Seksualiteit
Lollypopje
15-04-2022 om 18:58
BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)
Ons eigen fijne kleine hoekje op Viafora. Het clubje SM-ers en andere kinksters is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-na-omtrekkende-bewegingen
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
EnchantingChamois89
19-09-2022 om 14:23
CocoCharlie schreef op 16-09-2022 om 14:02:
Wel leuk om na te denken over outfits voor feestjes lijkt me! Ik ben nog nooit op een bdsmfeestje geweest, maar het lijkt me eigenlijk best leuk om dan flink uit te pakken met mooie bustiers, hotpants, hakken etc.
Hier geen ook geen bdsm partyganger, maar ik vind ‘t wel heel leuk om uit te pakken met van alles moois!
Mijn speelmaatje kiest tegenwoordig, maar houdt ook wel van flink uitpakken gelukkig
Zou je zoiets niet ook met je D kunnen doen als je feestjes niet zo leuk vindt, maar flink uitpakken wel? 🥳
@stars Ik ben dus al een paar keer hier wezen snuffelen om te kijken hoe je ‘t vond!! 😁👏
Ik ben ook zoooo benieuwd naar je update!
Komen er meer feestjes aan? Was het alles en meer dan je had verwacht?
Ha! Nee, ik mocht juist alles met hém doen! 😁👏
En heb geleerd dat ik echt geen D potentie of top potentie in me heb
Binnen 10 minuten waren de rollen omgedraaid 😂
@martje GRAAAG!! Als ‘t niet teveel moeite is
Lijkt me ontzettend leuk om ook iets zelf gehaakt bij de collectie te voegen 😁👏
Hoe lang denk je met een bralette bezig te zijn?
Wat heel erg leuk zeg!
Zou je iets durven laten zien hier als je wat af hebt?
En dan heb ik een vraagje, niet echt bdsm gerelateerd maar toch
Hoe zette jullie de stap om écht op een date te gaan nadat jullie relatie over was? Voel je echt dat je er klaar voor bent? Of is het een kwestie van gewoon doen? 🤷♀️
kleine edit erbij: Niet dat ik opzoek ben naar een relatie
Maar ik heb zo m’n behoefte aan speelpartners, munchvrienden of feestvrienden, maar als puntje bij paaltje komt kies ik altijd voor “wantrouwen” en “deur dicht doen” terwijl dat nergens over gaat natuurlijk
Lollypopje
19-09-2022 om 17:51
@Stars Ik ben ook heel benieuwd hoe je hebt gehad.
@Beertje Ik merkte inderdaad op een gegeven moment dat ik er klaar voor was.
Aangezien je al een nieuwe speelpartner hebt, vermoed ik dat er klaar voor zijn niet jouw probleem is, maar dat je vertrouwen door iets een flinke knauw heeft gehad. De vraag is dan eerder, ben je er aan toe om aan uit je comfortzone te stappen?
Feniks
19-09-2022 om 19:19
@Beertje: ik ben een tijdlang eerst alleen geweest. Ik had totaal geen behoefte aan daten. Daarna ben ik wel begonnen met daten, maar dat was echt met vlagen meestal. Als de date niet zo leuk was, of het klikte niet, dan was ik er eigenlijk ook weer een tijdlang van genezen 😅.
Dat wantrouwen herken ik. Ik heb ook een flinke dreun gehad. Maar dat buig ik om naar zoiets als dat hetgeen wat gebeurt is, los staat van een nieuw persoon/date. Anders komt die persoon al met 2 - 0 achrerstand in je leven, en dat vind ik niet eerlijk. Ik ga graag van het positieve van een persoon uit.
Maar mijn onzekerheden of wantrouwen spreek ik wel uit. En daar staat en valt veel mee: communicatie. Je kwetsbaar openstellen voor iemand.... heel lastig. Dat doe je niet zomaar bij de eerste de beste denk ik. Of dat kan ik niet.
Ik ben nog steeds aan het daten met een man, en dat gaat heel erg goed. Op vanilla vlak, maar ook op kink vlak. En of hij dominant is.... (wij waren net zo verrast over onze voorkeuren, toen dat ter sprake kwam).
Wat ik wil zeggen is dat je bij de juiste persoon, bij het juiste gevoel, je juist wel kwetsbaar wil openstellen. Dat het je sparring partner wordt, iemand die je (kinky) weirdness leuk vindt, die je steunt, die zijn best doen om je te begrijpen. Want bij hem wil ik dat. Bij hem kan ik mijzelf zijn. En ik denk dat dit wel de eerste keer in mijn leven is, dat ik helemaal mijzelf kan en mag zijn. Ja, ik ben smoorverliefd. Jullie hebben de primeur 😉.
Lollypopje
19-09-2022 om 19:20
@Feniks is dat die man die je redde van die andere date? 
En wat heerlijk voor je 💗
Feniks
19-09-2022 om 19:28
@Lollypopje: ja, die dus. Maar bleek dat we kort daarvoor, ook een keer op tinder al contact hadden gehad. Ik had tinder eigenlijk vrij snel weer verwijderd. Totaal niet mijn ding 😊.
Lollypopje
19-09-2022 om 19:29
Feniks schreef op 19-09-2022 om 19:28:
@Lollypopje: ja, die dus. Maar bleek dat we kort daarvoor, ook een keer op tinder al contact hadden gehad. Ik had tinder eigenlijk vrij snel weer verwijderd. Totaal niet mijn ding 😊.
