Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
222 stemmen
18%
82%

Zalmsnipper, jouw vergelijking vind ik enorm krom. 
Misschien geeft dit niet jouw visie over seks en monogamie aan. 
Wel komt je vegelijking bij mij over als jij seks van mensen vergelijkt met dierlijke handelingen. En ga je daarbij voorbij aan de vele stappen die bij mensen nodig zijn om seks te hebben.
Je vergeet in je vergelijking dat mensen intelligente wezens zijn. Wij kunnen nadenken en hebben gevoel. Misschien niet alle mensen, maar wel de grootste aantal.

Lexus, ik ben met je mening eens.

Zalmsnipper schreef op 11-11-2021 om 09:55:

[..]

Oh ja? Ik vraag me enkel af waarom sex zo belangrijk is, dat mensen in staat zijn om de mensen waarvan ze het meeste houden te beliegen en bedriegen.

Dit haalde ik niet uit je eerste bericht. Volgens mij stelde je jezelf (en ons) de vraag waarom non monogamie zo ingewikkeld is want dieren doen het ook. 

ik vraag me af waarom monogamie voor de meeste mensen zo belangrijk is. Ik haal daarbij als voorbeeld aan dat dieren het niet belangrijk (lijken) te vinden. Waarom mensen wel? 

Dan zeggen jullie: dieren zijn niet te vergelijken met mensen want mensen hebben een heel andere perceptie / gevoel bij  sex. Daar is sprake van liefde / affectie.

Ik denk niet dat mensen alleen sexen vanuit liefde of affectie, maar ook vanuit pure lust. En is het liefde om je partner iets te verbieden wat hij/zij eigenlijk wel zou willen, maar 'niet mag' vanuit de naam der liefde?

Gewoon gedachtes. 

ZowatEndan schreef op 11-11-2021 om 11:14:


Je vergeet in je vergelijking dat mensen intelligente wezens zijn. Wij kunnen nadenken en hebben gevoel. Misschien niet alle mensen, maar wel de grootste aantal.

Waarom denk je dat ik dit vergeet? 

Ik zeg alleen dat ik het gek vind dat mensen er vanuit de naam der liefde zoveel gevoel eraan hechten. Zelfs ik.

Nee, ik vind niet dat dieren 1 op 1 te vergelijken zijn met mensen, maar ze zijn de enige andere exemplaren met een zenuwstelsel op deze wereld die sex hebben. Zouden planten het trouwens erg vinden dat ze niet monogaam zijn? 

En vele stappen om sex te hebben? Ik denk dat als je als aantrekkelijke vrouw je broek laat zakken en aanbiedt dat een man er zonder consequenties/ onder strike geheimhoudimg even z'n ding mag doen dat meer dan de helft voor de bijl gaat. Zonder stappen. Of liefde.

Zalmsnipper schreef op 11-11-2021 om 12:54:

[..]

Waarom denk je dat ik dit vergeet?

Ik zeg alleen dat ik het gek vind dat mensen er vanuit de naam der liefde zoveel gevoel eraan hechten. Zelfs ik.

En nee ik vind niet dat dieren 1 op 1 te vergelijken zijn met mensen, maar ze zijn de enige andere exemplaren met een zenuwstelsel op deze wereld die sex hebben. Zouden planten het trouwens erg vinden dat ze niet monogaam zijn?

Ik denk dat je überhaupt niet kunt zeggen dat dieren seks hebben. Dieren paren met elkaar voor voortplanting. 

Dieren kunnen wel zenieuwstelsel hebben, maar zijn niet met mensen te vergelijken!

Je kunt mensen met mensen vergelijken, maar mensen met dieren is überhaupt verkeerde argumentatie en daarbij je logica.

Zelfs planten hierbij betrekken lijkt met erg vreemde gedachtegang.

ZowatEndan schreef op 11-11-2021 om 13:18:

[..]

Ik denk dat je überhaupt niet kunt zeggen dat dieren seks hebben. Dieren paren met elkaar voor voortplanting.

Dieren kunnen wel zenieuwstelsel hebben, maar zijn niet met mensen te vergelijken!

Je kunt mensen met mensen vergelijken, maar mensen met dieren is überhaupt verkeerde argumentatie en daarbij je logica.

