Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

ZowatEndan schreef op 22-09-2021 om 12:48:

[..]

Ik denk dat je Roos iedereen over een kam scheert.

Niet iedereen is bang. Er zijn heel veel mensen die erg verdrietig, teleurgesteld zijn. Die gewoon erg pijnlijk vinden dat ze door de belangrijkste persoon in hen leven respectloos werden behandeld, dat ze niet betrokken worden bij belevingen van de partners en buitenspel zijn geraakt door de gemakzucht van een ander. Die erg grote emoties moeten verwerken omdat ze "het waarom" niet begrijpen van hen partners.

Miraval ik ben een voorbeeld van mensen die zijn scheiden na vreemdgaan.

Eigenlijk vraag ik me af waarom je dit belangrijk vindt?

Iedere situatie is gewoon anders. Mensen nemen beslissingen op basis ven hen situatie. Dat is hen goed recht, dat maakt ze nog geen slachtoffers.

En aan een dooie paard trekken is absoluut voor niemand goed.

Belangrijk niet maar iemand die vanuit ervaring spreekt vind ik toch anders dan iemand die het zelf nooit meegemaakt heeft in de naaste omgeving. Niet dat ik de meningen van anderen daarin niet respecteer. 

Het verhaal van Blueheart is dan ook enorm verdrietig dat kinderen op deze manier de dupe worden van het gedrag van hun ouders is natuurlijk op geen enkele manier goed te praten.

Miraval schreef op 22-09-2021 om 11:55:

[..]

Klopt dat ben ik met je eens. Een bedrogene zal er harder en stelliger instaan over het algemeen. Maar het kan ook zorgen dat je er dus minder stellig over bent. Zoals in mijn (of ons) geval.

Daarmee praat ik vreemdgaan nog steeds niet goed. Wanneer mijn man nu iemand zou zien zonder mijn medeweten zou ik erg verdrietig en gekwetst zijn juist omdat we bepaalde afspraken gemaakt hebben. En ik zal hem dan echt wel een klootzak vinden. Het zou voor mij echter geen dealbreaker zijn dat daardoor ons huwelijk maar over moet zijn. Ligt ook een beetje aan de situatie denk ik.

Kijk, is het een eenmalig iets zonder verliefde gevoelens is het nog anders. Maar zou hij daadwerkelijk verliefd zijn op een ander en een affaire hebben, tja... wat is er dan voor mij nog te willen? Dan is het eigenlijk trekken aan een dood paard.

Ik heb eerder in deze discussie wel eens geroepen als mijn partner vreemdgaat is daar de deur ( zoiets in die richting), maar ik zeg eerlijk ik kan me hier wel heel goed in vinden in het vetgedrukte wat je schrijft..

Rachel. schreef op 22-09-2021 om 14:37:

[..]

Ik heb eerder in deze discussie wel eens geroepen als mijn partner vreemdgaat is daar de deur ( zoiets in die richting), maar ik zeg eerlijk ik kan me hier wel heel goed in vinden in het vetgedrukte wat je schrijft..

Het is ook echt een hele lastige situatie en ik denk dat je pas weet wat je daadwerkelijk gaat doen op het moment dat je ervoor komt te staan. Vanuit je morele kompas is het natuurlijk niet goed te praten, en natuurlijk roept iedereen in eerste instantie daar is het gat van de deur... maarja... wat als het daadwerkelijk zover is? Wat ga je dan daadwerkelijk doen? 

Ik, en hij ook, hebben ervoor gekozen bij elkaar te blijven. Anderen kiezen ervoor om te scheiden. Beide keuzes zijn niet fout. Daar kan een ander eigenlijk gewoon niet over oordelen.

Miraval schreef op 22-09-2021 om 14:49:

[..]

Het is ook echt een hele lastige situatie en ik denk dat je pas weet wat je daadwerkelijk gaat doen op het moment dat je ervoor komt te staan. Vanuit je morele kompas is het natuurlijk niet goed te praten, en natuurlijk roept iedereen in eerste instantie daar is het gat van de deur... maarja... wat als het daadwerkelijk zover is? Wat ga je dan daadwerkelijk doen?

