoniem forum gaat het soms weleens helemaal los dat ik denk moet dat nou zo?
Ook degenen die hard roepen ik zou hem met pek en veren het huis uitzetten vraag ik me af wat je daadwerkelijk zou doen als puntje bij paaltje komt en er toch wel heel veel op het spel staat.
blauwevrouw
30-10-2021 om 16:49
Al ken ik er wel een die haar inmiddels ex een blauw oog heeft geslagen toen hij haar vertelde dat hij al jaren een ander had…
blauwevrouw
30-10-2021 om 16:53
Ik snap het op zich ook wel; toen ik erachter kwam dat mijn man (vaak!) seks buiten de deur had, had ik vooral last van schaamte en van ‘als mensen dit horen, wat zullen ze dan van ons denken?!’
Zelfs als bedrogene had ik meer last van de buitenwereld dan van mijn eigen beschadigde vertrouwen. En ik hoor het ook bij vlam; hij lijkt zich ook drukker te maken om het oordeel van vrienden dan van zijn vrouw.
Maar ik weet zeker dat dit niet voor iedereen zo werkt, en feitelijk gaat het die samenleving geen reet aan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.