Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM, voor de liefhebbers - deel III (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje schreef op 11-07-2023 om 19:03:

@Thora of iets kinki genoeg is hangt heel erg af van wat voor jullie kink is en wat jullie daar in zoeken.

Ik heb niet echt ervaring met online, maar ik kan mij bijvoorbeeld super onderdanig voelen door alleen al te zorgen dat de D koffie heeft.

En sowieo hem iets laten schrijven over zijn kinkbeleving is natuurlijk al best kinki

Daar heb je gelijk in. En die schrijfopdracht is denk ik wel heel goed. Soms denk ik dat hij zelf ook niet zo heel veel ervaring erin heeft. Maar daar kom ik nog wel achter. Voorlopig eerst kennismaken en kijken of we matchen.

Lollypopje

Lollypopje

13-07-2023 om 16:28 Topicstarter

Thora schreef op 13-07-2023 om 16:19:

[..]

Daar heb je gelijk in. En die schrijfopdracht is denk ik wel heel goed. Soms denk ik dat hij zelf ook niet zo heel veel ervaring erin heeft. Maar daar kom ik nog wel achter. Voorlopig eerst kennismaken en kijken of we matchen.

Op basis van wat je hier over hem schrijft, vermoed ik dat ook niet. Maar dat kan heel leuk zijn, lekker samen ontdekken

En mocht je hem willen gaan rondsmijten, vraag hier dan gerust tips om dat veilig te doen. Je wilt geen last krijgen van je rug tijdens het gooien

Ik ben op het moment aan het schrijven over dingen. Dat is echt wel heel interresant om te doen hoor. Je leert er veel van en bent heel bewust met je eigen gevoel bezig. 

Lollypopje

Lollypopje

13-07-2023 om 17:21 Topicstarter

@Beau Heel herkenbaar. Ik schrijf ook vanilla veel over gedachten en gevoelens en het helpt ontzettend om dingen helder te krijgen.

Maar ook op kink gebied veel geschreven. Zowel in opdracht als voor mijzelf. 

Heb je al onverwachte dingen over jezelf geleerd?

Schrijven is idd leuk. Deed ik vooral in het begin voor mijn Dom  (en Dom voor mij  ).

Van het weekend hier naar een fetish fair - website is nogal weinig zeggend maar partner van ex Dom vindt het altijd een leuke markt om naar toe te gaan dus ik ben benieuwd. Misschien ook samen met een kennis van Dom die Domme is en haar sub. Vind ik spannend; door een gezamenlijke whatsapp chat weet ik dat hun dynamiek heel anders is dan die van ons. 

Volgend weekend naar een event, spanking, shibari en electrics workshops worden gegeven en ik ben heel nieuwsgierig. Was vorige week bij ex Dom en partner en daar de violet wand voor het eerst gezien. We hadden afgesproken gewoon even te eten en te kijken maar kreeg wel zin in spelen door hem te bekijken en te testen. Was heel anders dan ik had verwacht. Had pijn en angst verwacht maar het is een nogal sensuele kriebel. 

Realiseer me nu dat ik op niemand heb gereageerd. Doe ik later vanavond even los als ik posts beter kan zien. 

Lollypopje

Lollypopje

13-07-2023 om 20:44 Topicstarter

@Kelly veel plezier bij de markt

De violetwand is leuk 💜
Al vind ik de sensatie ook wel erg afhangen van het soort opzet stuk, de plek en natuurlijk hoe hard hij staat. Ik heb hem ook weleens heel pijnlijk meegemaakt

Ik moest violetwand googlen en ben er niet veel wijzer van geworden 

Wat ik grappig vond om over mezelf te leren Lolly, was dat ik altijd zei, dat ik niet van vernedering hou. En op de vraag of ik op mijn knieën zou gaan, zei ik: Meteen! Dat is dus ook een vorm van vernederen. Terwijl ik het fijn vind  net als "sletje" genoemd worden.... Dat vind ik gewoon helemaal oke, maar dat is kennelijk ook vernedering. Dus ik hou wel van sommige vernedering, maar zie het niet eens als vernedering... Volg je me nog? 

