Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik vind het heel raar dat een moderator niet neutraal is. Ik heb het over Lady Violet. Ik ben op de vingers getikt en mede Viafora gebruiker(s) omdat we bedenkingen hebben over het wel en wee van de vaccinatieplicht. Ik en anderen kregen een niet onderbouwde waarschuwing. Vervolgens post zijzelf in het desbetreffende topic haar mening, die dus anders is dan die van mij. Dit komt heel raar over. Ik blijf hier voor Millie, om haar te volgen en een hart inder de riem te steken. Anders zou ik weg zijn.

Lady_Violet

Lady_Violet

Moderator

21-11-2021 om 23:51

Pilatespas schreef op 21-11-2021 om 22:58:

ik vind het heel raar dat een moderator niet neutraal is. Ik heb het over Lady Violet. Ik ben op de vingers getikt en mede Viafora gebruiker(s) omdat we bedenkingen hebben over het wel en wee van de vaccinatieplicht. Ik en anderen kregen een niet onderbouwde waarschuwing. Vervolgens post zijzelf in het desbetreffende topic haar mening, die dus anders is dan die van mij. Dit komt heel raar over. Ik blijf hier voor Millie, om haar te volgen en een hart inder de riem te steken. Anders zou ik weg zijn.

Pardon?? 


Ik heb geen enkel bericht geplaatst over corona of vaccinaties. 
Dit soort beschuldigingen zonder enkele grond zijn echt niet oké.



Lady_Violet schreef op 21-11-2021 om 23:51:

[..]

Pardon??


Ik heb geen enkel bericht geplaatst over corona of vaccinaties.
Dit soort beschuldigingen zonder enkele grond zijn echt niet oké.



Ik weet 1000% zeker dat er een bericht van jou tussen stond. Dat je voor 2G was. Heb er nl 10x naar gekeken omdat ik zo verbaasd was. Waarschijnlijk met je verkeerde account ingelogd. Zal nu terugzoeken, maar hoogstwaarschijnlijk nu verwijderd.

je hebt op 20-11 om 00:50 u gereageerd in het Topic " Vaccinatiedrang of maatregelen...." heb screenshot die ik graag aan andere moderators laat zien.

Pilatespas schreef op 22-11-2021 om 00:02:

je hebt op 20-11 om 00:50 u gereageerd in het Topic " Vaccinatiedrang of maatregelen...." heb screenshot die ik graag aan andere moderators laat zien.


Ik heb 9 minuten na jouw bericht hier op dat topic gekeken, maar ik zie geen enkel bericht van haar op dat tijdstip. Lijkt me sterk dat het in die 9 minuten is verwijderd. Dus kom maar door met die schermafbeelding.

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken?page=8

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-11-2021 om 00:14

Courage schreef op 22-11-2021 om 00:12:

[..]


Ik heb 9 minuten na jouw bericht hier op dat topic gekeken, maar ik zie geen enkel bericht van haar op dat tijdstip. Lijkt me sterk dat het in die 9 minuten is verwijderd. Dus kom maar door met die schermafbeelding.

Courage schreef op 22-11-2021 om 00:12:

[..]


Ik heb 9 minuten na jouw bericht hier op dat topic gekeken, maar ik zie geen enkel bericht van haar op dat tijdstip. Lijkt me sterk dat het in die 9 minuten is verwijderd. Dus kom maar door met die schermafbeelding.

Ooh ben jij ook moderator? 

Courage schreef op 22-11-2021 om 00:12:

[..]


Ik heb 9 minuten na jouw bericht hier op dat topic gekeken, maar ik zie geen enkel bericht van haar op dat tijdstip. Lijkt me sterk dat het in die 9 minuten is verwijderd. Dus kom maar door met die schermafbeelding.

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken?page=8

Hoe kan ik dat plaatsen of sturen?

en klopt, is nu verwijderd zie ik. Maar heb screenshot.

Lady_Violet schreef op 21-11-2021 om 23:51:

[..]

Pardon??


Ik heb geen enkel bericht geplaatst over corona of vaccinaties.
Dit soort beschuldigingen zonder enkele grond zijn echt niet oké.




Kan ik behulpzaam zijn?

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken?page=157

juist, daar staat het!! Ik word dus door de moderator zelfs vals beschuldigd!! Ik ben hier pas een maand of 2 maar wat is dit hier? 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

22-11-2021 om 08:36 Topicstarter

Pilatespas schreef op 21-11-2021 om 22:58:

ik vind het heel raar dat een moderator niet neutraal is. Ik heb het over Lady Violet. [..]Vervolgens post zijzelf in het desbetreffende topic haar mening, die dus anders is dan die van mij. 

