Relaties Relaties

Relaties

Moeite met acceptatie gender?


Miraval schreef op 10-04-2022 om 14:07:

[..]

Nee die zitten niet in een verkeerd lichaam maar ja ik denk wel een foutje in de natuur eerlijk gezegd....

Misschien is dat juist geen foutje van de natuur? De natuur herstelt doorgaans als iets uit balans raakt en de mens is redelijk doorgeschoten wat overbevolking betreft dus onvruchtbaarheid (en geen aangeboren kinderwens hebben) zijn er wellicht om de balans te herstellen? 

Miraval schreef op 10-04-2022 om 14:07:

[..]

Nee die zitten niet in een verkeerd lichaam maar ja ik denk wel een foutje in de natuur eerlijk gezegd....

Ah dus homo’s en lesbiennes zijn ook een foutje van de natuur. Vrouwen die bewust kindvrij zijn, ook een foutje van de natuur. Alles wat niet in het “juiste” hokje past gaan we een foutje noemen. Bijzonder wel dat de natuur zoveel fouten maakt, zet je toch aan het denken. 

De reacties in dit topic zijn exact waarom er “schreeuwers” nodig zijn om op te komen voor hunzelf, alles wat niet in iemands wereld past is fout en klopt niet en hoef je al helemaal niet te respecteren, kom nou. 

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 14:20:

[..]

Ah dus homo’s en lesbiennes zijn ook een foutje van de natuur. Vrouwen die bewust kindvrij zijn, ook een foutje van de natuur. Alles wat niet in het “juiste” hokje past gaan we een foutje noemen. Bijzonder wel dat de natuur zoveel fouten maakt, zet je toch aan het denken.

De reacties in dit topic zijn exact waarom er “schreeuwers” nodig zijn om op te komen voor hunzelf, alles wat niet in iemands wereld past is fout en klopt niet en hoef je al helemaal niet te respecteren, kom nou.

Niemand zegt dat je die helemaal niet hoeft te respecteren.  Minerva geeft antwoord op een vraag.

Beertjelief schreef op 10-04-2022 om 13:48:

[..]


Geldt dat dan ook voor onvruchtbare vrouwen met een kinderwens
Foutje van de natuur en ook zij zitten dan in een verkeerd lichaam?

Nou ja, dat is wel ook een fout van de natuur. Niet een volledig verkeerd lichaam, maar dat deel functioneert toch niet naar behoren.

Ik bedoel ook niet dat die persoon een fout van de natuur is he. Denk dat het wel goed is dat onderscheid ff helder te hebben.

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 14:20:

[..]

Ah dus homo’s en lesbiennes zijn ook een foutje van de natuur. Vrouwen die bewust kindvrij zijn, ook een foutje van de natuur. Alles wat niet in het “juiste” hokje past gaan we een foutje noemen. Bijzonder wel dat de natuur zoveel fouten maakt, zet je toch aan het denken.

De reacties in dit topic zijn exact waarom er “schreeuwers” nodig zijn om op te komen voor hunzelf, alles wat niet in iemands wereld past is fout en klopt niet en hoef je al helemaal niet te respecteren, kom nou.

Fouten mogen gewoon hoor. Iedereen heeft zijn flaws en de natuur ook. Het is jouw idee dat fout gelijk staat aan klopt niet en hoef je niet te respecteren. 

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 14:20:

[..]

Ah dus homo’s en lesbiennes zijn ook een foutje van de natuur. Vrouwen die bewust kindvrij zijn, ook een foutje van de natuur. Alles wat niet in het “juiste” hokje past gaan we een foutje noemen. Bijzonder wel dat de natuur zoveel fouten maakt, zet je toch aan het denken.

De reacties in dit topic zijn exact waarom er “schreeuwers” nodig zijn om op te komen voor hunzelf, alles wat niet in iemands wereld past is fout en klopt niet en hoef je al helemaal niet te respecteren, kom nou.

Dat is toch niet hetzelfde? Ongewenst kinderloos en dus een lichaam hebben dat niet doet wat je graag zou willen is toch niet te vergelijken met houden van iemand vam het zelfde geslacht? Dat 1e is verdrietig en dat 2e vooral mooi. Bewust kindvrij is ook een keuze, hardstikke prima. Een man die een vrouwenlijf heeft gekregen van de natuur, iets minder prima. Vraag maar aan die man. 

Nogmaals, die mensen zijn geen foutje van de natuur. De manier waarop hun lichaam werkt mss wel.

