Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Julali

Julali

08-08-2021 om 12:34 Topicstarter

Hieris schreef op 08-08-2021 om 11:15:

Ik vind de reactie op vreemdgaan in veel situaties nogal overtrokken. Er zijn zo veel manieren waarop mensen hun partner pijn kunnen doen of bedriegen. Maar bij vreemdgaan is het 'meteen huwelijk over' mentaliteit voor veel mensen. Alsof het lichaam van je partner jou bezit is, of besmet wordt. Als iemand het veilig doet, vind ik de reactie vaak nogal heftig. Je partner had plezier met een ander, so what? Dat heeft die waarschijnlijk op allerij andere gebieden voortdurend en dan ben je ook niet zo ontzettend gekwetst of bang je partner kwijt te raken. Ik keur vreemdgaan dan ook niet goed of af, want vaak zijn situaties ingewikkeld. Soms is iemand gewoon een lul die vreemdgaat. Soms red iemand de relatie door sexueel plezier ergens anders te halen. De maatschappij is nu eenmaal zo ontwikkeld dat het vaak beter lijkt dat stiekem te doen, wat niet nodig was als we met zijn alle wat luchtiger over sex zouden denken.

Magoed, ik doe dan ook niet aan monogame relaties omdat ik die hele ophef uberhaupt niet begrijp.

Als je dit open communiceert vanaf het begin en je staat er beide hetzelfde in, dan is er niks aan de hand. Dan hoef je niemand pijn te doen en kun je seks hebben met wie je maar wil. 

Maar als je wel besluit om samen een monogame relatie aan te gaan, dan is het nogal vreemd (en een rotstreek) om die afspraak eenzijdig en in het geniep te veranderen, zelf seks te hebben met een ander, terwijl de ander nog in de veronderstelling is een monogame relatie te hebben. 

Het gaat om vertrouwen, dat is de basis van elke relatie. Je snapt toch wel dat wanneer je iemands vertrouwen beschadigt dit pijn doet? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-08-2021 om 12:34

Kersje schreef op 08-08-2021 om 12:30:

[..]

Waarom niet?

Waarom wel?

BeertjeColargol schreef op 08-08-2021 om 12:09:

[..]

Beetje flauw om zo te reageren. Er reageren hier verschillende mensen die toegeven dat ze ooit vreemd zijn gegaan. Die doen gewoon mee aan de discussie en worden echt niet op de brandstapel gegooid.

Dat mag jij vinden. Maar mensen moreel gemankeerd noemen, suggesteren dat vreemdgaan het gevolg zou kunnen zijn van een geestesstoornis, hufterig en achterbaks, gewoon maar wat opmerkingen uit alle reacties tot nu toe. 

Mensen die ooit zijn vreemdgegaan, dat zijn geen actuele vreemdgangers. Zal vast ook wel schelen. 

Maar goed, een heuse vreemdgangster hier. En ik kan mezelf nog prima in m'n ogen aankijken. Sterker nog, ik vind mezelf nog een prima echtgenote en moeder. Het is niet zo dat mijn liefde voor m'n partner verdwijnt elke keer als ik met een ander neuk. Of dat m'n kinderen er schade van ondervinden. 

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

08-08-2021 om 12:36

Hey! wesley ook hier? 

Sorry, reactie op: waarom niet, waarom wel

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-08-2021 om 12:38

Lot_ schreef op 08-08-2021 om 12:36:

[..]

Dat mag jij vinden. Maar mensen moreel gemankeerd noemen, suggesteren dat vreemdgaan het gevolg zou kunnen zijn van een geestesstoornis, hufterig en achterbaks, gewoon maar wat opmerkingen uit alle reacties tot nu toe.

Mensen die ooit zijn vreemdgegaan, dat zijn geen actuele vreemdgangers. Zal vast ook wel schelen.

Maar goed, een heuse vreemdgangster hier. En ik kan mezelf nog prima in m'n ogen aankijken. Sterker nog, ik vind mezelf nog een prima echtgenote en moeder. Het is niet zo dat mijn liefde voor m'n partner verdwijnt elke keer als ik met een ander neuk. Of dat m'n kinderen er schade van ondervinden.

En die zijn daar dan van op de hoogte?

Julali

Julali

08-08-2021 om 12:38 Topicstarter

Lot_ schreef op 08-08-2021 om 12:36:

[..]

Zou je het ook prima vinden als jouw man met anderen seks heeft? 

Julali schreef op 08-08-2021 om 12:38:

[..]

Zou je het ook prima vinden als jouw man met anderen seks heeft?

Yes. 