Lollypopje

Lollypopje

14-07-2023 om 06:40 Topicstarter

@Beau 

Ik moet bekennen dat ik een andere interpretatie heb van het begrip vernedering. Iets is vernederend als jij dat zo ervaart, voel je dat niet bij die handeling dan is het dat niet.

Voor mij is knielen bijvoorbeeld absoluut niet vernederend, maar een manier om mijn overgave en onderdanigheid te tonen en iets dat ik super fijn vind om te doen.

Ik dacht overigens in mijn begintijd dat vernedering niks voor mij was, omdat ik daarbij vooral dacht aan degradatie. Het gevoel krijgen dat je niks waard bent. Dat is voor mij nog steeds een harde grens trouwens. 

Maar ik blijk dus heel erg goed te gaan op vernedering waarbij ik me letterlijk vies voel. Bijvoorbeeld uit een bak moeten etrn en daarna mijn gezicht niet schoon mogen maken. Dat vind ik vernederend en verschrikkelijk en toch ook lekker.

Er bleken ook dingen te zijn waarvan ik dscht dat ik ze heel vernederend zou vinden, maar dat in de praktijk helemaal niet vond.

En dan is er ook nog iets als gêne, wat een soort vernedering light is. Dat kan ik bijvoorbeeld voelen als ik bepaalde fantasien moet bekennen. In mijn begintijd had ik dat ook bij het woord sletje, terwijl dat me later niet zoveel meer deed.

Sorry als ik je nu in de war breng door iets anders te zeggen dan je mentor

Ik ben het helemaal met Lollypopje eens (komt wel vaker voor) dat vernedering is hoe jij het ervaart. 

Voor mij is knielen niet vernederend, vind het prettig maar Dom kan mijn ervaring daarvan wel vernederend maken door me te plagen. Soms door gewoon te beschrijven wat hij ziet, dat ik zit te wachten op hem, soms door rondjes om me heen te draaien en me niet te laten doen wat ik wil (meestal hem aanraken). 

Gag dragen bijvoorbeeld ook vind ik prettig (geeft rust in mijn hoofd) maar als Dom gaat plagen dat ik kwijl of dat hij mij niet verstaat (ik kan er heel goed om heen praten) kan het een ander gevoel geven. 

Uhm Lollypopje een heel mens rondsmijten zonder rugpijn? Hoe dan?

(Excuus als ik wat onsamenhangend ben; de hond is al de hele nacht ziek dus ik ben elke tien minuten met hem naar buiten geweest.)

Aaaah Kelly, dat is naar. Is hij al een beetje beter nu?

En ik heb het waarschijnlijk niet helder omschreven, want ik bedoel het precies zoals jullie het ook zeggen. 

Wat voor mij vernederend voelt, dat is voor mij vernedering.
Het is dus heel persoonlijk, wat je onder vernedering vind vallen.

Ik was dus een hele lijst aan het invullen met als benaming "vernedering" erboven.
Daar stond o.a. knielen op. Wat ik dus inderdaad heel fijn vind om te doen. 
Iemand zonder kinks, zal knielen wellicht vernederend vinden, dus het valt onder het algemene kopje vernederen. Maar voor mij dus absoluut niet.

Dus dat ik uberhaupt niet van algemene vernedering houd, klopt niet. 
Maar mijn persoonlijke vernedering, daar hou ik dus niet van.
Ik weet alleen nog niet precies waar daar de grenzen liggen. 

Vernedering  light zou ik kunnen hebben denk ik.
Bedankt voor de term Lolly, precies wat ik zocht   
En ook het woord mentor, nu weet ik eindelijk hoe ik hem hier kan noemen.

Zo, nu eens aan het werk... 

Lollypopje

Lollypopje

14-07-2023 om 07:46 Topicstarter

@Beau ik snap je

Bedoel je met die lijst een sublijst? Daarvan zou ik niet te veel waarde hechten aan de indeling. Die zijn ook maar door willekeurige mensen gemaakt en hoeveel er veel overlap in die lijsten zit, zitten er ook vaak verschillen in. Zowel qua inhoud als qua indeling.