Ik, en hij ook, hebben ervoor gekozen bij elkaar te blijven. Anderen kiezen ervoor om te scheiden. Beide keuzes zijn niet fout. Daar kan een ander eigenlijk gewoon niet over oordelen.

Daar ben ik het wel mee eens. Vooral als er kinderen in het spel zijn en de vreemdganger oprecht berouw toont. Voor mij zou de duur van het vreemdgaan en het soort bedrog meespelen. Is het eenmaal vreemd gaan met een onbekende. Of is het een maanden/jarenlange affaire. Ik zou het erger vinden om te weten dat mijn partner allerlei leuke dingen als avondjes weg, etentjes, weekendjes weg heeft gedaan en zijn diepste gevoelens heeft gedeeld met een minnares dan dat hij een keer seks heeft gehad met een ander.

Roodkapjeendewolf schreef op 22-09-2021 om 13:42:

[..]

Kun je even dimmen. 

Eh... nou nee. 

Madamecannibale schreef op 22-09-2021 om 14:54:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Vooral als er kinderen in het spel zijn en de vreemdganger oprecht berouw toont. Voor mij zou de duur van het vreemdgaan en het soort bedrog meespelen. Is het eenmaal vreemd gaan met een onbekende. Of is het een maanden/jarenlange affaire. Ik zou het erger vinden om te weten dat mijn partner allerlei leuke dingen als avondjes weg, etentjes, weekendjes weg heeft gedaan en zijn diepste gevoelens heeft gedeeld met een minnares dan dat hij een keer seks heeft gehad met een ander.

Ja precies! En zoals ik eerder al zei, als hij verliefd is geworden op een ander.... wat valt er dan nog te vechten? 

Ik vind een emotionele verbinding met een andere vrouw ook vele malen erger dan de seks. Ook daar staat iedereen anders in maar voor mij persoonlijk is seks maar seks. Ik hecht daar niet zo'n waarde aan en mijn man gelukkig ook niet.

Miraval schreef op 22-09-2021 om 14:49:

[..]

Absoluut dat heb je heel goed gezegd, daar ben ik het ook helemaal met je eens. Zulke berichten helpen me ook te zeggen Rachel even neutraal blijven.. want soms ga je door de emoties van denken wat je zou doen als... ook negatiever denken. Terwijl iedereen kan eigenlijk over jackshit(niets) oordelen, ook ik niet.. op wat voor gebied dan ook. 

Rooss4 schreef op 22-09-2021 om 15:00:

[..]

Eh... nou nee.

Doe je best dan maar als je hiermee een kinderlijk punt wil maken. 

Miraval ik kan me voorstellen dat je makkelijk emphatie voor iemand kan opbrengen als je het  verhaal kent.  Zelf vind ik ook makkelijker om  ervaringen te delen met gelijkgestemde of als mensen iets raakt uit mijn verhaal. 

En ik snap dat als je nu het verhaal van BlueHeart anders naar zijn reactie kunt kijken.

Ik denk ook dat die begrip van twee kanten moet komen. 

Dank je voor je antwoord.

Roodkapjeendewolf schreef op 22-09-2021 om 15:29:

[..]

Heb je wel door dat jouw manier van discussie is dat jij iedereen die het niet met je eens is beschuldigd van kinderachtig gedrag of pesten? Hoe volwassenen vind jij dat?

Roodkapjeendewolf schreef op 22-09-2021 om 15:29:

[..]

Hou op joh, tuttebol.
Je komt tot een conclusie die kant noch wal raakt puur door het verdraaien van mijn woorden en dan kun je tegenreactie verwachten.

hoe zit het eigenlijk volgens jullie als de single die het vreemdgaan faciliteert er pas na een tijdje achterkomt? Is hij/zij dan nog schuldig en moet hij zij dan nog alsnog direct alles afkappen? 

Ik vind het standpunt, van je moet niet kwetsen en daarom ben je verantwoordelijk altijd behoorlijk irrationeel. Mag je nooit kwetsen? Mag je niet persoonlijk kwetsen maar als het maar vaag genoeg is het wel? Hoe kun je waarheidsvinding en zelfontplooiing doen zonder iemand ooit te kwetsen?

