Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


Moxxie schreef op 26-09-2021 om 10:05:

Nose is geanonimiseerd.

Hen ook 

Tover-Feetje schreef op 26-09-2021 om 10:47:

[..]

Hen ook

Volgens mij zijn dat bans. 

Moxxie schreef op 26-09-2021 om 10:09:

Ja het loopt leeg, er moet iets gebeuren.

Nu zijn(we) ze nog niet te laat, maar wanneer er nog meer veel schrijvende forummers gaan stoppen dan kan het wel een probleem worden.

Een forum moet het toch voor een deel hebben van forumleden die veel schrijven om het actief en leuk te houden.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

26-09-2021 om 11:18

_melon schreef op 26-09-2021 om 10:57:

[..]

Volgens mij zijn dat bans.

Nee toch? Een ban kan je volgens mij niet zien.

MidasWolf schreef op 26-09-2021 om 10:57:

[..]

Nu zijn(we) ze nog niet te laat, maar wanneer er nog meer veel schrijvende forummers gaan stoppen dan kan het wel een probleem worden.

Een forum moet het toch voor een deel hebben van forumleden die veel schrijven om het actief en leuk te houden.

Het is al een probleem. Doordat er nog niet zoveel actieve schrijvers zijn zie je de groepsvorming veel sneller en ik denk dat dat nieuwelingen ervan weerhoudt om mee te gaan schrijven. Niet dat iemand daar schuldig aan is, maar ik kan me voorstellen dat het voelt als zonder uitnodiging op een feestje verschijnen.

Je ziet ook duidelijk dat de topics die ontsporen het best lopen en dat komt volgens mij omdat de andere topics 'te sloom' gaan door gebrek aan actieve forummers. Het is een vicieuze cirkel en ik heb geen idee hoe je die kan doorbreken.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 11:21

Dat kun je doorbreken door gewoon lekker te gaan meeschrijven in de topics die jou aanspreken en/of door nieuwe topics te openen. Een aantal stoorzenders lijken nu verdwenen te zijn, dus ik zou zeggen: nieuwe ronde, nieuwe kansen. 

Ik mis de gezelligheid en positiviteit van het begin.
Ik ben amper nog actief op Viva omdat ik door de fijne sfeer hier merkte dat ik het gekat en de negativiteit daar zat was. Ik wilde er niet meer continu omheen hoeven forummen. Maar die sfeer begint hier ook steeds meer te ontstaan en dat vind ik best vervelend. Ik focus me op de positieve en vrolijke topics, maar toch.

En  ik snap dat de mods niet perfect zijn, maar als je gewoon niet blij bent met hoe het hier gaat en je niks goed vind kun je je afvragen of je hier past. Door het continue commentaar vertrekken niet alleen de mensen die het niet eens zijn met de mods, maar ook de mensen die hier juist kwamen vanwege de fijne relaxte "kumbaya" sfeer.
Ik zeg niet dat er niks benoemd mag worden, maar het lijkt er soms op dat de mods niks goed kunnen doen. En op die missen we straks niet alleen forummers, maar ook mods.

En nu ga ik me weer focussen op leukere dingen.

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 11:21:

Dat kun je doorbreken door gewoon lekker te gaan meeschrijven in de topics die jou aanspreken en/of door nieuwe topics te openen. Een aantal stoorzenders lijken nu verdwenen te zijn, dus ik zou zeggen: nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Precies. Er lopen genoeg actieve topics nu, en als die je niet bevallen je kunt er altijd zelf een starten toch.

Ik mis trouwens ook de zon dit "nazomer" weekend, maar dat is offtopic 😜

Helemaal eens Lollypopje. Dat  continue gezeur op diverse topics, daar ben ik ook helemaal klaar mee. Valt op, dat een aantal op Viva altijd zeurden en dat hier weer doen. Mss eens nadenken of forummen wel iets voor je is, als je het nooit eens bent met beslissingen. 
Ik denk ook zeker dat er idd forummers zijn die niet meer meeschrijven doordat hier de sfeer verziekt wordt door een klein aantal. 
En dan nog een paar trollen, die ook bezig blijven. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

26-09-2021 om 11:32

Eens met Lollypopje. Het hoeft hier, voor mij, geen kopie van Viva te worden want dan was ik wel daar gebleven. 

@Friezinnetje Die trollen helpen zeker niet, maar ook daarbij geld wat je aandacht geeft groeit.
Als ik merk dat een topic ontspoort en mij er te veel door laat meeslepen stap ik er uit. 

Focus op het positieve en de leuke dingen. Zo kunnen we de sfeer hier weer positief draaien.

Lollypopje schreef op 26-09-2021 om 11:33:

@Friezinnetje Die trollen helpen zeker niet, maar ook daarbij geld wat je aandacht geeft groeit.
Als ik merk dat een topic ontspoort en mij er te veel door laat meeslepen stap ik er uit.


Focus op het positieve en de leuke dingen. Zo kunnen we de sfeer hier weer positief draaien.

ja eens hoor, geen aandacht geven, maar dat lukt niet iedereen en daardoor wel negatieve sfeer

Lollypopje schreef op 26-09-2021 om 11:33:

@Friezinnetje Die trollen helpen zeker niet, maar ook daarbij geld wat je aandacht geeft groeit.
Als ik merk dat een topic ontspoort en mij er te veel door laat meeslepen stap ik er uit.

Focus op het positieve en de leuke dingen. Zo kunnen we de sfeer hier weer positief draaien.

Fora trekken helaas trollen aan, ik denk dat bijna alle fora wel in meer of mindere mate met trollen te maken hebben.


MidasWolf schreef op 26-09-2021 om 11:36:

[..]

Fora trekken helaas trollen aan, ik denk dat bijna alle fora wel in meer of mindere mate met trollen te maken hebben.


Dat is zeker waar. Het gaat er om hoe je er mee omgaat

En ja het is rete irritant als zo'n troll altijd net binnen de regels weet te blijven, zeker ook voor de mods dus het hen kwalijk nemen helpt ook niet, maar op een gegeven moment gaan ze er een keer overheen en tot dan gewoon niet te veel voeden. Al snap ik dat het lastig is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.