Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Lexus
07-09-2021 om 20:43
BeertjeColargol schreef op 07-09-2021 om 19:43:
[..]
Het huwelijk geeft geen garantie op sex.
nee maar dan is het nog onzin dat het vrouwen meer aangerekend wordt als ze vreemdgaan dan mannen, het huwelijk geeft ook geen garantie op seks voor vrouwen
Geronimo3
07-09-2021 om 22:28
Kersje schreef op 07-09-2021 om 17:43:
[..]
Ik spreek hier dan ook enkel voor mezelf en niet voor alle minnaressen, ................
Wat ik dan weer wel jammer vind is dat (sommige) personen hun mond vol hebben over respect, maar het enkel op hen van toepassing lijkt te zijn. Iedereen mag mijn keuze/actie respectloos vinden, begrijp ik zelfs ook, maar als je daarnaast persé ook iemand persoonlijk of op karakter denkt te moeten aanvallen, dát vind ik dan weer respectloos en vooral een enorm zwaktebod ook.
Ik weet niet of het met respect te maken heeft, iedereen heeft een eigen keuze en jij staat net zo goed achter je keuze als ik. Respect krijg je als je vaart op je innerlijke morele kompas, omdat om te draaien door alle andere opmerkingen disrespectvol te noemen is heel zwart/wit. Zwart/wit denken is makkelijk, een manier om je achter te verschuilen, "jij bent ook fout want jij....".
Voor mij het een enorm inzicht dat jij hier open je gedachten schrijft, meestal graven minnaars en ressen zich al in door te schrijven dat ze zich schamen of ook wel weten dat, enz. enz. Maar eigenlijk nooit wat hun gevoelens zijn over het gezin aan de andere kant.
Je hoeft dezelfde normen niet even zwaar te voelen maar met onderwerpen als bedrog, wordt dat best moeilijk. Ik ben niet tegen je of vind je slecht, jouw gevoel en zienswijze is voor mij alleen, nieuw.
Geronimo3
07-09-2021 om 22:39
Rachel. schreef op 07-09-2021 om 17:51:
[..]
Als hier een man zou zijn die zou toegeven dat hij vreemdgaat of gaat met iemand die een relatie heeft zou gaan, dan zou hij hetzelfde te horen krijgen van mij hoor.
Mannen vinden het ook niet leuk om te horen dat er ook heel veel mannen zijn die het echt niet kunnen waarderen en vrouwen ook al niet. Helaas gebeurt het veel en beide kanten krijgen er van langs.
Ik denk dat de minnares/minnaar het zwaarder te verduren krijgt omdat daar geen emotionele band mee is. Mannen worden wel harder afgerekend op vreemdgaan dan vrouwen. Als man verlies je je betrouwbaarheid en een vrouw die vreemdgaat heeft thuis slechte seks.
Het hele seksisme verhaal interesseert me niet zo, als je zelf geen verantwoordelijkheid ziet in je eigen aandeel dan houdt iedere discussie wel op, bij man én vrouw.
Lexus
07-09-2021 om 22:47
Geronimo3 schreef op 07-09-2021 om 22:39:
[..]
Het hele seksisme verhaal interesseert me niet zo, als je zelf geen verantwoordelijkheid ziet in je eigen aandeel dan houdt iedere discussie wel op, bij man én vrouw.
Jij koppelt deze zaken maar dat is onzin. 1. Een single minnaar of minnares is niet verantwoordelijk voor het huwelijk van een ander. 2. Vreemdgaan wordt de vrouwelijke minnares zowel als de vrouwelijke vreemdganger. 1 en 2 staan los van elkaar. Dat seksisme jou niet interesseert is iets anders.
Lexus
07-09-2021 om 22:56
Geronimo3 schreef op 07-09-2021 om 22:39:[..]Het hele seksisme verhaal interesseert me niet zo, als je zelf geen verantwoordelijkheid ziet in je eigen aandeel dan houdt iedere discussie wel op, bij man én vrouw.[..]