Ik krijg dat in mn hoofd niet geregeld omdat het altijd een vaag begrip blijft wat wel en niet mag of kan. En uiteindelijk vind ik dat je eigen belang dan toch maar voor gaat. Is het chique als je faciliteert, nee zeker niet. Maar heb je verangwoording af te leggen? Nee dat heeft toch echt degene met partner en of kinderen. Ik vind het wel netjes om de vreemdganger hier ook op te attenderen.

Bierdopjes schreef op 22-09-2021 om 16:19:

hoe zit het eigenlijk volgens jullie als de single die het vreemdgaan faciliteert er pas na een tijdje achterkomt? Is hij/zij dan nog schuldig en moet hij zij dan nog alsnog direct alles afkappen?

Ik vind het standpunt, van je moet niet kwetsen en daarom ben je verantwoordelijk altijd behoorlijk irrationeel. Mag je nooit kwetsen? Mag je niet persoonlijk kwetsen maar als het maar vaag genoeg is het wel? Hoe kun je waarheidsvinding en zelfontplooiing doen zonder iemand ooit te kwetsen?

Ik krijg dat in mn hoofd niet geregeld omdat het altijd een vaag begrip blijft wat wel en niet mag of kan. En uiteindelijk vind ik dat je eigen belang dan toch maar voor gaat. Is het chique als je faciliteert, nee zeker niet. Maar heb je verangwoording af te leggen? Nee dat heeft toch echt degene met partner en of kinderen. Ik vind het wel netjes om de vreemdganger hier ook op te attenderen.

ja dat ben ik met je eens hoor, degene n een relatie  heeft verantwoording af te leggen, niet de single die een relatie heeft met een gebonden iemand. En al helemaal niet als ze het niet wist.  9 van de tien keer wordt de ongebonden  minnares verantwoordelijk gesteld, en niet een ongebonden minnaar. Dat is idd seksisme zoals hierboven al werd gesteld.

Maar waarom zou je met een gebonden iemand gaan (ja ik weet het terminale partner etc, maar daar heb ik het nu niet over)? Het is iemand die niet terug schrikt voor leugens en bedrog om van twee walletjes te eten.

Bierdopjes schreef op 22-09-2021 om 16:19:

Ik vind het standpunt, van je moet niet kwetsen en daarom ben je verantwoordelijk altijd behoorlijk irrationeel. Mag je nooit kwetsen? Mag je niet persoonlijk kwetsen maar als het maar vaag genoeg is het wel? 

Sterker nog, niemand wordt 100 zonder ooit iemand te kwetsen, dat is eenvoudigweg onmogelijk.

Je gekwetst voelen is heel persoonlijk, iemand voelt zich getriggerd door een actie van jou terwijl het wellicht absoluut jouw doel niet is om diegene te kwetsen.  Je kunt onmogelijk iedereens triggers kennen en daar omheen manoeuvreren, dan heb je geen leven. 

Ik ging er bv vanuit dat ik mijn man (ooit) zou kwetsen als ik vreemd zou gaan maar wat bleek, hij vond het juist retegeil als ik met andere mannen het bed deelde. Ik wist dat toen niet maar hijzelf ook niet!  Daar kwam hij pas later achter. 
En zo heb ik een mooie poos geleden juist weer op iemands tenen gestaan doordat ik een persoonlijke vraag stelde, absoluut nooit maar dan ook nooit bedoelt om te kwetsen maar zij vatte het zéér persoonlijk en vervelend op. Heel naar maar ik kon beslist niet weten dat ik op een triggerpunt zou duwen.
Het is niet te doen om dat allemaal vóór te willen zijn. 

Julali

Julali

22-09-2021 om 16:58 Topicstarter

Degene die vreemdgaat is verantwoordelijk voor zijn/haar relatie. De single minnaar/minnares gaat niet vreemd, maar faciliteert wel het vreemdgaan. 

Ik vind dat niet chique, of je nou een man of vrouw bent maakt mij niet uit. Ik zou het zelf niet kunnen, omdat ik walging voel voor iemand die vreemd met mij wil gaan. 

Ik ben het er wel mee eens dat de schuld vooral bij degene ligt die vreemdgaat, maar dat maakt niet dat ik het gedrag van een minnaar /minnares goedkeur. Ik vind van een niveau waar ik mezelf niet toe zou verlagen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.