Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Flower89
21-09-2021 om 11:41
Poezie schreef op 21-09-2021 om 11:40:
[..]
20-09-2021 om 19:49
Ik schrijf ook in het minnaressentopic, hier reageer ik op wat ik lees - vooral als ik het er volstrekt mee oneens ben.
Ergens (tóch naïef) heb ik het idee dat mensen met een wat opener houding in het leven gaan staan als ze ook eens horen hoe iemand anders denkt en doet. En volgens mij geldt dit voor sommigen ook. Anderen zijn té overtuigd van hun eigen gelijk, daar zal ik nooit een normaal gesprek mee hebben - vooral als het zo op de vrouw gespeeld wordt.
Verder een combinatie van ramptoerisme en zelfkastijding, denk ik.
Dat is toch geen begrip kweken? Dit is anderen een andere kant van iets laten zien zodat er eventueel een andere mindset kan ontstaan. Of heb ik het nu zo mis?
ZowatEndan
21-09-2021 om 11:43
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 19:22:
[..]
Ik wist niet wat de relevantie van mijn antwoord op die vraag was, daarom gaf ik je geen antwoord. Nu is het me wel duidelijk: je wilt mijn hypocrisie of naïviteit ermee aantonen. Daar pas ik voor dus je krijgt nog steeds geen antwoord.
Ik ben jou precies niets verschuldigd.
Kersje is dit voorbeeld van goede discussie?
Of consequentie overzien van wat je reactie oproept?
Kersje
21-09-2021 om 11:49
Flower89 schreef op 21-09-2021 om 11:41:
[..]
Dat is toch geen begrip kweken? Dit is anderen een andere kant van iets laten zien zodat er eventueel een andere mindset kan ontstaan. Of heb ik het nu zo mis?
Nee hoor, ik zie het exact zo.
Rooss4
21-09-2021 om 11:51
Een opener houding tav bepaalde keuzes is imo niet precies hetzelfde als begrip voor juist jouw situatie.
Ik heb al menig topic mogen lezen waar mensen wel degelijk hun meningen en oordelen bijdraaiden doordat ze informatie kregen die begrip losmaakte waardoor ze (een deel van) hun principes over hun schouder gooiden.
En nogmaals... als ik ál die mensen te eten moest geven die op het minnaartopic binnenkwamen met de schoone woorden "ooit was ik fel tegen maar nu moet ik schoorvoetend bekennen dat...." dan zou ik nu aan de bedelstaf zijn.
Is dit topic bedoeld om een nette discussie te voeren over een delicaat onderwerp of is het de bedoeling dat het een "lekker tegenstanders met mekaar" onderonsje wordt? Dat laatste is ook goed hoor maar dan zijn jullie snel uitgepraat denk ik.
Rooss4
21-09-2021 om 11:53
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 11:43:
[..]
Nee. Dat is een reactie op walgelijk suggestieve vraagstelling. Blauwevrouw heeft groot gelijk dat ze deze vieze bal terugkaatst.
Kersje
21-09-2021 om 11:54
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 11:43:
[..]
Kan me haar reactie wel voorstellen na wat daaraan vooraf gegaan is, jij dus blijkbaar niet mag ik aannemen? Frappant dat je enkel deze post als voorbeeld quote, terwijl er zoveel andere bashreacties te quoten vallen die verre van leiden tot een goede discussie. En weet je, ik snap dat deels ook wel, want als minnares sta je sowieso al met 1-0 achter in een topic als dit, maar kom daar dan ook gewoon eerlijk voor uit.
Poezie
21-09-2021 om 11:54
Flower89 schreef op 21-09-2021 om 11:41:
[..]
Ergens voor open staan is proberen te begrijpen waarom iemand iets doet of juist niet doet. Of dat begrip er dan komt is een tweede.
Kersje
21-09-2021 om 11:59
BeertjeColargol schreef op 20-09-2021 om 20:27:
[..]
En als je kijkt naar de antwoorden, dan is de vraagstelling en de toon van de forummers die tegen haar in gaan, ook niet zo raar.
Ja, vind je? Hiermee bevestig je dus precies hetgeen waarom een goede discussie niet mogelijk is, de antwoorden staan de mensen domweg niet aan.
Kan me nog herinneren dat jij in het begin van dit topic nog de lichtelijk provocerende opmerking maakte dat je gevoel uitkwam, namelijk, dat de personen uit het minnaartopic wijs hun mond hielden hier. Dus niet! Maar tuurlijk, het zijn de minnaressen die een goede discussie onmogelijk maken, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
ZowatEndan
21-09-2021 om 12:15
Kersje schreef op 21-09-2021 om 11:54:
[..]