Jij koppelt deze zaken maar dat is onzin. 1. Een single minnaar of minnares is niet verantwoordelijk voor het huwelijk van een ander. 2. Vreemdgaan wordt de vrouwelijke minnares zowel als de vrouwelijke vreemdganger meer verweten dan de mannelijke variant. 1 en 2 staan los van elkaar. Dat seksisme jou niet interesseert is iets anders. Beiden hebben ook niets met moraliteit te maken imho.
HexOpBezemsteel
08-09-2021 om 00:39
Geronimo3 schreef op 07-09-2021 om 22:39:
[..]
Mannen vinden het ook niet leuk om te horen dat er ook heel veel mannen zijn die het echt niet kunnen waarderen en vrouwen ook al niet. Helaas gebeurt het veel en beide kanten krijgen er van langs.
Ik denk dat de minnares/minnaar het zwaarder te verduren krijgt omdat daar geen emotionele band mee is. Mannen worden wel harder afgerekend op vreemdgaan dan vrouwen. Als man verlies je je betrouwbaarheid en een vrouw die vreemdgaat heeft thuis slechte seks.
Mwa, ik lees hier genoeg vrouwen die ze aan alle kanten om hun oren krijgen: hun man moet wel bevredigd worden anders gaat hij natuurlijk vreemd.
Word je bedrogen verlaten door je man, dan adviseert altijd wel iemand hier om jezelf goed te verzorgen, niet in je joggingbroek op de bank te hangen, ga eens werken, koop en sexy setje. Er dus automatisch vanuit gaande dat je wel een seksloze spons zal zijn, want anders ging die man niet vreemd of weg.
Kersje
08-09-2021 om 10:07
Geronimo3 schreef op 07-09-2021 om 22:28:
[..]
Ik weet niet of het met respect te maken heeft, iedereen heeft een eigen keuze en jij staat net zo goed achter je keuze als ik. Respect krijg je als je vaart op je innerlijke morele kompas, omdat om te draaien door alle andere opmerkingen disrespectvol te noemen is heel zwart/wit. Zwart/wit denken is makkelijk, een manier om je achter te verschuilen, "jij bent ook fout want jij....".
Voor mij het een enorm inzicht dat jij hier open je gedachten schrijft, meestal graven minnaars en ressen zich al in door te schrijven dat ze zich schamen of ook wel weten dat, enz. enz. Maar eigenlijk nooit wat hun gevoelens zijn over het gezin aan de andere kant.
Je hoeft dezelfde normen niet even zwaar te voelen maar met onderwerpen als bedrog, wordt dat best moeilijk. Ik ben niet tegen je of vind je slecht, jouw gevoel en zienswijze is voor mij alleen, nieuw.
Wij verschillen duidelijk van mening als het om respect gaat, voor mij werkt dat nl wel 2 kanten op en heeft het helemaal niets te maken met zwart/wit denken, ik heb geen reden me ergens achter te verschuilen, dat is hopelijk wel duidelijk in mijn antwoorden.
Nu is er, in mijn geval, geen gezin (met kinderen) aan de andere kant, maar ik begrijp heel goed waarom hier door minnaressen vaak niet over wordt gesproken. Of is het je in dit draadje nog niet opgevallen dat wat men ook daarover schrijft totaal niet serieus wordt genomen of weer een reden is daarop lekker afgefikt te worden? Dus ja, ik begrijp wel dat men hierover weinig of niets zegt. Hoe jij jouw zin al insteekt “meestal graven minnaars en ressen zich al in door te schrijven dat ze zich schamen of ook wel weten dat, enz. enz.” draagt er niet echt aan bij hier open over te zijn. Of denk jij dat schaamte of schuldgevoel icm minnaarschap niet samen kan gaan, want dan kan ik je vertellen dat dat een groot misverstand is? En nee, ikzelf heb daar inderdaad geen last van, maar ik heb toch vaak genoeg wel gelezen dat dit meespeelt.
