Relaties Relaties

Relaties

Waarom

BritgetJones007

BritgetJones007

14-05-2026 om 23:58 Topicstarter

wat ik als heel erg beklemmend ervaar, is dat hij alles verdraaid. Terwijl de waarheid heel anders is. Dat hij daarvan geniet. Dat gaat niet alleen om geldzaken, dat gaat veel verder. 
Dat ging eerst op een manier dat ik het niet eens doorhad. Maar alles moeizaam ging in huis. Totdat ik hem een keer betrapte, terwijl hij iets bewust aan het saborteren was met een naar en gemeen lachend gezicht....ik weet nog dat ik aan de grond genageld stond en gewoon naar iemand keek die ik niet eens kende, en de uitdrukking op zijn gezicht erbij ook niet. Maar hij deed het af als een incident. Nu terugkijkend is het waarschijnlijk al mijn hele leven met hem aan de gang, een andere verklaring heb ik niet meer voor alles wat er gebeurd is.
Ook dat het sinds een paarjaar openlijk naar mij toe gebeurd, maar de boel verdraaid naar anderen. En dat maakt het beklemmend

Wat maakt dat je nog bij hem blijft? Aan welke praktische factoren (financiën, huisvesting, kinderen) denk je als je verbonden wilt blijven? En welke emotionele factoren (angst? Onverschilligheid?) weerhouden jou ervan los te komen?

Slik jij medicijnen?

BritgetJones007 schreef op 14-05-2026 om 23:58:

wat ik als heel erg beklemmend ervaar, is dat hij alles verdraaid. Terwijl de waarheid heel anders is. Dat hij daarvan geniet. Dat gaat niet alleen om geldzaken, dat gaat veel verder.
Dat ging eerst op een manier dat ik het niet eens doorhad. Maar alles moeizaam ging in huis. Totdat ik hem een keer betrapte, terwijl hij iets bewust aan het saborteren was met een naar en gemeen lachend gezicht....ik weet nog dat ik aan de grond genageld stond en gewoon naar iemand keek die ik niet eens kende, en de uitdrukking op zijn gezicht erbij ook niet. Maar hij deed het af als een incident. Nu terugkijkend is het waarschijnlijk al mijn hele leven met hem aan de gang, een andere verklaring heb ik niet meer voor alles wat er gebeurd is.
Ook dat het sinds een paarjaar openlijk naar mij toe gebeurd, maar de boel verdraaid naar anderen. En dat maakt het beklemmend

In het kort: alles wat er gebeurd is jouw schuld en je bent gek volgens hem?

BritgetJones007

BritgetJones007

16-05-2026 om 23:21 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-05-2026 om 12:52:

[..]

In het kort: alles wat er gebeurd is jouw schuld en je bent gek volgens hem?

Geen idee wat erachter zit eerlijk gezegd...ik heb het idee dat hij daarvan geniet, dat hij zich superieur voelt daardoor, slimmer dan anderen. Dat hij in staat is mij klem te zetten op die manier, door alles en iedereen te manipuleren.

Aantrekken en afstoten, kleineren, en met narcistische ouders, zo is hijzelf opgevoed. En ik vond dat altijd zo naar voor hem. Maar verwachtte ook, dat juist hij het heel anders zou aanpakken....

…en ga je die verwachting loslaten?

BritgetJones007

BritgetJones007

17-05-2026 om 11:43 Topicstarter

Roos57 schreef op 15-05-2026 om 07:57:

Slik jij medicijnen?

Nee, en ik ben ook niet in de war. Ik ben gewoon stabiel in de zorg voor mijn kinderen. Wat je leest kan wel spanning zijn over de situatie. En ik kan de suggestie achter jou vraag ook niet echt waarderen. Dat is namelijk totaal niet aan de orde. 

Welke stappen ik neem of waar ik sta, daar kan ik niet over uitweiden. Ik neem aan dat daar begrip voor is gezien mijn situatie. Weet wel dat ik jullie berichten lees!

Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. En geloof mij maar als ik zeg  dat ik mij echt wel bewust ben dat hoe hij kan reageren en zijn gedrag echt niet normaal is. 

Bridget, snap je ook dat ik (en velen met mij) mij zorgen maak over jou en jouw situatie?
Echt ik hoop iedere keer,  als ik een bericht in dit topic zie, dat je (met een nieuwe nick) komt vertellen dat je met je kinderen in een blijf van mijn lijf huis zit. Bij ieder nieuwsbericht over mishandeling van een vrouw of erger denk ik: Zou het Bridget zijn? 
Ik hoop zo dat het voor jou en je kinderen binnenkort omdraait en dat je in een stabiele veilige periode terecht komt zonder die engerd waar je nu nog mee samen bent 
Heel veel sterkte en ga proberen stappen of stapjes te nemen en laat het weten wanneer je veilig bent. Doe het op jouw tempo en op jouw manier,  ik denk aan je en hoop dat je binnenkort samen met je kinderen veilig zult zijn. 

