Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuw forum, wat vind jij?

Ik denk dat ik hier wel kan wennen. Blij dat er niet door oud viva'ers wordt gemodereerd, houdt het ietwat anoniemer of zo. Layout spreekt me ook aan!


Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 16:09

Hen74 schreef op 14-08-2021 om 16:07:

[..]

Ik vind de transparantie ook fijn.

Wat ik mogelijk wel prettig zou vinden (iemand anders opperde het laatst ook al), is dat je zou kunnen zien wanneer ze als mod en als privépersoon reageren.

Laatst ervoer ik (en anderen) dit ook toen een mod ergens op reageerde omdat er off topic gegaan werd. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of dat als privépersoon was of als 'ingrijpen' als mod.

Als ze als Mod reageren is het toch met een kleurtje? 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

14-08-2021 om 16:11

Sophia_! schreef op 14-08-2021 om 16:09:

[..]

Als ze als Mod reageren is het toch met een kleurtje?

? Die begrijp ik geloof ik niet. 

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 16:13

Hen74 schreef op 14-08-2021 om 16:11:

[..]

? Die begrijp ik geloof ik niet.

Als ze ingrijpen als Mod is het met blauwe of rode letters toch? Of ben ik nu in de war 

Sophia_! schreef op 14-08-2021 om 16:13:

[..]

Als ze ingrijpen als Mod is het met blauwe of rode letters toch? Of ben ik nu in de war

Dan ben ik ook in de war, want ik begreep hetzelfde

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 16:14

Hen74 schreef op 14-08-2021 om 16:07:

[..]

Ik vind de transparantie ook fijn.

Wat ik mogelijk wel prettig zou vinden (iemand anders opperde het laatst ook al), is dat je zou kunnen zien wanneer ze als mod en als privépersoon reageren.

Laatst ervoer ik (en anderen) dit ook toen een mod ergens op reageerde omdat er off topic gegaan werd. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of dat als privépersoon was of als 'ingrijpen' als mod.

Als mod plaatsen we berichten meestal in een donkerblauwe kleur, al gaat dat in het heetst van de strijd weleens mis, omdat dit een extra (nieuwe) handeling is voor ons. Dus zeker nog een leerproces voor ons om hier vaker op te letten 😊

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 16:15

Sophia_! schreef op 14-08-2021 om 16:13:

[..]

Als ze ingrijpen als Mod is het met blauwe of rode letters toch? Of ben ik nu in de war

Nee hoor, klopt helemaal, dus je bent niet in de war

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 16:15

U2fan schreef op 14-08-2021 om 16:15:

[..]

Nee hoor, klopt helemaal, dus je bent niet in de war

Gelukkig 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

14-08-2021 om 16:16

Ah, dank je. Dan zit het 'm in het stukje 'in het heetst van de strijd'.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 16:25

Hen74 schreef op 14-08-2021 om 16:16:

Ah, dank je. Dan zit het 'm in het stukje 'in het heetst van de strijd'.

Klopt, vandaar dat we er tegenwoordig liever voor kiezen om een topic even te sluiten en op te schonen ipv te snel te handelen terwijl de berichten elkaar in volle vaart opvolgen en onze berichten dus ‘verzuipen’ tussen de rest en over het hoofd gezien worden. Ik weet, ook daar is niet iedereen het mee eens, maar we zullen op een gegeven moment toch moeten kiezen tussen 2 kwaden.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

14-08-2021 om 16:27

U2fan schreef op 14-08-2021 om 16:25:

[..]

Klopt, vandaar dat we er tegenwoordig liever voor kiezen om een topic even te sluiten en op te schonen ipv te snel te handelen terwijl de berichten elkaar in volle vaart opvolgen en onze berichten dus ‘verzuipen’ tussen de rest en over het hoofd gezien worden. Ik weet, ook daar is niet iedereen het mee eens, maar we zullen op een gegeven moment toch moeten kiezen tussen 2 kwaden.

Blijft altijd lastig inderdaad. Aan beide zullen voordelen en nadelen zitten. En wie weet is er nog een derde of vierde optie.

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

14-08-2021 om 16:31

Hen74 schreef op 14-08-2021 om 16:07:

[..]

Ik vind de transparantie ook fijn.

Wat ik mogelijk wel prettig zou vinden (iemand anders opperde het laatst ook al), is dat je zou kunnen zien wanneer ze als mod en als privépersoon reageren.

Laatst ervoer ik (en anderen) dit ook toen een mod ergens op reageerde omdat er off topic gegaan werd. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of dat als privépersoon was of als 'ingrijpen' als mod.

Maakt dat nu erg veel uit? Soms is rood/blauw een beetje te hard en volstaat zwart gewoon? We reageren niet als privépersoon met een 'waarschuwing'. 

Hier een voorbeeldje van hoe op Bokt een modwaarschuwing in een topic wordt geplaatst:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=1852733&p=93929040&hilit=modwaarschuwing#p93929040
Persoonlijk vind ik dat wel duidelijk en in 't groen, dus komt ook vriendelijker over dan bijv. rood. 

Ik heb het al eens eerder geschreven maar fijn juist dat de mods meedoen. 😘 En de dagelijkse topics vind ik ook leuk. Vooral mee doorgaan. Zie ook niet waarom dat geforceerd zou zijn. 

Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 16:04:

Ok, ik ben weg hier, ik vind de manier van
reageren erg vervelend. Ik pas hier blijkbaar niet

Gezien deze reactie en je reactie over de mods die meeposten, ben je misschien te snel aangebrand voor een forum.

Ik vind het superfijn dat de mods meeschrijven en niet anoniem zijn, plus dat ze supersnel reageren en altijd wel antwoorden op directe vragen

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

14-08-2021 om 17:24

Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 16:04:

Ok, ik ben weg hier, ik vind de manier van
reageren erg vervelend. Ik pas hier blijkbaar niet

Jammer Gizzmoreturns, want ik stelde mijn vraag met oprechte interesse en voor eventuele opbouwende kritiek, al ben ik uiteraard ook erg blij met de reacties tot nu toe.   

Ook ben ik verder geen vervelende reacties aan jouw adres tegengekomen, slechts andere meningen, maar dat is toch prima? Hoop dat je gezellig hier op Viafora blijft meeschrijven in ieder geval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.