Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

Koralinde schreef op 26-09-2021 om 11:18:

[..]

Nee toch? Een ban kan je volgens mij niet zien.

Ohnee ik bedoel niet aan de naam te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat zij beide weggegaan zijn, omdat ze zo actief waren. Ze hadden beide een paar keer kritiek op de mods, dus voor m'n gevoel hebben ze een ban. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

26-09-2021 om 11:46

MidasWolf schreef op 26-09-2021 om 11:36:

[..]

Fora trekken helaas trollen aan, ik denk dat bijna alle fora wel in meer of mindere mate met trollen te maken hebben.

Ongetwijfeld, maar volgens mij zijn er ook gewoon veel oud-viva trollen en gebanden die hun geluk hier komen beproeven. Tel daar de viva/ouders fusie bij op en dan krijg je natuurlijk ook een uitdagende start.

Ik denk dat de mods daar met tijd hun weg in moeten vinden en ondertussen is wat Wednesday voorstelt volgens mij de beste oplossing. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

26-09-2021 om 11:55

_melon schreef op 26-09-2021 om 11:42:

[..]

Ohnee ik bedoel niet aan de naam te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat zij beide weggegaan zijn, omdat ze zo actief waren. Ze hadden beide een paar keer kritiek op de mods, dus voor m'n gevoel hebben ze een ban.

Ik weet niet of er over bans en dergelijke gesproken mag worden dus met het risico om zelf een ban op te lopen....
Ik weet dat Hen74 een ban van een week had gekregen, Nose waarschijnlijk ook maar dat weet ik niet zeker.
Hen74 is na haar ban niet meer terug gekomen en sinds een paar dagen is haar gebruikersnaam veranderd.
Ik heb een vraag is het feedback topic gesteld of de gebruikersnaam ook veranderd bij een ban, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Maar ik heb het vermoeden dat Hen en Nose hier zelf om hebben gevraagd 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

26-09-2021 om 12:04

Eerlijk is eerlijk, ik vind sommige forummers die geen trol zijn behoorlijk doorzaniken. De trollen zijn nog het minste probleem wat mij betreft.

Eromheen forummen gaat beperkt, op bepaalde topics reageer ik maar niet want ik heb geen zin in eeuwig gezeur. Tegelijkertijd is de grens tussen discussiëren en mauwen heel dun, dus dat dat lastig modereren is, snap ik ook.

Blij dat ik geen mod ben, ik heb er te weinig geduld voor en van sommige forummers vraag ik me echt af of ze wel vaak genoeg het woord 'Nee' hebben gehoord.

Dat gezegd hebbende: ik ben een rasechte zure gleuf dus ik ga maar eens proberen het voorbeeld van rasoptimist Lollypopje volgen. Want het forum kan wel heel leuk zijn. 

Tover-Feetje schreef op 26-09-2021 om 12:00:

[..]

Ik weet niet of er over bans en dergelijke gesproken mag worden dus met het risico om zelf een ban op te lopen....
Ik weet dat Hen74 een ban van een week had gekregen, Nose waarschijnlijk ook maar dat weet ik niet zeker.
Hen74 is na haar ban niet meer terug gekomen en sinds een paar dagen is haar gebruikersnaam veranderd.
Ik heb een vraag is het feedback topic gesteld of de gebruikersnaam ook veranderd bij een ban, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Maar ik heb het vermoeden dat Hen en Nose hier zelf om hebben gevraagd

Ohjee. Dat klinkt allemaal niet echt positief. 

Moxxie schreef op 26-09-2021 om 11:19:

[..]

Het is al een probleem. Doordat er nog niet zoveel actieve schrijvers zijn zie je de groepsvorming veel sneller en ik denk dat dat nieuwelingen ervan weerhoudt om mee te gaan schrijven. Niet dat iemand daar schuldig aan is, maar ik kan me voorstellen dat het voelt als zonder uitnodiging op een feestje verschijnen.