BritgetJones007 schreef op 17-05-2026 om 11:43:

[..]

Nee, en ik ben ook niet in de war. Ik ben gewoon stabiel in de zorg voor mijn kinderen. Wat je leest kan wel spanning zijn over de situatie. En ik kan de suggestie achter jou vraag ook niet echt waarderen. Dat is namelijk totaal niet aan de orde.

Welke stappen ik neem of waar ik sta, daar kan ik niet over uitweiden. Ik neem aan dat daar begrip voor is gezien mijn situatie. Weet wel dat ik jullie berichten lees!

Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. En geloof mij maar als ik zeg dat ik mij echt wel bewust ben dat hoe hij kan reageren en zijn gedrag echt niet normaal is.

Het gaat niet om zijn gedrag maar om jouw gedrag . 
Vanaf februari 2025 loopt dit en waarschijnlijk al langer 

Jij bent diegene die de stap tot verandering moet zetten. Wat is nodig om die stap te zetten. Weet je vader van je situatie. De huisarts?  Vriendin? Collega?

En nogmaals je mag hier schrijven over hoe gek je man is en hoe eng . Maar jij bent diegene die moet veranderen.

Ik zal hier niet meer reageren .

Maar wens je wel heel veel sterkte en kracht.

BritgetJones007 schreef op 16-05-2026 om 23:21:

[..]

Geen idee wat erachter zit eerlijk gezegd...ik heb het idee dat hij daarvan geniet, dat hij zich superieur voelt daardoor, slimmer dan anderen. Dat hij in staat is mij klem te zetten op die manier, door alles en iedereen te manipuleren.

Aantrekken en afstoten, kleineren, en met narcistische ouders, zo is hijzelf opgevoed. En ik vond dat altijd zo naar voor hem. Maar verwachtte ook, dat juist hij het heel anders zou aanpakken....

Dit is een waardevol inzicht.

Wanneer is het voor jou genoeg? Hoe oud zijn je kinderen?  Mijn familielid heeft hier 25 jaar ingezeten. Die zei laatst: ik had al na de geboorte van de 2e  hard weg moeten rennen. Ik ben veel te lang gebleven  . Heb mijn halve leven én geestelijke en lichamelijke gezondheid vergooid. 
Wanneer ga jij inzien dat je alleen beter af bent?

BritgetJones007 schreef op 17-05-2026 om 11:43:

[..]

Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. En geloof mij maar als ik zeg dat ik mij echt wel bewust ben dat hoe hij kan reageren en zijn gedrag echt niet normaal is.

BridgetJones,
Volgens mij ben jij heel stabiel, en heb je goed door dat jouw partner jou (en anderen) manipuleert.

Ik hoop dat je jouw familie gewoon vertelt wat volgens jou aan de hand is, en dat je met jouw vader de financiën doorneemt, maar je hoeft ons niets te vertellen.
Jij kent de situatie het best.

Bakblik schreef op 17-05-2026 om 12:11:

Bridget, snap je ook dat ik (en velen met mij) mij zorgen maak over jou en jouw situatie?
Echt ik hoop iedere keer, als ik een bericht in dit topic zie, dat je (met een nieuwe nick) komt vertellen dat je met je kinderen in een blijf van mijn lijf huis zit. Bij ieder nieuwsbericht over mishandeling van een vrouw of erger denk ik: Zou het Bridget zijn?
Ik hoop zo dat het voor jou en je kinderen binnenkort omdraait en dat je in een stabiele veilige periode terecht komt zonder die engerd waar je nu nog mee samen bent
Heel veel sterkte en ga proberen stappen of stapjes te nemen en laat het weten wanneer je veilig bent. Doe het op jouw tempo en op jouw manier, ik denk aan je en hoop dat je binnenkort samen met je kinderen veilig zult zijn.

Ik vind suggereren dat hij haar wel eens zou kunnen gaan vermoorden, terwijl er 0 aanleiding is tot zo'n verdenking, nogal misplaatst en angstzaaierij. En dat je iedere keer bij zo'n nieuwsbericht aan een onbekende forummer denkt, vind ik ook nogal ongezond. 

DeOnbekende schreef op 18-05-2026 om 05:01:

[..]

Ik vind suggereren dat hij haar wel eens zou kunnen gaan vermoorden, terwijl er 0 aanleiding is tot zo'n verdenking, nogal misplaatst en angstzaaierij. En dat je iedere keer bij zo'n nieuwsbericht aan een onbekende forummer denkt, vind ik ook nogal ongezond.

Hoe weet jij zo zeker dat hij dat niet zal doen dan? 

DeOnbekende schreef op 18-05-2026 om 05:01:

[..]

Eens, beetje bizar. 

Als ik eerlijk ben lees ik niets wat die man doet wat echt de alarmbellen doet rinkelen, het is vooral hoe TO het beleeft, o.a. dat verhaal met de trap. TO klinkt heel paranoide.  Daarom heb ik ook nog niet gereageerd want het is niet mijn plaats om zoiets te zeggen. Tot deze suggestie kwam. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.