BlueHeart schreef op 08-08-2021 om 12:38:

[..]

En die zijn daar dan van op de hoogte?

M'n kinderen natuurlijk niet. Wat is in hemelsnaam het nut daarvan?

M'n partner ook niet. Die wil het niet weten, en ik respecteer dat. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-08-2021 om 12:40

Lot_ schreef op 08-08-2021 om 12:39:

[..]

Yes.

[..]

Je kinderen blijven niet altijd onwetend, neem dat maar van mij aan.

BlueHeart schreef op 08-08-2021 om 12:40:

[..]

Je kinderen blijven niet altijd onwetend, neem dat maar van mij aan.

Dus moet ik dit aan m'n kinderen (kleuter en basisschoolleeftijd) vertellen? Oh wauw. Sommige dingen gaan zelfs mij te ver. 

BlueHeart schreef op 08-08-2021 om 11:01:

[..]

Je kunt ook gewoon jezelf beheersen he en nadenken met je hoofd ipv je pik.

Of je kut

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-08-2021 om 12:45

Lot_ schreef op 08-08-2021 om 12:41:

[..]

Dus moet ik dit aan m'n kinderen (kleuter en basisschoolleeftijd) vertellen? Oh wauw. Sommige dingen gaan zelfs mij te ver.

Nee joh, ze vogelen het zelf op een gegeven moment wel uit hoor. Ik vond het ook niet echt leuk dat mijn moeder voer voor de roddelmachine van dit dorp was toen ik in groep 8 zat, ik heb het haar ook nooit vergeven. Elke escapade werd besproken en via vriendjes op school kwamen die verhalen ook bij mij terecht. 

BlueHeart schreef op 08-08-2021 om 12:45:

[..]

Nee joh, ze vogelen het zelf op een gegeven moment wel uit hoor. Ik vond het ook niet echt leuk dat mijn moeder voer voor de roddelmachine van dit dorp was toen ik in groep 8 zat, ik heb het haar ook nooit vergeven. Elke escapade werd besproken en via vriendjes op school kwamen die verhalen ook bij mij terecht.

Ah. Er zit oud zeer. Dan snap ik je ook meteen een stuk beter!

Mijn minnaar komt niet uit ze buurt, het is nagenoeg onmogelijk dat we elkaar 'in 't wild' tegenkomen. Ik zou ook nooit vreemdgaan met iemand uit de buurt, precies om de redenen die jij beschrijft. 

[..]

Yes.

[..]

Reken maar dat je kids dit op een keer te weten komen.

Je respecteert dat? Hoe nobel. Uit wat ik lees heb je verder weinig respect voor je partner. 

Hieris schreef op 08-08-2021 om 11:15:

Ik vind de reactie op vreemdgaan in veel situaties nogal overtrokken. Er zijn zo veel manieren waarop mensen hun partner pijn kunnen doen of bedriegen. Maar bij vreemdgaan is het 'meteen huwelijk over' mentaliteit voor veel mensen. Alsof het lichaam van je partner jou bezit is, of besmet wordt. Als iemand het veilig doet, vind ik de reactie vaak nogal heftig. Je partner had plezier met een ander, so what? Dat heeft die waarschijnlijk op allerij andere gebieden voortdurend en dan ben je ook niet zo ontzettend gekwetst of bang je partner kwijt te raken. Ik keur vreemdgaan dan ook niet goed of af, want vaak zijn situaties ingewikkeld. Soms is iemand gewoon een lul die vreemdgaat. Soms red iemand de relatie door sexueel plezier ergens anders te halen. De maatschappij is nu eenmaal zo ontwikkeld dat het vaak beter lijkt dat stiekem te doen, wat niet nodig was als we met zijn alle wat luchtiger over sex zouden denken.

Magoed, ik doe dan ook niet aan monogame relaties omdat ik die hele ophef uberhaupt niet begrijp.

Sex maakt voor mij het verschil tussen een vriendschap en een relatie (huwelijk in mijn geval). Als de sex niet meer exclusief is, is de relatie voor mij verworden tot niets meer dan een vriendschap, zoals ik die met meerdere mensen heb.

Dus ja, vreemdgaan betekent voor mij einde huwelijk.

Julali

Julali

08-08-2021 om 12:49 Topicstarter

[..]

Yes.

[..]

Maar dan hebben jullie een open relatie. Ik noem dat geen vreemdgaan. Je hoeft elkaar niet alle details te vertellen, maar als jullie dit hebben afgesproken, dat het prima is om met anderen seks te hebben, maar dat jullie er niet over praten, dan noem je dat een open relatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.