Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43


Omdat je willens en wetens je partner belazert, omdat je in een trek en duwspelletje terecht komt, omdat er overal aandachtmonsters gaan zitten die nare dingen influisteren, omdat het je uiteindelijk bijzonder weinig brengt op een paar leuke, geile momentjes na. 
Omdat alles stuk is als het uitkomt en iedereen heel erg boos op je is. 
Omdat...
Omdat...
Omdat.........

MM82: Omdat het het equivalent is van een sloophamer tegen je relatie aangooien. Je denkt nu misschien dat je het kan beheersen, dat het onder controle is - een onschuldig verzetje, je raakt elkaar vanzelf wel zat en dan ga je weer door met je relaties. Niemand hoeft het te weten, geen centje pijn. 

De werkelijkheid is waarschijnlijk dat je wordt meegesleurd in iets waar je 0 controle over hebt. Je gaat steeds dieper, in het begin is het een goed gesprek waar je kriebels van krijgt, dan een zoen, dan meer fysieke dingen - en voor je het weet ben je als een junkie, smachtend naar zijn aandacht. Hij zit constant in je hoofd en je gaat 'leven' voor de gestolen momenten dat jullie weer samen zijn. Niks interesseert je meer echt, je wordt er geen betere echtgenote, moeder, dochter, vriendin, zus van... Misschien merk je het nu al, met het hevige appcontact - hoe erg het je gedachten beheerst. Dat wordt nog 100x erger. 

En je bent er nooit tegelijk klaar mee. Je raakt emotioneel geïnvesteerd en het beëindigen levert vaak drama op. En dan heb ik het nog niet eens over de situatie dat je eigen man van alles aan je gaat merken en de verwoesting die hij doormaakt als hij erachter komt dat je hem belazert. Als je echt zegt dat een goed huwelijk je nummer 1 prioriteit is en dat je dat niet op het spel wil zetten, dan kun je maar beter niet met vuur spelen. Vreemdgaan voegt niks aan je huwelijk toe. Het kan je je zelfs je huwelijk kosten (al dat vertrouwen dat nu zo vanzelfsprekend is - kun je je jouw relatie voorstellen zonder dat vertrouwen, want dat is een reëel risico dat je loopt, met een partner die last krijgt van herbelevingen). 

En daarom is het beter om dit nu af te kappen Nu je nog enige zelfbeheersing hebt  

Ik heb even een rotdag zeg. Net een pittige sessie met psycholoog gehad, heb vooral zitten huilen. Dat was lang geleden.... en zo nodig!
Heeft eigenlijk niets met minnaar te maken, en ook de buikpijn van de afgelopen dag niet. Toch besloten om even wat afstand te nemen, zodat ik mijn pijn niet begraaf onder zijn aandacht (mooi gezegd he, al zeg ik het zelf).

En eigenlijk wist ik dat al.. En toch wil ik het (nog) niet afkappen.. 
Maar je hebt gelijk.. Kan nu al niet wachten op zijn appjes en tot we weer een keer kunnen bellen..

@MM82: misschien beter om je relatie eens onder de loep te nemen dan om hiermee door te gaan. Wat is er 'niet perfect'? Valt daar wat aan te doen? Is het bespreekbaar - met je partner, voor alle duidelijkheid.

Tegelijk: we kennen deze route. Het feit alleen al dat je er hier over komt schrijven is een teken aan de wand dat je de beslissing waarschijnlijk al hebt genomen.

MM82 schreef op 23-09-2021 om 17:06:

En eigenlijk wist ik dat al.. En toch wil ik het (nog) niet afkappen..
Maar je hebt gelijk.. Kan nu al niet wachten op zijn appjes en tot we weer een keer kunnen bellen..

Hoi hoi! En welkom hier!

