Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Lexus
06-09-2021 om 00:21
Geronimo3 schreef op 05-09-2021 om 23:42:
Er is geen enkele reden om vreemd te gaan maar ik blijf me verbazen dat iemand het bed induikt met iemand die duidelijk een relatie heeft
Mwaoh, iemand kan toch verliefd worden? Als je zelf single bent, ben je voor mij niet verantwoordelijk voor de relatie van de ander. De vraag voor mij zou dus zijn: waarom duik je het bed in met een ander terwijl je al een relatie hebt? (en geen polyamoureuze relatie dus je liegt en bedriegt)
Of het slim is als single met zo iemand te gaan is een andere kwestie. Ik denk namelijk van niet, hij/zij liegt en eet van twee walletjes terwijl jij maar de helft krijgt, een factor vier minder dus
Geronimo3
06-09-2021 om 09:11
Lexus schreef op 06-09-2021 om 00:21:
[..]
Mwaoh, iemand kan toch verliefd worden? Als je zelf single bent, ben je voor mij niet verantwoordelijk voor de relatie van de ander. De vraag voor mij zou dus zijn: waarom duik je het bed in met een ander terwijl je al een relatie hebt? (en geen polyamoureuze relatie dus je liegt en bedriegt)
Of het slim is als single met zo iemand te gaan is een andere kwestie. Ik denk namelijk van niet, hij/zij liegt en eet van twee walletjes terwijl jij maar de helft krijgt, een factor vier minder dus
Maar dat is het een beetje hè, je niet verantwoordelijk voelen voor de gevolgen van je eigen acties en die gewoon neerleggen bij je vreemdgaande partner. Ik vind het allemaal net even te makkelijk om je hieraan te onttrekken. " Het raakt mij niet direct dus is het oké", een makkelijke manier van leven en wegkijken van de rotzooi die je mede veroorzaakt. Ik heb 0 respect voor mensen met die levenshouding en dan gaat het niet alleen over vreemdgaan of minnares worden, het is een vorm van oppervlakkigheid en egoïsme waar een samenleving niet van opknapt.
Lexus
06-09-2021 om 11:25
Geronimo3 schreef op 06-09-2021 om 09:11:
[..]
Maar dat is het een beetje hè, je niet verantwoordelijk voelen voor de gevolgen van je eigen acties en die gewoon neerleggen bij je vreemdgaande partner.
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt kun je een voorbeeld geven? Bedoel je nou dat de partner verantwoordelijk is voor het vreemdgaan van de ander?
Lexus
06-09-2021 om 11:47
Lexus schreef op 06-09-2021 om 11:37:
[..]
nou nog een keer overgelezen en nu begrijp ik je geloof ik: je vindt degene die met een getrouwd iemand gaat abject, toch? Tja ik vind het geen schoonheidsprijs verdienen en zou het zelf niet doen, maar dat is omdat ik niet van gelieg en bedrieg houd.
Maar ik zie zo vaak de bedrogen echtgenote de minnares diep haten en bijna alle schuld op haar schuiven ten bate van de eigen relatie want zij wil door met de relatie met de vreemdganger. Kijk en daar heb ik dus een hekel aan, want hij is degene die verantwoordelijk zou moeten zijn en hem wordt dan de hand boven het hoofd gehouden.
Zo kan ook minder sympathie opbrengen voor minnaressen die het vreemdgaan goedpraten door smoesjes van de vreemdganger over te nemen: 'ja zijn vrouw houdt niet van seks, ze leven al jaren als broer en zus, zij is een kenau, zij wil een veilig bestaan en kijkt gewoon de andere kant op etc etc'
Maar kijk, als je de minnares verantwoordelijk gaat houden voor het vreemdgaan, ben je dus afhankelijk van de goodwill van andere vrouwen. Ik denk niet dat je dat moet willen.
Grafhekel aan, vrouwen die elkaar afvallen terwijl ze zelf geplayd worden en de verantwoordelijkheid niet leggen waar die hoort: bij degene die in de relatie zit en dus dubbel spel speelt en van twee walletjes eet.
(en een disclaimer: nee ik weet niet alles en als er een terminale/ depressieve partner is, zijn dingen meer begrijpelijk. Wat ik hierboven zeg geldt natuurlijk ook niet als je afgesproken hebt een open relatie te hebben, al of niet met disclosure)
Kersje
06-09-2021 om 18:23
Geronimo3 schreef op 06-09-2021 om 09:11:
[..]
Maar dat is het een beetje hè, je niet verantwoordelijk voelen voor de gevolgen van je eigen acties en die gewoon neerleggen bij je vreemdgaande partner. Ik vind het allemaal net even te makkelijk om je hieraan te onttrekken. " Het raakt mij niet direct dus is het oké", een makkelijke manier van leven en wegkijken van de rotzooi die je mede veroorzaakt. Ik heb 0 respect voor mensen met die levenshouding en dan gaat het niet alleen over vreemdgaan of minnares worden, het is een vorm van oppervlakkigheid en egoïsme waar een samenleving niet van opknapt.
