Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

kwellende hokjes geest (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik vind het vooral heel vermoeiend allemaal.

De voorbeelden die genoemd worden hebben te maken met vooroordelen mbt vrouwen. Volgens mij is het waardevoller om te strijden tegen deze vooroordelen door het tegendeel te bewijzen. Dus door juist te laten zien dat vrouwen ook kunnen klussen. Dan door er dus maar voor te kiezen geen vrouw meer te willen zijn. Daarmee verander je toch niks.
En het voorbeeld van de wc's vind ik ook onzin. Deze vakantie ben ik meermaals naar een mannen wc gegaan vanwege de rij bij de vrouwen wc en je wordt er echt niet uitgezet door een beveiliger hoor. Niemand maakt hier een probleem van.

Bianca.Inge schreef op 07-08-2022 om 11:49:

[..]

om dat vrouwen vaak op sekse onder gewaardeerd worden kijk ook maar eens in verschillende geloven dan zie je dat op basis van sekse vrouwen minder gewaardeerd worden dan mannen en het dus minder hebben, vandaar dat ik het onder seksualiteit heb geplaatst en niet onder identiteit

Sekse is niet hetzelfde als seksualiteit. 

Bianca.Inge schreef op 07-08-2022 om 12:28:

[..]

En geslacht als je wel eens in arabische landen geweest bent, wij 1 keer nooit weer!

In Arabië gaan zij echt niet leuker met je om wanneer je je V in een X verandert. Je maakt je wel heel erg druk over wat men aan de andere kant van de wereld van je vindt. Denk je nou echt dat de hele wereld de hele tijd bezig is met wie jij bent als vrouw? Waarom doet de mening van een ander over wie jij bent uberhaupt ter zaken, jij weet toch wie jij bent? 

Bianca.Inge

Bianca.Inge

07-08-2022 om 12:58 Topicstarter

Viva-amber schreef op 07-08-2022 om 12:56:

[..]

In Arabië gaan zij echt leuker met je om wanneer je je V in een X verandert. Je maakt je wel heel erg druk over wat men aan de andere kant van de wereld van je vindt. Denk je nou echt dat de hele wereld de hele tijd bezig is met wie jij bent als vrouw? Waarom doet de mening van een ander over wie jij bent uberhaupt ter zaken, jij weet toch wie jij bent?

denk het niet mensen met een X komen daar de landen niet eens binnen, en met een V wordt je onder drukt tot en met en heb je geen vrijheid , dit laatste hebben wij persoonlijk ondervonden.

ik vind het wel interessant dat dit blijkbaar heel belangrijk voor jullie is, maar dat je het nog wel hebt over jullie dochter.. dat is al niet gender-neutraal lijkt me. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-08-2022 om 13:00

Bianca.Inge schreef op 07-08-2022 om 10:32:

[..]

Pascal is van oudsher een franse Jongens en meisjes naam, vaak voor meisjes verfeind tot Pascalle maar Pascal kan ook.

En het mensen die de X aannemen worden er steeds meer, als je de website van rechtbank uitspraken bekijkt zijn er al 48 toe gewezen en er zijn nog zo'n 1700 in behandeling, en dat worden er steeds meer als ik de coc begrijp.

Hoe oud is jullie dochter?

Tickel schreef op 07-08-2022 om 13:00:

[..]

Hoe oud is jullie dochter?

Aanvullende vraag: en hoe oud zijn jullie?

MRI

MRI

07-08-2022 om 13:06

tja als tweede golf feminist en trailblazer op het gebied van genderidentiteit (trans kind waar ik me de pestpokkuh voor heb moeten vechten) moet mij toch van het hart dat x-mensen wel heel makkelijk praten hebben over gender. Je moet oppassen dat je het leed van iemand die ten diepste voelt dat hij of zij in een verkeerd lichaam is geboren en het heel pijnlijke proces dat daarmee gepaard gaat, niet diskwalificeert omdat  'gender toch alleen maar een sociaal construct is'' Je hebt geen idee...
Dat gezegd hebbende mag ieder zich identificeren zoals zhij wil. 
Het valt mij echter wel op dat er heel veel jonge vrouwen zijn die zich non-binair verklaren (zoals ik me ooit androgyn noemde) maar dat dat misscien ook wel is ingegeven door wat ik externe genderdysforie noem; zo''n hekel hebben aan de normen die je als vrouw worden opgelegd en je daar in willen verzetten. Dat kan ik snappen als feminist. maar het neemt niet weg dat dat een andere dynamiek is dan interne genderdysforie en dat t de discussie vertroebelt als je dat over een kam scheert.
 

