Relaties Relaties

Relaties

Waarom

Ach vrouw toch  

Is er een mogelijkheid om alleen naar de huisarts te gaan ? Om in ieder geval dit met iemand te bespreken?

Ooh BJ, je begint nu te beseffen waar je in terecht bent gekomen. Is Veilig Thuis een optie om mee te sparren? Om een tactiek of plan te bepalen om je hieruit te ontworstelen? Je hebt hulp nodig om jezelf en je dochter hieruit te halen, zoek die alsjeblieft 🙏 

BridgetJones  
Ga naar de huisarts  en vraag hulp van een psycholoog.  Die kan je ondersteunen met de stappen te ondernemen om uit deze situatie te komen. Mijn zus zat in dezelfde situatie  nl. Kwam ook met ernstige klachten in het ziekenhuis terecht door de stress.  En moest toen wel de knoop doorhakken  want het was of haar gezondheid  en vroeg overlijden of zorgen dat ze er weg kwam. Is jullie  dochter nog jong of al iets ouder? Sterkte , het is moeilijk allemaal.  Maar deel het met mensen die je vertrouwt of hier op het forum. Dat kan je steunen. Er zijn hier op het forum vast wel meer mensen die in deze situatie hebben gezeten  en je tips kunnen geven.

BritgetJones007 schreef op 23-01-2026 om 00:53:

niet zo goed. Hij is het gaan intensiviseren; het manipuleren, het omdraaien van de waarheid en mij dan heel verlekkerd en gemeen aankijken als hij mijn geschokte gezicht ziet, gewoon enorn gaslighten en ik ben er inmiddels misselijk, verdrietig en in de war van. En het ergste is dat hij er van geniet.
Ik probeer mij staande te houden voor de kinderen, maar ga vanbinen kapot eerlijk gezegd. Ik voel mij stelselmatig kapot gemaakt.
Ik kwam er laatst ook achter dat er een mail was geopend. Dat is een mail van jaren terug en die ik heel bewust nooit gelezen of laat staan geopend had.
Zijn ouders heben mij ook erg gepest, getreiterd. Ook manipulatief gedrag en expres dingen doen om je heel naar te laten voelen en hebben grootsheidswaanzin, zijn dominant en arrogant en autoritair en geen empatisch vermogen (tenzij gespeelde emotie).Daar ging ik toen ook bijna aan onderdoor. Toen dacht ik nog van, wat heeft mijn man nare ouders en wat zielig voor hem. Hij had ook veel nare verhalen over zijn ouders.
Dat contact is toendertijd verbroken. Toen ik een paar jaar terug een appje kreeg van die familie, toen kreeg ik als reactie daarop hartproblemen en kon ik een klein jaar aan de hartmedicatie. Dat geeft wel aan dat ik die periode als traumatisch heb ervaren. En eerlijk gezegd schaam ik mij ook heel erg over mijn situatie, zo erg dat het mij blokkeerd en bevriest.
Het erge is ook dat ik toen niet goed doorhad hoe mijn vriend (later man) was, omdat alle energie naar dat gedoe van die ouders ging, om mij staande te houden.
Ik voel mij erg verdrietig en overweldigd en voel mij alleen. Vooral het gewetenloze gedrag van hem, dat voelt niet uit te leggen als een mokerslag. En ik vraag mijzelf steeds af met wie ik in godsnaam ben getrouwd.
Wij krijgen hulp voor onze dochter en daar doet hij zichzelf compleet anders voor en zelfs daar zegt hij iets wat niet klopt. Hij weet dat ik dan dichtklap en de schaamte is te groot en dat voelt hij prima aan.