Ik denk dat je hiermee je eigen antwoord al weet? Als je nu al wacht op appjes voordat je echt afgesproken hebt dan wordt dat alleen maar erger. Eens met Roos en Dinah dus... ik zou het zsm afkappen want de emotionele roller coaster waar je in terecht komt is het echt niet waard denk ik. Beter kun je met je partner bespreken wat je mist en/of anders zou willen zien? Weet niet of dat gesprek er al geweest is?

MM82: Ik gooi een eerdere post van mezelf er nog maar eens in. Om over na te denken…

Een buitenechtelijke affaire, verliefdheid of zoolmeet begint vaak met het gevoel dat dit zoooooooo bijzonder en uniek is en dat je zoiets nog nooit eerder gevoeld hebt. En dat komt echt door die speciale nieuwe, andere persoon in je leven.
Denk je...

Maar ik denk dat het vaak eenvoudiger is dan dat. Je herontdekt een kant van jezelf die misschien wat weggemoffeld had, die misschien is ondergesneeuwd in de relatie die je had. Je komt iemand tegen die dat weer aanwakkert bij je en voor je het weet, heb je dat hele gevoel “opgehangen” aan die ander. En word je verslaafd en afhankelijk en ga je over alle grenzen heen. Daarom is stoppen ook zo moeilijk voor velen hier (including me...)

Eenmaal uit de achtbaan en een verbroken “affaire” is het inderdaad leeg. Weg geheime lover, weg speciale gevoel, weg zelfvertrouwen. Zeker als je niet beseft dat dat wederzijdse begrip, verlangen en herkenbaarheid heus niet zo bijzonder en uniek was. Je werd simpelweg even aan een andere kant van jezelf herinnerd door iemand die op je pad kwam. Dat dat fijn was, betekent niet dat je er dan ook gelijk iets mee moest doen.

Miraval schreef op 23-09-2021 om 17:21:

[..] Beter kun je met je partner bespreken wat je mist en/of anders zou willen zien? Weet niet of dat gesprek er al geweest is?

Dat gesprek is er al wel geweest.. Ik mis vooral romantiek, aandacht.. Hij geeft aan dat hij dit niet kan geven.. We zitten na 20+ jaar in een sleur waar we niet uitkomen. Maar willen het ook niet opgeven omdat we zoveel samen hebben opgebouwd..

MM82 schreef op 23-09-2021 om 17:29:

[..] Hij geeft aan dat hij dit niet kan geven..

was het er ooit wel en is het nu verdwenen? Wat maakt dat hij het niet kan geven?

MM82 schreef op 23-09-2021 om 17:29:

[..]

Dat gesprek is er al wel geweest.. Ik mis vooral romantiek, aandacht.. Hij geeft aan dat hij dit niet kan geven.. We zitten na 20+ jaar in een sleur waar we niet uitkomen. Maar willen het ook niet opgeven omdat we zoveel samen hebben opgebouwd..

Okee ja dat is lastig ... waarom kan hij je dat niet geven? Want in een relatie zijn dat toch wel de basics denk ik? Aandacht voor elkaar en ook het stukje passie/romantiek. Heeft hij daar een antwoord op? 

Miraval schreef op 23-09-2021 om 17:21:

[..] Beter kun je met je partner bespreken wat je mist en/of anders zou willen zien? Weet niet of dat gesprek er al geweest is?

Dat gesprek is er al wel geweest.. Ik mis vooral romantiek, aandacht.. Hij geeft aan dat hij dit niet kan geven.. We zitten na 20+ jaar in een sleur waar we niet uitkomen. Maar willen het ook niet opgeven omdat we zoveel samen hebben opgebouwd..

Miraval schreef op 23-09-2021 om 17:31:

[..]

Okee ja dat is lastig ... waarom kan hij je dat niet geven? Want in een relatie zijn dat toch wel de basics denk ik? Aandacht voor elkaar en ook het stukje passie/romantiek. Heeft hij daar een antwoord op?

Zit niet in hem.. Nooit zo geweest.. Kan of wil niet veranderen..

