Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Wat roodkapje zegt klopt. Vreemdgaan gaat je eigen waarde inderdaad niet vergroten maar dat weet je zelf denk ik ook. Persoonlijk dat ik niet dat jou probleem bij het vreemdgaan ligt maar meer in/aan jou relatie. Daar zit de kern. Het vallen in de armen van een andere man is een pure vlucht. 
Herken veel van je verhaal, 2 jaar geleden stond ik ook in deze 2 sprong.
Je zou nog aan je relatie kunnen werken d.m.v. relatie therapie maar daar moet je wel volledig achter staan en je 100% voor inzetten.
Waarom zou je je man niet willen kwetsen of pijn willen doen? Uiteindelijk gaat dit toch gebeuren als je besluit te gaan scheiden maar geen mens ik heilig. Ook hij heeft ergens een aandeel in dit proces. (Niet in het vreemdgaan maar wel de situatie daarvoor).

Probeer eens voor jezelf uit te vinden wat jij wil, waar jij Uiteindelijk gelukkig van wordt. 

Ik bedoel meer.. dat ik hem niet wil kwetsen als ik mijn relatie beëindig. Wil het zo netjes mogelijk afsluiten. En dat dat ook even tijd nodig heeft hoe aan te pakken. 

framboosje schreef op 17-09-2021 om 15:32:

Ik bedoel meer.. dat ik hem niet wil kwetsen als ik mijn relatie beëindig. Wil het zo netjes mogelijk afsluiten. En dat dat ook even tijd nodig heeft hoe aan te pakken.

Persoonlijk denk ik dat die zachte methodiek met fluwelen handschoendjes de zaak aanpakken alleen maar averechts werkt. Bovendien, dat proces van afsluiten ben jij nu al ingeslagen, hoe je het ook brengt, hij moet daat nog door.

Te lief doen zorgt alleen maar dat ie nog hoop houdt. Het helpt ook voor zijn verwerking als hij een mindere kant van je ziet ipv de vrouw die hij zo leuk vond.

Wat een stelligheid weer dat vreemdgaan je eigenwaarde niet vergroot. Ik had al ruim een jaar geen seks meer gehad met mijn man maar dacht dat ik t maar moest leren accepteren omdat ik toen vond dat scheiden geen optie was. Ik voelde mij met de dag lelijker worden, want als ik knap was dan had mijn man wel seks gewild redeneerde ik. En toen was hij daar, hij wilde wél seks, wilde mij wel. Ik ben vreemdgegaan, eenmalig, en de combinatie van wel gezien/gewild worden en het totale wegblijven van spijt gaven mij voldoende vertrouwen dat ik wel kon scheiden. Juist die ene nacht gaf mij ontzettend veel eigenwaarde. 

Vavoom schreef op 19-09-2021 om 09:41:

Wat een stelligheid weer dat vreemdgaan je eigenwaarde niet vergroot. Ik had al ruim een jaar geen seks meer gehad met mijn man maar dacht dat ik t maar moest leren accepteren omdat ik toen vond dat scheiden geen optie was. Ik voelde mij met de dag lelijker worden, want als ik knap was dan had mijn man wel seks gewild redeneerde ik. En toen was hij daar, hij wilde wél seks, wilde mij wel. Ik ben vreemdgegaan, eenmalig, en de combinatie van wel gezien/gewild worden en het totale wegblijven van spijt gaven mij voldoende vertrouwen dat ik wel kon scheiden. Juist die ene nacht gaf mij ontzettend veel eigenwaarde.

Ben ik met je eens hoor, als je weer als mens wordt gezien en begeerd dan kan dat zeker je eigenwaarde vergroten. Het is wat anders als je vreemdgaan als enige oplossing ziet, maar als het je net dat duwtje in je rug geeft, zie ook ik win-win situatie.

Vavoom schreef op 19-09-2021 om 09:41:

Ik ben het ook wel eens met je post maar je zat wel in een situatie waarin je relatie eigenlijk al voorbij was. Je durfde alleen de relatie nog niet te verbreken. Als ik voor mij persoonlijk spreek zou het mijn eigenwaarde wel aantasten. Dat komt omdat ik nou niet echt opkijk tegen de mensen die ik ken die vreemd zijn gegaan. Maar dat zegt niet zoveel over hoe het voor een ander voelt, en als jij dit nodig had om de definitieve stap te zetten dan snap ik je reactie wel.

