Psyche en mentaal
Elmie
17-06-2025 om 14:23
Het gaat echt even helemaal niet goed met me
Zoals ik in de titel al zeg, gaat het echt even helemaal niet goed met me en weet ik even niet wat te doen.
Ik heb eerder een burn out gehad en heb daar restverschijnselen aan over gehouden. Ik heb nu een behoorlijke terugval. Zit tegen paniek aan. Heb heel weinig energie, in rust een behoorlijk hoge hartslag, voel me erg slap en zie overal tegenop.
Ik heb een haptonome maar die is op vakantie dus daar kan ik nu niet terecht. Morgen ga ik de huisarts bellen want dit gaat niet de goede kant op.
Ik heb ook een zoon van 10 die aardig wat sturing vraagt omdat hij adhd en autisme heeft. Ik merk dat het door mijn vingers glipt. Dat de regie in de opvoeding uit mijn handen glipt en dat beangstigt me.
Aan de ene kant zoek ik afleiding maar aan de andere kant heb ik daar weinig energie voor.
Wat is nou wijsheid om op dit moment te doen? Zoon komt zo thuis uit school en er moeten eigenlijk hapjes gemaakt worden voor morgen om mee te nemen naar school en het is eigenlijk iets simpels wat hij heeft uitgekozen maar ik zie er zo tegenop
Hoe krijg ik mezelf weer op de rails? Ik slik trouwens een heel klein beetje ad. Afgebouwd jaren terug van 150 naar 10.
O ja, en ik zit in de overgang en heb daarvoor een spiraal laten plaatsen en plak hormoonpleisters. Dit leek in het begin te helpen maar niet voldoende dus.
Fijn als jullie reageren!
Elmie
28-09-2025 om 18:11
Vanmiddag 2 uur op een druk terras gezeten en genoten van een hapje en een drankje. Zo blij dat ik dit weer kon 😀
Elmie
01-10-2025 om 13:33
Vandaag helaas een slechte dag. Paniekerig en onrustig in mijn lijf. Probeer mezelf met puzzelen een beetje af te leiden.
Morgen weer alleen. Vind ik altijd lastig als ik me voel zoals nu.
Dus stapje terug na een opwaartse spiraal.
Mvtj
01-10-2025 om 18:32
Elmie schreef op 01-10-2025 om 13:33:
Vandaag helaas een slechte dag. Paniekerig en onrustig in mijn lijf. Probeer mezelf met puzzelen een beetje af te leiden.
Morgen weer alleen. Vind ik altijd lastig als ik me voel zoals nu.
Dus stapje terug na een opwaartse spiraal.
Het zal vaak met twee stappen vooruit en één stap terug gaan. Ik heb geleerd dat het heel erg helpt om niet weer in de paniek te schieten om de paniek. Babysteps...
Elmie
01-10-2025 om 21:39
Mvtj schreef op 01-10-2025 om 18:32:
[..]
Het zal vaak met twee stappen vooruit en één stap terug gaan. Ik heb geleerd dat het heel erg helpt om niet weer in de paniek te schieten om de paniek. Babysteps...
Klopt, dat weet ik en herken ik 😎 En oppassen dat dat niet gebeurt inderdaad.
Vandaag kwam het vooral door emoties heb ik gemerkt. Toen ik even gehuild en gepraat had, werd ik rustig en verdween de paniek naar de achtergrond.
Elmie
08-10-2025 om 09:21
Gisteren had ik een vriendin op bezoek die ik 4 maanden niet gezien had. Was heel fijn!
Ik heb een goede week achter de rug zonder paniek 💪
Vanmorgen was het even stressig omdat zoon over de rooie was en ik hem bijna niet naar school kreeg.
Nu zo even een boodschapje doen.
Man is vandaag op kantoor en ik voel me iets minder dus laat de dag maar op me af komen.
Elmie
09-10-2025 om 10:25
Gisteren een goede dag gehad. Fijn!
Nu richting paniek in mijn gevoel. Werd al zo wakker. Na het douchen wel iets beter. Zit te twijfelen om iets in te nemen. Zo even brood halen. Op dit soort momenten zou ik iemand om heen moeten hebben voor afleiding.
De laatste nachten zijn ook onrustig en dat neem ik dan mee de dag in. Maar nemen zoals het komt 💪
Knutselkei
09-10-2025 om 11:13
Zonnetje schijnt, groet de mensen die je tegenkomt. Dat leidt ook af.
Elmie
09-10-2025 om 15:09
Knutselkei schreef op 09-10-2025 om 11:13:
Zonnetje schijnt, groet de mensen die je tegenkomt. Dat leidt ook af.
Ja dat doe ik altijd. Fijn om zo even contact te maken 😊
Sinds vorige week woensdag geen paniek meer gehad. Een mijlpaal 😃
Straks naar de fysio.
Knutselkei
09-10-2025 om 15:29
Kijk dat is goed om te horen. Ik groet ook altijd, vanuit de kant om iemand even te "zien". Het is fijn om even gezien te worden.
Roos57
09-10-2025 om 15:46
Elmie schreef op 09-10-2025 om 15:09:
[..]
Sinds vorige week woensdag geen paniek meer gehad. Een mijlpaal 😃
🎉 top