Over dit onderwerp valt vaak geen ‘normale’ discussie te voeren en dat begrijp ik best, maar stel dan ook geen zgn oprechte vragen als je (en dat bedoel ik in zn algemeenheid) het liever toch niet wilt lezen, omdat het je toch niet echt interesseert wat hierop het antwoord is.
Dus vwb jouw laatste alinea, ja, daar zijn wij het over eens. En wat een ander van mij vindt of denkt te vinden, daar hang ik inderdaad niet zoveel waarde aan, zeker niet van anonieme schrijvers op een forum die mij verder helemaal niet kennen.
Roodkapjeendewolf
08-09-2021 om 11:51
Als feminist vind ik dat er nog veel te winnen is. Het is de omgekeerde wereld dat een vrouw zichzelf niet mag laten zien of kleiner moet maken omdat, de ego en de pik, van de man dit niet aan kan.
De tijden zijn aan het veranderen maar er moet nog veel gebeuren. De man moet zijn verantwoordelijkheid pakken en zijn eigen driften leren beheersen. Een vrouw wordt nog steeds teveel geseksualiseerd en gezien als bezit van de man. In dat licht voelt het denk ik als een soort verraad dat vrouwen elkaar onderling afvallen.
ReadyAnteater53
08-09-2021 om 12:00
Ik ben best een radicale feministe en als er een beeld wordt geschetst van de vrouw als schuldige, slinkse verleidster van een onschuldige, willoze man, dan vind ik het belangrijk om daar afstand van te nemen.
Tegelijkertijd vind ik het niet in strijd met het feminisme om ook van vrouwen te verwachten dat zij er niet aan meewerken dat een ander wordt voorgelogen of wordt gekwetst.
Stellen dat het per definitie verraad is als vrouwen elkaar in deze discussie 'afvallen' vind ik dus wel echt te kort door de bocht.
Rooss4
08-09-2021 om 12:10
Roodkapjeendewolf schreef op 08-09-2021 om 11:51:
De man moet zijn verantwoordelijkheid pakken en zijn eigen driften leren beheersen. Een vrouw wordt nog steeds teveel geseksualiseerd en gezien als bezit van de man.
Heb je wel eens meegekeken in een mannen-appgroepje? Vent zit in meerdere groepjes en de grapjes, geintjes en gebbetjes zijn niet van de lucht! Foto's, filmpjes, álles wordt gedeeld en het gaat 95% van de tijd over vrouwen. Wat heel opvallend is is de zeer duidelijke scheiding in damens-catagorieën, zo heb je 1) het kutwijf, 2) het neukvlees. En eigenlijk zit daar niks tussen.
Wat ik ook opvallend vind is dat de mannen die dit posten óf single zijn en heel graag een vrouw willen óf in een kutrelatie zitten. Ze willen dus niets liever dan een leuke vrouw aan hun zijde terwijl ze vrouwen in het algemeen wél schaamteloos neerzetten als kutwijf of neukvlees. Ik heb Vent laten weten dat ik het echt een kwalijke zaak vind dat zijn vrienden zo over vrouwen denken en dat tig jaar feminisme niets maar dan ook niets heeft gedaan aan het algemene beeld dat (veel) mannen van vrouwen lijken te hebben.
Hij is het deels wel met me eens, al ziet hij ook het onschuldige er wel van in. Dat is ruimhartig van hem maar ik zie het helemaal niet als onschuldig.
ImpassionedRaven59
08-09-2021 om 12:18
Rooss4 schreef op 08-09-2021 om 12:10:
[..]
Wat ik ook opvallend vind is dat de mannen die dit posten óf single zijn en heel graag een vrouw willen óf in een kutrelatie zitten. Ze willen dus niets liever dan een leuke vrouw aan hun zijde terwijl ze vrouwen in het algemeen wél schaamteloos neerzetten als kutwijf of neukvlees.
