Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

3xscheepsrecht schreef op 25-08-2021 om 21:33:

Ik stop met schrijven in dit topic want alles is wel zo'n beetje gezegd en de kortzichtige herhaling van sommige schrijvers die zich ver boven de rest verheven voelen gaat mij tegenstaan.

Maar ik wil de forummers die een kijkje in hun leven hebben gegeven bedanken voor hun openheid. Ondanks dat ik mij niet kan voorstellen dat ik ooit zelf zou kiezen voor een niet-monogame relatie vind ik het mooi om te lezen hoe jullie invulling gegeven hebben aan jullie relatie en wens ik jullie hier alle goeds in toe.

Wie weet tot in een ander topic!

Wat lief scheepsrecht. 

blauwevrouw schreef op 29-08-2021 om 17:31:

Het grote verschil: in het Minnaar topic is de basisregel niet te veroordelen. Hier lijkt dat anders. Als je wordt veroordeeld ben je eerder geneigd in de verdediging te schieten; als men je open tegemoet treedt zul je makkelijker je twijfels delen.

in het algemeen dan.

Dat vind ik eerlijk gezegd wel meevallen.

Ik lees vooral andersom veel oordelen. Mensen die tegen vreemdgaan zijn snappen weinig van het leven en kunnen zich niet inleven of zijn te bang. 

Ik vind de discussie hier niet verkeerd. Vreemdgaan roept namelijk bij iedereen wat op! En dat mag. Wanneer je twijfelt over bepaalde keuzes in het leven dan levert het meer op om alle kanten onder ogen te zien dan alleen met medestanders in gesprek te gaan. 

Roodkapjeendewolf schreef op 30-08-2021 om 11:49:

[..]

Mensen die tegen vreemdgaan zijn snappen weinig van het leven en kunnen zich niet inleven of zijn te bang.

zowee dat is makkelijk. Misschien zijn er ook mensen die zelf in polyamoureuze relaties of driehoeksverhoudingen zitten/ zaten maar gewoon tegen liegen zijn. Ik ben er zo een. 

zeggen dat andere mensen weinig van het leven snappen dan wel bang zijn.... over oordelen gesproken zeg, je moet maar durven

Lexus schreef op 30-08-2021 om 12:36:

[..]

zowee dat is makkelijk. Misschien zijn er ook mensen die zelf in polyamoureuze relaties of driehoeksverhoudingen zitten/ zaten maar gewoon tegen liegen zijn. Ik ben er zo een.

zeggen dat andere mensen weinig van het leven snappen dan wel bang zijn.... over oordelen gesproken zeg, je moet maar durven

Nou ja ik begrijp eigenlijk wel wat Roodkapje wil zeggen. Alleen de stelligheid "mensen die tegen vreemdgaan zijn" alsof het voor alle mensen geldt... dat is 'm.i. onjuist. Maar ik denk wel dat er bij veel mensen een bepaalde angst speelt waardoor het oordeel nogal zwart/wit is. En ja... het leven is niet maakbaar. Je kunt nog zo hard willen dat iets niet gebeurd je hebt het niet altijd in de hand. En dan komt de vraag hoe ga je ermee om? Wat voor invloed heeft vreemdgaan op je relatie en is het erg genoeg om er een punt achter te zetten of komen er gaandeweg gesprekken op gang waardoor er meer inzicht komt in het handelen en de relatie uiteindelijk misschien zelfs beter zal worden?

Miraval schreef op 30-08-2021 om 12:47:

[..]

Nou ja ik begrijp eigenlijk wel wat Roodkapje wil zeggen. Alleen de stelligheid "mensen die tegen vreemdgaan zijn" alsof het voor alle mensen geldt... dat is 'm.i. onjuist. Maar ik denk wel dat er bij veel mensen een bepaalde angst speelt waardoor het oordeel nogal zwart/wit is. En ja... het leven is niet maakbaar. Je kunt nog zo hard willen dat iets niet gebeurd je hebt het niet altijd in de hand. En dan komt de vraag hoe ga je ermee om? Wat voor invloed heeft vreemdgaan op je relatie en is het erg genoeg om er een punt achter te zetten of komen er gaandeweg gesprekken op gang waardoor er meer inzicht komt in het handelen en de relatie uiteindelijk misschien zelfs beter zal worden?

Volgens mij was dat niet de mening van Roodkapjeendewolf,  maar de mening die wordt verkondigd. 

HexOpBezemsteel schreef op 30-08-2021 om 13:04:

[..]

Volgens mij was dat niet de mening van Roodkapjeendewolf, maar de mening die wordt verkondigd.

Oohh dan heb ik het dus helemaal verkeerd begrepen... sorry roodkapje

HexOpBezemsteel schreef op 30-08-2021 om 13:04:

[..]

Volgens mij was dat niet de mening van Roodkapjeendewolf, maar de mening die wordt verkondigd.

Ja klopt. Ik bedoel de oordelen die ik hier terug lees. 

Vreemdgaan is niet oké, maar ik kan me wel situaties indenken waarbij ik het zou kunnen begrijpen dat het zo loopt. Soms is aantrekkingskracht gewoon overweldigend sterk en vergt het heel veel zelfdiscipline om ervoor weg te lopen. 

Lexus schreef op 30-08-2021 om 12:36:

[..]

Je leest niet goed. Het was een reactie waarin ik uitleg dat ik in dit topic de oordelen van mensen die tegen vreemdgaan zijn misschien nog wel groter zijn dan de oordelen over mensen die vreemdgaan. 

Roodkapjeendewolf schreef op 30-08-2021 om 13:20:

[..]

Je leest niet goed. Het was een reactie waarin ik uitleg dat ik in dit topic de oordelen van mensen die tegen vreemdgaan zijn misschien nog wel groter zijn dan de oordelen over mensen die vreemdgaan.

oh dus we zijn het eens? Ik snap er steeds minder van

Roodkapjeendewolf schreef op 30-08-2021 om 11:49:

[..]

Ik lees vooral andersom veel oordelen. Mensen die tegen vreemdgaan zijn snappen weinig van het leven en kunnen zich niet inleven of zijn te bang.

Laf, slappe hap, schuldig, giftig enz enz versus bang, levensonervaren, oordelend enz enz. 

Gewoon hard tegen hard hoor. 

Lexus schreef op 30-08-2021 om 13:55:

[..]

oh dus we zijn het eens? Ik snap er steeds minder van

Ja, schijnbaar zijn jullie het eens. Neem het maar gewoon aan

Vw. Door mezelf

Maar vreemdgaan is toch ook wel een onderwerp waarbij het moeilijk is om in het midden te eindigen, al was het maar vanwege de inzet. 

Er bestaat zoiets als ongeschreven regels maar die het is maar net hoe je zelf de samenleving ervaart.  Daarnaast gaat het ook nog om ervaringen en van welke positie je spreekt. Voor sommigen is de liefde genoeg om zich van "ongeschreven regels" niets aan te trekken. Daarnaast is het makkelijker om "de ander" te haten en te denken dat als die niet had bestaan er ook geen bedrog zou zijn geweest.

Er is geen enkele reden om vreemd te gaan maar ik blijf me verbazen dat iemand het bed induikt met iemand die duidelijk een relatie heeft. In beide gevallen staat je eigenwaarde op het spel of je hecht daar niet zo aan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.