Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuw forum, wat vind jij?

Ik denk dat ik hier wel kan wennen. Blij dat er niet door oud viva'ers wordt gemodereerd, houdt het ietwat anoniemer of zo. Layout spreekt me ook aan!


FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 18:59

Bedankt voor jullie positieve reacties, echt leuk om te lezen. Maar weet dat we ook zeker openstaan voor opbouwende kritiek, dus denk vooral met ons mee om Viafora tot een topforum uit te bouwen en waar een ieder zich vooral thuis zal voelen! 

Nouschi schreef op 14-08-2021 om 18:55:

[..]


Dat is toch gewoon verkapte reclame voor die theezakjes? De stellingen passen ook beter op het Tinaforum vind ik. Dus helemaal eens met Gizzmo.

Ach, één van m’n mede-MT-leden gooide elke maandagochtend zo’n theezakjes-stelling in de groepsapp. Ik moet er wel om lachen. Je kunt er inderdaad prima omheen forummen. Een beetje kneuterig is het wel - meer Libelle dan Tina, vind ik -, maar dat hoort wel bij het relaxte sfeertje op dit forum. 

Volledig off-topic, maar ik lees jou hier trouwens nog maar weinig! 

Nouschi schreef op 14-08-2021 om 18:55:

[..]


Dat is toch gewoon verkapte reclame voor die theezakjes? De stellingen passen ook beter op het Tinaforum vind ik. Dus helemaal eens met Gizzmo.

Handen af van Heidi 

Honderd jaar geleden, toen ik begon bij Ouders Online, was de regel dat we niet onder onze eigen naam op het forum mee deden. Vanwege de neutraliteit en onafhankelijkheid.
Inmiddels zijn de tijden veranderd, de eigenaar van de site ook trouwens en forummen is ook anders geworden. Veel informeler en sowieso veel algemener. Vroeger had niet iedereen een computer, laat staan een mobiel. Jeetje, wat klinkt dat oud.
Ik heb geen moeite met forummen onder eigen naam. Vroeger, toen ik nog tijd had voor andere dingen twitterde ik heel veel, ook gewoon onder mijn eigen naam. Mijn motto is dat je niks op internet moet zetten waar je geen verantwoordelijkheid voor wil nemen.
Dus ja, wij zijn net gewone mensen. Die ook wel eens domme dingen doen. Zoals een kan verwisselen ahum. Die van alles meemaken, ergens een mening over hebben.
Mocht je daar iets over willen opmerken of als je toch je twijfels hebt over de objectiviteit, stuur dan liever een pb naar de betreffende moderator/beheerder.

Esther-Forumbeheer schreef op 14-08-2021 om 16:31:

[..]

Maakt dat nu erg veel uit? Soms is rood/blauw een beetje te hard en volstaat zwart gewoon? We reageren niet als privépersoon met een 'waarschuwing'.

Ik zou het ook prettig vinden als heel duidelijk is wanneer iets een moderator-bericht is en wanneer het een bericht is van een forummer die toevallig ook moderator is. Bij een waarschuwing is het inderdaad wel helder, maar ik zie soms ook berichten voorbijkomen die ofwel vriendelijk ofwel inhoudelijk bijsturen en dan is de status niet zo duidelijk. Dat kun je doen als gewone forummer maar ook als moderator en in dat laatste geval lijkt het me de bedoeling dat het opgevolgd wordt terwijl je er in het eerste geval over in discussie kunt gaan of het naast je neer kan leggen. 

Verder vind ik het fijn dat de moderators transparant mee-forummen en ook transparant moderaten, ook als er even iets misgaat of er wat tijd nodig is! 

LoveCats! schreef op 14-08-2021 om 18:57:

[..]

Valt wel mee. Er staat geen merknaam op.

Neuh, maar iedereen kent die reclame toch?!

LoveCats! schreef op 14-08-2021 om 18:57:

[..]

Valt wel mee. Er staat geen merknaam op.

Damn, verkeerd aangepakt. Ik had meteen een rekening naar dat bedrijf moeten sturen 

Nouschi schreef op 14-08-2021 om 19:03:

[..]

Neuh, maar iedereen kent die reclame toch?!

Wat een flauwekul.

Hen74 schreef op 14-08-2021 om 17:26:

[..]

Ja, dat maakt voor dit specifieke punt uit.

Ook als ik jou dan als mod zie en je dan zodanig aan zal spreken. Of als privépersoon, waarbij ik het niet of anders zou doen.

Edit: als je mod was met een reactie, zie ik het als 'ingrijpen'. Als je forummer was, zie ik het als mening. Groot verschil lijkt me.

Je hebt wel gelijk. We moeten dat veel duidelijker aangeven. Ik vergeet het dus ook altijd. Ik gooi het in de moderatorenapp ter herinnering. Dank voor de feedback

ForsakenCod30

ForsakenCod30

14-08-2021 om 19:11

Heidi-Forumbeheer schreef op 14-08-2021 om 19:06:

[..]

Damn, verkeerd aangepakt. Ik had meteen een rekening naar dat bedrijf moeten sturen

En dit soort dingen vind ik dus niet zo objectief en professioneel, rare manier van modereren en forummen tegelijk.
ik heb een mail gestuurd om me te anonimiseren. ik ga weg hier.

Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 19:11:

[..]

En dit soort dingen vind ik dus niet zo objectief en professioneel, rare manier van modereren en forummen tegelijk.
ik heb een mail gestuurd om me te anonimiseren. ik ga weg hier.

Grapje mag ook niet? 

ForsakenCod30

ForsakenCod30

14-08-2021 om 19:13

Herfstappeltaart schreef op 14-08-2021 om 19:12:

[..]

Grapje mag ook niet?


het gebeurt hier steeds

Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 19:11:

[..]

En dit soort dingen vind ik dus niet zo objectief en professioneel, rare manier van modereren en forummen tegelijk.
ik heb een mail gestuurd om me te anonimiseren. ik ga weg hier.

Dit ging over haar topic, dus toch overduidelijk als forummer.


ForsakenCod30

ForsakenCod30

14-08-2021 om 19:16

Lollypopje schreef op 14-08-2021 om 19:14:

[..]

Dit ging over haar topic, dus toch overduidelijk als forummer.


Dat is mij dus niet duidelijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.