Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Kersje
09-08-2021 om 19:03
Poezie schreef op 09-08-2021 om 18:23:
[..]
Vind jij vreemdgaan nou wel of niet ok?
Vreemdgaan is nooit oké en heb ik ook nooit geschreven, heb zelfs de poll niet ingevuld, omdat deze nergens op slaat. Wél begrijp ik waarom er soms wordt vreemdgegaan en dat het niet zo zwart/wit is zoals velen malen hier en elders wordt gesteld. Dat is wat anders dan het oké vinden.
Kersje
09-08-2021 om 19:07
Koralinde schreef op 09-08-2021 om 18:29:
Wat een onfrisse discussie is dit geworden zeg.
Helemaal met je eens. Vragen stellen, maar eerlijke antwoorden niet kunnen waarderen maar lekker affakkelen. Open er dan geen discussie over of geef dan meteen aan dat je niet een echte gelijkwaardige respectvolle discussie wilt, maar ordinair je gal wilt spuwen. Ook prima wat mij betreft, maar ik heb een heel ander idee van respectvol discussiëren ook al ben je het niet eens met de mening van een ander.
Julali
09-08-2021 om 19:09
Veel mensen vinden het niet ok, 88% en ja, daar zitten allerlei redenen achter. Waarom mag de waarheid niet worden gezegd?
Bonietob
09-08-2021 om 19:20
Julali schreef op 09-08-2021 om 19:09:
Veel mensen vinden het niet ok, 88% en ja, daar zitten allerlei redenen achter. Waarom mag de waarheid niet worden gezegd?
Omdat de waarheid denk ik door verschillende elementen subjectief is.
Bonietob
09-08-2021 om 19:22
HexOpBezemsteel schreef op 09-08-2021 om 18:41:
[..]
Begint het gedoe weer van voren af aan. Gaan wij niet doen 😘
Ik heb je hoog zitten Hex! Juist omdat je alle facetten kent, alle kanten van de medaille!
Kersje
09-08-2021 om 19:28
HexOpBezemsteel schreef op 09-08-2021 om 18:50:
[..]
Wat had ik daarmee gewonnen? Was mijn huwelijk dan ineens weer wat ik dacht dat het was?
Hoe leuk is wraak als je daar ook haar kinderen mee raakt? En die nieuwe vriend? Echt niemand werd daar beter van, behalve misschien mijn ex die wellicht weer een kansje maakte nadat die vent haar zou verlaten.
Nee hoor, het is goed zo.
Sterke reactie op een post van een forummer die steeds zo op de kinderen hamerde. Maar als het hém beter uitkomt, want wraakzuchtig, dan gemakshalve diezelfde kinderen even ‘vergeet’.
Nou ja, mooie post Hex!
Rooss4
09-08-2021 om 19:31
Julali schreef op 09-08-2021 om 18:12:Dat betekent niet dat ik ineens bang ben dat mijn eigen man me gaat verkrachten, vermoorden of bestelen.
Ik denk dat jij zelf ook snapt dat de kans vele malen groter is dat je man je bedriegt dan dat hij gaat moorden. En dan lees je hier ook nog dat sommigen het oké vinden dat te verzwijgen, ik krijg tóch het idee dat je hier een beetje klotsende oksels van krijgt. Je wordt namelijk steeds naarder, je omschrijving van "de gemiddelde vreemdganger" raakt ook werkelijk kant noch wal. Mensen die een beetje angstig zijn gaan hard om zich heen slaan en dat is precies wat ik je zie doen.
Over het algemeen zijn vreemdgangers gewoon leuke mannen, zoals je buurman, je oom of je eigen man. Allemaal mannen met leuke vrouwen, niks enorme egoos en smeerlappen, daar val ik zelf namelijk ook totaal niet op. En het is mens-eigen om soms te zwichten voor een paar mooie bruine ogen, een leuke lach en een complimentje. Vreemdgaan gebeurt, hoe hard je ook schreeuwt dat het vies en raar en triest is. En ik hoop heel hard voor je dat het jouw huis voorbij gaat.
Rooss4
09-08-2021 om 19:33
En wat is dan precies de waarheid in jouw perceptie? Dat mensen vreemdgaan stom vinden? Dat wisten we toch al?
Julali
09-08-2021 om 19:42
Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 19:31:
[..]
Ik denk dat jij zelf ook snapt dat de kans vele malen groter is dat je man je bedriegt dan dat hij gaat moorden. En dan lees je hier ook nog dat sommigen het oké vinden dat te verzwijgen, ik krijg tóch het idee dat je hier een beetje klotsende oksels van krijgt. Je wordt namelijk steeds naarder, je omschrijving van "de gemiddelde vreemdganger" raakt ook werkelijk kant noch wal. Mensen die een beetje angstig zijn gaan hard om zich heen slaan en dat is precies wat ik je zie doen.
