Relaties Relaties

Relaties

Singles unite, vierde editie 2021 deel 10


Vivixx schreef op 12-07-2021 om 00:28:

Ik vind FWB constructie heel gevaarlijk. Gevoelens liggen op de loer namelijk. Ook als ik het zo lees bij Redrose en Mamali, bepaalde frustratie (plus de gedachtes; wat als hij aan het daten is met een ander?) laat zien dat er dan toch wel verwachtingen zijn. Uiteindelijk heb ik het idee dat het uiteindelijk eindigt in 1 van de 2 die gekwetst zal worden. Dat is in ieder geval mijn eigen ervaring, heb ook wel eens zo'n constructie meegemaakt (ingerold vanuit het daten met iemand) en uiteindelijk is het moeilijk om helemaal te kunnen scheiden.

Vooral als er jaloezie/gedachtes bij komt kijken als ideeën dat hij/zij misschien met iemand anders bezig is. Geen goed teken denk ik.. Want zelf mag je dan ook verder daten toch? Maar als de klokken gelijk staan bij beide partijen dan is het helemaal prima natuurlijk. Op die manier kan je wel weer wat genegenheid krijgen van iemand

Kúnnen op de loer liggen. De grens ligt idd om te stoppen op het moment als een van de twee meer gevoelens ontwikkelt en op die manier dan toch denkt dat er meer in zit. Vaker niet dan wel. 

Ook ik ken het overigens. Niet de jaloezie want dat woord is me onbekend qua gevoel. Wel het idee dat er meer in zou kunnen zitten terwijl dat van zijn kant niet zo was.

BeertjeColargol schreef op 11-07-2021 om 23:38:

[..]

Ik heb niet zo veel succes op dating sites. Het is tot nu toe nauwelijks tot een date gekomen, laat staan dat ik er een FWB vind.

Is dit je eerste FWB of heb je eerder ook al FWB gehad? En hoe heb je die ontmoet?
Ik ben een beetje nieuwsgierig naar het verschijnsel FWB. Ik kom van het Viva Forum en ik kreeg daar de indruk dat bijna alle single vrouwen daar wel een FWB hebben, of anders wel af en toe een ONS hebben.

Nee nooit eerder gehad.... Ik denk ik dat het wel meevalt hoor dat bijna alle single vrouwen zoiets hebben..

Die indruk kreeg ik op het viva forum iig niet.. 




Het is ook gevaarlijk hoor Vivi ben ik met je eens.. Maar ik ben al zolang" op zoek"en zonder succes dat ik nu zoiets heb ik zie wel waar het schip strand..

En ik kijk ook verder ondertussen maar ben nu weer op het punt van stoppen met de datingapps omdat er toch niks gebeurt... 

hier er inderdaad ook in gerold tijdens het daten. 

Maar laten die frustraties zien dat er hoop is dat er meer in zit? Ik denk niet per se. Als ik aan een vriendin merk dat ze aan het daten is kan ik dezelfde steek van jaloezie voelen, niet omdat ik het haar niet gun maar omdat ik ook graag die gevoelens van leuk en daten weer zou hebben. Daarnaast zou ik het jammer vinden als het stopt/we minder tijd zouden doorbrengen omdat het wel heel gezellig is. 

Ik kijk nog af en toe wel op dating apps maar voelt voor mij als trekken aan een dood paard. Dat geeft me dus meer frustratie dan de fwb. Ik zeg ook nergens dat ik niet verder zoek en hij dat ook niet mag. 

En ik zie wel hoe lang het leuk blijft voor mij. 

ik al 3 jaar een soort fwb
Was destijds zeker niet op zoek naar een relatie. Via datingapp en nauwelijks gechat, enorme klik bij de eerste date.
Zet er soms een punt achter, want toch te oppervlakkig, maar komen steeds weer bij elkaar. Nu zelfs vorige week een soort liefdesverklaring, weet niet wat ik ermee aan moet!

FormalLemur62

FormalLemur62

12-07-2021 om 23:59

Hoi!

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

13-07-2021 om 00:02

En hebben jullie nu ook bepaalde regels of afspraken met een FWB? Zijn jullie exclusief met jullie FWB of hebben jullie afgesproken dat je er ook een ander bij mag hebben?

FormalLemur62

FormalLemur62

13-07-2021 om 00:10

Voor mij werkt het niet (ik ben een man), zelfs een ONS brengt mij in de war. Dus doe ik dat niet meer.

Van maanden aan mijzelf werken, heb ik nu opeens drie dates in een week staan. Ik ga met allemaal een uur of een paar uurtjes wat drinken en dan zie ik het wel.

