Seksualiteit
Lollypopje
15-04-2022 om 18:58
BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)
Ons eigen fijne kleine hoekje op Viafora. Het clubje SM-ers en andere kinksters is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-na-omtrekkende-bewegingen
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
Lollypopje
16-09-2022 om 11:21
@Stars die nieuwe D klink goed, hoop dat jullie ook in het echt klikken.
En over dat feestje, er is geen dresscode dus trek in de eerste plaats vooral aan waar jij je lekker in voelt. Desnoods kleed je je daarna alsnog om in die bustier. Zo'n eerste feestje is al spannend genoeg, dus neem vooral extra opties mee, want als jij je opgelaten voelt in die outfit kun je ook niet genieten.
@Kelly leuk dat feestje. Je kunt natuurlijk altijd gaan shoppen
Of je trekt ook een smocking aan 
ScatteredStars
16-09-2022 om 11:38
@Kelly: is het nog mogelijk om wat af te vallen voor het feestje? En anders wat nieuws te winkelen? Ik lees online veel dat mensen bij Shein dingen kopen voor feestjes. Daar is het ook niet zo duur.
Nee hoor zijn niet de regels, dat wilde ik zelf eigenlijk. Omdat ik niet goed weet wat voor kleding ik aan moet trekken.
@Lolly: Ik ook. Eigenlijk wil ik wel vragen voor een date, maar het is beter dat we elkaar beter leren kennen of dat hij ermee komt. Hij zei ook we weten beide dat het goed zit. En mijn blauwe plekken van mijn vorige date zijn nog steeds niet weg he 😂 Echt hoe dan van een flogger joh. En ik dacht oprecht dat die van een cane veel langer zouden blijven zitten.
Hmm misschien jurkje aan, bustier aan eronder en ook nog rokje mee. Dan zit ik altijd wel goed.
Martje80
16-09-2022 om 12:13
Haha, dan heb je goed veel kleding opties Star!
Kelly , ik ben op mijn eerste speelfeest ook behoorlijk gekleed gegaan. Omdat ik idd dingen aan wil doen waar ik me prettig in voel.
Totaal geen idee of dit iets voor jou is, maar ik heb net bolletjes wol gekocht en daar ga ik zelf een bralette van haken. Voor ooit op een feestje.
EnchantingChamois89
16-09-2022 om 12:15
Wat leukkkk die feestjes!!
Veel plezier Starski en Kelly
Voor Nomen een munch in de toekomst, Martje gaat ook al zo fijn met haar partner
Lolly met een koffiedate
Stars met een potentiële nieuwe date
Wat een fijne berichten! 🥰
Feniks, ik blijf je zo bewonderen hoe al je keuzes voor jou zijn
Ik kan daar zoveel van leren!
Spijtig dat ‘t toch niks werd met misschien-D en hopelijk vindt je snel de ruimte
Ik cheerleader je toe vanaf de zijlijn!
Hier ben ik echt over beide exen heen (hoe-ra! Mag ook weleens)
@martje Nee, we zijn niet vriendschappelijk uit elkaar gegaan
Geeft ook niet verder, soms lukt dat helaas niet meer 😊
Nieuwe speelmaatje komt dit weekeinde logeren!
Ik mag allesssss bepalen binnen zijn grenzen 
Nu ben ik daar bizar slecht in, ofwel nooit geprobeerd
Dus ik ga een weekeinde Netflixen en chillen, I guess 😅
EnchantingChamois89
16-09-2022 om 12:16
Martje80 schreef op 16-09-2022 om 12:13:
Haha, dan heb je goed veel kleding opties Star!
Kelly , ik ben op mijn eerste speelfeest ook behoorlijk gekleed gegaan. Omdat ik idd dingen aan wil doen waar ik me prettig in voel.
Totaal geen idee of dit iets voor jou is, maar ik heb net bolletjes wol gekocht en daar ga ik zelf een bralette van haken. Voor ooit op een feestje.
WAT EEN MEGA LEUK IDEE!!
Heb je daar een patroon voor, of verzin je dat helemaal zelf?
CocoCharlie
16-09-2022 om 14:02
@ Stars ik heb in het begin ook echt een miljoen vragen gesteld aan mijn D om vervolgens ook weer lang door te gaan op zijn antwoorden omdat ik zeker wilde weten dat ik alles goed interpreteerde. Om maar aan te geven dat een iets meer ervaren sub ook heel veel vragen kan stellen. Dus ik zou het vooral niet voor hem invullen dat dat vervelend voor hem is. Als iemand oprecht nieuwsgierig naar je is beantwoorden ze alle vragen graag, het is namelijk ook een manier om elkaar beter te leren kennen.
Wel leuk om na te denken over outfits voor feestjes lijkt me! Ik ben nog nooit op een bdsmfeestje geweest, maar het lijkt me eigenlijk best leuk om dan flink uit te pakken met mooie bustiers, hotpants, hakken etc.
ScatteredStars
17-09-2022 om 01:21
@Martje: Wat knap dat je zoiets zelf kan maken! Wel een leuk idee om zoiets te doen.
@Beertje: Wat fijn dat je over je beide exen heen bent! Heel veel plezier dit weekend en leuk dat hij komt slapen. Maar je mag zelf bepalen wat hij met je gaat doen?