Lexus schreef op 06-09-2021 om 11:25:
[..]
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt kun je een voorbeeld geven? Bedoel je nou dat de partner verantwoordelijk is voor het vreemdgaan van de ander?
Net zoals Lexus ben ik ook wel benieuwd wat je nu precies bedoelt te zeggen Geronimo3? Ik denk namelijk dat je het anders bedoelde dan zoals Lexus zegt. Ik ben bijv een single die een gebonden minnaar heeft. Jij noemt het wegkijken, want het raakt mij niet en daar heb je deels gelijk in. Niet ik heb trouw aan zijn partner beloofd. Egoïsme, ja, zo zou je het inderdaad ook kunnen noemen, maar ik heb dan ook enkel zijn seks nodig en verder vraag of verlang ik helemaal niets van hem.
En dan volgt nu voor de zoveelste keer het volgende cliché, denk je nu werkelijk dat hij niet vreemd zou gaan als ik zou stoppen seks met hem te hebben? Ik weet, dit mag je vaak alleen denken ipv hardop uitspreken, maar uiteindelijk is het wel gewoon zo. En dan mag iedereen van mij denken en vinden wat hij/zij vindt of denkt, zo lang ik mezelf nog in spiegel kan aankijken heb ik daar meer dan vrede mee. Laat vooral de verantwoordelijkheid daar waar deze hoort!
Geronimo3
06-09-2021 om 19:04
Lexus schreef op 06-09-2021 om 11:47:
[..]nou nog een keer overgelezen en nu begrijp ik je geloof ik: je vindt degene die met een getrouwd iemand gaat abject, toch? Tja ik vind het geen schoonheidsprijs verdienen en zou het zelf niet doen, maar dat is omdat ik niet van gelieg en bedrieg houd.Maar ik zie zo vaak de bedrogen echtgenote de minnares diep haten en bijna alle schuld op haar schuiven ten bate van de eigen relatie want zij wil door met de relatie met de vreemdganger. Kijk en daar heb ik dus een hekel aan, want hij is degene die verantwoordelijk zou moeten zijn en hem wordt dan de hand boven het hoofd gehouden. Zo kan ook minder sympathie opbrengen voor minnaressen die het vreemdgaan goedpraten door smoesjes van de vreemdganger over te nemen: 'ja zijn vrouw houdt niet van seks, ze leven al jaren als broer en zus, zij is een kenau, zij wil een veilig bestaan en kijkt gewoon de andere kant op etc etc'Maar kijk, als je de minnares verantwoordelijk gaat houden voor het vreemdgaan, ben je dus afhankelijk van de goodwill van andere vrouwen. Ik denk niet dat je dat moet willen.Grafhekel aan, vrouwen die elkaar afvallen terwijl ze zelf geplayd worden en de verantwoordelijkheid niet leggen waar die hoort: bij degene die in de relatie zit en dus dubbel spel speelt en van twee walletjes eet.
Het diep haten van de minnares is, vanuit de visie van de bedrogen partner, natuurlijk veel makkelijker dan de eigen partner die vaak ook nog een de vader van je kinderen is. Ik snap dat wel maar net als jij en Kersje zeggen, het is absoluut geen garantie dat het anders niet gebeurd zou zijn. Vreemdgaan is het ontwijken van je eigen onvrede dus als iemand vreemd wil gaan dan maakt het niet uit wie.
Met het dikgedrukte ben ik het niet eens, ik val zonder problemen vrouwen af die de minnares spelen. Deze vrouwen stappen er met open ogen in, vinden het gemakkelijk, hopen op meer of krijgen een enorme ego boost als ze iemand van de partner weten af te weken, vrouwen zijn net mensen, ze kunnen lelijk, gemeen en egoïstisch zijn en daar van genieten.
Geronimo3
06-09-2021 om 19:19
Kersje schreef op 06-09-2021 om 18:23:
[..]
[..]
Net zoals Lexus ben ik ook wel benieuwd wat je nu precies bedoelt te zeggen Geronimo3? Ik denk namelijk dat je het anders bedoelde dan zoals Lexus zegt. Ik ben bijv een single die een gebonden minnaar heeft. Jij noemt het wegkijken, want het raakt mij niet en daar heb je deels gelijk in. Niet ik heb trouw aan zijn partner beloofd. Egoïsme, ja, zo zou je het inderdaad ook kunnen noemen, maar ik heb dan ook enkel zijn seks nodig en verder vraag of verlang ik helemaal niets van hem.
En dan volgt nu voor de zoveelste keer het volgende cliché, denk je nu werkelijk dat hij niet vreemd zou gaan als ik zou stoppen seks met hem te hebben? Ik weet, dit mag je vaak alleen denken ipv hardop uitspreken, maar uiteindelijk is het wel gewoon zo. En dan mag iedereen van mij denken en vinden wat hij/zij vindt of denkt, zo lang ik mezelf nog in spiegel kan aankijken heb ik daar meer dan vrede mee. Laat vooral de verantwoordelijkheid daar waar deze hoort!