Zelfs planten hierbij betrekken lijkt met erg vreemde gedachtegang.

Jouw stelling dat dieren alleen paren klopt niet. Lees je eens in op diverse apen soorten. De stelling dat mensen niet 'paren' (dus zonder gevoel/affectie/liefde dan wel puur voor de lust en of voortplanting) klopt ook niet.

Daarom is het juist leuk om perspectieven en beelden van anderen te lezen.

Zalmsnipper schreef op 11-11-2021 om 13:25:

[..]

Jouw stelling dat dieren alleen paren klopt niet. Lees je eens in op diverse apen soorten. De stelling dat mensen niet 'paren' (dus zonder gevoel/affectie/liefde dan wel puur voor de lust en of voortplanting) klopt ook niet.0

In jouw voorbeeld heb je over uitzonderingen  zowel bij mensen als bij dieren (hier heb je over hoogst ontwikkelde dierensoorten; mensenapen). 
En in jouw stelling ga jij uit van een "willekeurig dier" dus dieren en mensen in het algemeen. Dit is de verkeerde argumentatie.
Wees duidelijker in je stelling!

ZowatEndan schreef op 11-11-2021 om 13:52:

[..]

In jouw voorbeeld heb je over uitzonderingen zowel bij mensen als bij dieren (hier heb je over hoogst ontwikkelde dierensoorten; mensenapen).
En in jouw stelling ga jij uit van dieren en mensen in het algemeen. Dit is de verkeerde argumentatie.
Wees duidelijker in je stelling!

Ik wist niet dat ik enkel volledig onderbouwde stellingen inclusief scope beperkingen mocht posten in dit topic, sorry!

Zalmsnipper schreef op 11-11-2021 om 14:09:

[..]

Ik wist niet dat ik enkel volledig onderbouwde stellingen inclusief scope beperkingen mocht posten in dit topic, sorry!

Je vindt het gek dat mensen je stelling gek vinden als je over "willekeurig dier" praat en vergelijking met mensen maakt.  

Dit is mijn menig over de vergelijking, die je in de vorm van stelling en ook met argumentatie neerzet. Met doel voor discussie.

Als je mijn mening niet bevalt, is prima.

Zalmsnipper schreef op 11-11-2021 om 12:49:

Ik denk niet dat mensen alleen sexen vanuit liefde of affectie, maar ook vanuit pure lust. En is het liefde om je partner iets te verbieden wat hij/zij eigenlijk wel zou willen, maar 'niet mag' vanuit de naam der liefde?

Gewoon gedachtes.

In een ideale wereld bestaat er niet zoiets als bezitterigheid of jaloezie en kun je je partner álles gunnen, ook seks met anderen, maakt niet uit met wie.

In een ideale wereld heeft je partner 100% alles te bieden wat jij maar verlangt en vier je je platina bruiloft zonder dat één van de partners ooit naar een ander heeft gekeken met meer gevoel dan wanneer je naar de buurman of -vrouw zou kijken. 

De gewone wereld ligt ergens in het midden. Meestal gunnen we onze partners een hoop plezier en geluk maar ligt het ingewikkeld als dat plezier bestaat uit seks met anderen. Allerlei hoofd-systemen komen daartegen in opstand, als we er niet over na zouden denken of een manier vonden om het nadenken te stoppen was het veel makkelijker. 

En onderschat ons hormonenspel niet.

Je partner zaken verbieden (uit naam van liefde? right) is nooit een goed idee, monogamie is iets wat je met elkaar afspreekt, net als een open relatie of een gedoogbeleid of you name it.  Uitspreken dat je verlangens veranderd zijn is óók een goed idee maar wel verdraaid lastig vaak.

En daarom gaan mensen vreemd.

Rooss4 schreef op 11-11-2021 om 15:53:

[..]

In een ideale wereld bestaat er niet zoiets als bezitterigheid of jaloezie en kun je je partner álles gunnen, ook seks met anderen, maakt niet uit met wie.

idee, monogamie is iets wat je met elkaar afspreekt, net als een open relatie of een gedoogbeleid of you name it. Uitspreken dat je verlangens veranderd zijn is óók een goed idee maar wel verdraaid lastig vaak.

