Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Kersje
23-08-2021 om 23:15
Julali schreef op 23-08-2021 om 23:13:
[..]
Ik vind het interessant om te lezen. Alle patronen die erachter zitten, de psychologische spelletjes die worden gespeeld, hoe mensen zichzelf en anderen voor de gek kunnen houden, soms jarenlang.
Ik ben altijd nieuwsgierig wat er achter bepaald gedrag schuilgaat en het topic geeft daarin een mooi inkijkje.
Nou, mooi toch dan, leerzaam op alle fronten dus.
Julali
23-08-2021 om 23:16
Kersje schreef op 23-08-2021 om 23:11:
[..]
Helemaal niets triomfantelijks aan, dat maak jij ervan. En ja, als minnares tref je hem idd vaak op zn best, daar lieg ik niets om, maar dat gaat wel 2 kanten op, want dat is nu eenmaal het uitgangspunt. Maar wat wil je nu eigenlijk horen. Dat jouw beeld helemaal klopt of dat het in realiteit toch wel wat anders ligt?
Dat er niet altijd een vrouw is die zijn was doet, wat jij kennelijk denkt, dat dat in iedere relatie zo werkt.
Heb je zelf wel eens een relatie gehad? En dan bedoel ik een gelijkwaardige, liefdevolle relatie met open en eerlijkheid naar elkaar toe, waarin geen spelletjes werden gespeeld en waarin je niet angstig om je heen hoeft te kijken als je elkaar in het openbaar treft?
Kersje
23-08-2021 om 23:16
Rachel. schreef op 23-08-2021 om 23:15:
vgm is de vraag van het topic nu wel allang beantwoord toch?
Vind dat we nu steeds meer richting ruzie zoeken gaan. Ja discussie mag hier en daar natuurlijk, ik weet het, maar letterlijk in ieder topic is discussie en vind dit topic echt niet meer nodig eerlijk gezegd.
Ben het helemaal met je eens eigenlijk.
febag
23-08-2021 om 23:22
Roodkapjeendewolf schreef op 23-08-2021 om 22:23:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn naar mij idee dus op de man. Verwar jij discussiëren niet met pesten?
Ik heb bij deze poster al geprobeerd te discussiëren - zie bijvoorbeeld https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-vrouwen-emancipatie-onderdrukking?page=2 maar hij heeft al ruimschoots bewezen dat hij dat niet kan. Dan blijft slechts over z'n gedachtenkronkels (loep hem, zou ik zeggen) te ridiculiseren.
Julali
23-08-2021 om 23:22
Ik zie geen ruzie. Ik ben daar niet op uit in ieder geval. Mijn vragen zijn altijd uit interesse. Ik ben nieuwsgierig hoe dat werkt in iemands hoofd.
Kersje
23-08-2021 om 23:23
Julali schreef op 23-08-2021 om 23:16:
[..]
Dat er niet altijd een vrouw is die zijn was doet, wat jij kennelijk denkt, dat dat in iedere relatie zo werkt.
Heb je zelf wel eens een relatie gehad? En dan bedoel ik een gelijkwaardige, liefdevolle relatie met open en eerlijkheid naar elkaar toe, waarin geen spelletjes werden gespeeld en waarin je niet angstig om je heen hoeft te kijken als je elkaar in het openbaar treft?
Denk dat ik hierop geen antwoord hoef te geven, want als ik jouw posts hier zo eens heb gelezen heb je nogal veel mensenkennis en weet je precies wat voor vlees je in de kuip hebt. Zeker als mensen ‘dit soort dingen’ doen.
ConsciousWalrus47
23-08-2021 om 23:25
Julali schreef op 23-08-2021 om 23:22:
Ik zie geen ruzie. Ik ben daar niet op uit in ieder geval. Mijn vragen zijn altijd uit interesse. Ik ben nieuwsgierig hoe dat werkt in iemands hoofd.
Maar, ik lees er toch ook wel wat verwijten in, dat maakt het minder beschouwend.
Lot_
23-08-2021 om 23:28
[..]
Ik vind het interessant om te lezen. Alle patronen die erachter zitten, de psychologische spelletjes die worden gespeeld, hoe mensen zichzelf en anderen voor de gek kunnen houden, soms jarenlang.
Ik ben altijd nieuwsgierig wat er achter bepaald gedrag schuilgaat en het topic geeft daarin een mooi inkijkje.
En vervolgens maak jij er je eigen verhaal en je eigen waarheid van. Zie mijn eerdere vraag aan jou, je concludeert namelijk allerlei dingen die totaal niet gezegd worden.
Kersje
23-08-2021 om 23:30
Lot_ schreef op 23-08-2021 om 23:28:
[..]
En vervolgens maak jij er je eigen verhaal en je eigen waarheid van. Zie mijn eerdere vraag aan jou, je concludeert namelijk allerlei dingen die totaal niet gezegd worden.
Precies dit, zo komt het nooit tot een constructieve discussie en dat begon al met de openingspost.
Lot_
23-08-2021 om 23:39
Kersje schreef op 23-08-2021 om 23:30:
[..]
Precies dit, zo komt het nooit tot een constructieve discussie en dat begon al met de openingspost.
Ik had ook gewoon niet moeten gaan meeschrijven hier
Rooss4
24-08-2021 om 08:27
Julali schreef op 23-08-2021 om 23:02:
[..]
Je hebt heus wel een beetje een punt hoor. Ik prees me ook altijd gelukkig omdat ik mijn minnaar in zijn beste pak mocht treffen terwijl hij zijn na-werkse-klotehumeur elders botvierde. Dat prijzen was niet omdat ik zijn vrouw een man met een rothumeur gunde maar gewoon, omdat ik het lekker vond dat ik daar niet mee hoefde te dealen na 18 jaar vaste relatie met zo'n rothumeur.
In die zin kun je het minnaartopic wel een beetje vergelijken met paardenmeisjes, minnaressen onder mekaar die een feest der herkenning vieren met het bijbehorende getheeleut en gegiechel.
En mocht je je daar vreselijk aan storen dan kun je ook overwegen om het meelezen daar te stoppen natuurlijk. Maar schijnbaar geniet ook jij, met vele anderen, van het griezelkabinet.
Wat zegt dat nou over jou hè?
Rooss4
24-08-2021 om 08:28
[..]
Ik proef veel bij je maar géén nieuwsgierigheid.
Mok
24-08-2021 om 08:31
Nieuwsgierigheid juist wel, dat heeft iets van sensatiezucht in zich.
Oprechte belangstelling is totaal wat anders, en dat lees ik er niet in.
Rooss4
24-08-2021 om 08:45
Ik zie het meer als het voeden van de angst.
Maar dat mag ik natuurlijk niet schrijven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.