Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Kersje schreef op 09-08-2021 om 17:28:

[..]

Precies, dit antwoord was zo voorspelbaar. Zijn huwelijk is ook zijn verantwoordelijkheid, ik ben niet met die ander getrouwd hè?!

We gaan het nooit eens worden maar je hebt een rol en bijdrage hierin. Fijn dat je jezelf hebt kunnen overtuigen van niet en daarmee je geweten kunt sussen.

BlueHeart schreef op 09-08-2021 om 17:51:

[..]

Maar verwacht je dan begrip ofzo?

Nee. Helemaal niet. Of nou, niet van onbekenden op een forum, verscholen achter een avatar en de anonimiteit van internet. En ik realiseer me terdege dat meningen worden gekleurd door eigen ervaringen en opvattingen.

Julali schreef op 09-08-2021 om 16:21:

[..]

Nou nee. Ik ben daar niet zo mee bezig eigenlijk. Dat heet vertrouwen, wel eens van gehoord?

Jij bent daar niet mee bezig? Ik geloof er niks van. Eerst poneer je je stellingen op het minnaartopic, daarna open je dit topic en je verguist iedereen die faciliteert. Dat heet angst. Wel eens van gehoord? 

Julali schreef op 09-08-2021 om 17:44:

Wat ik ook niet snap is dat je het aantrekkelijk vindt. Ik ben best vaak versierd door een bezette man in mijn leven en kan dan alleen maar denken: wat een stumperd en meestal zeg ik dat ook recht in zo'n vent zijn gezicht, want ik vind het echt van een triestheid en oppervlakkigheid getuigen als je zo in het leven staat.

Het zijn geen leuke mannen die dit soort gedrag vertonen. Dik ego, niet snel tevreden en niet in staat om kritisch te reflecteren op hun eigen gedrag en tekortkomingen. Alles is de schuld van de ander, maar ze nemen geen verantwoordelijkheid, zijn te laf om een knoop door te hakken. Veel poeha van buiten, angstig en onzeker van binnen en daardoor hebben ze veel behoefte aan bevestiging omdat hun eigenwaarde zo laag is.

Nee, die gifbeker laat ik graag aan me voorbijgaan

Waar heb je gelezen dat ik het niet prima vind dat jij deze visie en mening hebt? Nogmaals, prima en begrijpelijk. Ik denk daar dus anders over en meerdere met mij, maar dat lijk je maar moeilijk te kunnen accepteren. Een mening is een mening. Ik voel alleen niet zo de behoefte om iemand te degraderen, omdat hij/zij er een andere mening op nahoudt. Of iemand af te rekenen op een andere denkwijze en mezelf daar boven te plaatsen.

Jullie wilden eerlijke antwoorden en die krijgen jullie. Geeft de meest eerlijke discussie i.p.v. lekker kunnen hakken.  Geef dat dan ook lekker even aan in de openingspost, dat je eigenlijk niet zit te wachten op eerlijke antwoorden, maar vooral mensen met dezelfde mening die in dezelfde bubble leven. 

Veel plezier nog hier

BlueHeart schreef op 09-08-2021 om 17:51:

[..]

Maar verwacht je dan begrip ofzo?

TO vraagt er toch om in de openingspost?

“Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?”

Bij deze mijn ervaring dus...

DizzyGorilla85

DizzyGorilla85

09-08-2021 om 17:59

Julali schreef op 09-08-2021 om 17:44:

Nee, die gifbeker laat ik graag aan me voorbijgaan

Chapeau! Gelukkig houdt het je niet bezig.

Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 17:56:

[..]

Jij bent daar niet mee bezig? Ik geloof er niks van. Eerst poneer je je stellingen op het minnaartopic, daarna open je dit topic en je verguist iedereen die faciliteert. Dat heet angst. Wel eens van gehoord?

Spijker op z’n kop 

Julali

Julali

09-08-2021 om 18:12 Topicstarter

Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 17:56:

[..]

Je kunt ook ergens een duidelijke mening over hebben zonder dat je er zelf angst voor hebt binnen je relatie. 

Ik heb bijvoorbeeld ook een duidelijke mening over oplichters, verkrachters en moordenaars, maar het is niet zo dat ik daar in mijn dagelijkse leven angst voor voel en al helemaal niet wat betreft mijn eigen man. 

Het staat erg ver van me af, maar als ik van iemand te weten kom dat die persoon een seriemoordenaar is, of banken berooft, of meisjes verkracht en dat voor zijn plezier doet, dan heb ik daar wel een mening over ja en ga ik liever niet meer met die persoon om. 

Dat betekent niet dat ik ineens bang ben dat mijn eigen man me gaat verkrachten, vermoorden of bestelen. 

Kersje schreef op 09-08-2021 om 17:26:

[..]

Hier kan ik geen goed antwoord op geven, want dat is nu eenmaal niet het geval.