@coco: Ik vraag ook wel veel aan hem hoe hij dingen ziet enzo en dat vindt hij ook niet erg. Alleen nu gaf ik een probleem aan, waar ik tegen aan liep. Ik kon niet voldoen aan zijn opdracht en hij was zo simpel, maar het was meer mentaal waarom ik het niet kon. Dat heeft me eerst 4 uur gekost en wat gesprekken met mensen voordat ik erachter was wat mn probleem was 😂 Daarna kon ik dit pas aan hem vertellen waar het hem in zat. Terwijl hij dit met een ervaren sub niet zou hebben. Of niet op deze manier iig. Ik wil echt heel veel, maar mijn hoofd en praktijk lopen niet gelijk. Alleen vandaag waren dingen al makkelijker, vandaag zat ik goed in mijn vel en het gesprek heeft me ook weer stukje vertrouwen in hem gegeven.
Waarom ga je niet een keer met je Dom naar een feestje als het je leuk lijkt?
Lollypopje
17-09-2022 om 09:11
@Stars Als die D perse iemand met ervaring wilde hebben, dan had hij nu geen contact met jou gehad
Dus gewoon stoppen met die vergelijking.
Overigens betekent ervaring niet dat dit soort dingen nooit meer voorkomen. Elke D is anders, elke D/s is anders, dus je kunt daardoor altijd weer tegen dingen aanlopen die je niet verwacht. Sterker zelfs als je al jaren met iemand speelt, kan iets soms compleet anders vallen of binnenkomen, omdat je bijvoorbeeld niet goed in je vel zit. Is mij een keer met speelmeneer overkomen.
Dus jij bent jij en daarmee ben je leuk genoeg voor hem. Overigens kan het voor een ander ook heel leuk en mooi zijn om iemands ontwikkeling en groei van dichtbij mee te maken, zoiets geeft weer een ander soort voldoening. Dat heb ik al door dit topic.
CocoCharlie
17-09-2022 om 09:50
@ Stars ik heb soms ook nog wel dat dingen niet lekker bij mij vallen waarvan ik niet goed weet waar het vandaan komt. Dat had ik trouwens vooral regelmatig bij opdrachten op afstand, die doe ik dus ook gewoon niet meer. Ik voelde daar heel veel weerstand tegen en in een hoek gedreven waardoor ik me heel rot voelde. Dat is ook de enige keer dat ik het stopwoord heb gebruikt, ik heb dat in hoofdletters naar hem geappt. Terwijl het echt niet zo gek was wat hij me zei te doen, maar ik kon het gewoon niet opbrengen.
ScatteredStars
17-09-2022 om 23:35
@Lolly: Ja hij zegt ook dat het ook weer leuk is om mij nieuwe dingen te laten ervaren. Hij weet ook heel goed hoe ik denk schijnbaar. Maar je hebt wel gelijk dat het scheelt hoe je in je vel zit en dat elke D/s anders is. Alleen met deze wil ik wel dat het gaat werken. Alhoewel, afspreken op regelmatige basis gaat wss lastig worden. Maargoed daar is hij eerlijk over geweest, ik kies er zelf voor om voor mn gevoel te gaan ipv mijn checklist af te vinken bij mensen waar ik niks bij voel. Het is ook niet dat hij op mijn advertentie heeft gereageerd heeft, ik heb eigenlijk zelf laten doorschemeren dat ik interesse in hem heb bij het contact. Daarvoor heeft hij het niet laten merken, bewust volgens mij. Al hoeft dit geen eenmalige afspraak te zijn en we appen best veel elke dag dus nouja ik ben nog steeds enthousiast. Na het gesprek wat we gehad hebben is mijn vertrouwen ook wel weer stukje toegenomen.
@Coco: Daar ging het bij mij ook over, opdracht op afstand idd. Wel goed dat je toen je stopwoord hebt gebruikt. Hoe heeft je Dom daar op gereageerd toen? Weet jij waar je weerstand vandaan kwam? of ben je daar nooit achtergekomen?
En aaaaaah morgen is het feestje!! Zenuwachtig haha
Lollypopje
18-09-2022 om 09:00
Heel veel plezier vandaag Stars. Je gaat met anderen, dus die zullen je vast steunen als je het te spannend vind 
Ik hoop dat je hier verslag komt doen 
ScatteredStars
18-09-2022 om 09:41
Thanks! Zij gaan ook voor de eerste keer, dus we vinden het met zijn allen spannend. Maar heb er wel echt zin in! Weet gewoon niet wat je kan verwachten op zo'n feestje haha.
Ja zal morgen wel even vertellen hoe het was!
Lollypopje
18-09-2022 om 10:08
Dat gaat vast goedkomen. Lekker samen gespannen zijn 
De ongeschreven regels zijn hier volgens mij weleens besproken en anders staat er volgens mij nog een stuk in Netherlands Newbies. Maar globaal komt het neer op, niemand zomaar aanraken, afstand houden van mensen die bezig zijn en bij twijfel of iets okee is overleggen met de DM.
Mijn ervaring met feestjes is ook dat veel mensen open staan voor gesprekken met anderen. Dus daar hoef je vrij weinig moeite voor te doen en velen willen je dan ook met liefde vanalles vertellen en uitleggen 
Martje80
18-09-2022 om 10:39
Beertjelief schreef op 16-09-2022 om 12:16:
[..]
WAT EEN MEGA LEUK IDEE!!
![]()
Heb je daar een patroon voor, of verzin je dat helemaal zelf?
Wat super dat jij er ook weer enthousiast van wordt. Ik gebruik een tutorial van YouTube en pas dan de bh bandjes aan met een patroon van internet. Als je wilt, kan ik je alles pb-en.