Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 10:32 Topicstarter

Ik zit even wat te eten en dan hoop ik dat ik straks genoeg moed heb verzameld om even een grotere ronde buiten te doen. Heb het echt even nodig maar ben nog niet helemaal rustig. 

Schoondochter schreef op 08-07-2025 om 10:17:

[..]

Let op dat je je kwetsbaarheid niet laat kleuren dat je kind gewoon kind is. Die moeten grenzen opzoeken en daar overheen gaan. Niet om jou te pesten of ergens gebruik van te maken, maar omdat het kinderen zijn en grenzen zoeken daarbij hoort. Maak je kind niet volwassener dan hij is.

Ja dat had ik me gisteren ook gerealiseerd. Het zijn momentopnames dat hij dat doet. 

Ik denk dat mijn pestverleden op zo'n moment om de hoek komt kijken. 

Maar bedankt voor het delen van je inzicht. Is ook goed om af en toe terug te lezen als ik weer in dat gevoel ga zitten.

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 11:19 Topicstarter

Ik merk dat ik zo'n honger heb naar contact. Net een rondje gelopen en kwam bijna niemand tegen. Heb zo'n behoefte aan een praatje  Maar wel lekker gelopen.

Elmie schreef op 08-07-2025 om 11:19:

Ik merk dat ik zo'n honger heb naar contact. Net een rondje gelopen en kwam bijna niemand tegen. Heb zo'n behoefte aan een praatje Maar wel lekker gelopen.

supermarkt met een kassière? Of een tuincentrum oid. Of is die drempel te groot voor je? 

Elmie schreef op 08-07-2025 om 11:19:

Ik merk dat ik zo'n honger heb naar contact. Net een rondje gelopen en kwam bijna niemand tegen. Heb zo'n behoefte aan een praatje Maar wel lekker gelopen.

Of even bellen met een vriendin of familielid? En de Luisterlijn is er ook altijd.

Goedemorgen.

Elmie

Elmie

09-07-2025 om 09:02 Topicstarter

Ysenda schreef op 08-07-2025 om 11:30:

[..]

supermarkt met een kassière? Of een tuincentrum oid. Of is die drempel te groot voor je?

Nu nog wel ja. Supermarkt staat wel op mijn lijstje om te gaan doen.

Elmie

Elmie

09-07-2025 om 09:04 Topicstarter

Mvtj schreef op 08-07-2025 om 11:46:

[..]

Of even bellen met een vriendin of familielid? En de Luisterlijn is er ook altijd.

Ik heb mijn moeder gebeld. Ik heb vannacht de tablet klaar gelegd voor het eventueel de luisterlijn te bellen maar ik hen het niet nodig gehad 💪

s avonds nog een stuk met man gelopen. Dat was erg fijn!

Elmie

Elmie

09-07-2025 om 09:05 Topicstarter

Roos57 schreef op 09-07-2025 om 08:48:

Goedemorgen.

Goedemorgen. Nu wel weer dat mijn adem weer niet goed zit. Proberen om er niet van in paniek te raken. 

Toch weer paniek net 😐 Mijn kalmeringsmiddel is opgehoogd na overleg met de huisarts gisteren.

Wie begeleid de ophoging van je ad ?

Elmie

Elmie

09-07-2025 om 10:31 Topicstarter

Roos57 schreef op 09-07-2025 om 10:18:

Wie begeleid de ophoging van je ad ?

de huisarts. Maar dit gaat om de alprazolam.

Ja dat snap ik . Maar misschien heb je meer nodig dan de huisarts. 

Elmie

Elmie

09-07-2025 om 11:47 Topicstarter

Roos57 schreef op 09-07-2025 om 10:38:

Ja dat snap ik . Maar misschien heb je meer nodig dan de huisarts.

Waar denk je dan aan? Want ik kom bij de poh en mijn haptonome. 

een psycholoog of misschien zelf de sggz 

Hè wat naar Elmie. Je schrijft zo vaak over je ademhaling, is er al gekeken naar (chronische) hyperventilatie?

Elmie

Elmie

09-07-2025 om 14:28 Topicstarter

Roos57 schreef op 09-07-2025 om 12:01:

een psycholoog of misschien zelf de sggz

Ik schrik wel een beetje van je berichtje. Voelt opeens alsof het heel ernstig is.

Ben net naar de winkel geweest 💪 Dat was een overwinning.

Maar dan staat er een kennis voor de deur die niks van de situatie af weet en dan zeg ik dat het voorlopig niet kan en dan gaat ze twijfelend weg en dat voelt dan rottig.

Voel me vandaag lichamelijk ook niet heel goed. Ophoging van de medicijnen klopte niet. Had andere moeten ophogen.

Sorry voor mijn klaagzang. Wou dat alles weer normaal was en dat dit een boze droom is 😔

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.