Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
DownrightSpoonbill69
24-08-2021 om 18:26
Rachel. schreef op 24-08-2021 om 18:04:
[..]
Zout
Beter hebben we allebei een zak
Rachel.
24-08-2021 om 18:49
Nose schreef op 24-08-2021 om 18:26:
[..]
Beter hebben we allebei een zak
hebben we nodig ook, miss nog zelfs een reserve als dit een paar dagen doorgaat.
Piratenkoningin
24-08-2021 om 18:50
Roodkapjeendewolf schreef op 24-08-2021 om 18:06:
[..]
Wel vreemd eigenlijk. Je rolt in iets waar je verder niet met elkaar over praat.
Ik kan me voorstellen dat dat vreemd is als je je er altijd van bewust bent geweest dat er iets te bespreken valt. Het is niet zo dat we helemaal niet over de relatie hebben gepraat. We bespraken bijvoorbeeld wel of we kinderen wilden en of we samen wilden wonen. Dat waren onderwerpen waarvan ik me ervan bewust was dat er verschillende mogelijkheden zijn voor hoe mensen daarover denken. Ik had simpelweg niet door dat er een andere mogelijkheid was dan elkaar trouw zijn en vreemdgaan = fout = doe je niet. Dan valt er niks te bespreken. Zoals gezegd: dat zou ik anders doen nu ik weet dat er allerlei andere gedachtengangen en voorkeuren hierover mogelijk zijn.
Piratenkoningin
24-08-2021 om 18:53
Ik vind dit een beetje flauw, Rachel en Nose, hoe leuk ik jullie verder ook vind. Een grapje tussendoor oké, maar dit stoort mij in elk geval. Als je er zat van bent, dan schrijf en/of lees je toch gewoon niet meer mee? Doe ik ook zo nu en dan 
Bonietob
24-08-2021 om 18:54
Rooss4 schreef op 24-08-2021 om 14:39:
[..]
Ik ken een aantal dames die nu een rotsvaste, zeer liefdevolle relatie hebben met hun ooitminnaar.
Daar gáát je theorie!
Rachel.
24-08-2021 om 18:55
Piratenkoningin schreef op 24-08-2021 om 18:53:
Ik vind dit een beetje flauw, Rachel en Nose, hoe leuk ik jullie verder ook vind. Een grapje tussendoor oké, maar dit stoort mij in elk geval. Als je er zat van bent, dan schrijf en/of lees je toch gewoon niet meer mee? Doe ik ook zo nu en dan
Sorry
Bonietob
24-08-2021 om 18:56
Julali schreef op 24-08-2021 om 18:56:
Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf.
Heb je daar onderbouwende statistieken bij? Is dat 100% ja?
Piratenkoningin
24-08-2021 om 19:01
Nose schreef op 24-08-2021 om 19:00:
Excuus hoor 😇
U bent vergeven
Miraval
24-08-2021 om 19:03
Ook weer zo'n gekke uitspraak. Ik ben op deze manier aan mijn man gekomen en hij aan mij... inmiddels 25 jaar verder. Dus klopt ook niet...
Roodkapjeendewolf
24-08-2021 om 19:05
Ik ervaar mijn relatie als open.
Onze gesprekken zijn eerlijk, rauw en diep op alle vlakken. (Seksuele) verlangens en fantasieën zijn een belangrijk onderdeel van onze gesprekken. Maar ook de pijn en angsten waar we in het leven tegenaan lopen worden op tafel gelegd. Het is heel intiem en verbindend om zo kwetsbaar en open te zijn!
We hebben weleens samen seksuele ervaring gehad met anderen. Dat kan nog steeds op ons pad komen maar er is geen zoektocht omdat we tevreden zijn en geen energie willen lekken of in bekende valkuilen willen stappen.
Monogamie voelt voor mij als een bewuste en actieve verbinding. Seks met een ander kan daar geen afbreuk aan doen, wel de leugens. Ik vertrouw mijn partner volledig. Niet dat hij geen misstap kan maken want daar heb ik geen controle over maar ik vertrouw op de veilige plek die we samen hebben gecreëerd waar dit besproken en hopelijk weer geheeld kan worden.
Rooss4
24-08-2021 om 19:20
Piratenkoningin schreef op 24-08-2021 om 17:48:
[..]
Dat vind ik wel een heel snelle conclusie. Ik en met mij zo’n beetje mijn hele omgeving vond monogaam zijn zo logisch dat je daar niet apart iets over af hoeft te bespreken. Over een zoen viel wellicht nog te discussiëren, maar alles daar buiten zag de goegemeente als vreemdgaan en dus not done. Pas als je doorhebt dat er ook allerlei andere opties zijn, valt er iets te bespreken.
Helemaal mee eens.
Toen ik 23 was was ik écht niet bezig met al die smaakjes "seks". We hebben het wel eens over vreemdgaan gehad en wat als.... maar daar hield het toch echt mee op. Toen ik die leeftijd had was een open relatie echt niet im frage.
Rooss4
24-08-2021 om 19:21
Ja hè?
Dan gaan wij neukend ten onder want we begonnen als minnaars.
Vind ik prima.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.