Dit is waar ik me aan erger, ik lees allemaal redenen waarom het jouw pakkie an niet is maar je faciliteert het wel en dan ben je toch ook medeverantwoordelijk?
En natuurlijk gaat iemand evengoed vreemd als hij/zij het wil maar waarom wil jij de vluchtauto besturen als hij toch wel een bankoverval gaat plegen ( bij wijze van voorbeeld). Dat jij jezelf in de spiegel kan aankijken is heel belangrijk maar het zegt weinig over je morele kompas. Dit is ook alleen maar mijn mening op vreemdgaan en minnaars/ressen. Ik heb vaak genoeg de ellende aan de andere kant gezien (niet meegemaakt) en dat verdriet en het verraad is niet alleen verschrikkelijk maar het doet ook veel met het zelfvertrouwen van mensen. En de vreemdgang(st)er is wat mij betreft net zo'n gevoelloze egoïst als degene die het aanmoedigt.
Lexus
06-09-2021 om 19:28
Geronimo3 schreef op 06-09-2021 om 19:04:
[..]
Met het dikgedrukte ben ik het niet eens, ik val zonder problemen vrouwen af die de minnares spelen. Deze vrouwen stappen er met open ogen in, vinden het gemakkelijk, hopen op meer of krijgen een enorme ego boost als ze iemand van de partner weten af te weken, vrouwen zijn net mensen, ze kunnen lelijk, gemeen en egoïstisch zijn en daar van genieten.
Ja misschien hopen ze dat maar in de praktijk komt het er imho vaak op neer dat de minnares zit te wachten en hopen op meer gezamenlijkheid, en de vrouw thuis wellicht op een meer attente man en (haar man als) vurige minnaar. Hij verdeeld zijn winstkansen. Ik zeg niet dat vrouwen niet lelijk kunnen doen. Maar ze doen vooral lelijk naar elkaar en minder naar degene die gebruik van ze maakt. Dat vind ik stom
Lexus
06-09-2021 om 19:35
Geronimo3 schreef op 06-09-2021 om 19:04:
[..]
Deze vrouwen stappen er met open ogen in, vinden het gemakkelijk, hopen op meer of krijgen een enorme ego boost als ze iemand van de partner weten af te weken, vrouwen zijn net mensen, ze kunnen lelijk, gemeen en egoïstisch zijn en daar van genieten.
En het valt me ook altijd op dat er veel meer zo naar minnaressen wordt gekeken dan naar minnaars. De vrouw als duivelse verleidster en de getrouwde man als degene die door zijn driften wordt geregeerd. Ik vind dat hopeloos ouderwets
Rooss4
06-09-2021 om 19:38
Lexus schreef op 06-09-2021 om 19:28:
[..]
Maar ze doen vooral lelijk naar elkaar en minder naar degene die gebruik van ze maakt. Dat vind ik stom
Maar zo logisch. Als je ervoor kiest bij je bedriegende partner te blijven is het natuurlijk ongelooflijk lastig om hem te zien voor dat wat hij is, een bedrieger, een leugenaar en eigenlijk ook wel een soort van ploert. Het is makkelijker om de grote onbekende (deels?) verantwoordelijk te maken, met haar heb je toch niks.
En dan kan er idd een venijnig vrouwendingetje om de hoek komen kijken en voor je het weet heb je haar zomaar weggezet als relatiewrecker, verleidster en hoer. Dat maakt dat wat je man gedaan heeft makkelijker te dragen.
Heel menselijk.
Rooss4
06-09-2021 om 19:40
Lexus schreef op 06-09-2021 om 19:35:
[..]
En het valt me ook altijd op dat er veel meer zo naar minnaressen wordt gekeken dan naar minnaars. De vrouw als duivelse verleidster en de getrouwde man als degene die door zijn driften wordt geregeerd. Ik vind dat hopeloos ouderwets
Klopt ook.
Sowieso zijn seksueel vrije vrouwen niet oké. Gevaarlijk, goedkoop, eigenwaardeloos enz. Het is niet voor niks dat zovelen van ons sletvrees hebben. Ik heb nog nooit een man gehoord/zien/lezen met sletvrees.
ImpassionedRaven59
06-09-2021 om 19:57
Lexus schreef op 06-09-2021 om 19:35:
[..]
Meestal wordt die getrouwde man niet echt door zijn driften geregeerd. Dat zou inhouden dat hij geen bewuste keuze maakt voor zijn gedrag en er geen invloed op kan uitoefenen. De getrouwde man is meestal gewoon een opportunist die zijn kansen pakt en van twee walletjes eet.
Dandy
06-09-2021 om 20:03
Kersje schreef op 06-09-2021 om 18:23:
[..]
[..]
Heel bijzonder om te lezen, deze poging tot recht praten wat krom is.
Kersje
06-09-2021 om 20:16
Dandy schreef op 06-09-2021 om 20:03:
[..]
Heel bijzonder om te lezen, deze poging tot recht praten wat krom is.
Ik poog nergens iets recht te praten, het is puur zoals ik erin sta.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.