Je doelt dan dus, getuige je andere berichten, op dit bericht:

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken/?post=7315037#7315037

Waarbij Lady_Violet de de rellen van vrijdagavond sterk veroordeeld (en wie niet?) en verder geeft ze aan dat een 2G beleid juist niet zou helpen tegen rellen? Ik lees geen uitgesproken mening over het coronabeleid of huidige/potentiele maatregelen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

22-11-2021 om 10:17

😂😂😂

AlexOudersnl schreef op 22-11-2021 om 08:36:

[..]

Je doelt dan dus, getuige je andere berichten, op dit bericht:

https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/vaccinatiedrang-of-maatregelen-voor-iedereen-om-te-voorkomen-dat-de-ic-s-vol-raken/?post=7315037#7315037

Waarbij Lady_Violet de de rellen van vrijdagavond sterk veroordeeld (en wie niet?) en verder geeft ze aan dat een 2G beleid juist niet zou helpen tegen rellen? Ik lees geen uitgesproken mening over het coronabeleid of huidige/potentiele maatregelen.


Inderdaad 'wie niet'? Verschrikkelijk.

Maar die rellen en het 2G beleid hebben wel degelijk met corona en vaccinaties te maken. Ik vind het prima dat een moderator een mening geeft. Maar om dan als moderator te zeggen dat er geen enkel bericht is geplaatst klopt dan ook niet. Als men maar 12 berichten in het account heeft staan lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat men dat ene bericht vergeten is.

Ik denk dat het er bij deze niet toedoet wat een moderator schrijft, maar wel dat een forummer aangeeft dat ze het gevoel heeft dat de moderator niet neutraal is.

Bijvoorbeeld dat er serieus goed, verhelderend, informatief en zeer ontopic gesprek van Ad Verbrugge met medisch adviseur Wendy Mittemeijer-Ooteman (onder andere over haar zorgen over de toenemende haat) word verwijderd wegens desinformatie, maar eigenlijk is het verwijderd omdat het niet in het straatje van de tegenstander past. OF als iemand een maandban krijgt wegens het posten van desinformatie of spam, maar dat diegene helemaal geen desinformatie of spam heeft geplaatst. En anderen die wel desinformatie, plus haatopruiende berichten posten, mogen banvrij doorgaan.

Naast corona is de opruiende haat een ernstig probleem. Jammer dat dat op een openbaar discussieforum niet serieus word genomen.

Quote Lady_Violet:
Ik heb geen enkel bericht geplaatst over corona of vaccinaties.
Dit soort beschuldigingen zonder enkele grond zijn echt niet oké



Fleurtje_5 schreef op 22-11-2021 om 11:08:

Quote Lady_Violet:
Ik heb geen enkel bericht geplaatst over corona of vaccinaties.
Dit soort beschuldigingen zonder enkele grond zijn echt niet oké.


Maar ze hééft toch ook geen bericht geplaatst over Corona of vaccinaties? Het bericht ging over de rellen. 

Je leest echt dingen die er niet staan. 

Nou @lady_violet zal ik dan ook maar m’n mening loslaten over je berichten? 
Gewoon omdat je mod onder je naam hebt en dat schijnbaar nodig is? 
Als je wilt reageren dat je 2G niet ziet helpen tegen rellen, dan mag dat hoor
Net als dat anderen mogen verkondigen dat ze 2G wel zien helpen tegen rellen, heeft weinig te maken met partijdigheid 

Ik zie hier ook geen Corona vaccinatie standpunt in
En al had je dat wel, dan mag je dat gewoon zeggen hoor, ook als mod 
Ook als dat mensen best een beetje boos maakt 
Ik krijg ook standpunten te lezen die mij (heel) boos (kunnen) maken, maar die best verkondigd mogen worden 
Zit ik ermee dan druk ik op het uitroepteken

Je bent mod, doet vrijwillig je werk en verder ben ik blij dat je af en toe nog iets durft te plaatsen
Want je ziet ‘t, het is nooit goed, daar kunnen je voorgangers over meepraten 

Of mis ik iets en geldt de “vrijheid van meningsuiting” niet voor mods? 
Ze mochten toch meepraten? Lekker doen dan! Ook in meningtopics ook als niet iedereen ‘t met je eens is

Ik vind het nog steeds een fijn forum met fijne mods!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.