Okay, het is duidelijk dat je man in ieder geval een pestkop is, eventuele etiketjes laten we maar achterwege. Misschien kan het goed zijn naar je huisarts of VT te gaan inderdaad. Ik vraag me wel of zij hier iets mee kunnen omdat hij het zo stiekem doet allemaal. In ieder geval het financiële plaatje en over je digid vertellen hoor. Maar je kan nu al beginnen met het volgende: reageer niet meer. Reageer niet geschokt als je weer iets gemeens merkt, reageer neutraal of niet. Hij teert op jouw geschoktheid en pijn en hij voedt zich met jouw geschokte reactie. Natuurlijk voel je wel de emotie van ' hoe kan je dit zeggen?" of 'hoe kan je zo doen?' het is zo gemeen', maar laat van buiten niets meer merken. Zo weinig mogelijk. Zo neem hem zijn wapens uit handen en kan je zelf sterker worden. Ga het feit onder ogen zien dat het op het vlak van de verhouding met jou een gemene gewetenloze man is, die je niet kan aanspreken op redelijkheid of empathie. Het gaat er nu om dat je eerst sterker wordt in zelfwaardering want je zit in een freeze. Een dingetje wat mij en andere kon helpen is: ga iets doen voor jezelf waar je plezier uit haalt. Niet iets groots: borduren, of een fotodagboek van leuk dingen maken, een breiwerk. Klinkt futiel maar het hielp om me af te leiden maar ook als een soort schild tegen alle gemenigheid. 

Ga onmiddellijk hulp zoeken alsjeblieft! Veilig Thuis of bij de gemeente.  Vraag een nieuwe digid aan. Zeg maar tegen digid.nl dat je de info kwijt bent o.i.d.
Open een nieuwe bankrekening op jouw naam. Daar hoeft hij geen akkoord voor te geven. Met een nieuwe pas.  Open nieuwe mailaccounts. Maak nieuwe accounts aan op social media. Ook hier op dit forum.
Jeetje, als ik familie van jou zou zijn of een vriendin of goede collega zou ik hem eigenhandig bij de kladden komen grijpen en jou en je kind meenemen!!!!

BritgetJones007

BritgetJones007

23-01-2026 om 13:39 Topicstarter

en het stomme is, vandaag doet hij weer normaal. Zo raar gedrag! 

BritgetJones007 schreef op 23-01-2026 om 13:39: ze

Ik zei al eerder: stop je te verbazen en verbijsterd te zijn en af te vragen waarom hij nou zo in elkaar zit. Hij is blijkbaar een type dat inconsistent gedrag vertoont en een deel van de tijd heel naar doet. Dat inconsistente, daar word je als partner helemaal naar van. Ga voelen wat het met jóu doet en ga jezelf meer ruimte geven voor wie jij bent. Trek je energie van hem terug. 

BritgetJones007 schreef op 23-01-2026 om 13:39:

Het is 1 grote mindf*ck wat hij met je doet, je gaat door dit wisselende gedrag van hem aan jezelf twijfelen en dat is een heel slecht teken. Hij manipuleert je. Laat dit forumonderwerp zien aan de mensen van Veilig Thuis, of aan je huisarts of een advocaat, dan krijgen ze een goed beeld van hoe lang dit al speelt en wat hij doet. Sowieso is dit geen veilige omgeving voor jou en je dochter. Je hebt nu continue stress. 

ooit las ik ergens dat niemand 100% van de tijd een klootzak is. Dat is ook logisch, want dan zou je geen relatie met hem zijn aangegaan. 

Dat ben je nu wel. Hij heeft je zo geconditioneerd dat jij blij bent met een normale dag ipv dat je afknapt op een slechte dag. 

Ook in je dochters belang; spreek hem tegen als hij daar liegt. Stop de schone schijn ophouden, want misschien merkt je dochter daar meer van dan je denkt. Word niet boos, maar blijf feitelijk;  goh Henk, dit is niet zoals het thuis gaat 

En wil je de huisarts bezoeken en om hulp vragen?  Benoem gerust de voorbeelden van continue gecontroleerd worden, niet je eigen DigiD mogen. Hopelijk verwijst je huisarts je dan naar mensen die kunnen helpen niet alleen praktisch, maar vooral ook om jou te helpen je krachtiger te voelen zodat je voor jezelf op gaat komen. Juist jij verdient een fijn leven! 