Wat een leuk toeval en het is je zo gegund. Geniet er van 
Martje80
19-09-2022 om 20:52
Feniks, wat onverwacht en wat leuk, gefeliciteerd!!!
Beertje ik zal je morgen pm-en met de voorbeelden. En hoe ver ik al gekomen ben.
En of ik wat wil showen.... Hmm daar ga ik over nadenken.
Nog een ander perspectief op weer daten na een relatie. Ik merkte in het begin van mijn relatie met manlief dat ik heel veel last had van verlatingsangst. Voor mij werkte het om dwars door die emoties te gaan, alle angst en negatieve overtuigingen te voelen. En daarna compassie met mezelf te hebben.
Ook hebben we toen allebei een boek van Brené Brown gelezen, waarin ze praat over Gremlins in je hoofd. Daardoor kunnen we heel goed uitspreken welke Gremlins er spelen. De ander weet dan: dit is niet mijn probleem om op te lossen. Dat werkt heel goed voor ons.
ScatteredStars
19-09-2022 om 21:30
Haha aah dat jullie allemaal zo benieuwd zijn, wel lief.
Het was echt super leuk! Leuker dan ik me heb kunnen voorstellen en ik had ook niet verwacht dat ik daar zoveel zou doen. Ik ben geknoopt, en shibari stond op mijn lijstje wat ik graag wilde, ik ben geslagen met veel verschillende dingen door iemand en we gaan elkaar beter leren kennen. Kijken of er herhaling in zit! En nog wat met andere mensen gedaan. Maar wow ik stuiter nu nog een beetje, al was het ook wel even heftig en ik had het niet allemaal zo van mezelf verwacht. Al waren we zooooo zenuwachtig vooraf haha. En bij de rondleiding was het ook wel even heftig en ik had zoiets van wow waar ben ik terecht gekomen. Alleen toen ik zelf bezig was let je ook helemaal niet op de mensen die kijken, totaal eigen wereld ofzo schijnbaar haha.
En we gaan zeker naar nieuwe feestjes haha. We gaan nog even zoeken wat onze volgende wordt.
ScatteredStars
19-09-2022 om 21:58
@Beertje: Oh je mocht alles bij hem doen haha. Nouja weet je ook weer dat zoiets niks voor jou is! Is het wel serieus met hem verder?
Ik heb nog geen nieuwe relatie gehad en voor mij was het ook gewoon gaan doen. Alleen mijn relatie was nooit zo intens en heftig als de jouwe. Ik had een lange relatie, maar door omstandigheden is het langer aangebleven dan dat ik nu zou doen iig. Dus was het daten voor mij ook heel anders.
Volgens mij kom je er alleen achter als je het gewoon een keer gaat proberen. En een eerste date hoeft helemaal niet lang te duren he. Je kan ook gewoon even drankje drinken en that's it. En als het goed is heb je van te voren ook wel app contact toch? Dus leer je elkaar ook al beetje op die manier kennen.
Vooral als je niet wil daten voor relatie, dan is het denk ik gewoon keer proberen. Kijken hoe je het vindt. En eng blijft het altijd! Ik date regelmatig, maar ik ben zooooo zenuwachtig van te voren. Ik speel wel eerste date, en ik vraag mezelf daarvoor altijd af waarom ik dit ook alweer leuk vind 😂 Ik wil mijn dates soms ook het liefste afzeggen van de zenuwen. Maar ik heb tot nu toe nog geen 1 ongemakkelijke date gehad (ook niet vanilla). Met vele is het bij 1x gebleven, maar ondanks dat waren de dates niet vervelend.
@Feniks: Oh wat leuk dat het met die man is die je heeft gered bij de vorige! Ook fijn dat je elkaar op beide gebieden leert kennen. Hij heeft compleet geen ervaring of dat wel?
Feniks
20-09-2022 om 05:48
@Stars: fijn dat je het zo leuk hebt gehad, en de mogelijkheid had om verschillende dingen uit te proberen. Ik ben benieuwd of er herhaling in zit, met je nieuwe contact.
Het blijkt dat hij wel ervaring heeft 🙂. Maar kink is niet iets wat ik meteen op tafel gooi tijdens het vanille daten. En ik was nogal sceptisch. We kennen allemaal die zelfbenoemde dominanten die zichzelf helemaal het einde vinden. Maar hij weet meer dan prima wat hij doet en waar hij mee bezig is, geen klachten van mijn kant 😉.
Martje80
20-09-2022 om 18:16
Wat bijzonder, dan kom je 'gewoon' iemand tegen en dan klikt het ook op kink gebied. Super.
Beertje, je hebt pb!
Elmervrouw
20-09-2022 om 18:47
Wat heerlijk, Feniks!
De man waarmee ik een tijdje geleden aan het chatten was, vraagt nu om een koffiedate. Ik heb in dat eerdere contact wel gemerkt dat we veel gemeen hebben. Maar ik ben in de war. Heb zoveel aan mijn hoofd qua therapie, en ook niet los van eerdere relatie waardoor ik eigenlijk geen ruimte voel. Toch blijft het kriebelen, alles wat ik mis en nu niet heb. Het blijft nog steeds verwarrend, lastig, ik weet niet wat ik echt wil. Of dat weet ik misschien wel (alles in 1 relatie) maar dan zou ik nu echt moeten stoppen met mijn vriend, en daar hik ik ook tegenaan. Want wanneer is het goed genoeg?
Met de man die ik net noem is een echte relatie trouwens ook niet mogelijk. Hij woont samen, mist ook vanalles, maar wil zijn relatie houden.