Relaties Relaties

Relaties

Huissleutel

vraagje?  Ik heb twee kinderen die al het huis uit zijn, nu twijfelen we of we ze een sleutel van het ouderlijk huis zullen geven. Ze willen het zelf wel, maar ik weet het niet. Komen ze te pas en te onpas binnen wandelen. Wat is jullie mening hierover ? 


Vrijevlinder schreef op 12-01-2023 om 08:17:

Hebben de mensen waarvan de kinderen altijd binnen kunnen komen nooit eens seks op gekke tijden of plekken?

Dat ze altijd binnen KUNNEN komen, wil niet zeggen dat ze dat ook doen. Even appen of bellen van tevoren, of als je onaangekondigd voor de deur staat gewoon aanbellen. Als ze je privacy niet respecteren, mag je daar iets van zeggen. 

Maar als de kinderen niet onaangekondigd langskomen... Waarom hebben ze dan perse een sleutel nodig ?

Vrijevlinder schreef op 12-01-2023 om 08:17:

Hebben de mensen waarvan de kinderen altijd binnen kunnen komen nooit eens seks op gekke tijden of plekken?

In dat geval doe ik de klippen op de deur aan de binnenkant en moeten ze alsnog ( aan)bellen


BlairW schreef op 12-01-2023 om 09:02:

[..]

Ik heb nooit seks op gekke tijden of plekken nee. Hier kan rustig iemand binnen komen lopen overdag hoor. En ik heb mijn schoonouders en ouders ook nooit betrapt erop.

En dit. Die anderhalve keer per jaar dat het dan wel gebeurt gaat de deur dus van binnenuit  extra op slot. En moeder en schoonmoeder  zijn alleen en op leeftijd. Die zie ik nog niet zo snel met de buurman overdag de wildste standjes op de keukentafel doen.

Lieveheersbeest schreef op 12-01-2023 om 09:14:

Maar als de kinderen niet onaangekondigd langskomen... Waarom hebben ze dan perse een sleutel nodig ?

Voor als er toch eens nood aan de man is. Ik heb wel eens buiten gestaan zonder sleutel. Onze sleutel ligt ook bij vrienden verderop in onze wijk. Dat was toen toch verdomd handig! Ook wel eens gehad dat schoonouders waren vergeten de verwarming laag te draaien toen ze 5 weken op vakantie gingen. Dan hoppen we even langs om dat nog te doen. We geven ook de plantjes water en doen de post als ze langdurig weg zijn. En andersom dus ook. Een paar jaar geleden is onze badkamer verbouwd en konden we bij hen douchen. Daarvoor is die sleutel dus gewoon handig.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-01-2023 om 09:29

BlairW schreef op 12-01-2023 om 09:24:

[..]

Voor als er toch eens nood aan de man is. Ik heb wel eens buiten gestaan zonder sleutel. Onze sleutel ligt ook bij vrienden verderop in onze wijk. Dat was toen toch verdomd handig! Ook wel eens gehad dat schoonouders waren vergeten de verwarming laag te draaien toen ze 5 weken op vakantie gingen. Dan hoppen we even langs om dat nog te doen. We geven ook de plantjes water en doen de post als ze langdurig weg zijn. En andersom dus ook. Een paar jaar geleden is onze badkamer verbouwd en konden we bij hen douchen. Daarvoor is die sleutel dus gewoon handig.

Dit idd. Om deze redenen heb ik ook de sleutels van de buren en zij die van ons. Erg makkelijk hoor. 

Ik woon al lang en breed niet meer thuis, maar heb ergens geloof ik wel een sleutel van mijn ouderlijk huis. Gewoon, voor het geval dat er iets is en ik naar binnen moet kunnen.
Andersom trouwens ook. Zo kwam ik een keer thuis, ik rook koffie en de pot was nog warm, maar leeg. Mijn ouders waren langs geweest, maar Monika was niet thuis, dus even wat gedronken en weer naar huis gegaan. 

Lieveheersbeest schreef op 12-01-2023 om 09:14:

Maar als de kinderen niet onaangekondigd langskomen... Waarom hebben ze dan perse een sleutel nodig ?

Om mij te komen "redden" als ik oud ben en gevallen en niet meer reageer op appjes/de telefoon.

Nu wonen ze nog thuis en is het dus ook hun huis. We houden allemaal rekening met elkaar. Ik onderneem geen activiteiten waar zij last van zouden kunnen hebben als ze onverwacht binnenlopen.

Als ze straks op eigen benen staan en een eigen woning hebben zijn ze altijd welkom en mogen ook met hun eigen sleutel naar binnen maar wel even laten weten dat je onderweg bent, dan zorg ik dat ik aangekleed ben.