Dat heeft overigens ook niks te maken met een gebrek aan respect. Of iemand erkennen.

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 14:20:

[..]

Ah dus homo’s en lesbiennes zijn ook een foutje van de natuur. Vrouwen die bewust kindvrij zijn, ook een foutje van de natuur. Alles wat niet in het “juiste” hokje past gaan we een foutje noemen. Bijzonder wel dat de natuur zoveel fouten maakt, zet je toch aan het denken.

De reacties in dit topic zijn exact waarom er “schreeuwers” nodig zijn om op te komen voor hunzelf, alles wat niet in iemands wereld past is fout en klopt niet en hoef je al helemaal niet te respecteren, kom nou.

Jezus hoe zo uit zijn verband rukken...

Als je om medische redenen geen kinderen kunt krijgen dus er is iets lichamelijks aan de hand, dan is dat een foutje van de natuur ja... 

Miraval schreef op 10-04-2022 om 15:31:

[..]

Jezus hoe zo uit zijn verband rukken...

Als je om medische redenen geen kinderen kunt krijgen dus er is iets lichamelijks aan de hand, dan is dat een foutje van de natuur ja...

Ik herhaal simpel wat ik lees

Meesje schreef op 10-04-2022 om 11:12:

Ik vind hier meelezen wel leerzaam en inzichtgevend!

Ik denk dat mijn weerstand tegen non-binaire personen iig voor een deel komt omdat ik vooralsnog alleen 'de schreeuwerds' ken.

Ken je die dan ook ‘in het echt’? Ik ken er een paar en dat zijn in feite kwetsbare jongeren met bij momenten typisch puberale sturm in drang. En verder aardige en leuke mensen. Ik heb als volwassene niet de neiging om daar de competitie mee aan te gaan. Ik probeer ze gewoon te respecteren en hoop dat ze hun weg ermee vinden. Ze moeten nog volwassen worden en tegen die tijd is er vast het een en ander uitgekristalliseerd en tot rust gekomen. Ik gun ze ook gewoon die ‘wilde’ periode dat je denkt dat je het beter weet dan ieder ander 😂. Ze komen er in de meeste gevallen vanzelf achter dat het zo niet helemaal werkt. 

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 16:21:

[..]

Ik herhaal simpel wat ik lees

Jij herhaalt wat je wil lezen. Dat is iets heel anders.

Miraval schreef op 10-04-2022 om 16:29:

[..]

Jij herhaalt wat je wil lezen. Dat is iets heel anders.

Absoluut niet, ik zou liever lezen dat het niemand iets kan schelen wat iemand aanspreektitel is. Dat iemands gender er helemaal niet toe doet 

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 16:32:

[..]

Absoluut niet, ik zou liever lezen dat het niemand iets kan schelen wat iemand aanspreektitel is. Dat iemands gender er helemaal niet toe doet

Daar ging het gesprek toch helemaal niet over? Het ging over of iets een 'foutje van de natuur' is, maar jij maakt daarvan dat iemand niet gerespecteerd wordt.  Dat heeft nou eens niks met elkaar te maken. 

Lily. schreef op 10-04-2022 om 16:44:

[..]

Daar ging het gesprek toch helemaal niet over? Het ging over of iets een 'foutje van de natuur' is, maar jij maakt daarvan dat iemand niet gerespecteerd wordt. Dat heeft nou eens niks met elkaar te maken.

 Iemand niet willen aanspreken met de gewenste titel heeft wel degelijk te maken met respect hebben voor een ander. 
Mensen een foutje van de natuur noemen omdat ze niet in het veilige kader passen is ook een gebrek aan respect. Daar ging het precies wel over in dit topic. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-04-2022 om 17:11

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 17:05:

[..]

Iemand niet willen aanspreken met de gewenste titel heeft wel degelijk te maken met respect hebben voor een ander.
Mensen een foutje van de natuur noemen omdat ze niet in het veilige kader passen is ook een gebrek aan respect. Daar ging het precies wel over in dit topic.

Jij zegt het allemaal net iets anders dan het bedoeld wordt. Doe je dat expres? 

Vavoom schreef op 10-04-2022 om 17:05:

[..]

Iemand niet willen aanspreken met de gewenste titel heeft wel degelijk te maken met respect hebben voor een ander.
Mensen een foutje van de natuur noemen omdat ze niet in het veilige kader passen is ook een gebrek aan respect. Daar ging het precies wel over in dit topic.

Tja, als jij het zo wil lezen kan ik er verder ook niks aan doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.