Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Madamecannibale
20-09-2021 om 14:06
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 13:50:
[..]
Ik mag fouten maken, dat klopt. Natuurlijk wil ik niemand verdriet doen, maar soms doe ik dat toch. Bijvoorbeeld doordat ik kies voor mijn eigen genot en geluk, ook al breng ik dat van een ander ermee in gevaar. Ik vind niet dat dit mij een slecht mens maakt, dat is wat ik ermee bedoel. En hetzelfde geldt voor de getrouwde man met wie ik een affaire heb; hij heeft ook keuzes gemaakt waarmee hij mensen verdriet doet, maar ik vind hem daardoor niets minder waard dan iemand die altijd het 'juiste' doet.
Je kan ook kiezen voor je eigen genot en geluk zonder vreemd te gaan natuurlijk. Ik vind je niet een slecht mens erdoor. Van de man met wie je een affaire hebt snap ik het niet. Vooral als ik lees in het minnaar topic wat een geweldige middag en avond je hebt. En de dag erna heeft hij dat weer met zijn vrouw. Inderdaad is dat kiezen voor zijn eigen genot en van twee walletjes eten. Als alle partijen daar mee akkoord zijn is er geen probleem, maar zijn vrouw weet van niets. Ze heeft hier geen keuze of stem in, die heeft hij haar ontnomen door haar niet op de hoogte te stellen, en daarmee toont hij geen respect of liefde voor haar. Maakt hem dat door en door slecht en verrot, naar mijn mening niet. Maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs en het maakt hem wel een egoïst, hij kiest inderdaad alleen voor zijn eigen geluk en genot.
blauwevrouw
20-09-2021 om 14:27
Tja, een relatie zoals de hunne zou ik ook niet hoeven, maar dat is zijn keus en niet de mijne. Persoonlijk zou ik denken: we hebben 25 mooie jaren gehad, de glans is er vanaf en de kinderen zijn groot, laten we iets anders gaan doen. Maar dat is hoe ik in elkaar zit, en hij niet.
Zij weet inderdaad van niets. Lijkt ook genoegen te nemen met hoe hun relatie is - met de nadruk op lijkt, want bij hem blijkt wel dat schijn kan bedriegen.
Ik moet erbij zeggen dat ik natuurlijk niet echt weet hoe hun relatie is. Ik weet alleen wat hij me vertelt.
Lexus
20-09-2021 om 14:42
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 13:50:
[..]
Ik mag fouten maken, dat klopt. Natuurlijk wil ik niemand verdriet doen, maar soms doe ik dat toch. Bijvoorbeeld doordat ik kies voor mijn eigen genot en geluk, ook al breng ik dat van een ander ermee in gevaar. Ik vind niet dat dit mij een slecht mens maakt, dat is wat ik ermee bedoel. En hetzelfde geldt voor de getrouwde man met wie ik een affaire heb; hij heeft ook keuzes gemaakt waarmee hij mensen verdriet doet, maar ik vind hem daardoor niets minder waard dan iemand die altijd het 'juiste' doet.
Ja okay iedereen maakt fouten, kwetst anderen en daardoor ben je niet minder.
Maar er is ook nog zo iets als voortschrijdend inzicht en bewuste keuzes. Leren van je fouten dus en dan andere keuzes maken omdat je anderen niet wilt kwetsen.
Bewust gedrag voortzetten waarvan je weet dat je anderen kwetst onder het mom '' ik mag fouten maken'' klinkt niet als leren van je fouten maar als bewust kiezen voor gedrag dat je zelf als fout benoemt, een smoes dus.
Maar ga vooral lekker zo door als je denkt dat het je dient. Dat bedoel ik niet sarcastisch, ik ben niet zo van de morele oordelen. Laat onverlet dat ik wel kan zien dat bepaald gedrag bepaalde consequenties heeft
Roodkapjeendewolf
20-09-2021 om 15:22
Mok schreef op 20-09-2021 om 12:06:
[..]
En hoe groot is die groep? Hoe heb je dat gemeten? Of waar kan ik de cijfers vinden?
Ik vind dat er in dit topic met grote stelligheid dingen worden beweerd.
Nah, waarom lees ik hier eigenlijk nog mee...
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen maar 30 % van de mensen is onveilig gehecht wat helaas invloed heeft op je eigenwaarde en zelfbeeld.
blauwevrouw
20-09-2021 om 15:26
Ik kom, geloof ik, tot de conclusie dat ik het gewoon niet zo'n enorm grote fout vind. Het gedrag voortzetten is niet 'omdat ik fouten mag maken', maar 'omdat ik er intens van geniet'. Mijn mening is dat het leven fijner zou worden als mensen daar niet zo krampachtig mee om zouden gaan.
En daar mag iedereen het zijne/hare van vinden.
Roodkapjeendewolf
20-09-2021 om 15:27
Roodkapjeendewolf schreef op 20-09-2021 om 15:22:
[..]
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen maar 30 % van de mensen is onveilig gehecht wat helaas invloed heeft op je eigenwaarde en zelfbeeld.
Met eigenwaarde bedoel ik niet je eigen waarden en normen die je na leeft maar je waardevol voelen als mens. Een basis gevoel dat je goed bent zoals je bent.
ZowatEndan
20-09-2021 om 15:57
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 15:26:
Ik kom, geloof ik, tot de conclusie dat ik het gewoon niet zo'n enorm grote fout vind. Het gedrag voortzetten is niet 'omdat ik fouten mag maken', maar 'omdat ik er intens van geniet'. Mijn mening is dat het leven fijner zou worden als mensen daar niet zo krampachtig mee om zouden gaan.