Sinds kort heb ik ook een sleutel van de buurvrouw. Daarbij is de afspraak gemaakt dat ik niet zomaar naar binnen ga. Ik kan aanbellen of appen dat ik iets wil vragen/brengen. Als zij echter niet reageert op appjes/aanbellen mag ik wel naar binnen. Ergens voor kerst heeft ze een halve nacht op de grond naast haar bed gelegen, ze was uit bed gegleden toen ze naar het toilet wilde gaan en kon er niet meer terug in komen. Toen na uren de medicatie tegen migraine wat uitgewerkt raakte kon ze zich beter focussen en terugkomen in bed.

Ze vond dat een angstige ervaring en wilde toen dat er iemand in de buurt haar huis in kon als ze alarm kon slaan. Familie van haar woont allemaal op meer dan 100 km afstand, daar is geen acute hulp van te verwachten.

Lieveheersbeest schreef op 12-01-2023 om 09:14:

Maar als de kinderen niet onaangekondigd langskomen... Waarom hebben ze dan perse een sleutel nodig ?

Ik heb de mijne gewoon nooit ingeleverd

Maar toen ik had afgesproken, maar er eerder was dan mijn ouders was het fijn dat ik al naar binnen kon.

Of de keer dat mijn vader op zolder was en te doof was om de bel te kunnen horen. Of precies net in de tuin bezig is. Meestal ga ik dus sowieso wel met de sleutel naar binnen, maar dus wel op afspraak.

BlairW schreef op 12-01-2023 om 09:24:

[..]

Voor als er toch eens nood aan de man is. Ik heb wel eens buiten gestaan zonder sleutel. Onze sleutel ligt ook bij vrienden verderop in onze wijk. Dat was toen toch verdomd handig! Ook wel eens gehad dat schoonouders waren vergeten de verwarming laag te draaien toen ze 5 weken op vakantie gingen. Dan hoppen we even langs om dat nog te doen. We geven ook de plantjes water en doen de post als ze langdurig weg zijn. En andersom dus ook. Een paar jaar geleden is onze badkamer verbouwd en konden we bij hen douchen. Daarvoor is die sleutel dus gewoon handig.

Ohja dat is de reden dat onze buren de sleutel hebben. Zou voor mij geen reden zijn om mijn ouders een sleutel te geven.

Mug schreef op 12-01-2023 om 09:29:

[..]

Dit idd. Om deze redenen heb ik ook de sleutels van de buren en zij die van ons. Erg makkelijk hoor.

En zowel mijn moeder als wij hebben ook nog een sleutelkastje.  


Schoonzus had zich laatst buitengesloten en ik was dichtsbijzijnde met sleutel maar nam niet op. Inmiddels hebben zij ook verstopt een sleutelkastje.  

Zuster2021 schreef op 11-01-2023 om 16:19:

duidelijke reacties, ik ga overstag , ze krijgen een sleutel, maar eerst appen voordat ze langs komen. En idd in nood gevallen kunnen ze altijd naar binnen

Wat is er zo geheim dat ze niet naar binnen mogen?

Miepjecody schreef op 12-01-2023 om 11:39:

[..]

Wat is er zo geheim dat ze niet naar binnen mogen?

Lees mijn bijdrage even. Niks geheim, gewoon een kwestie van elkaars privacy respecteren.

Zuster2021

Zuster2021

12-01-2023 om 13:00 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 12-01-2023 om 12:18:

[..]

Lees mijn bijdrage even. Niks geheim, gewoon een kwestie van elkaars privacy respecteren.

Dit dus, privacy samen met mijn man, en natuurlijk zijn de kinderen dag en nacht welkom. Maar is het zo raar om het bezoekje aan te kondigen , mwah vind ik niet hoor. Man en ik hebben ook nog een leven naast de kinderen . Sleutel is idd makkelijk bij eventuele situaties waarbij het nodig is dat ze makkelijk in huis kunnen 

Lieveheersbeest schreef op 12-01-2023 om 09:39:

[..]

Ohja dat is de reden dat onze buren de sleutel hebben. Zou voor mij geen reden zijn om mijn ouders een sleutel te geven.

Mijn ouders wonen ver weg en komen hier regelmatig logeren. Ze gaan dan vaak pas weg als wij al naar ons werk zijn, of komen juist aan als wij nog aan het werk zijn. Dan is een sleutel toch wel handig. En schoonouders wonen vlakbij, dus als ik mezelf buiten sluit of zo dan kan ik hem ook bij hen halen als die vrienden waar er ook 1 ligt niet thuis zijn. Vind ik ook wel praktisch. Onze buurvrouw wil onze sleutel niet. Ze heeft eens de plantjes gedaan, maar gaf daarna de huissleutel ook weer terug. Dat kan dus ook en dan zijn schoonouders dus een prima alternatief. Die vrienden met sleutel zijn altijd tegelijk met ons op vakantie, dus schiet niet op om hen te vragen voor de plantjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.