Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

Elmie schreef op 30-06-2025 om 12:41:

[..]

De huisarts heeft de verhoogde hartslag wel gemeten maar er verder niks mee gedaan.Mijn hartslag is hoog terwijl ik in rust ben. En dit was ook voor de ophoging van de Ad.

Is het wijsheid om dit nog een keer bij de huisarts aan te kaarten want het komt mijn herstel niet ten goede. Maar Ik wil ook niet te vaak bij de huisarts aankloppen.

Ik twijfel trouwens ook of ik het spiraal niet moet laten verwijderen.

Ja, het is verstandig dit nogmaals bij de ha aan te kaarten want je voelt geen verbetering ook niet na langere tijd. 

Waarom wil je niet te vaak bij de huisarts aankloppen? Wat is te vaak? Als er iets is wat dus makkelijk aan te tonen is, die verhoogde hartslag dan is dat toch reden om er wel vaker heen te gaan. Jij bent geen arts, zij wel. 

Elmie

Elmie

01-07-2025 om 08:29 Topicstarter

Ysenda schreef op 30-06-2025 om 14:17:

[..]

Ja, het is verstandig dit nogmaals bij de ha aan te kaarten want je voelt geen verbetering ook niet na langere tijd.

Waarom wil je niet te vaak bij de huisarts aankloppen? Wat is te vaak? Als er iets is wat dus makkelijk aan te tonen is, die verhoogde hartslag dan is dat toch reden om er wel vaker heen te gaan. Jij bent geen arts, zij wel.

Ik heb het bij de poh aangegeven en die gaat het aankaarten bij de huisarts.

Slecht begin vd dag. Adem niet onder controle. Gaat wel wat beter dan toen ik opstond.

Straks rustig aan douchen.

Elmie

Elmie

01-07-2025 om 08:51 Topicstarter

Het gaat toch weer niet goed. Paniek, adem niet goed, hoge hartslag. Wil dan iedereen bellen en dat er iemand in dezelfde ruimte is. En dat kan niet altijd.

Ik weet het probeer afleiding te zoeken maar het overheerst alles even op dit moment.

Elmie schreef op 01-07-2025 om 08:51:

Het gaat toch weer niet goed. Paniek, adem niet goed, hoge hartslag. Wil dan iedereen bellen en dat er iemand in dezelfde ruimte is. En dat kan niet altijd.

Ik weet het probeer afleiding te zoeken maar het overheerst alles even op dit moment.

Heel naar begin van de dag idd. Wat je kunt doen is de eerder genoemde luisterlijn bellen. 

Elmie

Elmie

01-07-2025 om 20:43 Topicstarter

Ysenda schreef op 01-07-2025 om 09:50:

[..]

Heel naar begin van de dag idd. Wat je kunt doen is de eerder genoemde luisterlijn bellen.

Ja dat had ik inderdaad kunnen doen. Heb daar nog wel een beetje gene voor omdat ik zo aan het roepen ben als ik in paniek ben.

Heb propranolol gekregen om de hartslag naar beneden te krijgen. Ben je daar bekend mee Roos of iemand anders?

ja ik ken het . Het regelt de hartslag 
Je wordt zenn 😜

Elmie

Elmie

01-07-2025 om 21:46 Topicstarter

Roos57 schreef op 01-07-2025 om 21:03:

ja ik ken het . Het regelt de hartslag
Je wordt zenn 😜

😁

Ik ben wel zo'n doos die het eng vindt om het te gaan slikken 🤦‍♀️

Elmie

Elmie

02-07-2025 om 09:55 Topicstarter

Vannacht goed geslapen 💪
En net een rondje om geweest. Deed me echt goed!
Even alleen de positieve dingen opnoemen.
Straks de hartmedicatie innemen. Dat vind ik nog wel spannend ☺️

Elmie

Elmie

02-07-2025 om 18:50 Topicstarter

Nog een positief punt van vandaag. Zelf uit de paniek gekomen en dat heeft me wel gesterkt!
Het lijntje is dun maar dit helpt me wel weer een stukje naar de weg omhoog.

Elmie schreef op 02-07-2025 om 18:50:

Nog een positief punt van vandaag. Zelf uit de paniek gekomen en dat heeft me wel gesterkt!
Het lijntje is dun maar dit helpt me wel weer een stukje naar de weg omhoog.

Yesss 💪🏻

Goedzo! Welke strategie heb je daarvoor nu toegepast?
Heb je de hartmedicijnen nog genomen?

Elmie

Elmie

02-07-2025 om 19:34 Topicstarter

masatu schreef op 02-07-2025 om 19:11:

Goedzo! Welke strategie heb je daarvoor nu toegepast?
Heb je de hartmedicijnen nog genomen?

Ik heb een nat washandje gepakt, en heb wat ingenomen. Daarna ben ik gaan liggen en heb heel rustig in en uit geademd. Toen ging mijn adem weer normaal en daar was ik zo opgelucht van en toen was de paniek weg.

De medicatie heb ik inderdaad ingenomen. 

Elmie

Elmie

02-07-2025 om 21:21 Topicstarter

Ik hoop dat ik morgenochtend ook zo uit de hyperventilatie kom.
Morgen naar mijn haptonome. Weer voor het eerst. Kijken wat dat mij brengt.

Elmie schreef op 02-07-2025 om 19:34:

[..]

Ik heb een nat washandje gepakt, en heb wat ingenomen. Daarna ben ik gaan liggen en heb heel rustig in en uit geademd. Toen ging mijn adem weer normaal en daar was ik zo opgelucht van en toen was de paniek weg.

De medicatie heb ik inderdaad ingenomen.

Wat heb je ingenomen dan om rustig te worden? Niet vervelend bedoeld maar als je medicatie in moet nemen dan kun je nog niet zelf uit de paniek komen. Zou het ook lukken om zonder medicatie te gaan liggen en op je ademhaling te letten. Een liedje proberen te zingen, van 100 baar 1 tellen wil ook nog wel eens helpen.

Mika2024 schreef op 03-07-2025 om 08:08:

[..]

Wat heb je ingenomen dan om rustig te worden? Niet vervelend bedoeld maar als je medicatie in moet nemen dan kun je nog niet zelf uit de paniek komen. Zou het ook lukken om zonder medicatie te gaan liggen en op je ademhaling te letten. Een liedje proberen te zingen, van 100 baar 1 tellen wil ook nog wel eens helpen.

Zelf het besluit nemen om medicatie te nemen is wel zelf uit de paniek komen.

Dat is al een stap zetten om in je paniek te bedenken wat je nodig hebt en er naar handelen.

Stappen verder in het proces kan het zijn om zonder te proberen. Maar daar is Elmie nog niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.