De manier waarop ze over vrouwen praten behoort tot de categorie "de druiven zijn zuur".
Wasmachine
08-09-2021 om 12:28
Rooss4 schreef op 08-09-2021 om 12:10:
[..]
Heb je wel eens meegekeken in een mannen-appgroepje? Vent zit in meerdere groepjes en de grapjes, geintjes en gebbetjes zijn niet van de lucht! Foto's, filmpjes, álles wordt gedeeld en het gaat 95% van de tijd over vrouwen. Wat heel opvallend is is de zeer duidelijke scheiding in damens-catagorieën, zo heb je 1) het kutwijf, 2) het neukvlees. En eigenlijk zit daar niks tussen.
Wat ik ook opvallend vind is dat de mannen die dit posten óf single zijn en heel graag een vrouw willen óf in een kutrelatie zitten. Ze willen dus niets liever dan een leuke vrouw aan hun zijde terwijl ze vrouwen in het algemeen wél schaamteloos neerzetten als kutwijf of neukvlees. Ik heb Vent laten weten dat ik het echt een kwalijke zaak vind dat zijn vrienden zo over vrouwen denken en dat tig jaar feminisme niets maar dan ook niets heeft gedaan aan het algemene beeld dat (veel) mannen van vrouwen lijken te hebben.
Hij is het deels wel met me eens, al ziet hij ook het onschuldige er wel van in. Dat is ruimhartig van hem maar ik zie het helemaal niet als onschuldig.
Als mannen zich zo gedragen als ze of geen relatie hebben of een kutrelatie klinkt het alsof mannen wel degelijk geregeerd worden door hun driften. Misschien zijn die mannen wel single of hebben een slechte relatie als ze alleen in termen van kutwijf of neukvlees kunnen denken.
Rachel.
08-09-2021 om 12:42
ahhh joh laat gaan iedereen.. zonnetje schijnt, geniet lekker van het weer allemaal, en laat al het negatieve, oordelen, vooroordelen achterwegen. Ik wens iedereen een leuke relaxte dag toe🧡🌞🌸
Lexus
08-09-2021 om 12:46
Wasmachine schreef op 08-09-2021 om 12:28:
[..]
Als mannen zich zo gedragen als ze of geen relatie hebben of een kutrelatie klinkt het alsof mannen wel degelijk geregeerd worden door hun driften. Misschien zijn die mannen wel single of hebben een slechte relatie als ze alleen in termen van kutwijf of neukvlees kunnen denken.
Nee ik denk niet dat seksualiteit de drijfveer is voor dit soort gedrag. Het is een male bonding dmv van objectivering van vrouwen dan wel flink doen in de pikorde. Fragiele mannelijkheid dus die zich uit als haatgedrag naar vrouwen. Ik begrijp niet dat je als vrouw met een man kunt gaan die in zo'n appgroep zit
Roodkapjeendewolf
08-09-2021 om 12:53
Koralinde schreef op 08-09-2021 om 12:00:
Ik ben best een radicale feministe en als er een beeld wordt geschetst van de vrouw als schuldige, slinkse verleidster van een onschuldige, willoze man, dan vind ik het belangrijk om daar afstand van te nemen.
Tegelijkertijd vind ik het niet in strijd met het feminisme om ook van vrouwen te verwachten dat zij er niet aan meewerken dat een ander wordt voorgelogen of wordt gekwetst.
Stellen dat het per definitie verraad is als vrouwen elkaar in deze discussie 'afvallen' vind ik dus wel echt te kort door de bocht.
Dat laatste lees je verkeerd. Het is algemeen gezien. Vrouwen kunnen onderling elkaar afrekenen door de positie waar we door mannen zijn ingezet. Het voelt als een soort sister verraad als een vrouw vreemdgaat met een bezette man. Los van of dit terecht is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.