Bianca.Inge schreef op 07-08-2022 om 11:59:

[..]

jou mening maar het gaat voor ons ook om een stukje bewust wording dat er meer is tussen roze en blauw, man en vrouw, en misschien ook wel van uit feministisch perspectief gezien, want wij zijn echte feministen wat dat betreft

Als feminist zou je je juist moeten strijden voor de emancipatie van de vrouw, en niet je vrouw-zijn willen ontkennen, lijkt me. 

Bianca.Inge

Bianca.Inge

07-08-2022 om 13:26 Topicstarter

Joszy schreef op 07-08-2022 om 12:59:

ik vind het wel interessant dat dit blijkbaar heel belangrijk voor jullie is, maar dat je het nog wel hebt over jullie dochter.. dat is al niet gender-neutraal lijkt me.

Klopt maar zolang het nog niet officieel veranderd is moeten wij wel over vrouw dochter etc schrijven, voor ons gevoel kan je pas anders gaan schrijven als je ook daad werkelijk van geslacht bent veranderd van vrouw naar neutraal.

Bianca.Inge

Bianca.Inge

07-08-2022 om 13:27 Topicstarter

Poezie schreef op 07-08-2022 om 13:02:

[..]

Aanvullende vraag: en hoe oud zijn jullie?

Dochter 18 Bianca 53 en Inge 49

Bianca.Inge

Bianca.Inge

07-08-2022 om 13:34 Topicstarter

MRI schreef op 07-08-2022 om 13:06:

tja als tweede golf feminist en trailblazer op het gebied van genderidentiteit (trans kind waar ik me de pestpokkuh voor heb moeten vechten) moet mij toch van het hart dat x-mensen wel heel makkelijk praten hebben over gender. Je moet oppassen dat je het leed van iemand die ten diepste voelt dat hij of zij in een verkeerd lichaam is geboren en het heel pijnlijke proces dat daarmee gepaard gaat, niet diskwalificeert omdat 'gender toch alleen maar een sociaal construct is'' Je hebt geen idee...
Dat gezegd hebbende mag ieder zich identificeren zoals zhij wil.
Het valt mij echter wel op dat er heel veel jonge vrouwen zijn die zich non-binair verklaren (zoals ik me ooit androgyn noemde) maar dat dat misscien ook wel is ingegeven door wat ik externe genderdysforie noem; zo''n hekel hebben aan de normen die je als vrouw worden opgelegd en je daar in willen verzetten. Dat kan ik snappen als feminist. maar het neemt niet weg dat dat een andere dynamiek is dan interne genderdysforie en dat t de discussie vertroebelt als je dat over een kam scheert.

Het spijt ons dat wij jullie en jullie transdochter hebben gekwetst, niet wegnemend dat mensen zich wel prettig voelen bij een hokje ingedeeld te worden, maar voor ons is dat gevoel er niet wij voelen ons daar niet prettig bij en de voorkeurslijf die je mede daar door aangemeten krijgt. Voor ons geldt idd wat jij schrijft dat gender maar een sociaal construct is maar dat zal niet iedereen zo ervaren, maar wij ervaren dat wel en wij vernemen dat dikwijls in onze vrijheden die toch wel iet wat beperkt zijn daar door.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-08-2022 om 13:36

Bianca.Inge schreef op 07-08-2022 om 13:27:

[..]

Dochter 18 Bianca 53 en Inge 49

Waarom wil jullie dochter een X zijn ipv V? Is dat vanwege hoe jullie erin staan of heeft ze dat helemaal zelf bedacht?

Bianca.Inge schreef op 07-08-2022 om 13:26:

[..]

Klopt maar zolang het nog niet officieel veranderd is moeten wij wel over vrouw dochter etc schrijven, voor ons gevoel kan je pas anders gaan schrijven als je ook daad werkelijk van geslacht bent veranderd van vrouw naar neutraal.

Uiteraard. Zodra er een x ipv v staat in het paspoort kan je pas over ‘kind’ ipv ‘dochter’ praten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.