En daar mag iedereen het zijne/hare van vinden.
blauwevrouw tot deze conclusie ben je vaker gekomen (ik heb dit vaker gelezen in deze topic).
Mijn vraag was niet bedoeld om over je als persoon te oordelen en ik heb ook geen oordelen in de laatste reacties gelezen.
Je zegt zelf dat faciliteren van vreemdgaan je fijne energie geeft en dat wat anderen over je vinden niet belangrijk vindt
Waarom wakker je weer een discussie aan of jij een slechte of goede persoon bent?
In plaats van afwegen of je met vreemdgaan daadwerkelijk geholpen bent?
Ik blijf me afvragen waarom jij hierover in discussie blijft en telkens opnieuw blijf herhalen dat andere meningen niets met je doen en dat vreemdgaan voor nu je oplossing is.
Waarom kan jij deze kwestie niet afsluiten?
ZowatEndan
20-09-2021 om 16:37
Madamecannibale schreef op 20-09-2021 om 14:06:
[..]
......Ze heeft hier geen keuze of stem in, die heeft hij haar ontnomen door haar niet op de hoogte te stellen, en daarmee toont hij geen respect of liefde voor haar. Maakt hem dat door en door slecht en verrot, naar mijn mening niet. Maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs en het maakt hem wel een egoïst, hij kiest inderdaad alleen voor zijn eigen geluk en genot.
En dan op die manier omgaan met de vrouw met wie hij lang lief en leed heeft gedeeld....
Denk je blauwevrouw dat hij met jou of andere dames anders om zou gaan?
Waarom zou hij met jou anders omgaan? Hij kiest tenslotte voor zijn eigen geluk en genot!
blauwevrouw
20-09-2021 om 16:59
ZowatEndan schreef op 20-09-2021 om 15:57:
[..]
Waarom kan jij deze kwestie niet afsluiten?
Het ging hier over of vreemdgaan wel of niet iets zegt over je eigenwaarde en daar reageerde ik op.
En ik ben afgelopen week een flinke stap verder gegaan met die getrouwde man, voor mij aanleiding om weer eens na te gaan hoe ik er nu in sta. Het is geen statisch gegeven.
blauwevrouw
20-09-2021 om 17:06
ZowatEndan schreef op 20-09-2021 om 16:37:
[..]
En dan op die manier omgaan met de vrouw met wie hij lang lief en leed heeft gedeeld....
Denk je blauwevrouw dat hij met jou of andere dames anders om zou gaan?
Waarom zou hij met jou anders omgaan? Hij kiest tenslotte voor zijn eigen geluk en genot!
Ik ga onze affaire helemaal niet vergelijken met hun relatie, dat is van een geheel andere orde. En dus ga ik zijn omgang met mij ook niet vergelijken met hoe hij met haar omgaat.
ZowatEndan
20-09-2021 om 17:17
Dus je reactie is zoals je er nu in staat...
Prima. Toch?
Ben je tevreden met je situatie?
Is dit je geluk?
"Tja, een relatie zoals de hunne zou ik ook niet hoeven, maar dat is zijn keus en niet de mijne. Persoonlijk zou ik denken: we hebben 25 mooie jaren gehad, de glans is er vanaf en de kinderen zijn groot, laten we iets anders gaan doen. Maar dat is hoe ik in elkaar zit, en hij niet.
Zij weet inderdaad van niets. Lijkt ook genoegen te nemen met hoe hun relatie is - met de nadruk op lijkt, want bij hem blijkt wel dat schijn kan bedriegen.
Ik moet erbij zeggen dat ik natuurlijk niet echt weet hoe hun relatie is. Ik weet alleen wat hij me vertelt."
Waarom vraag je dit af?
Hij leidt zijn leven met zijn gezin en jij je eigen. En jullie ontmoeten elkaar als je weer zin in seks krijgt....
What is wrong?
Madamecannibale
20-09-2021 om 17:26
Om nog even op de OP terug te komen. Ik ben zelf nooit vreemd gegaan en voor zover ik weet mijn vriend ook niet (in de huidige relatie). In het verleden wel eens wat gedaan met een getrouwde man (hij was daar zelf niet zo duidelijk over trouwens). Ik voel soms wel de verleiding maar kan die toch vaak makkelijk weerstaan. In vrijgezelle jaren was ik wel echt een losbol, maar mijn scharrels wisten wel altijd dat ze niet de enige waren (dat was ik vast ook niet voor hun). Ik zou het zelf naar vinden als mijn vriend vreemd zou gaan maar het zou niet per se het einde van de relatie zijn. Dat zou het wel zijn als er een hele affaire zou zijn en er ook liefde bij kwam kijken. Hij heeft wel eens iemand gehad die hij voor mijn gevoel te leuk vond, daar hebben we het over gehad en dat is afgekapt.
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 17:31
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 17:06:
[..]
Ik ga onze affaire helemaal niet vergelijken met hun relatie, dat is van een geheel andere orde. En dus ga ik zijn omgang met mij ook niet vergelijken met hoe hij met haar omgaat.
En hij mag dan ook nog andere scharrels buiten jou erbij?
ZowatEndan
20-09-2021 om 17:38
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 17:25:
nee hoor, echt helemaal niet oordelend.
Wat bedoel je met je opmerking?
Ik beschrijf hoe ik met iemand omga als ik hem alleen voor seks nodig heb. Een affaire zonder gevoelens dus.
Is dit ook zo bij jou? Dat je hem alleen voor seksuele plezier nodig hebt?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.