Over het algemeen zijn vreemdgangers gewoon leuke mannen, zoals je buurman, je oom of je eigen man. Allemaal mannen met leuke vrouwen, niks enorme egoos en smeerlappen, daar val ik zelf namelijk ook totaal niet op. En het is mens-eigen om soms te zwichten voor een paar mooie bruine ogen, een leuke lach en een complimentje. Vreemdgaan gebeurt, hoe hard je ook schreeuwt dat het vies en raar en triest is. En ik hoop heel hard voor je dat het jouw huis voorbij gaat.
Het is mens - eigen om gevoelens te hebben, om iemand anders dan de eigen partner leuk te vinden en kriebels in je buik te hebben.
Ervoor zwichten is een hele stap verder. Een stap die heel veel mensen nooit in hun leven maken, omdat ze daar vanuit een bewuste overtuiging voor kiezen.
Dat jij het neerzet, alsof het menselijk is om vreemd te gaan en dus heel normaal en iedereen het doet, is waarschijnlijk een manier om de cognitieve dissonantie die je ervaart over je eigen gedrag enigszins op te heffen. Je weet namelijk echt wel dat niet iedereen vreemdgaat, omdat er een heleboel mensen bestaan die er andere morele waarden op nahouden.
Dat je er zo over inzit dat ik het afkeur en dat je dan allerlei verhaaltjes gaat bedenken over waarom ik het afkeur, dat zegt mij alleen maar dat je het heel moeilijk vindt om met deze afkeuring om te gaan. Dat lijkt me dan weer heel menselijk, want diep van binnen keur je waarschijnlijk je eigen gedrag (en indirect jezelf) ook af. Als dat niet zo was, dan zou het niet zo hard aankomen namelijk en schreef je niet zo'n reactie.
Bonietob
09-08-2021 om 19:55
Julali schreef op 09-08-2021 om 19:42:
[..]
Ervoor zwichten is een hele stap verder. Een stap die heel veel mensen nooit in hun leven maken, omdat ze daar vanuit een bewuste overtuiging voor kiezen.Dat jij het neerzet, alsof het menselijk is om vreemd te gaan en dus heel normaal en iedereen het doet, is waarschijnlijk een manier om de cognitieve dissonantie die je ervaart over je eigen gedrag enigszins op te heffen. Je weet namelijk echt wel dat niet iedereen vreemdgaat, omdat er een heleboel mensen bestaan die er andere morele waarden op nahouden.
Bonietob
09-08-2021 om 20:01
wat is dan de intentie achter je openingspost Julali?
“Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?”
Sta je daadwerkelijke open voor verhalen van mensen die een andere keuze maken of maakten, of is die vraag bedoeld om nogmaals te melden dat jij het verwerpelijk vindt?
Waarom dan die vragen? Is onderstaand het enige correctie antwoord in jouw beleving?
Ik heb ervaring met vreemdgaan. Mijn motief was dat ik er enorm veel bevrediging uithaalde om mijn partner willens en wetens te belazeren. Ik kan mezelf nu niet meer recht in de spiegel aankijken, want mijn geweten begon te knagen. Mijn hele omgeving kotst me nu uit en de man met wie ik vreemdging was oneerlijk en onbetrouwbaar maar dat is mijn verdiende loon aangezien ik een keuze maakte vanuit een gebrek aan eigenwaarde en mijn intense drang om een bezette Man te veroveren. Karma is a bitch en boontje komt om zijn loontje...”
Of kan je begrijpen (begrijpen, niet eens het er mee eens zijn) dat de wereld in sommige gevallen helaas niet zo zwart-wit is als in jouw opinie?
Rooss4
09-08-2021 om 20:11
Julali schreef op 09-08-2021 om 19:42:
[..]
Dat jij het neerzet, alsof het menselijk is om vreemd te gaan en dus heel normaal en iedereen het doet, is waarschijnlijk een manier om de cognitieve dissonantie die je ervaart over je eigen gedrag enigszins op te heffen. Je weet namelijk echt wel dat niet iedereen vreemdgaat
Ik ga niet vreemd dus ik heb geen dissonantie op te heffen. Ik geloof dat ik dat nu zo'n tig keer heb uitgelegd maar het beklijft niet bij je. Geeft niet. Je zit nogal vast in je niet-begrijpend-lezen-groef, dat was al meerdere mensen opgevallen.
Vreemdgaan is wél menselijk inderdaad en misschien niet normaal maar wel héél vaak voorkomend. Eng hè?
DownrightSpoonbill69
09-08-2021 om 20:12
Omdat jouw waarheid niet die van een ander is. Iedereen heeft zijn eigen gedachten daarover.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.