MM82 schreef op 23-09-2021 om 17:06:

En eigenlijk wist ik dat al.. En toch wil ik het (nog) niet afkappen..
Maar je hebt gelijk.. Kan nu al niet wachten op zijn appjes en tot we weer een keer kunnen bellen..

Heb je nog motivatie om te onderzoeken en reflecteren waarom je zo gevoelig bent voor deze aandacht. Wat mis je precies in je eigen leven? Waar loop je voor weg? Wat zou je zelf kunnen doen om je leven en relatie te verbeteren? 
Deze affaire voeden zal sterk verslavend werken juist omdat je niet tevreden bent met het leven/relatie waar je nu in zit.

Net als elke verslaving werkt deze oplossing in eerste instantie als een tierelier. Je zal ervan opbloeien en stralen ,alle zorgen verdwijnen, je zult tot je verbazing amper last hebben van schuldgevoelens en het leven is leuker dan ooit is geweest tot de daling intreed….

En die daling komt helaas altijd.  De aandacht verminderd waardoor je van top naar flop voelt en de realiteit extra hard binnen komt waardoor je nog meer behoefte krijgt aan een shotje aandacht/bevestiging van hem. Of je wil steeds meer en meer of het geheim komt uit met alle gevolgen van dien! 

Door vreemd te gaan sla je een weg in die omkeerbaar is. Los van of het geheim ooit uitkomt. 

MM82 schreef op 23-09-2021 om 17:29:

[..]

Ik mis vooral romantiek, aandacht.. Hij geeft aan dat hij dit niet kan geven.. 

Het is ook niet iets wat de een aan de ander geeft, maar wat je beide aan elkaar geeft. Helpt het als je zelf wat meer inzet toont? Of valt dat ook dood?

Het is ook wel een bekend gegeven na 20+ jaar samen. Ik kreeg toen ook zin in aandacht van buiten... het ging pas beter tussen ons toen we echt veel meer samen gingen doen, juist op andere gebieden dan je normaal als stel doet. Voor ons was dat werk en sport, waardoor we elkaar in een andere rol konden zien uitblinken, elkaar konden verrassen, en weer echt waardering voor elkaar konden krijgen. Dat is alleen niet iedereen gegeven, maar het zou zo mooi zijn als je weer iets nieuws aan elkaar kon ontdekken.

Roodkapjeendewolf schreef op 23-09-2021 om 17:36:

[..]

Heb je nog motivatie om te onderzoeken en reflecteren waarom je zo gevoelig bent voor deze aandacht. Wat mis je precies in je eigen leven? Waar loop je voor weg? Wat zou je zelf kunnen doen om je leven en relatie te verbeteren?
Deze affaire voeden zal sterk verslavend werken juist omdat je niet tevreden bent met het leven/relatie waar je nu in zit.

Net als elke verslaving werkt deze oplossing in eerste instantie als een tierelier. Je zal ervan opbloeien en stralen ,alle zorgen verdwijnen, je zult tot je verbazing amper last hebben van schuldgevoelens en het leven is leuker dan ooit is geweest tot de daling intreed….

En die daling komt helaas altijd. De aandacht verminderd waardoor je van top naar flop voelt en de realiteit extra hard binnen komt waardoor je nog meer behoefte krijgt aan een shotje aandacht/bevestiging van hem. Of je wil steeds meer en meer of het geheim komt uit met alle gevolgen van dien!

Door vreemd te gaan sla je een weg in die omkeerbaar is. Los van of het geheim ooit uitkomt.

Waarom ik er gevoelig voor ben weet ik wel..

Hij is alles wat mijn eigen man niet is. Hij verrast zijn vriendin met cadeautjes, uitjes, weekendjes weg.. Hij is attent, onthoud wat je tegen hem zegt en komt daar vervolgens zelf op terug.
Alles waar ik naar smacht in mijn eigen relatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.