Ik vind het net zo’n onzin als wat ik vroeger vaak hoorde; dat meiden/vrouwen die veel one night stands hadden vast en zeker te weinig gevoel van eigenwaarde hadden…
Met wie ik seks heb, hoe vaak waar wanneer, heeft niets te maken met mijn gevoel van eigenwaarde. En als iemand vreemdgaat zegt dat op zichzelf niets over diens persoonlijkheid of hoe hoog ik diegene heb zitten - alleen als dat iemand is met wie ik zelf een relatie heb, dan vind ik er wel wat van.
In alle andere gevallen is het none of your business.

Een grote groep mensen hebben hun eigenwaarde onbewust gekoppeld aan de mate van externe bevestiging. Hoe meer (seksuele)aandacht , hoe groter het gevoel van waard voelen en andersom werkt het nog sterker. 
Seks en affaires kunnen hierdoor wel verslavend werken en een valkuil zijn. 

Mok

Mok

20-09-2021 om 12:06

Roodkapjeendewolf schreef op 20-09-2021 om 12:04:

Een grote groep mensen hebben hun eigenwaarde onbewust gekoppeld aan de mate van externe bevestiging. Hoe meer (seksuele)aandacht , hoe groter het gevoel van waard voelen en andersom werkt het nog sterker.
Seks en affaires kunnen hierdoor wel verslavend werken en een valkuil zijn.

En hoe groot is die groep? Hoe heb je dat gemeten? Of waar kan ik de cijfers vinden? 

Ik vind dat er in dit topic met grote stelligheid dingen worden beweerd. 

Nah, waarom lees ik hier eigenlijk nog mee...

Julali

Julali

20-09-2021 om 12:12 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 10:32:

Ik vind het net zo’n onzin als wat ik vroeger vaak hoorde; dat meiden/vrouwen die veel one night stands hadden vast en zeker te weinig gevoel van eigenwaarde hadden…
Met wie ik seks heb, hoe vaak waar wanneer, heeft niets te maken met mijn gevoel van eigenwaarde. En als iemand vreemdgaat zegt dat op zichzelf niets over diens persoonlijkheid of hoe hoog ik diegene heb zitten - alleen als dat iemand is met wie ik zelf een relatie heb, dan vind ik er wel wat van.
In alle andere gevallen is het none of your business.

Ik ben het deels wel met je eens, dat seks hebben op zich niets zegt over je eigenwaarde als vrouw.

Toch zou vreemdgaan voor mij wel een impact hebben op mijn eigenwaarde. Ik heb namelijk bepaalde waarden, zoals eerlijkheid, oprechtheid, integriteit, trouw en loyaliteit die dan in het geding zouden komen. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 12:12:

[..]

Ik ben het deels wel met je eens, dat seks hebben op zich niets zegt over je eigenwaarde als vrouw.

Toch zou vreemdgaan voor mij wel een impact hebben op mijn eigenwaarde. Ik heb namelijk bepaalde waarden, zoals eerlijkheid, oprechtheid, integriteit, trouw en loyaliteit die dan in het geding zouden komen.

Dat kan ik volgen. Ik vraag me ook wel eens af of dit degene is die ik wil zijn: iemand die haar eigen genot en geluk boven dat van een ander plaatst?

Het verschil is denk ik dat ik daar eigenlijk nooit een oordeel over vel. Niet bij de vreemdganger, niet bij degene met wie wordt vreemdgegaan.

En ik zal over mijzelf niet gauw van die grote woorden gebruiken als het gaat over waarden. Ik ben ook maar een mens. Niet goed, niet slecht.

Julali schreef op 20-09-2021 om 12:12:

[..]

Dit bedoelde ik ook inderdaad. Seks op zichzelf is niet iets wat mijn eigenwaarde aan zou tasten. Maar eenmaal vreemd gegaan is het niet iets wat je ongedaan kan maken. Zo zijn er meer dringen die ik nooit zou doen omdat ze zouden veranderen over hoe ik over mijzelf denk. Ik hoop toch altijd dat ik in ieder geval probeer de beste keuzes te maken voor mijzelf en de mensen om mij heen. En ook al probeer ik de beste keuzes te maken, dat mislukt toch nog vaak zat. Om dan bewust die stap te zetten om vreemd te gaan, dat zou mijn zelfbeeld wel beschadigen. En daarbij oordeel ik niet over anderen en de keuzes die zij maken, maar voor mijzelf zou het mij wel veranderen.

blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 12:43:

[..]