Kan me haar reactie wel voorstellen na wat daaraan vooraf gegaan is, jij dus blijkbaar niet mag ik aannemen? Frappant dat je enkel deze post als voorbeeld quote, terwijl er zoveel andere bashreacties te quoten vallen die verre van leiden tot een goede discussie. En weet je, ik snap dat deels ook wel, want als minnares sta je sowieso al met 1-0 achter in een topic als dit, maar kom daar dan ook gewoon eerlijk voor uit.
Om een discussie aangaan met mensen waar meningen erg uit elkaar liggen moet je kunnen verwachten dat er stevige uitspraken komen. Daar moet je ook tegen kunnen om discussie levend te houden. Een mentaliteit van zich afslaan of een soort competities strijd maken wie wint, zoals ik in je tekst lees helpt niet om in discussie te blijven.
Idd negatieve reactie/ kritiek op mensen die confronterende vragen stellen.
Kersje
21-09-2021 om 12:22
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 12:15:
[..]
Om een discussie aangaan met mensen waar meningen erg uit elkaar liggen moet je kunnen verwachten dat er stevige uitspraken komen. Daar moet je ook tegen kunnen om discussie levend te houden. Een mentaliteit van zich afslaan of een soort competities strijd maken wie wint, zoals ik in je tekst lees helpt niet om in discussie te blijven.
Idd negatieve reactie/ kritiek op mensen die confronterende vragen stellen.
Het is duidelijk dat ik een hele andere mening heb over stevige uitspraken of ronduit snerende suggestieve uitspraken, tja, dan is een goede discussie sowieso onmogelijk.
Miraval
21-09-2021 om 12:30
En ondertussen is dit topic een herhaling van zetten geworden inclusief vervelende op de man uitspraken.
Ik denk niet dat hier nog iets nuttigs uit voort gaat komen.
Flower89
21-09-2021 om 13:05
Poezie schreef op 21-09-2021 om 11:54:
[..]
Ergens voor open staan is proberen te begrijpen waarom iemand iets doet of juist niet doet. Of dat begrip er dan komt is een tweede.
Ja precies. Dus bleu is niet opzoek naar begrip zoals je eerder vermelde
Poezie
21-09-2021 om 13:10
Flower89 schreef op 21-09-2021 om 13:05:
[..]
Ja precies. Dus bleu is niet opzoek naar begrip zoals je eerder vermelde
"Proberen te begrijpen".
Lexus
21-09-2021 om 13:23
Ach ik denk dat blauwe vrouw wel op zoek is naar begrip omdat ze vaak laat vallen dat ze weduwe is geworden en daarom een arm om haar schouders en bevestiging zoekt.
Ik, zelf weduwe, begrijp die behoefte zeker. Ik ben ook van mening (en dat zeg ik al een paar keer in dit draadje) dat degene die single is in de geheime verhouding niet de verantwoordelijkheid heeft voor het huwelijk van de ander.
Maar juist omdat ik zelf weduwe ben begrijp ik de behoefte aan gezien willen worden maar ben ik bang voor haar dat een minnaar juist het rouwproces geen goed doet. Ja ieder rouwt op haar manier, maar als je steeds het feit dat je weduwe bent geworden, koppelt aan het feit dat je daarom een minnaar 'verdient' leg je voor je zelf neurologische paden aan die a. de pijn even lijken te verlichten maar dat in feite niet doen, alleen maar even uitstellen waardoor het later harder binnen komt b. een koppeling maakt tussen pijn van het verlies en het genot van de minnaar wat voer is voor een toxische hechting.
Ik voel haar kwetsbaarheid door het scherm heen en daarom zou ik haar juist gunnen, de pijn nu te voelen en zo de weg vrij te maken voor iemand die helemaal voor haar kan gaan. Dan kan ze ook wat achter haar ligt, achter haar laten.
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 13:30
Rooss4 schreef op 21-09-2021 om 11:53:
[..]
Nee. Dat is een reactie op walgelijk suggestieve vraagstelling. Blauwevrouw heeft groot gelijk dat ze deze vieze bal terugkaatst.
Goh vragen of ze het ook geen probleem zou vinden als haar minnaar ook haar bedriegt met weer een ander is een walgelijke suggestieve vraagstelling? Het blijft tenslotte een vreemdganger dus zo’n vreemde vraag vond ik het niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.