Oke, begrijpelijk.

Julali schreef op 09-08-2021 om 15:50:

[..]

Ik moet zo om jou lachen maar ik ben het helemaal met je eens.

🤭

Kersje schreef op 09-08-2021 om 18:03:

[..]

Spijker op z’n kop

Vind jij vreemdgaan nou wel of niet ok?

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

09-08-2021 om 18:29

Wat een onfrisse discussie is dit geworden zeg.

Ja kvind het ook niet echt meer prettig zo, ik heb er ook een deel aan hoor absoluut maar tis wel goed geweest zo, kwil niemand eigenlijk ook niet het gevoel geven dat ze zich moeten verantwoorden ofso, zou ik zelf ook echt niet fijn vinden. 
We kunnen altijd heel makkelijk oordelen maar zelf hebben wij zo ook onze skeletten in de kast. Iedereen zo z'n ding.

Bonietob schreef op 09-08-2021 om 17:49:

Ik las ergens een post over het gekneukel op het minnaressen-topic en dat we ons hier stil houden.

Drie jaar geleden had ik volmondig “nee” geantwoord op deze poll. Het zou mij niet overkomen en ik was behoorlijk stellig over de consequenties van een langdurige affaire voor mijn relatie.
Maar ik heb me op glad ijs begeven en ben voor hele korte duur een minnares geweest. Daar ben ik niet trots op, ik heb me ook niet verkneukeld over de onwetendheid van mijn man en heb emotioneel behoorlijk in de kreukels gelegen. Bij mij was er geen sprake van oppervlakkige geilheid, maar van een achtbaan aan gevoelens. Er zat iets fundamenteels niet goed in mijn relatie destijds, maar we hadden het toch fijn en goed samen?
Ik heb mijn gevoelens en acties vrij snel opgebiecht omdat ik niet met de leugens kon leven en vond dat mijn partner de waarheid verdiende. Natuurlijk was dat een verdrietige mededeling en heb ik gezien wat het met een ander deed. Ook onze omgeving heb ik op hoofdlijnen ingelicht en bij sommigen op de spreekwoordelijke blaren gezeten.
Nogmaals, ik ben er verre van trots op en had het anders kunnen doen. Ik dénk zeker te weten dat het me nooit meer gaat gebeuren. Ik ben de mensen in mijn omgeving dankbaar voor het besluit om me niet rigoureus uit hun leven te kieperen zoals Julali dat heeft gedaan.

En ik vind het jammer dat bij sommigen blijkbaar de perceptie bestaat dat we in het minnaressen-topic elkaar allemaal aanmoedigen om vreemd te gaan. Ja er zijn “happy vreemdgangers”, maar er zijn ook ervaringsdeskundigen die eerlijk en rauw vertellen wat je te wachten staat. Over het algemeen is de tendens bij twijfelaars om te adviseren het vooral niet te doen, want er komt 9 van de 10 keer gezeik van.

Ik deel dit hier omdat het beeld van harteloze, gewetenloze vrouwen recht wil zetten. Niet om vreemdgaan te verdedigen, goed te praten of mijn straatje schoon te vegen. Maar wel om aan te geven dat het genuanceerder ligt dan het stereotype “van twee walletjes eten” en geen moreel besef hebben.

Het waren twee verschillende mensen die dit zeiden.  Eentje zei dat de dames uit het minnaar topic niet hier posten.  Ik had het over verkneukelen. Sommigen doen dat namelijk ook. Dat begrijp ik wel (been there,  done that), maar het heeft ook iets onaangenaams als je het leest. Ik begrijp dat dat reacties oproept. Anderen verslijten voor "mafklapper", en moraalridder, zoals iemand daar deed,  vond ik niet ok. Dezelfde dame parkeerde in haar privé leven ook mensen uit die niet meejuichen, zo schreef ze zelf. 

Anyhoe, als je beide opmerkingen op een  hoop gooit ontstaat er één beeld van iedereen die hier iets gezegd heeft.  Lekker tegenover een beeld van iedereen op het minnaressen topic, vegen we die ook allemaal op één hoop en creëren we met zijn allen een tegenstelling die er niet zo ongenuanceerd is. 

Begint het gedoe weer van voren af aan. Gaan wij niet doen 😘

BlueHeart schreef op 09-08-2021 om 17:52:

[..]

Oh dat had ik wel gedaan. Maar ik ben dan ook vrij wraakzuchtig van aard.

Wat had ik daarmee gewonnen?  Was mijn huwelijk dan ineens weer wat ik dacht dat het was? 

Hoe leuk is wraak als je daar ook haar kinderen mee raakt?  En die nieuwe vriend? Echt niemand werd daar beter van,  behalve misschien mijn ex die wellicht weer een kansje maakte nadat die vent haar zou verlaten. 

Nee hoor,  het is goed zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.