Dat kan ik volgen. Ik vraag me ook wel eens af of dit degene is die ik wil zijn: iemand die haar eigen genot en geluk boven dat van een ander plaatst?

Het verschil is denk ik dat ik daar eigenlijk nooit een oordeel over vel. Niet bij de vreemdganger, niet bij degene met wie wordt vreemdgegaan.

En ik zal over mijzelf niet gauw van die grote woorden gebruiken als het gaat over waarden. Ik ben ook maar een mens. Niet goed, niet slecht.

Wat wil je daarmee zeggen? 

Ik lees dit als ik mag fouten maken en zo wat als iemand daardoor verdriet heef, want " ik ben maar een mens"

Ik volg dit topic al enige tijd. Deze keer wil ook mijn mening gebaseerd op mijn levenservaring delen.

Natuurlijk zijn we allemaal mensen die fouten maken, zwakke momenten hebben.

Die heb ik ook. Ook ik heb weleens gedacht zou ik vreemdgaan? Toen ik erg ontevreden was over mijn seksleven met mijn man ondanks vele gesprekken. 

Toch altijd kwam de vraag naar boven; wil ik mijn plezier, geluk bouwen op basis van verdriet van andere mensen? 

Wil ik gaan voor dat klein beetje plezier en heel veel allende die vreemdgaan met zich meebrengt?

Julali

Julali

20-09-2021 om 13:08 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 20-09-2021 om 13:04:

[..]

Dit bedoelde ik ook inderdaad. Seks op zichzelf is niet iets wat mijn eigenwaarde aan zou tasten. Maar eenmaal vreemd gegaan is het niet iets wat je ongedaan kan maken. Zo zijn er meer dringen die ik nooit zou doen omdat ze zouden veranderen over hoe ik over mijzelf denk. Ik hoop toch altijd dat ik in ieder geval probeer de beste keuzes te maken voor mijzelf en de mensen om mij heen. En ook al probeer ik de beste keuzes te maken, dat mislukt toch nog vaak zat. Om dan bewust die stap te zetten om vreemd te gaan, dat zou mijn zelfbeeld wel beschadigen. En daarbij oordeel ik niet over anderen en de keuzes die zij maken, maar voor mijzelf zou het mij wel veranderen.

Ja precies, voor mij zit het in hetzelfde rijtje als glashard liegen tegen mijn ouders, of siblings, of beste vrienden alleen maar om daar zelf beter van te worden.

Of van hen stelen, omdat dat mij beter uitkomt. Of geld wegsluizen dat mijn man heeft verdient om daar zonder zijn weten mee te gaan gokken, ofzoiets. 

Of een heroïne spuit in mijn arm zetten, terwijl ik weet dat het sterk verslavend is en het het leven van mijn man en kinderen volledig op de kop kan zetten. 

Dat zijn dingen die toch echt zouden aantasten hoe ik over mezelf denk en daarmee ook mijn eigenwaarde zouden aantasten. Ik ga liever zorgvuldig om met de mensen van wie ik hou en met mezelf. 

ZowatEndan schreef op 20-09-2021 om 13:07:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?

Ik lees dit als ik mag fouten maken en zo wat als iemand daardoor verdriet heef, want " ik ben maar een mens"

Ik volg dit topic al enige tijd. Deze keer wil ook mijn mening gebaseerd op mijn levenservaring delen.

Natuurlijk zijn we allemaal mensen die fouten maken, zwakke momenten hebben.

Die heb ik ook. Ook ik heb weleens gedacht zou ik vreemdgaan? Toen ik erg ontevreden was over mijn seksleven met mijn man ondanks vele gesprekken.

Toch altijd kwam de vraag naar boven; wil ik mijn plezier, geluk bouwen op basis van verdriet van andere mensen?

Wil ik gaan voor dat klein beetje plezier en heel veel allende die vreemdgaan met zich meebrengt?

Ik mag fouten maken, dat klopt. Natuurlijk wil ik niemand verdriet doen, maar soms doe ik dat toch. Bijvoorbeeld doordat ik kies voor mijn eigen genot en geluk, ook al breng ik dat van een ander ermee in gevaar. Ik vind niet dat dit mij een slecht mens maakt, dat is wat ik ermee bedoel. En hetzelfde geldt voor de getrouwde man met wie ik een affaire heb; hij heeft ook keuzes gemaakt waarmee hij mensen verdriet doet, maar ik vind hem daardoor niets minder waard dan iemand die altijd het 'juiste' doet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.