Maar het zijn nuttige dingen om een idee te krijgen van wat er allemaal mogelijk is en wat jij daarvan zou kunnen vinden. Ik zou zelf die kopjes dus loslaten en vooral nadenken over wat jouw gevoel is bij wat er staat.

En fijn dat ik je woordenschat wat heb kunnen vergroten Ik ben zelf van een aantal mensen een soort mentor (geweest) en ik weet daardoor uit de tweede hand hoe fijn het is om zo iemand te hebben. Zeker als het iemand is die je helpt je eigen ideeën te vormen

En nog even terug naar de violet wand (wel aardig als je dan ook verteld wordt wat het is ). De plaatjes heb je wel gezien gok ik. Het is een apparaat met diverse opzet stukken, waarbij de opzetstukken electrische vonkjes laten overspringen als ze dicht bij het lichaam worden gehouden. Als het opzet stuk klein is, is de stoot geconcentreerder en dus pijnlijker, is hij groter is hij milder.

Ooooooh, nou, die doe ik maar even niet, haha. ik ben doodsbang voor stroom. Ik ga al rennen als iemand zo'n elektrische vliegenmepper heeft 

Het is een checklist op een website die heeeeel erg breed allerlei dingen omschrijft, waar je vinkjes bij kunt zetten. En cijfers in hoever het je interesse heeft. Die waren we gewoon voor mijzelf aan het invullen en hij helpt me, als ik ergens een vraag over heb ( en dat zijn er veel, ik klets hem de oren van zijn hoofd! ). Puur voor mijzelf trouwens die lijst. Er staan dingen op, waar ik nog nooit in mijn leven van gehoord of over nagedacht heb. Dus leerzaam.

Op die lijst stond trouwens ook de vliegenmepper, heb ik harde grens ingevuld 

En inderdaad, dat zei hij dus ook al, dat ik alles niet zo letterlijk op moet vatten en dingen los moet laten. Niet bang moet zijn om af en toe "iets niet goed" te doen. Dat niks in beton gegoten zit en dat ik sowieso nooit ergens aan vast zit, omdat alles altijd kan veranderen vanuit mij. 

En hij zei ook, dat het grappig is, hoe bloedserieus ik kan zijn als het over BDSM gaat, terwijl ik verder heel ontspannen en relaxed ben ik "normaal/dagelijks" contact over andere dingen. Daarom is het fijn om met hem te sparren, zodat ik er wat losser in kom te zitten. 

Vooral het communiceren over BDSM is heel goed voor me, want ik moet me duidelijker kunnen uiten, niet bang zijn om het over dingen te hebben. Dat leert hij me op deze manier echt heel goed. 

Lollypopje

Lollypopje

14-07-2023 om 08:14 Topicstarter

@Beau zoals ik altijd zeg 'bdsm is een serieuze zaak, maar neem het niet te serieus'

Met het eerste deel doel ik vooral op de kennis en weten wat je doet, maar niks is statisch. Er is geen algemene vernedering en wat mensen verstaan onder begrippen verschilt per persoon. Vraag tien mensen het verschil tussen een sub en een slaaf of naar wat 'harde bdsm' is en je krijgt tien verschillende antwoorden.

en wat jij nu denkt of voelt bij het invullen van die lijst kan morgen weer anders zijn en dat mag. Daarnaast maakt context heel veel verschil in hoe je iets ervaart. Daarom vind ik die lijsten minder geschikt om te gebruiken voor een spel, dan zijn ze vaak te statisch. Ze missen heel veel nuance.
Niet alleen omdat pijn per slag plek kan verschillen bijvoorbeeld, maar hoe jij in je vel zit speelt ook mee en wat je bij de één wel zou willen doen vind je bij een ander misschien weer niks, omdat je een andere connectie hebt.

Ja, ik begrijp je.

Het is ook echt ter lering ( en ik vermaak me er ook nog eens prima mee ) 

Meer kennis is fijn en nodig, en ik krijg het zo van beide kanten, dus zeker ook door hier met mijn sub-sisters te kletsen   

Lollypopje

Lollypopje

14-07-2023 om 08:28 Topicstarter

Fijn Beau

En ter zeer belangrijke aanvulling vsn mijn vorige post. Lachen en lol maken is essentieel onderdeel naar mijn mening

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.