FormalLemur62

FormalLemur62

13-07-2021 om 00:13

Vivixx schreef op 12-07-2021 om 00:28:

Ik vind FWB constructie heel gevaarlijk. Gevoelens liggen op de loer namelijk. Ook als ik het zo lees bij Redrose en Mamali, bepaalde frustratie (plus de gedachtes; wat als hij aan het daten is met een ander?) laat zien dat er dan toch wel verwachtingen zijn. Uiteindelijk heb ik het idee dat het uiteindelijk eindigt in 1 van de 2 die gekwetst zal worden. Dat is in ieder geval mijn eigen ervaring, heb ook wel eens zo'n constructie meegemaakt (ingerold vanuit het daten met iemand) en uiteindelijk is het moeilijk om helemaal te kunnen scheiden.

Vooral als er jaloezie/gedachtes bij komt kijken als ideeën dat hij/zij misschien met iemand anders bezig is. Geen goed teken denk ik.. Want zelf mag je dan ook verder daten toch? Maar als de klokken gelijk staan bij beide partijen dan is het helemaal prima natuurlijk. Op die manier kan je wel weer wat genegenheid krijgen van iemand

Dit vind ik ook. Als ik iemand heb waar ik intiem mee ben, dan kan ik niet voor iemand anders open staan. 

Fladder schreef op 12-07-2021 om 23:17:

ik al 3 jaar een soort fwb
Was destijds zeker niet op zoek naar een relatie. Via datingapp en nauwelijks gechat, enorme klik bij de eerste date.
Zet er soms een punt achter, want toch te oppervlakkig, maar komen steeds weer bij elkaar. Nu zelfs vorige week een soort liefdesverklaring, weet niet wat ik ermee aan moet!

Ik heb dit precies hetzelfde, anderhalf jaar op en af....Al paar keer contact verbroken, dan de één dan de ander, maar 1 van ons begint elke keer weer met appen... 

Ook gelijk een klik bij de eerste date, en dat is nog steeds zo..hij is gewoon soort onderdeel van mijn leven geworden.. 

Snap dat je even niet weet wat je met liefdesverklaring aan moet, sta jij niet open voor meer? 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

13-07-2021 om 16:34

BeertjeColargol schreef op 11-07-2021 om 23:38:

[..]
Ik ben een beetje nieuwsgierig naar het verschijnsel FWB. Ik kom van het Viva Forum en ik kreeg daar de indruk dat bijna alle single vrouwen daar wel een FWB hebben, of anders wel af en toe een ONS hebben.

Het is voor een vrouw ook veel makkelijker een man te scoren dan andersom is mijn ervaring. Of bijna alle single vrouwen een FwB of regelmatig ONS hebben, geen idee. Zoals je hier al leest is dit niet voor iedereen weggelegd. Zoveel mensen, zoveel wensen. 

BeertjeColargol schreef op 13-07-2021 om 00:02:

En hebben jullie nu ook bepaalde regels of afspraken met een FWB? Zijn jullie exclusief met jullie FWB of hebben jullie afgesproken dat je er ook een ander bij mag hebben?

Het is alweer jaren geleden want het zegt me nu niets meer maar nee, een FWB mag van mij geen exclusiviteit verwachten. Dan is het een relatie. Ik wil nog kunnen daten. 
Wanneer een fwb exclusiviteit verwacht gaan er bij mij alarmbellen aan, dan wil hij meer, wat bij ons ook het geval was. Meteen afstand genomen. 

Hallo trouwens 😀

Julia_

Julia_

13-07-2021 om 19:30 Topicstarter

Ik heb geen ervaring met FWB maar wat ik van mijzelf weet is dat er gevoel bij komt kijken. 

Jaren terug ONS geprobeerd. En ik sloeg op slot. Werd niet zo best op gereageerd door de andere partij. 
Tweede keer 2 jaar terug. Leuke man, charmeur. Ging niet op slot, maar ...het deed mij toen we er dan mee bezig waren weinig. Is het al voorbij? Hoe moet ik kijken. 

Zo ook maar een account aangemaakt. Voor degenen die mij kennen, hoi hoi. Voor degenen die mij niet kennen ook hoi hoi. Zelfde nick als op Viva alleen zonder de 1, weet niet waarom die er toenderijd bij kwam. En tja FWB en ONS ik ken ze niet. Of tenminste niet van ik als man, maar ik als tgirl genoeg ONS gehad. Of nee niet eens ON gewoon een paar uur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.