En daarom gaan mensen vreemd.

En met vetgedrukte is de cirkel weer rond 

ZowatEndan schreef op 11-11-2021 om 13:18:

[..]

Ik denk dat je überhaupt niet kunt zeggen dat dieren seks hebben. Dieren paren met elkaar voor voortplanting.

Dieren kunnen wel zenieuwstelsel hebben, maar zijn niet met mensen te vergelijken!

Je kunt mensen met mensen vergelijken, maar mensen met dieren is überhaupt verkeerde argumentatie en daarbij je logica.

Zelfs planten hierbij betrekken lijkt met erg vreemde gedachtegang.

Er zijn apen die zichzelf bevredigen. Er zijn dieren waarbij homoseksualiteit heel gebruikelijk is (ik zou even moeten opzoeken welke,  maar ze zijn er), zwanen zijn monogaam en blijven hun hele leven samen. De vergelijking ga gaat helemaal niet zo mank. Hij is wel onvolledig. 

HexOpBezemsteel schreef op 12-11-2021 om 07:44:

[..]

Er zijn apen die zichzelf bevredigen. Er zijn dieren waarbij homoseksualiteit heel gebruikelijk is (ik zou even moeten opzoeken welke, maar ze zijn er), zwanen zijn monogaam en blijven hun hele leven samen. De vergelijking ga gaat helemaal niet zo mank. Hij is wel onvolledig.

Ik ben erg benieuwd wat volgens jou ontbreekt in die vergelijking.


Naar mijn idee is dit volstrekte onzinnige vergelijking. 

Waarom? Omdat mensen veel verder ontwikkelde wezens zijn dan dieren. Wij hebben verder ontwikkelde hersenen, kunnen denken, voelen, hebben emoties, interpreteren situaties, hebben geheugen enz.........

 En dieren? Kan je onze intelligentie niveau met die van dieren vergelijken? 

Zelfs van mensenapen of dolfijnen? Die heel veel van onze eigenschappen hebben, maar niet alle.

Ja, de voortplantingsbehoefte van mensen en dieren hebben we gemeenschappelijk. Misschien nog meer. Mijn kennis is gemiddeld op dat gebied. En ik heb het over gemiddelde mens en dier. De uitzonderingen laat ik buitenbeschouwing.

Maar waarom gaan we daar niet op dezelfde manier mee om als dieren? Juist omdat we denken en intelligenter zijn dan de meest ontwikkelde diersoort. We hebben ons door de jaren heen verder door ontwikkeld. En leven nota bene in door onszelf ontwikkelde en georganiseerde maatschappij. 

Wij leven heel anders dan dieren. Wij hebben meer behoeften dan eten en voortplanting.

En zeker hebben we gemeenschappelijke dingen. 

Ik hoorde in de reacties van Zalmsnipper de volgende vragen:

* Waarom is ons seksueel gedrag zo ingewikkeld? 

* Waarom we niet gewoon als dieren overal kunnen neuken, net als dieren?

Naar mijn idee: juist omdat we meer ontwikkeld en intelligenter zijn dan dieren. 

We zijn bewuster van onszelf en hebben meer behoeften dan eten en voortplanting of seks in ons leven dan dieren.

Ik heb het over doorsnede mensen en dieren. 

ik vind de kwestie waarom zijn mensen monogaam dan wel weer interessant. Wat is, op dit moment, de toegevoegde waarde van monogamie in ons leven en legt het in sommige gevallen voor sommige mensen niet juist een grotere beperking op je vrijheid van leven?

Waarom is het ergens sociaal nog vreemd wanneer mensen kiezen voor meerdere seksuele partners? Zijn toch dingen waar je je niet dagelijks over uitspreekt omdat het in vele ogen nog altijd iets raars is. Niet dat iedereen dan maar rond moet neuken maar wat is er mis met seks met anderen? Een verzwegen gokverslaving kan veel meer impact hebben op een relatie dan een onschuldige neukpartij met een ander dan je vaste partner. Het is jammer dat i.m.o. hier niet over durven praten binnen een relatie. Het missen van bijvoorbeeld seksuele spanning of andere interesses op seksueel gebied. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.