Je ziet ook duidelijk dat de topics die ontsporen het best lopen en dat komt volgens mij omdat de andere topics 'te sloom' gaan door gebrek aan actieve forummers. Het is een vicieuze cirkel en ik heb geen idee hoe je die kan doorbreken.

In elk geval niet door actieve leden te gaan (perma)bannen zoals nu blijkbaar is gebeurd. 

Marquise schreef op 26-09-2021 om 12:04:

Eerlijk is eerlijk, ik vind sommige forummers die geen trol zijn behoorlijk doorzaniken. De trollen zijn nog het minste probleem wat mij betreft.

Eromheen forummen gaat beperkt, op bepaalde topics reageer ik maar niet want ik heb geen zin in eeuwig gezeur. Tegelijkertijd is de grens tussen discussiëren en mauwen heel dun, dus dat dat lastig modereren is, snap ik ook.

Blij dat ik geen mod ben, ik heb er te weinig geduld voor en van sommige forummers vraag ik me echt af of ze wel vaak genoeg het woord 'Nee' hebben gehoord.

Dat gezegd hebbende: ik ben een rasechte zure gleuf dus ik ga maar eens proberen het voorbeeld van rasoptimist Lollypopje volgen. Want het forum kan wel heel leuk zijn.

Zelfs bij mij wint de zuurheid soms maar zeker nu moet ik dan ingrijpen bij mijzelf, want geen energie voor.

Toen Via net starte vroeg iemand of mod worden niks voor mij was. Met hoe de modtopics op Viva gaan en hoe je het nooit goed kunt doen, wist ik zeker dat het niks voor mij was 😂

En daarom juist alle respect en complimenten voor de mods die het op zich hebben genomen, aangezien het een behoorlijk ondankbare taak is soms.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

26-09-2021 om 12:12

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 12:10:

[..]

In elk geval niet door actieve leden te gaan (perma)bannen zoals nu blijkbaar is gebeurd.

Ja daar lijkt het wel op dat nu gebeurd is. Jammer.

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 12:10:

[..]

Als ik het goed begrijp hebben Nose en Hen zelf verzocht om anonimisering en zijn er twee anderen met een permaban, RedFox en Leeuwenkoning.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 12:20

Maar het lijkt me niet helemaal handig om over ze te praten, want ze kunnen zich hier niet meer “verdedigen”. 

Er zijn twee permabannen uitgedeeld las ik gisteren in het andere topic, dus het valt allemaal wel mee. Als mensen na een tijdelijke ban zelf kiezen voor anonimiseren, dan is dat gewoon hun eigen keuze. 

Ik vind dat hier en in het feedbacktopic momenteel echt schromelijk overdreven wordt. Zitten jullie wel op hetzelfde forum als ik, vraag ik me af. 

Ik zit al bijna de hele ochtend te forummen, de topics lopen lekker actief door. Ik ga mezelf nu dan ook een schop geven omdat ik moet gaan douchen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

26-09-2021 om 12:22

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 12:20:

Maar het lijkt me niet helemaal handig om over ze te praten, want ze kunnen zich hier niet meer “verdedigen”.

Misschien de perma's ongedaan maken, en nog 1 kans geven. Nieuwe ronde nieuwe kansen? 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

26-09-2021 om 12:24

Yolo schreef op 26-09-2021 om 12:22:

[..]

Misschien de perma's ongedaan maken, en nog 1 kans geven. Nieuwe ronde nieuwe kansen?

Zou mooi zijn!

Alex schreef toch ook dat hij wil overleggen etc? Past wel bij de vriendelijke benadering (kumbaya en zo).

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 12:24

Yolo schreef op 26-09-2021 om 12:22:

[..]

Dat moeten ze dan denk ik zelf bespreken met het beheer. Laten we in de tussentijd in ieder geval gewoon lekker gaan forummen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.