Bridget, jeetje dit is onacceptabel gedrag. En zo te lezen zit jij in een freeze. Kom in actie met het laatste restje verzet dat je nog kunt vinden in jezelf. Schraap al je boosheid bij elkaar en doe iets. Laat jezelf niet verder wegzakken in dit giftige moeras. Alsjeblieft Bridget, doe iets. 

En daar haal jij je aan op, totdat hij je weer keihard onderuit schopt. 

Dit wordt niet beter, echt niet. Zelf ook zo een soort relatie gehad. Dat is uiteindelijk wel geëscaleerd in geweld toen ik op het punt was dat ik niet verder wilde. Ik had al afscheid genomen in de relatie, hij kon me op dat moment niet meer manipuleren.

Ook op een “normale dag” en bij “normaal gedrag” heb jij geen toegang tot je eigen bankrekening en geen zeggenschap over je leven. Er is echt niets normaal aan deze situatie, maar je zit er al zo lang in dat je beeld van normaal enorm verschoven is.
Zoek echt hulp. Je geeft steeds voorrang aan “de boel draaiende houden”, maar niks aan deze boel moet draaiende gehouden worden. Met gierende remmen moet dit tot stilstand komen om te veranderen. Dat is eng. Maar anders blijft dit de rest van jouw of zijn leven.
Heel veel sterkte.

Ik wil je met klem adviseren om contact met veilig thuis op te nemen want hij gaat niet veranderen.
Ik snap heel goed dat je voor kinderen bij elkaar wil blijven maar dat moet de situatie wel toelaten. En dat doet het in dit geval niet. Het is echt NIET OKE hoe je behandeld, gecontroleerd en gemanipuleerd wordt. En vergeet niet dat je kinderen dit ook echt wel mee krijgen. Kinderen voelen en weten vaak meer dan je als ouder door hebt.

Nu is de tijd echt wel gekomen om jezelf te sterken en hulp te zoeken bij het verbreken van je relatie hoe moeilijk dat ook is. Zijn gedrag gaat namelijk niet veranderen. Misschien even maar niet op langer termijn.

Ik heb zelf ooit het besluit moeten nemen om mijn zoon uit huis te laten plaatsen en heb me daardoor echt jaren lang een hele slechte moeder gevoeld. Ik faalde. Ik kon niet voor mijzelf en daardoor ook echt niet voor hem zorgen achteraf gezien. Uiteindelijk ben ik blij dat ik wel die keuze gemaakt heb omdat dit voor hem en mijzelf het beste geweest is. Dit heeft natuurlijk niets met jouw situatie te maken maar de reden dat ik het aangeef is omdat ik heel goed weet hoe het is om voor je kind(eren) en jezelf te kiezen terwijl dat een van de lastigste keuzes is om te maken.

Kies voor jezelf en daarmee ook voor het belang van je kinderen. Laat zien dat je een sterke vrouw bent aan je kinderen en dat je voor jezelf en hun op kunt komen. Je kunt hier echt uitkomen maar jij bent wel aan zet en zal het zware traject moeten starten. Informeer bij veilig thuis en kijk vanuit daar welke stappen er genomen moeten worden.

je begon dit topic een jaar geleden met de vraag: Gaat dit bij jullie ook zo? Dit is toch raar

Iedereen die hier heeft gereageerd vindt het raar en meer dan dat, gevaarlijk zelfs. 
Ik ben het eens met alle bezorgde reacties die je krijgt.
Wat me opvalt is dat je nog steeds niet ingaat op alle adviezen, je reageert slechts met nog meer voorbeelden die het verhaal nog zorgelijker maken. 
Heb je een andere vraag aan het forum behalve jouw initiële vraag? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.